Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (7391)
Skenaario. Raisa puhuu kundikaverilleen kännykässään Casablancassa. Sanoo tulevansa kotibileisiin Pirkkalaan, jos saa kyydin. Raisa poistuu Casablacasta ulos kaverinsa kanssa. Kaveriporukan auto odottaa siinä ja he astelevat auton luo. Raisa kysyy, pääseekö hän kyytiin, voisitteko heittää hänet kotibileisiin tuohon Pirkkalaan, ei pitkä matka. Porukka sanoo, että totta kai heitetään. Raisa ja kaverinsa nousevat auton kyytiin. Tämän takia Raisasta ei tehdä varmoja havaintoja enää keskustassa. Kotibileissä tapahtuu jotain ja ruumiista hommaudutaan eroon.
Tätä teoriaa puoltaisi myös se, että Raisa eikä kundikaveri enää soitelleet toisilleen tuona iltana ja yönä. No, eivät kai, jos olivat samoissa kotibileissä.
Raisa on ehkä soittanut sieltä kotibileistä sille jollekin toiselle kundille, joka ei päässyt puhelimeen, että hänkin tulisi bailuihin.
Voi olla, että Raisan puhelin on tippunut bleiserin taskusta johonkin ja sitä on etsitty siten, että tyttökaveri on soittanut Raisan kännykkään ja on kuunneltu, missä päin taloa tai pihaa Raisan kännykkä pirisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta poliisin kannattaa tutkia arkistonsa juurikin tältä kantilta: ELI ETTÄ ONKO NS. KAVERIEN OSUUTTA RR:N KATOAMISEEN JA MURHAAN TUTKITTU RIITTÄVÄSTI. ONKO HEILLÄ PITÄVÄ ALIBI?
Murha ei rikoksena vanhene koskaan!
Kaveriporukka, joka ei suostunut ottamaan Raisaa kyytiin, tutkittava.
Samoin koko kotibileporukka Pirkkalassa, jonne Raisa oli pyrkimässä Casablancan jälkeen.
Luuletko oikeasti etteikö niitä ole tutkittu ja kuulusteltu moneen otteeseen 20 vuoden aikana.
Heidät kuulusteltiin ensimmäisen kerran 2005.
Oikeesti...😐. Miten voi olla?
No siten, kun koko kaveriporukka näköjään sivuutettiin täysin tyystin. Johan se on näkynyt jo 27 vuotta mediassa. Kaveriporukasta ei ole ikinä puhuttu mitään ainakaan siten, että he olisivat epäilyksen alaisina.
Koko Pirkkalan kotibileetkin on sivuutettu täysin irrelevanttina, vaikka nimenomaan sinne Raisa oli pyrkimässä.
Miksei se kaveriporukka muka olisi voinut heittää Raisaa lyhyen matkan niihin kotibileisiin? Ysärillä autoon tunkesi kaikki, sylikkäin, päällekkäin ja jopa takakonttiin. Ilta oli ihan kesken vasta. Monesti oli tapana myös mennä kuokkimaan bileisiin, vaikkei porukkaa tunnetukaan entuudestaan. Eli vaikka tämä autokaveriporukka ei olisi tuntenut kotibileistä ketään, jonne Raisa oli pyrkimässä, niin on hyvin todennäköistä, että hekin halusivat sitten sinne.
This is getting interesting 🤗.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä pieni yhteenveto täältä, mitä kaikkea tutkittiinkaan, mutta ei näitä kavereita.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
"Poliisi tutki tapausta ensin katoamisena, mutta muutti nimikkeen tapoksi viisi päivää myöhemmin. Syyskuussa 2019 henkirikostutkinnan nimike muutettiin murhaksi.
Vaikka Räisänen liikkui keskustassa, hän ei tallentunut yhdenkään valvontakameran kuvaan.
Poliisilla on ollut katoamistapauksesta vuosien aikana lukuisia tutkintalinjoja, joista monia ei ole voitu varmuudella sulkea pois. Tutkinta siirtyi syksyllä 2005 keskusrikospoliisin hoidettavaksi.
