Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7078)

Vierailija
7001/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tuon ajan kännykät kestivät yhdellä latauksella viikon. En usko hetkeäkään, että Raisalta olisi aamulla loppunut akku samaan aikaan, kun nähtävästi pääsi hengestäänkin. "

Siis tarkennan sanomaani.

 

En usko sattumiin. Jos ja kun Raisalle sattui aamuyön tunteina jotain, ei ole sattumaa, että myös hänen kännykkänsä meni sen aikana tai sen jälkeen pois päältä.

Siis mikä on mahdollisuus siihen, että ensin Raisa pääsee hengestään ja kun murhaaja katsoo Raisan puhelinta, siitä onkin kätevästi juuri loppunut akku, juuri sitä ennen. Kyllä Raisan puhelin on tarkoituksellisesti suljettu, ettei Raisaa pystytä enää sen tarkemmin seuraamaan ja jäljittämään.

 

 Tosiaan akut kestivät yhdellä latauksella noin viikon ajan, vaikka olisit puhunut joka päivä pari tuntia ja tekstannut joka päivä. Siis yhdellä latauksella kesti noi kaikki!

Vierailija
7002/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monen sadan metrin tarkkuudelle poliisi pääsee, että missä Raisan kännykkä on ollut sulkemishetkellä? 100 m? 200 m? Asuiko joku tuttavuus sillä alueella, missä känny sulkeutui?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7003/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta on ilmeisin katoamispaikka. Jonkun tuikituntemattoman mukaan lähtemiseen en ensimmäisenä uskoisi. Pikemminkin siihen, että Raisa tiesi paikan mihin mennä ja joko ei päätynyt sinne tai päätyi. Mahdollisuus, että kaverinsa tarkisteli puhelinta ja antoi rahaa ja jätti yksin ja sitten seuraavaksi paikalle kurvasi murhaaja on hieman kaukaa haettua myös. Jotenkin ajattelisi, että hän on johonkin ollut kontaktissa tai tiennyt mihin seuraavaksi mennä. Puhelimen käyttämättömyys viittaa, että seuraa oli jo Casablancasta lähtien. 

Vierailija
7004/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se kaveri todennut ja nähnyt, ainakin kuullut, että joku ihastus siinä on tai sellainen on tulossa tai Raisa sellaisen luo menossa. Kyllä tytöt keskenään puhuu. Kertomuksensa ei tue tätä lainkaan, vaan antoi rahaa, että Raisa pääsee muka kotiin. 

No tarkoitin tietenkin, että Raisa kohtasikin tämän ihastuksen TÄYSIN SATTUMALTA sen jälkeen, kun hänet oli jätetty yksin!

Tällä ihastuksella ei ollut kännykkää, Raisa ei tiennyt tämän ihastuksen liikkeistä tai menemisistä yhtään mitään soittamatta sille välikäsimiehelle. Välikäsimieheltä aina uteli kundin menemisistä. Ei ole ensimmäinen tai toinenkaan kerta, kun keskustan yössä törmää kaikenlaisiin tuttuihin. Ysärillä hyvinkin tavallista. Varsinkin jos tiesi ihmisten vakiopaikkoja, niin äkkiäkös löysi haluamansa tyypit.

Enkä usko, että tyttökaveri antoi rahaa, että Raisa pääsee kotiin. Ei ole missään ikinä puhuttu, että Raisa jättäisi illan kesken ja menisi kotiin. Tuo rahanantaminen oli vain sepustus, jotta ei näyttäisi suuren yleisön silmiin pahikselta jätettyään kaverinsa yksin kadulle.

Raisan ilta oli nuori, oli ollut keskustassa vajaa puolitoista tuntia vasta. Ihan taatusti oli jatkamassa iltaansa pilkkuun asti. Kotibileisiin Raisa oli menossa, ei kotiin.

