Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7402)

Vierailija
721/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Räisästä ei otettu kuljettajan päätöksestä mukaan, koska autoon ei enää mahtunut.

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle. Tämä on viimeinen varma havainto hänestä.

 

Poliisin mukaan kello 22.50 jälkeen tiedot Räisäsen liikkeistä ovat epävarmoja."

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

Vierailija
722/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Pirkkala kaukana 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankuti jankuti. 

Kaverit kuulusteltiin ensimmäisen kerran vuonna 2005. Se on tärkein tämän aiheen tutkinnasta kertova fakta, joka monen muun asian tavoin selviää Marko Niemen Viimeinen johtolanka -podcastista. 

No just. Ja joku kertoi aiemmalla sivulla tässä ketjussa poliisin kuulustelleen sen kaveriporukan ensimmäisenä. Viisi vuotta jälkikäteen on kyllä kaikkea muuta kuin ensimmäisenä...

Ja 10 vuotta myöhemmin selvisi, että kaveriporukka oli seikkaillutkin jossain Huittisissa.

Niinpä. Jos se porukka, osa siitä tai vain yksi heistä on sotkeutunut Raisan katoamiseen, niin siinä ajassa on kyllä ehditty laatia jo sen verran vedenpitävä alibi kaikille ja kaikelle, ettei tapaus välttämättä ratkea koskaan. Onko tuo Huittis-juttukin osa mahdollista alibia, mene ja tiedä...

Vierailija
724/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella oli hieman plussalla joku 3-4 astetta. Mutta kylmä tulee nopeasti etenkin hoikalle ja nuorelle. Ei takkia? Kuka nyt talvella liikkuu ilman päällystakkia tuohon  vuodenaikaan 

Sellainen, joka olettaa saavansa nopeasti auto- tai bussikyydin. Plus piti näyttää tyylikkäältä bleiserissä. Eihän sen päälle mikään tuulitakki sovi.

Vierailija
725/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisan puhelintiedot ja televalvontatiedot on taatusti tutkittu. Olisi kiva tietää, missä hänen puhelimensa on liikkunut tuona yönä. Saako noista televalvontatiedoista myös tarkan ajankohdan, jolloin puhelin on suljettu? Eli mihin kellonaikaan yhteys johonkin mastoon mystisesti vain loppuu?

Vierailija
726/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16v yksin sekoilemassa öisin ravintoloissa. Ei kyllä kuulosta hyvältä, ettei edes äiti käynyt etsimässä tyttöä yöllä. Aamulla vaan soitti, miksei tyttö ole tullut kotiin. Entä jos joku on tiennyt, että Raisasta ei kukaan välittänyt kauhean tarkkaan?

Tätä ihmettelen itsekin, kun oli vasta 16. Kyllä itsellä olisi soiteltu ja kyselty, jos olisi ollut jossain 21 jälkeen. Ja ei olisi tullut edes keskiyöllä. Baareissakin kun kävi myöhemmin, oli äiti hereillä aina kun tulin kotiin.  16 v oli kuitenkin siihenkin aikaan alaikäinen eikä voisi hullua juomingeissa jos vähääkään kiinnostaa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
727/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin alueelle se puhelin paikantui? Useinhan näissä siltä alueelta se kadonnutkin löytyy ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
728/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se mennyt niin, että poliisi kuuli yhtä Raisan poikaystävistä vasta 17 vuotta katoamisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
729/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16v yksin sekoilemassa öisin ravintoloissa. Ei kyllä kuulosta hyvältä, ettei edes äiti käynyt etsimässä tyttöä yöllä. Aamulla vaan soitti, miksei tyttö ole tullut kotiin. Entä jos joku on tiennyt, että Raisasta ei kukaan välittänyt kauhean tarkkaan?

Tätä ihmettelen itsekin, kun oli vasta 16. Kyllä itsellä olisi soiteltu ja kyselty, jos olisi ollut jossain 21 jälkeen. Ja ei olisi tullut edes keskiyöllä. Baareissakin kun kävi myöhemmin, oli äiti hereillä aina kun tulin kotiin.  16 v oli kuitenkin siihenkin aikaan alaikäinen eikä voisi hullua juomingeissa jos vähääkään kiinnostaa.  

Oli tavallista ysärillä että 16-vuotiaat oli yömyöhään kaupungilla. Oli myös hyvin tavallista, että tuon ikäinen nuoriso joi. Joten ei tämä tapaus mitenkään erityinen ole tuon vahtimisen tai kotiintuloaikojen suhteen. Joillain oli tiukempaa, joillain rennompaa. 

Vierailija
730/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin alueelle se puhelin paikantui? Useinhan näissä siltä alueelta se kadonnutkin löytyy ennemmin tai myöhemmin.

Ei ole kerrottu julkisuuteen. Emme tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
731/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16v yksin sekoilemassa öisin ravintoloissa. Ei kyllä kuulosta hyvältä, ettei edes äiti käynyt etsimässä tyttöä yöllä. Aamulla vaan soitti, miksei tyttö ole tullut kotiin. Entä jos joku on tiennyt, että Raisasta ei kukaan välittänyt kauhean tarkkaan?

Tätä ihmettelen itsekin, kun oli vasta 16. Kyllä itsellä olisi soiteltu ja kyselty, jos olisi ollut jossain 21 jälkeen. Ja ei olisi tullut edes keskiyöllä. Baareissakin kun kävi myöhemmin, oli äiti hereillä aina kun tulin kotiin.  16 v oli kuitenkin siihenkin aikaan alaikäinen eikä voisi hullua juomingeissa jos vähääkään kiinnostaa.  

Oli tavallista ysärillä että 16-vuotiaat oli yömyöhään kaupungilla. Oli myös hyvin tavallista, että tuon ikäinen nuoriso joi. Joten ei tämä tapaus mitenkään erityinen ole tuon vahtimisen tai kotiintuloaikojen suhteen. Joillain oli tiukempaa, joillain rennompaa. 

Totta. Ysärillä oli monilla todella rento meininki. Teinit hilluivat ties missä ja käyttivät alkoholia. Kävivät jopa baareissa alaikäisinä kavereiden papereilla tai ilman. Raisa ei ollut tästä massasta mitenkään poikkeus.

Vierailija
732/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se mennyt niin, että poliisi kuuli yhtä Raisan poikaystävistä vasta 17 vuotta katoamisen jälkeen.

Mistä tällainen tieto? Ja kuka poikaystävä? Oliko Raisalla useampikin poikaystävä? Oliko tämä poikaystävä ennen tätä Pirkkalan kotibileissä ollutta poikaystävää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
733/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sanoo että paikantui Tampereen keskustan tukiasemaan soluun, mutta ei voitu tarkempaa paikkaa määrittää. Eikö tuo nyt sitten kerro jotain? Jos olisi kyyditty jonnekin ja aamuyöllä vielä päällä kai siinä näkyi vaikka toisen paikkakunnan solu?

Vierailija
734/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei täällä saisi spekuloida kaikista mahdollisista vaihtoehdoista ja tutkintalinjoista? Myös sellaisista, joita poliisi ei ainakaan julkisesti ole tutkinut? Onko jonkun tutkintalinjan läpikäyminen ja spekulaatio kiellettyä vai? Miksi?

 Täällä rupupalstalla  kuolemalla tms revittely on väärin omaisia kohtaan,  Vainajan halventamista.  Ajatelkaa hänet omaksi lähiomaiseksi.  Miettikää.

Ystävällisesti kysyn nyt sinulta, että oletko tietoinen muista ketjuista täällä Aihe Vapaalla? Tämä ketju menee selvästi aivan liiaksi ihosi alle ja vaikuttaa henkiseen hyvinvointiisi poikkeuksellisen negatiivisesti. Jossain toisessa ketjussa voisit saada mielenrauhasi takaisin. 

Samoin ystävällisesti kysyn Sinulta että haluatko olla aiheuttamassa omaisille henkistä pahoinvointia. Jos sydämesi sanoo tosta niin Sinulla on vapaa valinta. 

Miksi tästä tulisi omaisille henkistä pahoinvointia? Eikö reaktion pitäisi olla päinvastainen, että jotkut tätä keissiä vieläkin haluavat selvittää ja löytää Raisan sekä totuuden. 

Omaisena sa on että täällä reparointi on hyvin loukkaavaa , sen sinä sydämessäsi tiedät itsekin.  Ise päätät   

Tuosta sepustuksestasi ei saa mitään tolkkua. Mitä sinä halusit kertoa?

Onneksi et ole rikostutkija (tai missään muussakaan älyä vaativassa työssä), jos et pysty tuosta arvaamaan sisältöä. Eiköhän siinä yritetä sanoa jotakuinkin "omaisena sanon, että täällä spekulointi on hyvin loukkaavaa". Mutta etköhän sinäkin sen ymmärtänyt, haluat vain esittää tyhmää ja/tai pilkata ihmistä, joka ilmeisesti kirjoitti tuon kommentin tunnekuohussa. Älä siis tule turhaan selittämään, kuinka virheellinen 'reparointi'-sana ei mielestäsi mitenkään voi tarkoittaa spekulointia, tai siis yleisesti tällä asialla rääpimistä palstalla. 