Poliisin vahvin tutkintalinja liittyi vuosina 2006–2008 niin sanottuun museoautoteoriaan. Sen mukaan Räisänen olisi pakotettu Hämeenkadulla noin kello 23.05 vanhan Cadillacin tai Tšaikan kyytiin.
Eläkkeelle jäänyt tamperelainen taksinkuljettaja otti kesällä 2015 yhteyttä poliisiin. Hän ilmoitti ottaneensa noin keskiyön ja yhden välillä Hämeenkadulta kyytiin Räisäsen tuntomerkkeihin sopivan, kylmissään olevan nuoren naisen. Mukana oli ollut ulkomaalaistaustainen, todennäköisesti turkkilaissyntyinen mies...Kuljettaja vei kaksikon miehen pyynnöstä noin kymmenen kilometrin päähän Multisiltaan, Multiojankatu 28:ssa sijaitsevalle kerrostaloalueelle.
Tammikuussa 2018 poliisi kertoi epäilleensä turkkilaista miestä Räisäsen mahdolliseksi surmaajaksi jo vuonna 2009. Poliisi teki etsintöjä vesistöalueella Multisillassa huhti-toukokuussa 2018.
Räisästä muistuttava tyttö ja häntä vanhempi ja lyhyempi tummahiuksinen nainen oli nähty kävelemässä Koskipuiston suuntaan ja sieltä eteenpäin.
Marraskuussa 2022 tuli ilmi, että poliisi on epäillyt Räisäsen murhasta paloittelumurhaaja Virpi Buttia.
Kolme henkilöä on kertonut poliisille kuulleensa Armonkalliolla huutoa.
Noin 30-vuotias lääkäri oli alkanut seurustella lokakuussa 2000 erään tamperelaisnaisen kanssa, ja huhtikuussa 2001 nainen huolestui lääkärin puheista, joissa tämä kerskaili tietävänsä mitä Raisa Räisäselle tapahtui ja ettei tätä koskaan löydettäisi. Tekoon oli miehen mukaan osallistunut henkilöitä, joiden ei ikinä uskottaisi sekaantuneen siihen
Keskusrikospoliisi on vuosina 2008–2013 seurannut telekuuntelulla ja televalvonnalla lääkärin lisäksi ainakin kuutta muutakin henkilöä Räisäsen katoamiseen liittyen. He ovat 1960–1980-luvuilla syntyneitä kantasuomalaisia miehiä.
Vuosina 2015–2021 poliisi telekuunteli useita ulkomaalaistaustaisia epäiltyjä.
Räisäsen murhasta on epäilty myös Multiojankadulla asuneita teini-ikäisiä kosovolaisveljeksiä,
Räisäsen murhasta epäiltyinä ovat olleet myös muun muassa ulkomaalaistaustainen 16-vuotias kebabravintolan työntekijä sekä toinen pizzeriatyöntekijä, väkivaltaisena tunnettu kurdimies.
Maaliskuussa 2017 uutisoitiin KRP:n tutkimasta vihjeestä, jonka mukaan tamperelainen mies olisi vuonna 2013 tunnustanut surmanneensa Räisäsen ampumalla ja haudanneensa tämän ruumiin omille mailleen Pälkäneelle.
Kesällä 2020 järjestettiin vapaaehtoisetsinnät Tampereen Hervantajärvellä, noin kymmenen kilometrin päässä Räisäsen katoamispaikasta
Alkuvaiheessa Raisa Räisäsen epäiltiin hukkuneen Tampereen koskiin tai järviin.[23] Räisästä on etsitty Tammerkoskesta, Näsijärvestä ja Pyhäjärvestä sekä alueen joista ja ojista ruumiskoirien avulla ja naaraamalla."