Välikäsimiehen mukaan hän oli liikkeellä toisen pojan kanssa ko. iltana ja poliisin mukaan Raisa puhui hänen kanssaan puhelimessa, oliko peräti viimeinen puhelu? Välikäsi väitti poliisilla olevan virhe tiedoissa. Kyllä välikäsi olisi tiennyt jos tämä ”ihastus” oli myös liikkeellä. 
Toisaalta, välikäsi oli Raisan kanssa paljon yhteyksissä, mikä oli todellisuus hänen ja Raisan väleistä? 

Vaikka välikäsimies puhuisikin totta, että oli toisen miehen kanssa liikenteessä tuona yönä, samalla kadulla kuin Raisa, niin onhan Raisa voinut sattumalta törmätä siihen ihastukseensa eli välikäsimiehen kännykättömään kaveriin, joka oli yksin liikkeellä tai jonkun muun kundin kanssa.

Sitten Raisa onkin ollut tuon ihastuksen ja sen kaverin kanssa loppuillan. Tai sitten ovat kaikki olleet yhdessä, välikäsimies myös.

Vierailija
7005/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusta on ilmeisin katoamispaikka. Jonkun tuikituntemattoman mukaan lähtemiseen en ensimmäisenä uskoisi. Pikemminkin siihen, että Raisa tiesi paikan mihin mennä ja joko ei päätynyt sinne tai päätyi. Mahdollisuus, että kaverinsa tarkisteli puhelinta ja antoi rahaa ja jätti yksin ja sitten seuraavaksi paikalle kurvasi murhaaja on hieman kaukaa haettua myös. Jotenkin ajattelisi, että hän on johonkin ollut kontaktissa tai tiennyt mihin seuraavaksi mennä. Puhelimen käyttämättömyys viittaa, että seuraa oli jo Casablancasta lähtien. 

Casablancassa Raisa ja tyttökaveri olivat isommassa ryhmässä juhlimassa hyvin mennyttä korismatsia. Näin poliisi möläytti eräässä lehtihaastattelussa. Keitä nuo oli, ei ole kerrottu? Onko siihen kuulunut miehiä ja naisia? Minkä ikäisiä? Keitä? Millä tavalla liittyneet korikseen vai ovatko liittyneet alkuunkaan?

Vierailija
7006/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ja kun Raisan kännykkä paikantui keskustan mastoon useaksi tunniksi autoporukan häipymisen jälkeen, eipä ole montaa vaihtoehtoa. Raisa kohtasi melko pian seuraa, joko tuntemattoman tai tutun. Tämän kanssa jatkettiin iltaa mieluummin eli sen takia Raisa ei enää soitellut mihinkään. Mentiin ehkä johonkin baariin, päästiin ehkä sisään näyttämättä henkkareita. Istuttiin samassa nurkkapöydässä hämärässä valaistuksessa, mies hoitaa juomia tiskiltä. Raisa ei kiinnitä kenenkään huomiota. Raisa ei kuule kännykkänsä soivan baarin melussa. Bleiseriäkään ei narikkaan tarvitse jättää. Tämän jälkeen on ollut jatkot miehen kämpillä, sillä vikat yöbussit ovat jo menneet. Raisaa ei kiinnosta soitella kavereilleen enää tuohon aikaan takaisin. Ravintoloissa tulee pilkku klo 3:30 ja ovet menee kiinni klo 4:00. Raisa kävellyt miehen takki päällä miehen rinnalla kämpille.

Mikäli Raisan kännykkä pingasi keskustan mastoihin yhä aamuyöllä klo 3-5 välissä, niin todennäköisimmin Raisa on ollut baarissa ja miehen kotona, joka sijaitsee keskustan maston alueella. Jotain tapahtunut aamuyön tunteina ja mies hommautunut Raisasta eroon. Aamulla on jo suljettu Raisan kännykkä. Eli sitä ennen on näköjään jo tapahtunut jotain. Miehellä auto käytössä. Tai lainannut kaverin tai vanhempiensa autoa. On ollut vahva, kun on saanut yksin siirrettyä ruumiin autoon. On ollut hyvää tuuria, kun kukaan ei ole nähnyt. Ehkä siirtänyt vielä silloin, kun ulkona ollut vielä pimeää ja kaikki naapurit nukkuneet. On vienyt ruumiin paikkaan, jonka tuntee ennalta. Eli jonkun kesämökki tai muu kiinteistö, jossa ei ole ketään lokakuussa. On sen lähettyville metsikköön haudannut Raisan puhelimen kanssa.

