Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (2385)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VHF videot voi siirtää muistitikkuun tai CD levylle.
Oi kiitoooossz
No ni
Vierailija kirjoitti:
KOSKA KORTTIEN KÄYTTÖ TAPAHTUU TIETOKONEIDEN KAUTTA . PANKEISSA ON SUN KORTTI KÄYTTÖ TIEDOT.
Onko? Voi taivas!
Itse kysyisin, kävikö Raisan poikaystävä hakemassa hänet?
Eikö siellä nähty auto, joka muistutti poikaystävän autoa.
Yritykset joutuu säilytetään myös kuitit .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun joku on ollut Casablanca saa se näkyy pankkitilille kuin Huittisissa. Kuin Pirkkalassa. Ne näkyy edelleen. Nytkin. Myös sinun PUHELIN MUUTEN JOS KÄYTÄT SITÄ TILISI NÄKYY PANKIN LISÄKSI GOOGLESSA.
Näkyy tosiaan kunkin oman pankin ARKISTO SIELTÄ LÖYTYY.
Mistä sinä nämä kaikki niksit tiiät?
Vierailija kirjoitti:
Yritykset joutuu säilytetään myös kuitit .
Hampp. ja minä kun ole ne kaikki työntänynnä roskiin
Vierailija kirjoitti:
Eikö siellä nähty auto, joka muistutti poikaystävän autoa.
Oliko poikaystävä täysi-ikäinen? Oliko hänellä autoa käytössä? Jos hän oli kotibileissä, ei luultavasti ollut ajokunnossa.
Poliisi on tältä osin avainasemassa. Katsooko se tämän tutkintalinjan olevan niin varteenotettava, että lähtee sitä nyt penkomaan.
Itse oletan edelleen poliisin tämän puolen jo tutkineen aikoinaan, eikä sitä pidetty jutun ratkaisemisessa oleellisena. Näin oletan.
Vierailija kirjoitti:
Valvontakameroita alettiin tarkistamaan vasta 2 viikkoa Raisan katoamisen jälkeen.
Millaisia olivat tuon ajankohdan valvontakamerat, VHS-kaseteilla varustettuja?
Ne olivat rakeisia ja mustavalkoisia, erittäin huonolaatuisia, mikäli oikein muistan. Niitä veivattiin aikanaan telkkarissa harva se ilta. Poliisi-TV:ssä nimenomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö siellä nähty auto, joka muistutti poikaystävän autoa.Oliko poikaystävä täysi-ikäinen? Oliko hänellä autoa käytössä? Jos hän oli kotibileissä, ei luultavasti ollut ajokunnossa.
Kylläpä sulla on paljon semmosia kysymyksiä joita ei varmasti virkavalta ei ole hakannut kysyä.
Vierailija kirjoitti:
KOSKA KORTTIEN KÄYTTÖ TAPAHTUU TIETOKONEIDEN KAUTTA . PANKEISSA ON SUN KORTTI KÄYTTÖ TIEDOT.
Tuolloin käteisen käyttö oli yleisempää
Vierailija kirjoitti:
Poliisi on tältä osin avainasemassa. Katsooko se tämän tutkintalinjan olevan niin varteenotettava, että lähtee sitä nyt penkomaan.
Itse oletan edelleen poliisin tämän puolen jo tutkineen aikoinaan, eikä sitä pidetty jutun ratkaisemisessa oleellisena. Näin oletan.
Mä oletan, että tällaista tutkintalinjaa ei ole ollut. On vain hyvin ylimalkaisesti kyselty kavereiden tekemiset Raisan katoamishetkestä lähtien. Ja tuskinpa on selvitelty tekemisiä ennen tätä katoamista. Jos edes katosi klo 23 aikaan Hämeenkadulta. Jos edes ikinä oli siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolloin käteisen käyttö oli yleisempää
16-vuotiaalla Raisalla on mitä ilmeisimmin ollut korkeintaan pankkikortti, jolla sai nostettua rahaa automaatista. Ja sitten pelasi vain käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun joku on ollut Casablanca saa se näkyy pankkitilille kuin Huittisissa. Kuin Pirkkalassa. Ne näkyy edelleen. Nytkin. Myös sinun PUHELIN MUUTEN JOS KÄYTÄT SITÄ TILISI NÄKYY PANKIN LISÄKSI GOOGLESSA.
Ehkä hän on pankissa töissä tai joskus aikoinaan joutunut selvittelemään vanhoja pankkikorttivingutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Pankit on tietokone riippuvaisia ja kaikkien tiedot on niissä. Ja pysyy.
Pysyykö kaikki televalvontatiedotkin?
Onkohan ne tutkineet ollenkaan sitä Fredin kolmatta linjaa ????
Marko Niemen podcast: erityisen erikoista tapauksessa on että Raisa ei tallentunut yhteenkään valvontakameraan.
Poliisi kuulusteli Raisan kanssa olleita ystäviä ensimmäisen kerran vasta vuonna 2005.
Etsinnät käynnistettiin kolmen päivän kuluttua sunnuntaina tehdystä katoamisilmoituksesta eli ilmeisesti keskiviikkona. Poliisi ei ollut alussa huolissaan eikä ottanut asiaa erityisen vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän on pankissa töissä tai joskus aikoinaan joutunut selvittelemään vanhoja pankkikorttivingutuksia.
Vikuuko teidän pankkikortit kun itse käytän käteistä?.. Käykö se vinkuminen korviin ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta poliisin kannattaa tutkia arkistonsa juurikin tältä kantilta: ELI ETTÄ ONKO NS. KAVERIEN OSUUTTA RR:N KATOAMISEEN JA MURHAAN TUTKITTU RIITTÄVÄSTI. ONKO HEILLÄ PITÄVÄ ALIBI?
Murha ei rikoksena vanhene koskaan!
Kaveriporukka, joka ei suostunut ottamaan Raisaa kyytiin, tutkittava.
Samoin koko kotibileporukka Pirkkalassa, jonne Raisa oli pyrkimässä Casablancan jälkeen.
Luuletko oikeasti etteikö niitä ole tutkittu ja kuulusteltu moneen otteeseen 20 vuoden aikana.
Heidät kuulusteltiin ensimmäisen kerran 2005.