Tampereella oli ysärillä niitä kebab-ruokapaikkoja, missä käytiin syömässä yömyöhäänkin, kun tultiin ravintolasta. Itse en kebablihaa syö, mutta silloinen poikakaverini rakasti niitä, niinpä minäkin olen kerran käynyt sellaisessa paikassa ja se lihavartaan lihaköntti oli kieltämättä iso. Tulipahan nyt vaan mieleen kun on uutisoitu ulkomailla olevan kannibaaleja vieläkin, että tuolla tavallahan se olisi ollut tuottoisaa hävittää.
No nyt meni pikkusen överiksi.
Totuus tulee aina esille, oli se mitä tahansa.
Miksei tutkittu sitä linjaa, mihin Raisa pyrki? Raisa pyrki Casablancasta Pirkkalaan kotibileisiin, jossa hänen kundikaveri jo oli.
Autokyyti oli Casablancan edessä.
Raisan jäljet katoaa tasan siihen.
Ei tää nyt mitään rakettitiedettä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta poliisin kannattaa tutkia arkistonsa juurikin tältä kantilta: ELI ETTÄ ONKO NS. KAVERIEN OSUUTTA RR:N KATOAMISEEN JA MURHAAN TUTKITTU RIITTÄVÄSTI. ONKO HEILLÄ PITÄVÄ ALIBI?
Murha ei rikoksena vanhene koskaan!
Kaveriporukka, joka ei suostunut ottamaan Raisaa kyytiin, tutkittava.
Samoin koko kotibileporukka Pirkkalassa, jonne Raisa oli pyrkimässä Casablancan jälkeen.
Luuletko oikeasti etteikö niitä ole tutkittu ja kuulusteltu moneen otteeseen 20 vuoden aikana.
Heidät kuulusteltiin ensimmäisen kerran 2005.
Oikeesti...😐. Miten voi olla?
No siten, kun koko kaveriporukka näköjään sivuutettiin täysin tyystin. Johan se on näkynyt jo 27 vuotta mediassa. Kaveriporukasta ei ole ikinä puhuttu mitään ainakaan siten, että he olisivat epäilyksen alaisina.
Koko Pirkkalan kotibileetkin on sivuutettu täysin irrelevanttina, vaikka nimenomaan sinne Raisa oli pyrkimässä.
Miksei se kaveriporukka muka olisi voinut heittää Raisaa lyhyen matkan niihin kotibileisiin? Ysärillä autoon tunkesi kaikki, sylikkäin, päällekkäin ja jopa takakonttiin. Ilta oli ihan kesken vasta. Monesti oli tapana myös mennä kuokkimaan bileisiin, vaikkei porukkaa tunnetukaan entuudestaan. Eli vaikka tämä autokaveriporukka ei olisi tuntenut kotibileistä ketään, jonne Raisa oli pyrkimässä, niin on hyvin todennäköistä, että hekin halusivat sitten sinne.
Ja jos poliisi on kysynyt, niin porukka ei ole uskaltanut poliisille tunnustaa, että kymmenenhän heitä siellä autossa oli. Niin silloin se kaveriporukka olisi vahingossa suojannut murhaajaa, vaikkeivat itse tekoa olisi tehneetkään.
Mutta ohiksena, en kyllä tykkää yhtään tuosta, että Raisa rellesti miesporukoiden kanssa, jos sillä kerran oli poikaystäväkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta poliisin kannattaa tutkia arkistonsa juurikin tältä kantilta: ELI ETTÄ ONKO NS. KAVERIEN OSUUTTA RR:N KATOAMISEEN JA MURHAAN TUTKITTU RIITTÄVÄSTI. ONKO HEILLÄ PITÄVÄ ALIBI?
Murha ei rikoksena vanhene koskaan!
Kaveriporukka, joka ei suostunut ottamaan Raisaa kyytiin, tutkittava.
Samoin koko kotibileporukka Pirkkalassa, jonne Raisa oli pyrkimässä Casablancan jälkeen.