Mitä mieltä muut ovat tästä teoriasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7007/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs, jos ne tutut, joihin Raisa törmäsi, ovatkin hiljaa? Ovat tekijöitä tai kuuluvat porukkaan, jossa joku oli tekijä ja ovat hiljaa? Siten vaikuttaa siltä, ettei Raisa törmännyt kehenkään tuttuun keskustassa Casablancan jälkeen.

Näinhän se on, että kukaan ei nähnyt, tai joku näki, jonka sen vuoksi Raisa on kadonnut. 

Jos hän olisi jäänyt baariin, ei ole uskottavaa etteikö olisi törmännyt tuttuihin. Mutta jos olisi viettänyt pidempään iltaa keskustassa, olisi usea tuttu nähnyt takuulla, niin paljon nuorisoa pyöri yöllä keskustassa ja baareissa ja hänellä oli hyvin laaja tuttavapiiri. Muuten, välikäsimieskin kertoi tästä kuinka Raisan ”näki yleensä baarissa” ja tapauksen tutkinnassa pitäisi olla oletus, että jos Raisa olisi liikkunut hetkeä pidempään Tampereen keskustassa Huittisten auton lähdettyä, useat tutut olisivat nähneet hänet. 

Vierailija
7008/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan öyhöttäjä ja muiden haukkuja taitaa olla jumissa juhannuksen paluuruuhkassa, kun ei pääse meitä tänne haukkumaan nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7009/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ja kun Raisan kännykkä paikantui keskustan mastoon useaksi tunniksi autoporukan häipymisen jälkeen, eipä ole montaa vaihtoehtoa. Raisa kohtasi melko pian seuraa, joko tuntemattoman tai tutun. Tämän kanssa jatkettiin iltaa mieluummin eli sen takia Raisa ei enää soitellut mihinkään. Mentiin ehkä johonkin baariin, päästiin ehkä sisään näyttämättä henkkareita. Istuttiin samassa nurkkapöydässä hämärässä valaistuksessa, mies hoitaa juomia tiskiltä. Raisa ei kiinnitä kenenkään huomiota. Raisa ei kuule kännykkänsä soivan baarin melussa. Bleiseriäkään ei narikkaan tarvitse jättää. Tämän jälkeen on ollut jatkot miehen kämpillä, sillä vikat yöbussit ovat jo menneet. Raisaa ei kiinnosta soitella kavereilleen enää tuohon aikaan takaisin. Ravintoloissa tulee pilkku klo 3:30 ja ovet menee kiinni klo 4:00. Raisa kävellyt miehen takki päällä miehen rinnalla kämpille.

Mikäli Raisan kännykkä pingasi keskustan mastoihin yhä aamuyöllä klo 3-5 välissä, niin todennäköisimmin Raisa on ollut baarissa ja miehen kotona, joka sijaitsee keskustan maston alueella. Jotain tapahtunut aamuyön tunteina ja mies hommautunut Raisasta eroon. Aamulla on jo suljettu Raisan kännykkä. Eli sitä ennen on näköjään jo tapahtunut jotain. Miehellä auto käytössä. Tai lainannut kaverin tai vanhempiensa autoa. On ollut vahva, kun on saanut yksin siirrettyä ruumiin autoon. On ollut hyvää tuuria, kun kukaan ei ole nähnyt. Ehkä siirtänyt vielä silloin, kun ulkona ollut vielä pimeää ja kaikki naapurit nukkuneet. On vienyt ruumiin paikkaan, jonka tuntee ennalta. Eli jonkun kesämökki tai muu kiinteistö, jossa ei ole ketään lokakuussa. On sen lähettyville metsikköön haudannut Raisan puhelimen kanssa.

Mitä mieltä muut ovat tästä teoriasta?

En oikein osaa sanoa.

Mietityttää se kaveri, miksi se katsoi Raisan puhelimesta tolpat? 

