Suihkussa käyminen, saati hiustenpesu tuntuu lähestulkoon raskaalta ja vastenmieliseltä kotityöltä. Onko teillä muilla näin?
Pitää ihan pakottaa itsensä suihkuun, millään ei viitsisi, mutta pakko voidakseen olla ihmisten ilmoilla.
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Rasvaajat: minun ei ole tarvinnut rasvata pesun jälkeen, kun vaihdoin tähän suihkuöljyyn.
https://www.eau-thermale-avene.fi/p/xeracalm-a-d-lipid-replenishing-cle…
Ja mä en ole rasvannut sen jälkeen kun hankin,kaksi ilmankostutinta. Iho voi hyvin kun sisäilman kosteus on n 40%.
Suihkussa käyminen ja peseytyminen ei ole yhtään työlästä. Se on kivaa. Mutta kaikki sen jälkeen on melkein työtä. Ihon rasvaus, pakko vain tehdä eikä tähän auta suihkun välttely tai rasvan skippaaminen. Kesällä ja etelän lomilla pärjään onneksi vähemmällä. Joku vinkkasi suihkuöljyn ja sen hankin testiin jo tänään. Kiitos vinkistä. Hiusten kuivaus. Vaikka vain puolipitkät hiukset niin ne on kuivattava ja myös muotoiltava tai ne on täysin hallitsemattomat, kiitos ärsyttävien pyörteiden ja taipuisan hiuslaadun.
Olisihan se ihanaa kun voisi vaan peseytyä, kuivata ja pukea.
Leikkaan hiuksiani lyhyemmiksi aina talvella tämän takia. Helppo itse leikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaajat: minun ei ole tarvinnut rasvata pesun jälkeen, kun vaihdoin tähän suihkuöljyyn.
Ja mä en ole rasvannut sen jälkeen kun hankin,kaksi ilmankostutinta. Iho voi hyvin kun sisäilman kosteus on n 40%.
Home sweet home
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Home sweet home
Eipä se kauaa pysy keskuslämmityskaudella elleivät jauha 24/7. Ilman tippuu äkkiä 20%iin. Astmaatikon keuhkojen takia hankittiin, rasvattomuus, sähkötukan, saharasäärten ja kuorsaamisen (limakalvot) katoaminen on bonusta.
Vierailija kirjoitti:
Hyi että miten likaisia te jotkut olettekaan! Onneksi ei nähdä livenä.
Mistä tiedät vaikka nähtäisiin joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. 16.3. kävin viimeksi suihkussa. Vain käsiäni, naamaani ja alapäätäni olen pessyt tässä välissä. Hampaani olen pessyt kaksi kertaa viikossa, parran ajanut kerran viikossa. Onneksi hiukset on millin sänki, niin päänahan puhdistamiseksi riittää talouspaperilla pyyhkiminen.
😂 repesin tuolle talouspaperilla pyyhkiminen
Minulla repeää joka kerta talouspaperi, kun repäisen rullasta!
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta tunnu työläältä, mutta peseydyn usein. Lähes päivittäin käyn suihkusss, kerran viikossa saunassa. Hiukset pesen joka toinen päivä paitsi jos olen hikoillut paljon, niin sitten jopa päivittäin, siis vaikka ulkomaan lomalla tai jos käyn juoksemassa kesäisin. Yleensä suihkuun kuluu aamulla aikaa 10 minuuttia. Otan vaatteet pois, hanan alla kastelen kaikkialta, levitän shampoon ja huuhtelen, sitten hoitoaine hiuksiin ja ihon saippuointi ja koko kehon huuhtelu. Kuivaan itseni ja puen vaatteet päälle. Tähän menee 10 minuuttia. Hyvin harvoin minulla suihkussa kestää kauemmin, vaikka höyläisin karvojakin. Hiuksia en oikeastaan kuivaa kuivaajalla muutoin kuin kovemmilla talvipakkasilla. Kuivasin ennen föönaamalla ja hiukset alkoi muuttua kuiviksi ja katkeilla. Ajattelin viime kesänä, että kokeilen olla föönaamatta. Todella suuri muutos. Hiukset on terveen näköiset. Kun käyn kampaajalla, esim. ottamassa raitoja ja hiusten leikkauksessa, pyydän sielläkin, että ei kuivata föönillä. Jos on jokin tärkeä meno, laitan yöksi kosteisiin hiuksiin sellaiset pehmopötkylåt ja niiden suojaksi unimyssyn. Aamulla on kiharat.
Tää on muuten totta, et jos useammin käy suihkussa niin ei tunnu niin työläältä. Tottumiskysymys ja toisekseen kun tukka on vielä suht puhdas niin paksukin tukka on semmonen kevyempi käsitellä ja shampoo levittyy paremmin eikä tarvi muutenkaan jyns jyns niin paljon mitä jos on päästäny tukan liian rasvaiseksi ja siten on raskaampi käsitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta tunnu työläältä, mutta peseydyn usein. Lähes päivittäin käyn suihkusss, kerran viikossa saunassa. Hiukset pesen joka toinen päivä paitsi jos olen hikoillut paljon, niin sitten jopa päivittäin, siis vaikka ulkomaan lomalla tai jos käyn juoksemassa kesäisin. Yleensä suihkuun kuluu aamulla aikaa 10 minuuttia. Otan vaatteet pois, hanan alla kastelen kaikkialta, levitän shampoon ja huuhtelen, sitten hoitoaine hiuksiin ja ihon saippuointi ja koko kehon huuhtelu. Kuivaan itseni ja puen vaatteet päälle. Tähän menee 10 minuuttia. Hyvin harvoin minulla suihkussa kestää kauemmin, vaikka höyläisin karvojakin. Hiuksia en oikeastaan kuivaa kuivaajalla muutoin kuin kovemmilla talvipakkasilla. Kuivasin ennen föönaamalla ja hiukset alkoi muuttua kuiviksi ja katkeilla. Ajattelin viime kesänä, että kokeilen olla föönaamatta. Todella suuri muutos. Hiukset on terveen näköiset. Kun käyn kampaajalla, esim. ottamassa raitoja ja hiusten leikkauksessa, pyydän sielläkin, että ei kuivata föönillä. Jos on jokin tärkeä meno, laitan yöksi kosteisiin hiuksiin sellaiset pehmopötkylåt ja niiden suojaksi unimyssyn. Aamulla on kiharat.
Tää on muuten totta, et jos useammin käy suihkussa niin ei tunnu niin työläältä. Tottumiskysymys ja toisekseen kun tukka on vielä suht puhdas niin paksukin tukka on semmonen kevyempi käsitellä ja shampoo levittyy paremmin eikä tarvi muutenkaan jyns jyns niin paljon mitä jos on päästäny tukan liian rasvaiseksi ja siten on raskaampi käsitellä.
Sama pätee siivoukseen; mitä harvemmin siivoot, sen työläämpää ja enemmän aikaa vievää. Helpommalla pääsee kun imuroi ym suht usein, siivoaa heti jälkensä, laittaa tavarat heti paikoilleen jne.
Vierailija kirjoitti:
Meillä käy siivooja. Se käy mun puolesta suihkussa.
Niin minullakin, mutta harrastamme suihkuhuoneessa ihan muuta kuin peseytymistä.
Miten joku voi pitää henkilökohtaisesta hygieniasta huolehtimista kotityönä?
Joku puhui saharasääristä. Minulla sama ongelma. Atooppinen iho kuivattaa koko vartalon, mutta sääret on pahimmat.
Tajusin vasta vähän aikaa sitten, että minulla on jaloissa laiskat laskimot ja se aiheuttaa jalkoihin palelua, kuivumista ja kutinaa. Googlasin täsmäjumppaohjeita ja muutama minuutti 2x päivässä on auttanut (ne on sellaisia pumppaavia liikkeitä). Niitä voi tehdä kun katsoo telkkaria, puhuu puhelimessa tms. Plussana myös se että jalat alkaa välittömästi tuntua paremmilta.
Omat hiukseni eivät ole koskaan rasvaiset vaan kuivuvat ja siksi pitää kosteuttaa niitä riittävästi tai ovat yksi takkupallo ja hapsut.
Sen jälkeen kun oli elämässä paljon surua ei ole enää mukava riisuutua ja kastella itseään mutta pakko silloin kun on lähdössä ihmisten ilmoille. Kesällä vähän helpompi koska on lämmin. Helteellä ei mitään vaivaa suihkutella
Eipä oikeastaan. Käyn pä8vittäin suihkussa, toisinaan paristi. Saunass@ ehkä 4 tai 5 kertaa viikossa. Hiukset pesen 2-3 kertaa viikossa, riippuen hikiliikunnan määrästä. Puolipitkät hiukset, kuivaan ne föönillä.
Tykkään puunata ja peseytyä. Rakastan vartalovoiteita, suihkusaippuoita jne.
Jos jo pelkkä suihku tuottaisi ongelmia jaksamiseen, jäisi iho hoitamatta, hampaat pesemättä, hiukset muotoilematta jne. Pelkästään ihonhoitoon kuluu päivässä puolisen tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aiemmin tuntui. Mutta kun huomasin pari vuotta sitten, että nukun paremmin iltasuihkun jälkeen, niin aloin käydä joka ilta.
Hiusten pesun välejä pidennän kuivashampoon avulla.
Nyt kun en enää meikkaa, jää enemmän aikaa pesulla käyntiin. Naaman putsaus pakkelista (meikkivoide, ripsiväri ym) oli inhottavinta ja työläintä hommaa. Onneksi enää ei tarvitse.
Jep, kuka jaksaa meikata? Luulen ettei kukaan näistä tässä ketkussa jotka ei jaksa käydä suihkussa, syödä eikä kakalla. Saati ostaa uusia vaatteita tai sohvaa.
Mulla on aina tukka ponnarilla. Ollu viimeset 10v varmaan. Öisinkin. Paitsi suihkun jälkeen auki muutaman tunnin et ehtii kuivua. Kuka jaksaa tukkaa laittaa..
Pese ja pidä hiustyyli on mulla toiminut koko ikäni. En osaa ja olen liian laiska. 🤭
Suihkussa käynti on ilmastollekin vaarallista.
Tunnistan masennuksen siitä, että ei viitsisi käydä suihkussa eikä ajaa partaa. Kärsin ajoittain masennuksesta.
Leikkaa kananpersetukka, värjää se violetiksi, osta tymäkkää hajuvettä ja ylikokoinen muodoton kolttu. Ei tarvitse enää peseytyä kuin max. kerran kuussa.
Suihkussa käymisessä pahinta on se, että sitä ei voi nalkuttaa miehelle, tai uhriutua siltä,että tekee itse kaiken metatyön siitä suihkussakäynnistäkin.