Luuletko oikeasti etteikö niitä ole tutkittu ja kuulusteltu moneen otteeseen 20 vuoden aikana.
Heidät kuulusteltiin ensimmäisen kerran 2005.
Ei jumakauta. Oikeasti.
Pirkkalan kotibiletyyppejä ei ole varmaan vieläkään kuulusteltu. Eihän tässä kuin 27 vuotta ole vasta mennyt.
Sinne bileisiin Raisa oli kovasti menossa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin 1 silminnäkijä oli tunnistanut Virpi Buttin liikkuneen Raisan näköisen tytön kanssa. Useampi silminnäkijä oli nähnyt naisparin. Joten tämä on kyllä aika todennäköinen linja..
No ei todellakaan ole. Kukaan heistä ei tuntenut Raisaa.
Mietipä nyt. Kävelet syksyisellä kadulla keskustassa, jossa tulee ja menee porukkaa vastaan. On pimeää ja vain katuvalaistus.
Jos sinulta jälkeen päin kysyttäisiin pelkästä valokuvasta, näkyikö tämmöistä tyttöä, sehän on mahdotonta varmuudella sanoa.
Sitä paitsi niitä nuoria tyttöjä liikkui siellä ties kuinka paljon. Ollaan voitu luulla Raisaksi, vaikka se ei Raisa ollutkaan.
Toki mutta tuo yksi tunsi entuudestaan Buttin ja tunnisti tämän. Jos Butt on kävellyt jonkun Raisan näköisen, kokoisen ja pituisen nuoren naisen kanssa, joka kuitenkaan EI ollut Raisa, niin kukaan tuollainen ei ilmeisesti ole kuitenkaan ilmoittautunut poliisille ja kertonut kävelleensä Buttin kanssa. Pidän Buttin linjaa aika todennäköisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä pieni yhteenveto täältä, mitä kaikkea tutkittiinkaan, mutta ei näitä kavereita.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
"Poliisi tutki tapausta ensin katoamisena, mutta muutti nimikkeen tapoksi viisi päivää myöhemmin. Syyskuussa 2019 henkirikostutkinnan nimike muutettiin murhaksi.
Vaikka Räisänen liikkui keskustassa, hän ei tallentunut yhdenkään valvontakameran kuvaan.
Poliisilla on ollut katoamistapauksesta vuosien aikana lukuisia tutkintalinjoja, joista monia ei ole voitu varmuudella sulkea pois. Tutkinta siirtyi syksyllä 2005 keskusrikospoliisin hoidettavaksi.
Poliisin vahvin tutkintalinja liittyi vuosina 2006–2008 niin sanottuun museoautoteoriaan. Sen mukaan Räisänen olisi pakotettu Hämeenkadulla noin kello 23.05 vanhan Cadillacin tai Tšaikan kyytiin.
Eläkkeelle jäänyt tamperelainen taksinkuljettaja otti kesällä 2015 yhteyttä poliisiin. Hän ilmoitti ottaneensa noin keskiyön ja yhden välillä Hämeenkadulta kyytiin Räisäsen tuntomerkkeihin sopivan, kylmissään olevan nuoren naisen. Mukana oli ollut ulkomaalaistaustainen, todennäköisesti turkkilaissyntyinen mies...Kuljettaja vei kaksikon miehen pyynnöstä noin kymmenen kilometrin päähän Multisiltaan, Multiojankatu 28:ssa sijaitsevalle kerrostaloalueelle.
Tammikuussa 2018 poliisi kertoi epäilleensä turkkilaista miestä Räisäsen mahdolliseksi surmaajaksi jo vuonna 2009. Poliisi teki etsintöjä vesistöalueella Multisillassa huhti-toukokuussa 2018.
Räisästä muistuttava tyttö ja häntä vanhempi ja lyhyempi tummahiuksinen nainen oli nähty kävelemässä Koskipuiston suuntaan ja sieltä eteenpäin.
Marraskuussa 2022 tuli ilmi, että poliisi on epäillyt Räisäsen murhasta paloittelumurhaaja Virpi Buttia.
Kolme henkilöä on kertonut poliisille kuulleensa Armonkalliolla huutoa.
Noin 30-vuotias lääkäri oli alkanut seurustella lokakuussa 2000 erään tamperelaisnaisen kanssa, ja huhtikuussa 2001 nainen huolestui lääkärin puheista, joissa tämä kerskaili tietävänsä mitä Raisa Räisäselle tapahtui ja ettei tätä koskaan löydettäisi. Tekoon oli miehen mukaan osallistunut henkilöitä, joiden ei ikinä uskottaisi sekaantuneen siihen
Keskusrikospoliisi on vuosina 2008–2013 seurannut telekuuntelulla ja televalvonnalla lääkärin lisäksi ainakin kuutta muutakin henkilöä Räisäsen katoamiseen liittyen. He ovat 1960–1980-luvuilla syntyneitä kantasuomalaisia miehiä.
Vuosina 2015–2021 poliisi telekuunteli useita ulkomaalaistaustaisia epäiltyjä.
Räisäsen murhasta on epäilty myös Multiojankadulla asuneita teini-ikäisiä kosovolaisveljeksiä,
Räisäsen murhasta epäiltyinä ovat olleet myös muun muassa ulkomaalaistaustainen 16-vuotias kebabravintolan työntekijä sekä toinen pizzeriatyöntekijä, väkivaltaisena tunnettu kurdimies.
Maaliskuussa 2017 uutisoitiin KRP:n tutkimasta vihjeestä, jonka mukaan tamperelainen mies olisi vuonna 2013 tunnustanut surmanneensa Räisäsen ampumalla ja haudanneensa tämän ruumiin omille mailleen Pälkäneelle.
Kesällä 2020 järjestettiin vapaaehtoisetsinnät Tampereen Hervantajärvellä, noin kymmenen kilometrin päässä Räisäsen katoamispaikasta
Alkuvaiheessa Raisa Räisäsen epäiltiin hukkuneen Tampereen koskiin tai järviin.[23] Räisästä on etsitty Tammerkoskesta, Näsijärvestä ja Pyhäjärvestä sekä alueen joista ja ojista ruumiskoirien avulla ja naaraamalla."
Tampereella oli ysärillä niitä kebab-ruokapaikkoja, missä käytiin syömässä yömyöhäänkin, kun tultiin ravintolasta. Itse en kebablihaa syö, mutta silloinen poikakaverini rakasti niitä, niinpä minäkin olen kerran käynyt sellaisessa paikassa ja se lihavartaan lihaköntti oli kieltämättä iso. Tulipahan nyt vaan mieleen kun on uutisoitu ulkomailla olevan kannibaaleja vieläkin, että tuolla tavallahan se olisi ollut tuottoisaa hävittää.
No nyt meni pikkusen överiksi.
No niin meni, mutta itseä häiritsee se, ettei edes luita ole löydetty minkään mustikanpoimijan toimesta 30 vuoteen. Toinen mihin voisi hävittää ruumiin aika täydellisesti olisi varmaan kaatopaikka.
Vierailija kirjoitti:
Totuus tulee aina esille, oli se mitä tahansa.
Hyvä kun kerroit.🤭
"Mutta ohiksena, en kyllä tykkää yhtään tuosta, että Raisa rellesti miesporukoiden kanssa, jos sillä kerran oli poikaystäväkin."
Ai miten niin rellesti miesporukoiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta poliisin kannattaa tutkia arkistonsa juurikin tältä kantilta: ELI ETTÄ ONKO NS. KAVERIEN OSUUTTA RR:N KATOAMISEEN JA MURHAAN TUTKITTU RIITTÄVÄSTI. ONKO HEILLÄ PITÄVÄ ALIBI?
Murha ei rikoksena vanhene koskaan!
Kaveriporukka, joka ei suostunut ottamaan Raisaa kyytiin, tutkittava.
Samoin koko kotibileporukka Pirkkalassa, jonne Raisa oli pyrkimässä Casablancan jälkeen.
Luuletko oikeasti etteikö niitä ole tutkittu ja kuulusteltu moneen otteeseen 20 vuoden aikana.
Heidät kuulusteltiin ensimmäisen kerran 2005.
Oikeesti...😐. Miten voi olla?
Se selittää juuri tämän että tämä aloitus oli sangen innovatiivinen. Tätä näkökulmaa ei ole KOSKAAN tuotu esiin missään, eikä poliisi miettinyt lainkaan puhuvatko ystävät totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta poliisin kannattaa tutkia arkistonsa juurikin tältä kantilta: ELI ETTÄ ONKO NS. KAVERIEN OSUUTTA RR:N KATOAMISEEN JA MURHAAN TUTKITTU RIITTÄVÄSTI. ONKO HEILLÄ PITÄVÄ ALIBI?
Murha ei rikoksena vanhene koskaan!
Kaveriporukka, joka ei suostunut ottamaan Raisaa kyytiin, tutkittava.
Samoin koko kotibileporukka Pirkkalassa, jonne Raisa oli pyrkimässä Casablancan jälkeen.
Luuletko oikeasti etteikö niitä ole tutkittu ja kuulusteltu moneen otteeseen 20 vuoden aikana.
Heidät kuulusteltiin ensimmäisen kerran 2005.
Oikeesti...😐. Miten voi olla?
Se selittää juuri tämän että tämä aloitus oli sangen innovatiivinen. Tätä näkökulmaa ei ole KOSKAAN tuotu esiin missään, eikä poliisi miettinyt lainkaan puhuvatko ystävät totta.
Uskotko tuohon kertomaasi itsekkään?
Vierailija kirjoitti:
"Mutta ohiksena, en kyllä tykkää yhtään tuosta, että Raisa rellesti miesporukoiden kanssa, jos sillä kerran oli poikaystäväkin."
Ai miten niin rellesti miesporukoiden kanssa?
Siitähän on kerrottu että biletti. Ja että kävi ravintoloissa etsimässä miehiä, tanssimassa näiden kanssa.
En siis yhtään tykkää ihmisistä, jotka tapailevat muita, kun seurustelevat jonkun kanssa. Ehkä ei se poikaystäväkään tykännyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta poliisin kannattaa tutkia arkistonsa juurikin tältä kantilta: ELI ETTÄ ONKO NS. KAVERIEN OSUUTTA RR:N KATOAMISEEN JA MURHAAN TUTKITTU RIITTÄVÄSTI. ONKO HEILLÄ PITÄVÄ ALIBI?
Murha ei rikoksena vanhene koskaan!
Kaveriporukka, joka ei suostunut ottamaan Raisaa kyytiin, tutkittava.
Samoin koko kotibileporukka Pirkkalassa, jonne Raisa oli pyrkimässä Casablancan jälkeen.
Luuletko oikeasti etteikö niitä ole tutkittu ja kuulusteltu moneen otteeseen 20 vuoden aikana.
Heidät kuulusteltiin ensimmäisen kerran 2005.
Oikeesti...😐. Miten voi olla?
Se selittää juuri tämän että tämä aloitus oli sangen innovatiivinen. Tätä näkökulmaa ei ole KOSKAAN tuotu esiin missään, eikä poliisi miettinyt lainkaan puhuvatko ystävät totta.
Uskotko tuohon kertomaasi itsekkään?
Juman kekka, ja herranjestas sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta ohiksena, en kyllä tykkää yhtään tuosta, että Raisa rellesti miesporukoiden kanssa, jos sillä kerran oli poikaystäväkin."
Ai miten niin rellesti miesporukoiden kanssa?
Siitähän on kerrottu että biletti. Ja että kävi ravintoloissa etsimässä miehiä, tanssimassa näiden kanssa.
En siis yhtään tykkää ihmisistä, jotka tapailevat muita, kun seurustelevat jonkun kanssa. Ehkä ei se poikaystäväkään tykännyt?
Kääntyykö sinun syyttävä sormesi kundikaveriin? Kundikaveri on ollut mustasukkainen ja vihoissaan, kun Raisan on tämmöisellä poikakaveriporukka autolla sinne bileisiin tuotu? Ja Raisakin istunut ehkä jonkun pojan sylissä autossa. On mustasukkaisuuksissaan lyönyt, ei tarkoituksena tappaa, mutta sitten Raisa onkin humalan takia kaatunut iskusta, lyönyt päänsä ja kuollut. Sitten onkin porukalla mietitty, että mitäs nyt tehdään.
Eikö poliisikoira voisi nyt mennä tuonne Pirkkalan kotibiletaloon haistelemaan, onko siellä koskaan ollut ruumista? Samoin se kaveriporukan auto, koira siihenkin haistelemaan. Koirat ovat tuossa 100 % oikeassa. Niihin voi luottaa.
16v yksin sekoilemassa öisin ravintoloissa. Ei kyllä kuulosta hyvältä, ettei edes äiti käynyt etsimässä tyttöä yöllä. Aamulla vaan soitti, miksei tyttö ole tullut kotiin. Entä jos joku on tiennyt, että Raisasta ei kukaan välittänyt kauhean tarkkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta poliisin kannattaa tutkia arkistonsa juurikin tältä kantilta: ELI ETTÄ ONKO NS. KAVERIEN OSUUTTA RR:N KATOAMISEEN JA MURHAAN TUTKITTU RIITTÄVÄSTI. ONKO HEILLÄ PITÄVÄ ALIBI?
Murha ei rikoksena vanhene koskaan!
Kaveriporukka, joka ei suostunut ottamaan Raisaa kyytiin, tutkittava.
Samoin koko kotibileporukka Pirkkalassa, jonne Raisa oli pyrkimässä Casablancan jälkeen.
Luuletko oikeasti etteikö niitä ole tutkittu ja kuulusteltu moneen otteeseen 20 vuoden aikana.
Heidät kuulusteltiin ensimmäisen kerran 2005.
Oikeesti...😐. Miten voi olla?
No siten, kun koko kaveriporukka näköjään sivuutettiin täysin tyystin. Johan se on näkynyt jo 27 vuotta mediassa. Kaveriporukasta ei ole ikinä puhuttu mitään ainakaan siten, että he olisivat epäilyksen alaisina.
Koko Pirkkalan kotibileetkin on sivuutettu täysin irrelevanttina, vaikka nimenomaan sinne Raisa oli pyrkimässä.
Miksei se kaveriporukka muka olisi voinut heittää Raisaa lyhyen matkan niihin kotibileisiin? Ysärillä autoon tunkesi kaikki, sylikkäin, päällekkäin ja jopa takakonttiin. Ilta oli ihan kesken vasta. Monesti oli tapana myös mennä kuokkimaan bileisiin, vaikkei porukkaa tunnetukaan entuudestaan. Eli vaikka tämä autokaveriporukka ei olisi tuntenut kotibileistä ketään, jonne Raisa oli pyrkimässä, niin on hyvin todennäköistä, että hekin halusivat sitten sinne.
Ja jos poliisi on kysynyt, niin porukka ei ole uskaltanut poliisille tunnustaa, että kymmenenhän heitä siellä autossa oli. Niin silloin se kaveriporukka olisi vahingossa suojannut murhaajaa, vaikkeivat itse tekoa olisi tehneetkään.
Mutta ohiksena, en kyllä tykkää yhtään tuosta, että Raisa rellesti miesporukoiden kanssa, jos sillä kerran oli poikaystäväkin.
Olisko poikaystäväkin voinut suuttua tosta pahasti?
on sitä siihen aikaa istuttu sylikkäin autossa ei nyt yhtä oltais jätetty yksin