Joku tiesi kertoa tapauksen alkuaikoina, ettei joku kavereista pitänyt Raisasta, olisko  ollut korisjoukkuekaveri?

Vierailija
7010/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Raisalla oli poikaystävä, muu ihastus ja välikäsimies-kaveri? Vaikea uskoa, että olisi ihan tuntemattoman matkaan lähtenyt vapaaehtoisesti. Mä en ole aiemmin kuullut välikädestä tai ihastuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7011/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs, jos ne tutut, joihin Raisa törmäsi, ovatkin hiljaa? Ovat tekijöitä tai kuuluvat porukkaan, jossa joku oli tekijä ja ovat hiljaa? Siten vaikuttaa siltä, ettei Raisa törmännyt kehenkään tuttuun keskustassa Casablancan jälkeen.

Näinhän se on, että kukaan ei nähnyt, tai joku näki, jonka sen vuoksi Raisa on kadonnut. 

Jos hän olisi jäänyt baariin, ei ole uskottavaa etteikö olisi törmännyt tuttuihin. Mutta jos olisi viettänyt pidempään iltaa keskustassa, olisi usea tuttu nähnyt takuulla, niin paljon nuorisoa pyöri yöllä keskustassa ja baareissa ja hänellä oli hyvin laaja tuttavapiiri. Muuten, välikäsimieskin kertoi tästä kuinka Raisan ”näki yleensä baarissa” ja tapauksen tutkinnassa pitäisi olla oletus, että jos Raisa olisi liikkunut hetkeä pidempään Tampereen keskustassa Huittisten auton lähdettyä, useat tutut olisivat nähneet hänet. 

Mitä, jos Raisa valitsi tarkoituksella baarin, johon kukaan tuttu ei koko yönä eksynyt? Mitä, jos Raisa kohtasi kadulla sattumalta satunnaisen tutun heti kaveriporukan auton lähdettyä  ja he menivät kaksisteen johonkin baariin, joka oli molemmille vieras eikä siellä käynyt tuttuja? Tämän jälkeen jatkot kundin kotona lähettyvillä. Kenen kanssa haluaisit mennä sellaiseen baariin, jossa omat kaverisi eivät käy, jos et haluaisi tulla siinä seurassa tuttujen näkemäksi? Niin, ehkä jonkun ihastuksen kanssa? Tai tahollaan varatun kundin kanssa? Sellaisen kanssa, jonka seura on niin mielenkiintoista ja intensiivistä, ettet edes halua tai jaksa vastata kavereiden puhelinsoittoihin.

Vierailija
7012/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Raisalla oli poikaystävä, muu ihastus ja välikäsimies-kaveri? Vaikea uskoa, että olisi ihan tuntemattoman matkaan lähtenyt vapaaehtoisesti. Mä en ole aiemmin kuullut välikädestä tai ihastuksesta.

Välikäsimiehestä on jauhettu sadoissa viesteissä tässä ketjussa.

Kyllä, Raisalla oli poikakaveri (ei mikään vakava) Janne, joka oli sukulaisensa talolla Kangasalalla rassaamassa autoaan tuona iltana. Jäi sinne kuulemma yöksikin.

Sitten oli välikäsimies, jolle soitteli useastikin. Välikäsimiehellä oli kaveri, jolla ei ollut kännykkää. Raisa oli ihastunut tuohon kännykättömään. Raisa soitteli välikäsimiehelle useinkin udellakseen ihastuksen liikkeitä ja menemisiä.

Sitten oli Pirkkalan kotibileissä ollut kundi, joka oli pelkkä kaveri.

Välikäsimies on antanut pitkän haastattelun Viimeinen johtolanka podcastiin Ylen Areenaan.

 

https://areena.yle.fi/1-50640986

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7013/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ja kun Raisan kännykkä paikantui keskustan mastoon useaksi tunniksi autoporukan häipymisen jälkeen, eipä ole montaa vaihtoehtoa. Raisa kohtasi melko pian seuraa, joko tuntemattoman tai tutun. Tämän kanssa jatkettiin iltaa mieluummin eli sen takia Raisa ei enää soitellut mihinkään. Mentiin ehkä johonkin baariin, päästiin ehkä sisään näyttämättä henkkareita. Istuttiin samassa nurkkapöydässä hämärässä valaistuksessa, mies hoitaa juomia tiskiltä. Raisa ei kiinnitä kenenkään huomiota. Raisa ei kuule kännykkänsä soivan baarin melussa. Bleiseriäkään ei narikkaan tarvitse jättää. Tämän jälkeen on ollut jatkot miehen kämpillä, sillä vikat yöbussit ovat jo menneet. Raisaa ei kiinnosta soitella kavereilleen enää tuohon aikaan takaisin. Ravintoloissa tulee pilkku klo 3:30 ja ovet menee kiinni klo 4:00. Raisa kävellyt miehen takki päällä miehen rinnalla kämpille.

Mikäli Raisan kännykkä pingasi keskustan mastoihin yhä aamuyöllä klo 3-5 välissä, niin todennäköisimmin Raisa on ollut baarissa ja miehen kotona, joka sijaitsee keskustan maston alueella. Jotain tapahtunut aamuyön tunteina ja mies hommautunut Raisasta eroon. Aamulla on jo suljettu Raisan kännykkä. Eli sitä ennen on näköjään jo tapahtunut jotain. Miehellä auto käytössä. Tai lainannut kaverin tai vanhempiensa autoa. On ollut vahva, kun on saanut yksin siirrettyä ruumiin autoon. On ollut hyvää tuuria, kun kukaan ei ole nähnyt. Ehkä siirtänyt vielä silloin, kun ulkona ollut vielä pimeää ja kaikki naapurit nukkuneet. On vienyt ruumiin paikkaan, jonka tuntee ennalta. Eli jonkun kesämökki tai muu kiinteistö, jossa ei ole ketään lokakuussa. On sen lähettyville metsikköön haudannut Raisan puhelimen kanssa.

Mitä mieltä muut ovat tästä teoriasta?

En oikein osaa sanoa.

Mietityttää se kaveri, miksi se katsoi Raisan puhelimesta tolpat? 

Joku tiesi kertoa tapauksen alkuaikoina, ettei joku kavereista pitänyt Raisasta, olisko  ollut korisjoukkuekaveri?

Ehkä tolppia ei oikeasti katsottu eikä rahaakaan annettu. Halusi vain esittää parempaa kuin onkaan, kun Raisa oli kadonnut hänen jätettyään Raisan yksin.

Vierailija
7014/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää, mihin kaikkialle Raisan kännykkä pingasi tuona yönä ja onko hänen sijaintiaan (tai no, kännykän sijaintia) selvitetty tarkemmin? Sen aikaisilla menetelmillä kännykän sijainnit pystyi paikantamaan keskustaolosuhteissa noin 100 metrin säteelle.

Kuinka laajalle alueelle keskustan masto ylettyi?

On vain sanottu, että Raisan känny on yhdistynyt keskustan mastoon ja piste.

Jos heti hyppäsi autokyytiin noin klo 23 ja auto ajoi vaikkapa 50 km päähän ja Raisan känny oli kuitenkin päällä vielä keskiyöllä (kaverien puhelut meni läpi ja puhelin oli päällä), niin puhelinhan olisi yhdistynyt silloin johonkin ihan muuhun mastoon.

Nimenomaan, keskustassa tai sen tuntumassa on ainakin hänen puhelin ollut.

Eli tämä vesittäisi sen teorian, että olisi hypännyt sellaiseen autokyytiin, joka olisi heti ajanut keskustan maston ulkopuolelle. Ellei kännykkä jäänyt keskustaan syystä x. Ja Raisa matkasikin ilman kännykkää johonkin.

Toisaalta, miksi poliisikin pitää todennäköisenä, että Raisa on saanut autokyydin hyvin nopeasti? Eikös se kännykkä silloin lakkaa pingaamasta siihen keskustan mastoon, kun tarpeeksi kauas ajetaan? Tai mitäs, jos ajettiin vain muutaman korttelin päähän? 

Hyvä pointti. Kaveriporukan autolla ajettiin kin jonnekin lähistölle. Vanhempi pedari oli odottamassa "tilaustaan". Tuona iltana Tampereella olikin hämärätyyppejä Blairista ja Prodista lähtien.

Kaveriporukan taustat, suku, mahdollinen ns. lahkolaisuus jne. olisi syytä tutkia tarkkaan. Myös sen tyttökaverin. Blairkin on näitä tiettyjä lahkolaisia. Mirja Paavilainen työskenteli erään näiden lahkolaisen vaatetusliikkeessä.

16-vuotiaasta, fyysisesti aikuisesta naisesta käyvästä tytöstä kiinnostunut ei ole "pedari". Pidetään terminologia tarkkana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7015/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ja kun Raisan kännykkä paikantui keskustan mastoon useaksi tunniksi autoporukan häipymisen jälkeen, eipä ole montaa vaihtoehtoa. Raisa kohtasi melko pian seuraa, joko tuntemattoman tai tutun. Tämän kanssa jatkettiin iltaa mieluummin eli sen takia Raisa ei enää soitellut mihinkään. Mentiin ehkä johonkin baariin, päästiin ehkä sisään näyttämättä henkkareita. Istuttiin samassa nurkkapöydässä hämärässä valaistuksessa, mies hoitaa juomia tiskiltä. Raisa ei kiinnitä kenenkään huomiota. Raisa ei kuule kännykkänsä soivan baarin melussa. Bleiseriäkään ei narikkaan tarvitse jättää. Tämän jälkeen on ollut jatkot miehen kämpillä, sillä vikat yöbussit ovat jo menneet. Raisaa ei kiinnosta soitella kavereilleen enää tuohon aikaan takaisin. Ravintoloissa tulee pilkku klo 3:30 ja ovet menee kiinni klo 4:00. Raisa kävellyt miehen takki päällä miehen rinnalla kämpille.

Mikäli Raisan kännykkä pingasi keskustan mastoihin yhä aamuyöllä klo 3-5 välissä, niin todennäköisimmin Raisa on ollut baarissa ja miehen kotona, joka sijaitsee keskustan maston alueella. Jotain tapahtunut aamuyön tunteina ja mies hommautunut Raisasta eroon. Aamulla on jo suljettu Raisan kännykkä. Eli sitä ennen on näköjään jo tapahtunut jotain. Miehellä auto käytössä. Tai lainannut kaverin tai vanhempiensa autoa. On ollut vahva, kun on saanut yksin siirrettyä ruumiin autoon. On ollut hyvää tuuria, kun kukaan ei ole nähnyt. Ehkä siirtänyt vielä silloin, kun ulkona ollut vielä pimeää ja kaikki naapurit nukkuneet. On vienyt ruumiin paikkaan, jonka tuntee ennalta. Eli jonkun kesämökki tai muu kiinteistö, jossa ei ole ketään lokakuussa. On sen lähettyville metsikköön haudannut Raisan puhelimen kanssa.

Mitä mieltä muut ovat tästä teoriasta?

En oikein osaa sanoa.

Mietityttää se kaveri, miksi se katsoi Raisan puhelimesta tolpat? 

Joku tiesi kertoa tapauksen alkuaikoina, ettei joku kavereista pitänyt Raisasta, olisko  ollut korisjoukkuekaveri?

Jos Raisa sittenkin meni siihen kaverinsa poitsun autoon ja menivät jonnekin, kenties jonkun autossa olleen kämpille keskustan alueella, eikä Huittisiin. Koko Huittisselitys on outo. Miksi lähteä jonnekin käpykylään Tampereelta? Seurahuone ei ollut nuorten mesta.

Surmaaja on ollut joku väh. 18v ja autollinen koska ruumis on pitänyt piilottaa.

Raisa ja kaveri juhlivat isommassa porukassa, joten joku kaiketi olisi nähnyt hänet keskustassa myöhemmin.