Mitä jos keskittyisit itse asiaan etkä tarttuisi lillukanvarsiin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
735/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sanoo että paikantui Tampereen keskustan tukiasemaan soluun, mutta ei voitu tarkempaa paikkaa määrittää. Eikö tuo nyt sitten kerro jotain? Jos olisi kyyditty jonnekin ja aamuyöllä vielä päällä kai siinä näkyi vaikka toisen paikkakunnan solu?

Missä näin sanotaan? Mielestäni Raisan kännykän paikannustietoja ei ole annettu julkisuuteen.

Ja pitää aina muistaa, että kännykkä ei aina ole siellä, missä omistajansa. Varsinkaan tällaisessa tapauksessa, jossa omistaja katoaa kuin tuhka tuuleen.

Vierailija
736/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sanoo että paikantui Tampereen keskustan tukiasemaan soluun, mutta ei voitu tarkempaa paikkaa määrittää. Eikö tuo nyt sitten kerro jotain? Jos olisi kyyditty jonnekin ja aamuyöllä vielä päällä kai siinä näkyi vaikka toisen paikkakunnan solu?

Missä näin sanotaan? Mielestäni Raisan kännykän paikannustietoja ei ole annettu julkisuuteen.

Ja pitää aina muistaa, että kännykkä ei aina ole siellä, missä omistajansa. Varsinkaan tällaisessa tapauksessa, jossa omistaja katoaa kuin tuhka tuuleen.

"Ja pitää aina muistaa, että kännykkä ei aina ole siellä, missä omistajansa." Erittäin terävä huomio!

Vierailija
737/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon Raisan ikäluokkaa vuoden vanhempi ja aivan normijuttu oli mennä jonkun vanhemman kaverin papereilla baariin. Itse aloitin tuon huvin vasta 17 täytettyäni. Ole  Helsingistä, mutta oletan Tampereella olleen ihan sama meininki. Itse join siellä baarissa kaksi päärynäsiideriä ja olin jo riittävän kännissä loppu illaksi. Sitten jossain vaiheessa kun menin kotiin, niin olinkin sitten jo käytännössä selvinnyt. Jotkut kyllä olivat kovempia juomaan. Ei tuon ikäisenä kauheesti krapuloista kärsitty.

Vanhemmat antoi aina rahaa, että tulen sitten taksilla kotiin.

Vierailija
738/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä lähteessä lukee, että kaveriporukan ystävän poikaystävä ajoi ja 3 muuta oli matkustajia. Toisessa lähteessä lukee että Raisa olisi ollut 6.matkustaja eikä autoon mahtunut viittä enempää 

Rikkinäinen puhelin tämäkin kun kukin muokkaa tietoja mieleisekseen. Eipä nämä juuri yleisövihjein etene, jos julkisuuteen ei tuoda tietoja ja kuten siinä Ois Ristikankareenkin tapauksessa esitettiin kuvaa lapsesta, kun kadonnut oli teini.  Että ei se näkö niin muutu vuosissa... Niin nuukaa ole

Vierailija
739/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sanoo että paikantui Tampereen keskustan tukiasemaan soluun, mutta ei voitu tarkempaa paikkaa määrittää. Eikö tuo nyt sitten kerro jotain? Jos olisi kyyditty jonnekin ja aamuyöllä vielä päällä kai siinä näkyi vaikka toisen paikkakunnan solu?

Missä näin sanotaan? Mielestäni Raisan kännykän paikannustietoja ei ole annettu julkisuuteen.

Ja pitää aina muistaa, että kännykkä ei aina ole siellä, missä omistajansa. Varsinkaan tällaisessa tapauksessa, jossa omistaja katoaa kuin tuhka tuuleen.

"Ja pitää aina muistaa, että kännykkä ei aina ole siellä, missä omistajansa." Erittäin terävä huomio!

Ei kai ne kännyköiden paikannukset muuten tuolloin olleen yhtä tarkkoja kuin nykyisin?!

Vierailija
740/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisan ruumista ei jätetty helposti löydettäväksi, tekijöillä oli tilaisuus kätkeä tai hävittää ruumis kunnolla. Ruumis saattoi päätyä maan sisään tai veden syvyyksiin. Murhaajat löysivät tai jopa tiesivät sopivan paikan. Tekijöillä oli siihen riittävästi aikaa. Raisa ei välttämättä kuollut samana päivänä kuin katosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi