Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (7056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää, mihin kaikkialle Raisan kännykkä pingasi tuona yönä ja onko hänen sijaintiaan (tai no, kännykän sijaintia) selvitetty tarkemmin? Sen aikaisilla menetelmillä kännykän sijainnit pystyi paikantamaan keskustaolosuhteissa noin 100 metrin säteelle.
Kuinka laajalle alueelle keskustan masto ylettyi?
On vain sanottu, että Raisan känny on yhdistynyt keskustan mastoon ja piste.
Jos heti hyppäsi autokyytiin noin klo 23 ja auto ajoi vaikkapa 50 km päähän ja Raisan känny oli kuitenkin päällä vielä keskiyöllä (kaverien puhelut meni läpi ja puhelin oli päällä), niin puhelinhan olisi yhdistynyt silloin johonkin ihan muuhun mastoon.
Nimenomaan, keskustassa tai sen tuntumassa on ainakin hänen puhelin ollut.
Eli tämä vesittäisi sen teorian, että olisi hypännyt sellaiseen autokyytiin, joka olisi heti ajanut keskustan maston ulkopuolelle. Ellei kännykkä jäänyt keskustaan syystä x. Ja Raisa matkasikin ilman kännykkää johonkin.
Toisaalta, miksi poliisikin pitää todennäköisenä, että Raisa on saanut autokyydin hyvin nopeasti? Eikös se kännykkä silloin lakkaa pingaamasta siihen keskustan mastoon, kun tarpeeksi kauas ajetaan? Tai mitäs, jos ajettiin vain muutaman korttelin päähän?
Hyvä pointti. Kaveriporukan autolla ajettiin kin jonnekin lähistölle. Vanhempi pedari oli odottamassa "tilaustaan". Tuona iltana Tampereella olikin hämärätyyppejä Blairista ja Prodista lähtien.
Kaveriporukan taustat, suku, mahdollinen ns. lahkolaisuus jne. olisi syytä tutkia tarkkaan. Myös sen tyttökaverin. Blairkin on näitä tiettyjä lahkolaisia. Mirja Paavilainen työskenteli erään näiden lahkolaisen vaatetusliikkeessä.
16-vuotiaasta, fyysisesti aikuisesta naisesta käyvästä tytöstä kiinnostunut ei ole "pedari". Pidetään terminologia tarkkana.
Alaikäinen kuitenkin.
Puhutaan alaikäisestä jokunen omaisten lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun Raisan kännykkä paikantui keskustan mastoon useaksi tunniksi autoporukan häipymisen jälkeen, eipä ole montaa vaihtoehtoa. Raisa kohtasi melko pian seuraa, joko tuntemattoman tai tutun. Tämän kanssa jatkettiin iltaa mieluummin eli sen takia Raisa ei enää soitellut mihinkään. Mentiin ehkä johonkin baariin, päästiin ehkä sisään näyttämättä henkkareita. Istuttiin samassa nurkkapöydässä hämärässä valaistuksessa, mies hoitaa juomia tiskiltä. Raisa ei kiinnitä kenenkään huomiota. Raisa ei kuule kännykkänsä soivan baarin melussa. Bleiseriäkään ei narikkaan tarvitse jättää. Tämän jälkeen on ollut jatkot miehen kämpillä, sillä vikat yöbussit ovat jo menneet. Raisaa ei kiinnosta soitella kavereilleen enää tuohon aikaan takaisin. Ravintoloissa tulee pilkku klo 3:30 ja ovet menee kiinni klo 4:00. Raisa kävellyt miehen takki päällä miehen rinnalla kämpille.
Mikäli Raisan kännykkä pingasi keskustan mastoihin yhä aamuyöllä klo 3-5 välissä, niin todennäköisimmin Raisa on ollut baarissa ja miehen kotona, joka sijaitsee keskustan maston alueella. Jotain tapahtunut aamuyön tunteina ja mies hommautunut Raisasta eroon. Aamulla on jo suljettu Raisan kännykkä. Eli sitä ennen on näköjään jo tapahtunut jotain. Miehellä auto käytössä. Tai lainannut kaverin tai vanhempiensa autoa. On ollut vahva, kun on saanut yksin siirrettyä ruumiin autoon. On ollut hyvää tuuria, kun kukaan ei ole nähnyt. Ehkä siirtänyt vielä silloin, kun ulkona ollut vielä pimeää ja kaikki naapurit nukkuneet. On vienyt ruumiin paikkaan, jonka tuntee ennalta. Eli jonkun kesämökki tai muu kiinteistö, jossa ei ole ketään lokakuussa. On sen lähettyville metsikköön haudannut Raisan puhelimen kanssa.
Mitä mieltä muut ovat tästä teoriasta?
En oikein osaa sanoa.
Mietityttää se kaveri, miksi se katsoi Raisan puhelimesta tolpat?
Joku tiesi kertoa tapauksen alkuaikoina, ettei joku kavereista pitänyt Raisasta, olisko ollut korisjoukkuekaveri?
Jos Raisa sittenkin meni siihen kaverinsa poitsun autoon ja menivät jonnekin, kenties jonkun autossa olleen kämpille keskustan alueella, eikä Huittisiin. Koko Huittisselitys on outo. Miksi lähteä jonnekin käpykylään Tampereelta? Seurahuone ei ollut nuorten mesta.
Surmaaja on ollut joku väh. 18v ja autollinen koska ruumis on pitänyt piilottaa.
Raisa ja kaveri juhlivat isommassa porukassa, joten joku kaiketi olisi nähnyt hänet keskustassa myöhemmin.
Poliisin pitää tutkia tuon porukan televalvontatiedot. Sillähän selviää, pärähtikö koko porukan kännykät Huittisten mastoon tuona yönä vai ei.
Ai ettei ole tullut mieleen tutkia niitä jo aiemmin? Kun tietyn lahkon edustajia sotkeutunut rikokseen, mikään ei selviä. Mätä systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monen sadan metrin tarkkuudelle poliisi pääsee, että missä Raisan kännykkä on ollut sulkemishetkellä? 100 m? 200 m? Asuiko joku tuttavuus sillä alueella, missä känny sulkeutui?
Olisikohan KRP jo tutkinut tuon imålman mitä 27 vuoden aikana? 🤔 😂 😂
Ei välttämättä. Tai jos onkin. Ainakin välikäsimies on ollut useaan otteeseen poliisin hampaissa.
Totta helvetissä on KRP tutkinut välittömästi minne viimeksi puhelin paikantui 27 vuoden jälkeen ei meidän tarvitse sitä ällistellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun Raisan kännykkä paikantui keskustan mastoon useaksi tunniksi autoporukan häipymisen jälkeen, eipä ole montaa vaihtoehtoa. Raisa kohtasi melko pian seuraa, joko tuntemattoman tai tutun. Tämän kanssa jatkettiin iltaa mieluummin eli sen takia Raisa ei enää soitellut mihinkään. Mentiin ehkä johonkin baariin, päästiin ehkä sisään näyttämättä henkkareita. Istuttiin samassa nurkkapöydässä hämärässä valaistuksessa, mies hoitaa juomia tiskiltä. Raisa ei kiinnitä kenenkään huomiota. Raisa ei kuule kännykkänsä soivan baarin melussa. Bleiseriäkään ei narikkaan tarvitse jättää. Tämän jälkeen on ollut jatkot miehen kämpillä, sillä vikat yöbussit ovat jo menneet. Raisaa ei kiinnosta soitella kavereilleen enää tuohon aikaan takaisin. Ravintoloissa tulee pilkku klo 3:30 ja ovet menee kiinni klo 4:00. Raisa kävellyt miehen takki päällä miehen rinnalla kämpille.
Mikäli Raisan kännykkä pingasi keskustan mastoihin yhä aamuyöllä klo 3-5 välissä, niin todennäköisimmin Raisa on ollut baarissa ja miehen kotona, joka sijaitsee keskustan maston alueella. Jotain tapahtunut aamuyön tunteina ja mies hommautunut Raisasta eroon. Aamulla on jo suljettu Raisan kännykkä. Eli sitä ennen on näköjään jo tapahtunut jotain. Miehellä auto käytössä. Tai lainannut kaverin tai vanhempiensa autoa. On ollut vahva, kun on saanut yksin siirrettyä ruumiin autoon. On ollut hyvää tuuria, kun kukaan ei ole nähnyt. Ehkä siirtänyt vielä silloin, kun ulkona ollut vielä pimeää ja kaikki naapurit nukkuneet. On vienyt ruumiin paikkaan, jonka tuntee ennalta. Eli jonkun kesämökki tai muu kiinteistö, jossa ei ole ketään lokakuussa. On sen lähettyville metsikköön haudannut Raisan puhelimen kanssa.
Mitä mieltä muut ovat tästä teoriasta?
En oikein osaa sanoa.
Mietityttää se kaveri, miksi se katsoi Raisan puhelimesta tolpat?
Joku tiesi kertoa tapauksen alkuaikoina, ettei joku kavereista pitänyt Raisasta, olisko ollut korisjoukkuekaveri?
Jos Raisa sittenkin meni siihen kaverinsa poitsun autoon ja menivät jonnekin, kenties jonkun autossa olleen kämpille keskustan alueella, eikä Huittisiin. Koko Huittisselitys on outo. Miksi lähteä jonnekin käpykylään Tampereelta? Seurahuone ei ollut nuorten mesta.
Surmaaja on ollut joku väh. 18v ja autollinen koska ruumis on pitänyt piilottaa.
Raisa ja kaveri juhlivat isommassa porukassa, joten joku kaiketi olisi nähnyt hänet keskustassa myöhemmin.
Poliisin pitää tutkia tuon porukan televalvontatiedot. Sillähän selviää, pärähtikö koko porukan kännykät Huittisten mastoon tuona yönä vai ei.
Luuletko tosiaan etteivät olisi tutkineet. Älä hölmöjä höpötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun Raisan kännykkä paikantui keskustan mastoon useaksi tunniksi autoporukan häipymisen jälkeen, eipä ole montaa vaihtoehtoa. Raisa kohtasi melko pian seuraa, joko tuntemattoman tai tutun. Tämän kanssa jatkettiin iltaa mieluummin eli sen takia Raisa ei enää soitellut mihinkään. Mentiin ehkä johonkin baariin, päästiin ehkä sisään näyttämättä henkkareita. Istuttiin samassa nurkkapöydässä hämärässä valaistuksessa, mies hoitaa juomia tiskiltä. Raisa ei kiinnitä kenenkään huomiota. Raisa ei kuule kännykkänsä soivan baarin melussa. Bleiseriäkään ei narikkaan tarvitse jättää. Tämän jälkeen on ollut jatkot miehen kämpillä, sillä vikat yöbussit ovat jo menneet. Raisaa ei kiinnosta soitella kavereilleen enää tuohon aikaan takaisin. Ravintoloissa tulee pilkku klo 3:30 ja ovet menee kiinni klo 4:00. Raisa kävellyt miehen takki päällä miehen rinnalla kämpille.
Mikäli Raisan kännykkä pingasi keskustan mastoihin yhä aamuyöllä klo 3-5 välissä, niin todennäköisimmin Raisa on ollut baarissa ja miehen kotona, joka sijaitsee keskustan maston alueella. Jotain tapahtunut aamuyön tunteina ja mies hommautunut Raisasta eroon. Aamulla on jo suljettu Raisan kännykkä. Eli sitä ennen on näköjään jo tapahtunut jotain. Miehellä auto käytössä. Tai lainannut kaverin tai vanhempiensa autoa. On ollut vahva, kun on saanut yksin siirrettyä ruumiin autoon. On ollut hyvää tuuria, kun kukaan ei ole nähnyt. Ehkä siirtänyt vielä silloin, kun ulkona ollut vielä pimeää ja kaikki naapurit nukkuneet. On vienyt ruumiin paikkaan, jonka tuntee ennalta. Eli jonkun kesämökki tai muu kiinteistö, jossa ei ole ketään lokakuussa. On sen lähettyville metsikköön haudannut Raisan puhelimen kanssa.
Mitä mieltä muut ovat tästä teoriasta?
En oikein osaa sanoa.
Mietityttää se kaveri, miksi se katsoi Raisan puhelimesta tolpat?
Joku tiesi kertoa tapauksen alkuaikoina, ettei joku kavereista pitänyt Raisasta, olisko ollut korisjoukkuekaveri?
Jos Raisa sittenkin meni siihen kaverinsa poitsun autoon ja menivät jonnekin, kenties jonkun autossa olleen kämpille keskustan alueella, eikä Huittisiin. Koko Huittisselitys on outo. Miksi lähteä jonnekin käpykylään Tampereelta? Seurahuone ei ollut nuorten mesta.
Surmaaja on ollut joku väh. 18v ja autollinen koska ruumis on pitänyt piilottaa.
Raisa ja kaveri juhlivat isommassa porukassa, joten joku kaiketi olisi nähnyt hänet keskustassa myöhemmin.
Poliisin pitää tutkia tuon porukan televalvontatiedot. Sillähän selviää, pärähtikö koko porukan kännykät Huittisten mastoon tuona yönä vai ei.
Luuletko tosiaan etteivät olisi tutkineet. Älä hölmöjä höpötä.
Oletkos niin varma? Varsinkaan kun "kamuporukkaa" ei pidetty aluksi syyllisenä ollenkaan vaikka oli todella outoa käytöstä niiltä.
Vierailija kirjoitti:
Palstan öyhöttäjä ja muiden haukkuja taitaa olla jumissa juhannuksen paluuruuhkassa, kun ei pääse meitä tänne haukkumaan nyt.
Juuuu. Kirjoitellaan mahdollisimman piiitkiä viestejä. Niitä se mielellään poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun Raisan kännykkä paikantui keskustan mastoon useaksi tunniksi autoporukan häipymisen jälkeen, eipä ole montaa vaihtoehtoa. Raisa kohtasi melko pian seuraa, joko tuntemattoman tai tutun. Tämän kanssa jatkettiin iltaa mieluummin eli sen takia Raisa ei enää soitellut mihinkään. Mentiin ehkä johonkin baariin, päästiin ehkä sisään näyttämättä henkkareita. Istuttiin samassa nurkkapöydässä hämärässä valaistuksessa, mies hoitaa juomia tiskiltä. Raisa ei kiinnitä kenenkään huomiota. Raisa ei kuule kännykkänsä soivan baarin melussa. Bleiseriäkään ei narikkaan tarvitse jättää. Tämän jälkeen on ollut jatkot miehen kämpillä, sillä vikat yöbussit ovat jo menneet. Raisaa ei kiinnosta soitella kavereilleen enää tuohon aikaan takaisin. Ravintoloissa tulee pilkku klo 3:30 ja ovet menee kiinni klo 4:00. Raisa kävellyt miehen takki päällä miehen rinnalla kämpille.
Mikäli Raisan kännykkä pingasi keskustan mastoihin yhä aamuyöllä klo 3-5 välissä, niin todennäköisimmin Raisa on ollut baarissa ja miehen kotona, joka sijaitsee keskustan maston alueella. Jotain tapahtunut aamuyön tunteina ja mies hommautunut Raisasta eroon. Aamulla on jo suljettu Raisan kännykkä. Eli sitä ennen on näköjään jo tapahtunut jotain. Miehellä auto käytössä. Tai lainannut kaverin tai vanhempiensa autoa. On ollut vahva, kun on saanut yksin siirrettyä ruumiin autoon. On ollut hyvää tuuria, kun kukaan ei ole nähnyt. Ehkä siirtänyt vielä silloin, kun ulkona ollut vielä pimeää ja kaikki naapurit nukkuneet. On vienyt ruumiin paikkaan, jonka tuntee ennalta. Eli jonkun kesämökki tai muu kiinteistö, jossa ei ole ketään lokakuussa. On sen lähettyville metsikköön haudannut Raisan puhelimen kanssa.
Mitä mieltä muut ovat tästä teoriasta?
En oikein osaa sanoa.
Mietityttää se kaveri, miksi se katsoi Raisan puhelimesta tolpat?
Joku tiesi kertoa tapauksen alkuaikoina, ettei joku kavereista pitänyt Raisasta, olisko ollut korisjoukkuekaveri?
Jos Raisa sittenkin meni siihen kaverinsa poitsun autoon ja menivät jonnekin, kenties jonkun autossa olleen kämpille keskustan alueella, eikä Huittisiin. Koko Huittisselitys on outo. Miksi lähteä jonnekin käpykylään Tampereelta? Seurahuone ei ollut nuorten mesta.
Surmaaja on ollut joku väh. 18v ja autollinen koska ruumis on pitänyt piilottaa.
Raisa ja kaveri juhlivat isommassa porukassa, joten joku kaiketi olisi nähnyt hänet keskustassa myöhemmin.
Poliisin pitää tutkia tuon porukan televalvontatiedot. Sillähän selviää, pärähtikö koko porukan kännykät Huittisten mastoon tuona yönä vai ei.
Luuletko tosiaan etteivät olisi tutkineet. Älä hölmöjä höpötä.
No eihän heitä virallisesti edes kuulusteltu, kunnes vasta sen jälkeen, kun tapaus siirrettiin keskusrikospoliisille. Heidät kuulusteltiin 6 vuotta katoamisen jälkeen. Jos kuulusteluja ei ole suoritettu, miten todennäköistä on, että koko porukan televalvontatiedot ja pankkikorttien käytöt olisi syynätty läpi? Tai kuulusteltu läheisiä ja kyselty alibia tuolle yölle. Niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun Raisan kännykkä paikantui keskustan mastoon useaksi tunniksi autoporukan häipymisen jälkeen, eipä ole montaa vaihtoehtoa. Raisa kohtasi melko pian seuraa, joko tuntemattoman tai tutun. Tämän kanssa jatkettiin iltaa mieluummin eli sen takia Raisa ei enää soitellut mihinkään. Mentiin ehkä johonkin baariin, päästiin ehkä sisään näyttämättä henkkareita. Istuttiin samassa nurkkapöydässä hämärässä valaistuksessa, mies hoitaa juomia tiskiltä. Raisa ei kiinnitä kenenkään huomiota. Raisa ei kuule kännykkänsä soivan baarin melussa. Bleiseriäkään ei narikkaan tarvitse jättää. Tämän jälkeen on ollut jatkot miehen kämpillä, sillä vikat yöbussit ovat jo menneet. Raisaa ei kiinnosta soitella kavereilleen enää tuohon aikaan takaisin. Ravintoloissa tulee pilkku klo 3:30 ja ovet menee kiinni klo 4:00. Raisa kävellyt miehen takki päällä miehen rinnalla kämpille.
Mikäli Raisan kännykkä pingasi keskustan mastoihin yhä aamuyöllä klo 3-5 välissä, niin todennäköisimmin Raisa on ollut baarissa ja miehen kotona, joka sijaitsee keskustan maston alueella. Jotain tapahtunut aamuyön tunteina ja mies hommautunut Raisasta eroon. Aamulla on jo suljettu Raisan kännykkä. Eli sitä ennen on näköjään jo tapahtunut jotain. Miehellä auto käytössä. Tai lainannut kaverin tai vanhempiensa autoa. On ollut vahva, kun on saanut yksin siirrettyä ruumiin autoon. On ollut hyvää tuuria, kun kukaan ei ole nähnyt. Ehkä siirtänyt vielä silloin, kun ulkona ollut vielä pimeää ja kaikki naapurit nukkuneet. On vienyt ruumiin paikkaan, jonka tuntee ennalta. Eli jonkun kesämökki tai muu kiinteistö, jossa ei ole ketään lokakuussa. On sen lähettyville metsikköön haudannut Raisan puhelimen kanssa.
Mitä mieltä muut ovat tästä teoriasta?
En oikein osaa sanoa.
Mietityttää se kaveri, miksi se katsoi Raisan puhelimesta tolpat?
Joku tiesi kertoa tapauksen alkuaikoina, ettei joku kavereista pitänyt Raisasta, olisko ollut korisjoukkuekaveri?
Jos Raisa sittenkin meni siihen kaverinsa poitsun autoon ja menivät jonnekin, kenties jonkun autossa olleen kämpille keskustan alueella, eikä Huittisiin. Koko Huittisselitys on outo. Miksi lähteä jonnekin käpykylään Tampereelta? Seurahuone ei ollut nuorten mesta.
Surmaaja on ollut joku väh. 18v ja autollinen koska ruumis on pitänyt piilottaa.
Raisa ja kaveri juhlivat isommassa porukassa, joten joku kaiketi olisi nähnyt hänet keskustassa myöhemmin.
Poliisin pitää tutkia tuon porukan televalvontatiedot. Sillähän selviää, pärähtikö koko porukan kännykät Huittisten mastoon tuona yönä vai ei.
Luuletko tosiaan etteivät olisi tutkineet. Älä hölmöjä höpötä.
Edes media ei pitänyt mitenkään relevanttia kertoa yli 10 vuoteen, että tuo autoporukka meni Huittisiin. Katoamisesta seuraavan viikon torstain Poliisi-TV:ssä Raisan kaveri sanoo Huittisista haastattelussa. Tämän jälkeen asia vaiettiin mediassa. Miksi?
Tää homma on kustu jo ihan alkumetreiltä. Jotenkin sysätty syrjään kaikista oleellisimmat tyypit eli ne, jotka Raisan tunsi ja lähdetty hakuampumaan jostain tosi kaukaa silminnäkijähavaintojen perusteella sellaisilta, jotka eivät edes tunteneet Raisaa. He ovat voineet nähdä jonkun ihan muun.
Vierailija kirjoitti:
Palstan öyhöttäjä ja muiden haukkuja taitaa olla jumissa juhannuksen paluuruuhkassa, kun ei pääse meitä tänne haukkumaan nyt.
Niin, "haukkuja" on sinusta se joka on kanssasi eri mieltä? Onneksi en ainakaan itse ole haukkunut ketään murhaajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monen sadan metrin tarkkuudelle poliisi pääsee, että missä Raisan kännykkä on ollut sulkemishetkellä? 100 m? 200 m? Asuiko joku tuttavuus sillä alueella, missä känny sulkeutui?
Olisikohan KRP jo tutkinut tuon imålman mitä 27 vuoden aikana? 🤔 😂 😂
Ei välttämättä. Tai jos onkin. Ainakin välikäsimies on ollut useaan otteeseen poliisin hampaissa.
Totta helvetissä on KRP tutkinut välittömästi minne viimeksi puhelin paikantui 27 vuoden jälkeen ei meidän tarvitse sitä ällistellä.
Paikantuiko lähelle välikäsimiehen kotia? Tai jonkun muun Raisan tunteneen kotia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan öyhöttäjä ja muiden haukkuja taitaa olla jumissa juhannuksen paluuruuhkassa, kun ei pääse meitä tänne haukkumaan nyt.
Niin, "haukkuja" on sinusta se joka on kanssasi eri mieltä? Onneksi en ainakaan itse ole haukkunut ketään murhaajaksi.
Ei, haukkuja ei ole se, joka on eri mieltä. Haukkuja on se, joka hyvin ivallisesti mollaa erilaisia pohdintoja ja pistää niitä ihmeellisiä hymiöitä perään. Mollaa myös siten, että luuletko, ettei tätäkään ole tutkittu ja siten, että tämähän on aivan päivänselvää kaikille, ai niinkö tosiaan pohdit, kukaanhan ei tätä tajua.
Saa olla eri mieltä, en ole siitä moksiskaan, mutta tämä haukkuja käy haukkumaan palstalle kirjoittelijoiden pohdintoja hyvin ivallisesti ja pilkallisesti. Haukkujalla itsellään ei ole mitään pohdintoja esittää, hän vain keskittyy haukkumaan muita kirjoittajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan öyhöttäjä ja muiden haukkuja taitaa olla jumissa juhannuksen paluuruuhkassa, kun ei pääse meitä tänne haukkumaan nyt.
Niin, "haukkuja" on sinusta se joka on kanssasi eri mieltä? Onneksi en ainakaan itse ole haukkunut ketään murhaajaksi.
Kunnon manipulointia sieltä. Pyllynsilmät ja ivalliset naurut tapauksen selvittämisestä ovat häirikön vakiokamaa, ja fiksujen viestien poistattaminen. Ei eri mieltä oleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monen sadan metrin tarkkuudelle poliisi pääsee, että missä Raisan kännykkä on ollut sulkemishetkellä? 100 m? 200 m? Asuiko joku tuttavuus sillä alueella, missä känny sulkeutui?
Olisikohan KRP jo tutkinut tuon imålman mitä 27 vuoden aikana? 🤔 😂 😂
Ei välttämättä. Tai jos onkin. Ainakin välikäsimies on ollut useaan otteeseen poliisin hampaissa.
Totta helvetissä on KRP tutkinut välittömästi minne viimeksi puhelin paikantui 27 vuoden jälkeen ei meidän tarvitse sitä ällistellä.
Paikantuiko lähelle välikäsimiehen kotia? Tai jonkun muun Raisan tunteneen kotia?
Kysy poliisilta... se tietää varmasti.. Ei ne tutkinnallisista syistä kaikkea kerro.
No miltä kuulostaa idea, että miesseuralainen olisi antanut takkinsa päältään miltei pakkasessa kesävaatteissa hytisseelle Raisalle?
Takin antamisen idea tuntuu oivaltavalta ajatukselta. Sitä ei ole aiemmin ollut missään, paitsi nyt täällä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä sellainenkin mahdollisuus, että Raisa pääsi kotiin ja siellä tapahtui jotain. Äidilleen ei ilmeisesti mennyt, kun äiti häntä alkoi peräänkuuluttamaan.
Tästä vaihtoehdosta ei ole juuri koskaan puhuttu. Ainakaan julkisuudessa.
Koska oli rikkaan perheen lapsi.
Kaikki vaihtoehdot on avoinna ja tutkimalla suljetaan pois, niinhän sen pitää mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä sellainenkin mahdollisuus, että Raisa pääsi kotiin ja siellä tapahtui jotain. Äidilleen ei ilmeisesti mennyt, kun äiti häntä alkoi peräänkuuluttamaan.
Miksi Raisa olisi mennyt isälleen ja kesken illan? Millä kulkuvälineellä? En usko. Silloin hänellä olisi ollut puhelin taatusti päällä ns. loppuun asti ja puhelin olisi pingannut isän kodin liepeillä vikan kerran.
Keskustasta Casablancan läheltä Armonkallion kautta sinne isälle on ihan ok kävelymatka.
Jos ei ollu bussirahaa tai bussit jo lakanneet ajamasta.
Vierailija kirjoitti:
Takin antamisen idea tuntuu oivaltavalta ajatukselta. Sitä ei ole aiemmin ollut missään, paitsi nyt täällä.
Vai sinun mielestä.... Hyvin naivia höpötystä monta ketjua.... ketto tänään että jos joku mies antoi sille silmälasit ja leiri hatun. Eiks vaan täysin mahdollista.. 🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭
Vierailija kirjoitti:
Takin antamisen idea tuntuu oivaltavalta ajatukselta. Sitä ei ole aiemmin ollut missään, paitsi nyt täällä.
Ja silloin huomiota ei kiinnitäkään pakkasessa kesävaatteissa hytisevä tyttö.
175 cm tytön päällä miehen takki ei varmasti edes näytä liian suurelta, että hukkuisi siihen.
Miehellä on itsellään voinut olla paksu huppari tai paksu paita, eikä ole pistänyt ihmisten silmään.
Ovat näyttäneet pariskunnalta, jota ei kahdesti edes vilkaista.
Poliisin pitää tutkia tuon porukan televalvontatiedot. Sillähän selviää, pärähtikö koko porukan kännykät Huittisten mastoon tuona yönä vai ei.