Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (7078)
Minulle on yhden jos toisenkin kerran mies antanut päältään takin yöelämässä. Jopa ventovieraat, jos matka kaupungin katuja pitkin on ollut samansuuntainen tai oltu saman baarin jonossa ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takin antamisen idea tuntuu oivaltavalta ajatukselta. Sitä ei ole aiemmin ollut missään, paitsi nyt täällä.
Vai sinun mielestä.... Hyvin naivia höpötystä monta ketjua.... ketto tänään että jos joku mies antoi sille silmälasit ja leiri hatun. Eiks vaan täysin mahdollista.. 🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭
Yhtä oivaltavaa että jos joku antoi autostaan pilkkihaalari ja pipon palvelevalle lapselle.?
Raisalla oli kuulemma laaja ystäväpiiri, mutta oliko Raisa sen tyylinen, että kavereita oli joka kulmalla mistä vain valita, mutta ei yhtäkään oikeaa, lojaalia bestistä? Tällaiset kaverisuhteet perustuvat lähinnä yhden ihmisen hyvään ulkonäköön, suosioon jne. (kaikki haluavat olla suositun kavereita). Mutta siihen se sitten jääkin.
Taas lähtenyt kymmeniä viestejä eilisillalta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on yhden jos toisenkin kerran mies antanut päältään takin yöelämässä. Jopa ventovieraat, jos matka kaupungin katuja pitkin on ollut samansuuntainen tai oltu saman baarin jonossa ulkona.
Tässä edelleenkään ei puhuta sinusta. Ei tee juttua milliäkään uskottavammasksi.
Vierailija kirjoitti:
Raisalla oli kuulemma laaja ystäväpiiri, mutta oliko Raisa sen tyylinen, että kavereita oli joka kulmalla mistä vain valita, mutta ei yhtäkään oikeaa, lojaalia bestistä? Tällaiset kaverisuhteet perustuvat lähinnä yhden ihmisen hyvään ulkonäköön, suosioon jne. (kaikki haluavat olla suositun kavereita). Mutta siihen se sitten jääkin.
Et tiedä mistään minkätasoisia suhteita tällä lapsella oli kavereihin.
Vierailija kirjoitti:
Takin antamisen idea tuntuu oivaltavalta ajatukselta. Sitä ei ole aiemmin ollut missään, paitsi nyt täällä.
Ilmoit poliisiin että sinä ratkaist tämän jutun. Pitäisivaan tietää kuka olisi antanut ja antoiko myös lippalakkinsa 🤣🤣🤣🤣
Raisalla ei ollut narikkaan jätettävää ulkotakkia.
On tavannut heti kaveriporukan auton lähdön jälkeen sattumalta kadulla jonkun miehen, tutun tai tuntemattoman. Ovat valinneet sellaisen baarin, jossa ei ole ollut yhtäkään Raisan tuttua. Ehkä baari oli myös Raisalle uusi.
Ravintola voi olla umpitäynnä, eivät pistä kenenkään silmään väkijoukossa. Istuvat loppuillan baarin hämyisessä nurkassa, valaistus on hämärä. Mies hakee juomia baaritiskiltä ja maksaa ne. Raisa ei käy tiskillä. Musiikki pauhaa ja seura on mieluisaa, juttua riittää. Puhelintaan Raisa ei kuule, eikä vilkaise. Ovat kenties miltei pilkkuun asti, jolloin narikassa on ruuhkaa. Raisa ei kiinnitä kenenkään humalaisen huomiota. Raisa poistuu edeltä kadulle, mies ottaa narikasta takkinsa ja menee Raisan perään. Antaa takkinsa kesävaatteissa palelevalle Raisalle. Viimeinen yöbussi on ehkä juuri mennyt.
Mies asuu lähistöllä ja sanoo, että Raisa voi tulla sinne yökylään odottamaan aamun ekaa bussia. Tämän takia Raisan kännykkä paikantuu yhä vain Tampereen keskustan tolppaan (yhden tolpan vaikutusalue oli kilometrejä).
Asunnolla tapahtuu jotain, ehkä vahinko tai pikaistuksissa tehty tappo. Mies sulkee joskus aamuyön ja aamun välissä Raisan puhelimen. Miehellä on auto. Saa Raisan ja Raisan kännykän autoonsa hyvällä tuurilla, koska kaikki nukkuvat hyvin aikaisin sunnuntaiaamuna ja ulkona on pimeää. Kukaan ei juuri silloin katsele ikkunoista ulos eikä kaduilla ole ketään. Mies keksii paikan, jonne viedä Raisa. Oma kesämökki, vanhempien kesämökki, sukulaisten tilukset. Joku paikka, jossa kukaan ei ole lokakuisena sunnuntaina. Piilottaa hyvin, ehkä tontin reunaan, maahan. Tai sitten hyvin tuntemaansa paikkaan metsässä, jonne autolla pääsee helposti. Hän ajaa kotiinsa ja jatkaa elämäänsä, kuin mitään kohtaamista ei olisi ikinä tapahtunutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takin antamisen idea tuntuu oivaltavalta ajatukselta. Sitä ei ole aiemmin ollut missään, paitsi nyt täällä.
Ilmoit poliisiin että sinä ratkaist tämän jutun. Pitäisivaan tietää kuka olisi antanut ja antoiko myös lippalakkinsa 🤣🤣🤣🤣
Jos palelevalle Raisalle on annettu ulkotakki päälleen, ollaan etsitty väärillä tiedoilla Raisaa.
Raisa ja miesseuralainen ovat näyttäneet keneltä tahansa pariskunnalta. Raisa ei ole enää pistänyt silmään kesähepeneissään. Jos miehen takki on nilkkoihin asti, niin Raisan paljaat sääretkään eivät pistä kenenkään silmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on yhden jos toisenkin kerran mies antanut päältään takin yöelämässä. Jopa ventovieraat, jos matka kaupungin katuja pitkin on ollut samansuuntainen tai oltu saman baarin jonossa ulkona.
Tässä edelleenkään ei puhuta sinusta. Ei tee juttua milliäkään uskottavammasksi.
Puhutaankin miesten yleisestä käyttäytymisestä. Miehet tuppaavat antamaan oman takkinsa yltään naisen hytistessä, jopa ventovieraat miehet. Tapahtunut minulle ja varmasti monille muillekin monta kertaa. Miksei myös Raisallekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on yhden jos toisenkin kerran mies antanut päältään takin yöelämässä. Jopa ventovieraat, jos matka kaupungin katuja pitkin on ollut samansuuntainen tai oltu saman baarin jonossa ulkona.
Tässä edelleenkään ei puhuta sinusta. Ei tee juttua milliäkään uskottavammasksi.
Puhutaankin miesten yleisestä käyttäytymisestä. Miehet tuppaavat antamaan oman takkinsa yltään naisen hytistessä, jopa ventovieraat miehet. Tapahtunut minulle ja varmasti monille muillekin monta kertaa. Miksei myös Raisallekin.
Ja tämä johtaa siihen, että Raisaa on etsitty väärin. Ihmiset eivät olekaan osanneet muistella normaalin oloista pariskuntaa, jossa naisella on takki päällään ja miehellä huppari tai paksu villapaita / paita vain. Tämähän on melko oleellista. On vain oletettu, että Raisa on ollut kesävaatteissa ja sellaisesta on pyydetty havaintoja.
Vierailija kirjoitti:
Raisalla ei ollut narikkaan jätettävää ulkotakkia.
On tavannut heti kaveriporukan auton lähdön jälkeen sattumalta kadulla jonkun miehen, tutun tai tuntemattoman. Ovat valinneet sellaisen baarin, jossa ei ole ollut yhtäkään Raisan tuttua. Ehkä baari oli myös Raisalle uusi.
Ravintola voi olla umpitäynnä, eivät pistä kenenkään silmään väkijoukossa. Istuvat loppuillan baarin hämyisessä nurkassa, valaistus on hämärä. Mies hakee juomia baaritiskiltä ja maksaa ne. Raisa ei käy tiskillä. Musiikki pauhaa ja seura on mieluisaa, juttua riittää. Puhelintaan Raisa ei kuule, eikä vilkaise. Ovat kenties miltei pilkkuun asti, jolloin narikassa on ruuhkaa. Raisa ei kiinnitä kenenkään humalaisen huomiota. Raisa poistuu edeltä kadulle, mies ottaa narikasta takkinsa ja menee Raisan perään. Antaa takkinsa kesävaatteissa palelevalle Raisalle. Viimeinen yöbussi on ehkä juuri mennyt.
Mies asuu lähistöllä ja sanoo, että Raisa voi tulla sinne yökylään odottamaan aamun ekaa bussia. Tämän takia Raisan kännykkä paikantuu yhä vain Tampereen keskustan tolppaan (yhden tolpan vaikutusalue oli kilometrejä).
Asunnolla tapahtuu jotain, ehkä vahinko tai pikaistuksissa tehty tappo. Mies sulkee joskus aamuyön ja aamun välissä Raisan puhelimen. Miehellä on auto. Saa Raisan ja Raisan kännykän autoonsa hyvällä tuurilla, koska kaikki nukkuvat hyvin aikaisin sunnuntaiaamuna ja ulkona on pimeää. Kukaan ei juuri silloin katsele ikkunoista ulos eikä kaduilla ole ketään. Mies keksii paikan, jonne viedä Raisa. Oma kesämökki, vanhempien kesämökki, sukulaisten tilukset. Joku paikka, jossa kukaan ei ole lokakuisena sunnuntaina. Piilottaa hyvin, ehkä tontin reunaan, maahan. Tai sitten hyvin tuntemaansa paikkaan metsässä, jonne autolla pääsee helposti. Hän ajaa kotiinsa ja jatkaa elämäänsä, kuin mitään kohtaamista ei olisi ikinä tapahtunutkaan.
Miehen täytyy olla erittäin vahva. Tai sitten kämpillä on ollut kaksi miestä. Miksei myös baarissakin. Raisa on voinut olla kahden miehen seurassa, oli ne tuttuja tai tuntemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takin antamisen idea tuntuu oivaltavalta ajatukselta. Sitä ei ole aiemmin ollut missään, paitsi nyt täällä.
Vai sinun mielestä.... Hyvin naivia höpötystä monta ketjua.... ketto tänään että jos joku mies antoi sille silmälasit ja leiri hatun. Eiks vaan täysin mahdollista.. 🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭
Yhtä oivaltavaa että jos joku antoi autostaan pilkkihaalari ja pipon palvelevalle lapselle.?
Juu tämä on tosi oivaltavaa. Ja ylimääräiset lenkkarit ja sen jälkeen ihan mitä tahansa. 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takin antamisen idea tuntuu oivaltavalta ajatukselta. Sitä ei ole aiemmin ollut missään, paitsi nyt täällä.
Vai sinun mielestä.... Hyvin naivia höpötystä monta ketjua.... ketto tänään että jos joku mies antoi sille silmälasit ja leiri hatun. Eiks vaan täysin mahdollista.. 🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭
Yhtä oivaltavaa että jos joku antoi autostaan pilkkihaalari ja pipon palvelevalle lapselle.?
Minä kallistun tähän pilkkihaalariin ja pipoon.
Joku kirjoitti Raisaan liittyvän youtube-videon kommenteissa näin: ”Onko näitä kavereita,minkä Raisa halusi Huittisiin kuultu.Itse olin töissä Tampereella Itsenäisyyden/tammelanpuistotien ,eli sama kortteli.Niin näin muutaman kerran siinä kulmassa oli kahvila olisko ollut viialanleipomo.Kerrankin tämä porukka olimme kahvilla,niin kauhea riita heidän kesken se on jäänyt mieleen ja satasen varma,että oli Raisa.”
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti Raisaan liittyvän youtube-videon kommenteissa näin: ”Onko näitä kavereita,minkä Raisa halusi Huittisiin kuultu.Itse olin töissä Tampereella Itsenäisyyden/tammelanpuistotien ,eli sama kortteli.Niin näin muutaman kerran siinä kulmassa oli kahvila olisko ollut viialanleipomo.Kerrankin tämä porukka olimme kahvilla,niin kauhea riita heidän kesken se on jäänyt mieleen ja satasen varma,että oli Raisa.”
Uhri tuntee miltei aina tekijän.
Mitäs, jos Raisa törmäsi välikäsimieheen. Viettivät iltaa paikassa x. Tämän jälkeen saikin sitten hänen polkupyörällään kyydin. Istui polkupyörän tarakalla, miehen takki päällä. Tämmöisestäkään polkupyöräparista ei ole ikinä pyydetty havaintoja.
Välikäsimieshän kertoi, että tuli tuona yönä keskustaan polkupyörällä, jonka jätti keskustorille ja käveli siitä baariin.
Kyllä tää on mustasukkaisuus-murha. Tää tyyppi joka väitti olleensa muualla kuin Tre keskusta sinä yönä, mutta myöhemmin selvisi että olikin polkupyörällä tullut tre keskustaan, on tekijä. Raisalla ollut monta rautaa tulessa miesten suhteen.
Tiesi että tää autojengi joiden seurassa oli yön edelliskesänä, oli tulossa bailaamaan tre keskustaan, ei saanut ketään muuta kaveria mukaan kuin tän Huittiskaverin. Raisa ei edes halunnut autokyydillä huittisiin. Halusi jäädä keskustaan ja pyrki autojengin autoon, siksi vähäinen vaatetus. Oli autossa, jossa tuli jotain kärhämää, Raisa poistui autosta johon jäi takki, ja puhelin, siksi harhaili kadulla. Vanhempi nainen otti siipien suojaan ja saattoi Armonkallion läpi isänsä taloa kohti, mutta autojengi sai Raisan kiinni Armonkalliossa. Sitten joukkoraiskaus jossa Raisa kuoli, TAI se polkupyörätyyppi sai autolla Armonkalliossa Raisan kiinni yksin.
Välikäsimies oli salaa ihastunut Raisaan, ja oli mustis kun Raisa hänen kaverista kiinnostunut. Siksi puhui ikävästi Raisasta haastattelussa. Teki kaikkensa ettei Raisa pääse ihastuksensa kanssa kontaktiin
Yöbussit kulkivat aamukahteen tai jopa kolmeen.
Aamubussit alkavat liikennöinnin myös tosi aikaisin. Ei jää kuin parin tunnin aukko.