Vierailija
7016/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää, mihin kaikkialle Raisan kännykkä pingasi tuona yönä ja onko hänen sijaintiaan (tai no, kännykän sijaintia) selvitetty tarkemmin? Sen aikaisilla menetelmillä kännykän sijainnit pystyi paikantamaan keskustaolosuhteissa noin 100 metrin säteelle.

Kuinka laajalle alueelle keskustan masto ylettyi?

On vain sanottu, että Raisan känny on yhdistynyt keskustan mastoon ja piste.

Jos heti hyppäsi autokyytiin noin klo 23 ja auto ajoi vaikkapa 50 km päähän ja Raisan känny oli kuitenkin päällä vielä keskiyöllä (kaverien puhelut meni läpi ja puhelin oli päällä), niin puhelinhan olisi yhdistynyt silloin johonkin ihan muuhun mastoon.

Nimenomaan, keskustassa tai sen tuntumassa on ainakin hänen puhelin ollut.

Eli tämä vesittäisi sen teorian, että olisi hypännyt sellaiseen autokyytiin, joka olisi heti ajanut keskustan maston ulkopuolelle. Ellei kännykkä jäänyt keskustaan syystä x. Ja Raisa matkasikin ilman kännykkää johonkin.

Toisaalta, miksi poliisikin pitää todennäköisenä, että Raisa on saanut autokyydin hyvin nopeasti? Eikös se kännykkä silloin lakkaa pingaamasta siihen keskustan mastoon, kun tarpeeksi kauas ajetaan? Tai mitäs, jos ajettiin vain muutaman korttelin päähän? 

Hyvä pointti. Kaveriporukan autolla ajettiin kin jonnekin lähistölle. Vanhempi pedari oli odottamassa "tilaustaan". Tuona iltana Tampereella olikin hämärätyyppejä Blairista ja Prodista lähtien.

Kaveriporukan taustat, suku, mahdollinen ns. lahkolaisuus jne. olisi syytä tutkia tarkkaan. Myös sen tyttökaverin. Blairkin on näitä tiettyjä lahkolaisia. Mirja Paavilainen työskenteli erään näiden lahkolaisen vaatetusliikkeessä.

16-vuotiaasta, fyysisesti aikuisesta naisesta käyvästä tytöstä kiinnostunut ei ole "pedari". Pidetään terminologia tarkkana.

Alaikäinen kuitenkin.

Vierailija
7017/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monen sadan metrin tarkkuudelle poliisi pääsee, että missä Raisan kännykkä on ollut sulkemishetkellä? 100 m? 200 m? Asuiko joku tuttavuus sillä alueella, missä känny sulkeutui?

Olisikohan KRP  jo tutkinut tuon imålman mitä 27 vuoden aikana?   🤔 😂 😂

Vierailija
7018/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan öyhöttäjä ja muiden haukkuja taitaa olla jumissa juhannuksen paluuruuhkassa, kun ei pääse meitä tänne haukkumaan nyt.

Eikä pääse poistattelemaan meidän pohdintojakaan. Varmaan sensuuri iskee sitten kovalla kädellä, jos ehtii kotiin ennen palstan sulkeutumista. 

Vierailija
7019/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monen sadan metrin tarkkuudelle poliisi pääsee, että missä Raisan kännykkä on ollut sulkemishetkellä? 100 m? 200 m? Asuiko joku tuttavuus sillä alueella, missä känny sulkeutui?

Olisikohan KRP  jo tutkinut tuon imålman mitä 27 vuoden aikana?   🤔 😂 😂

Ei välttämättä. Tai jos onkin. Ainakin välikäsimies on ollut useaan otteeseen poliisin hampaissa.

Vierailija
7020/7078 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monen sadan metrin tarkkuudelle poliisi pääsee, että missä Raisan kännykkä on ollut sulkemishetkellä? 100 m? 200 m? Asuiko joku tuttavuus sillä alueella, missä känny sulkeutui?

Olisikohan KRP  jo tutkinut tuon imålman mitä 27 vuoden aikana?   🤔 😂 😂

Ai, ehditkö juhannusruuhkasta kotiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme