Suihkussa käyminen, saati hiustenpesu tuntuu lähestulkoon raskaalta ja vastenmieliseltä kotityöltä. Onko teillä muilla näin?
Pitää ihan pakottaa itsensä suihkuun, millään ei viitsisi, mutta pakko voidakseen olla ihmisten ilmoilla.
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aiemmin tuntui. Mutta kun huomasin pari vuotta sitten, että nukun paremmin iltasuihkun jälkeen, niin aloin käydä joka ilta.
Hiusten pesun välejä pidennän kuivashampoon avulla.
Nyt kun en enää meikkaa, jää enemmän aikaa pesulla käyntiin. Naaman putsaus pakkelista (meikkivoide, ripsiväri ym) oli inhottavinta ja työläintä hommaa. Onneksi enää ei tarvitse.
Jep, kuka jaksaa meikata? Luulen ettei kukaan näistä tässä ketkussa jotka ei jaksa käydä suihkussa, syödä eikä kakalla. Saati ostaa uusia vaatteita tai sohvaa.
Niinpä. Täällä on enimmäkseen aika väsynyttä porukkaa. Eikä vissiin oo töihin menoa, tai muutakaan menoa kuin ruokakauppa. Ei ole tarvetta meikkailla.
T. Se joka ei enää kuluta aikaansa ja rahojaan meikkaamiseen.😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella vähän sairauksia, joihin lii kunta ei auttaisi.
Ainakin saa ajatukset pois ja mitään hait taa ei todellakaan ole.
Juu, mullakin crohn helpottuu liikkumalla. Not.
Liikunta itse asiassa auttaa suurimpiin osiin sairauksista. Ei voi sanoa, että parantaa sairauksia (joitakin kylläkin), mutta se apu tulee endorfiinien kautta. Esimerkiksi suolistosairauksissakin ne toimivat sekä kivunlievittäjänä, että vaikuttavat suoliston toimintaan suotuisasti.
Kuukautiskivuissa jos menen "kevyelle kävelylle" koska "liikunta auttaa :)" niin pyörryn kesken matkan ja kivut kasvaa nopeammin sietämättömiksi. Pyöräilyssä sama juttu, ties kuinka monta kertaa teininä oli pakko pysähtyä kesken koulumatkan ja jäin kivuissani makaamaan tien viereen, hölmö olin silloin ja luulin että "kuukautiset ei ole sairaus ja ei saa olla poissa koulusta".
Kuukautiskivut kun vähänkin antaa merkkejä niin heti parasetamoli ja ibuprofeiinit molemmat naamariin. Ei pääse yltymään liian koviksi eikä tarvi kärsiä. Toistaa taas jos meinaa vaan tuntuakin kipua.
Joskus yläasteella lähin kesken päivän koulusta kk kipujen takia. Ei ollu särkylääkettä mukana ja kärvistelin liian pitkään. Kivut oli jo niin kovat et oksensin tienviereen lumihankeen matkalla kotiin. Helpotti vasta kun otin heti kotona kunnolla lääkettä. Toki piti vielä odottaa et se vaikuttaa. Siks otan aina heti kun vähänkin tuntuu enkä kärsi yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan suihkussa käymistä! Johtuu varmaan siitä, että kylpyhuone on tilava, valoisa ja lämmin, siellä on kylpylätunnelma. Lattialämmitys takaa lämpimät varpaat, lisäksi lattialla on iso, pehmeä matto, toinen pienempi kampauspöydän alla. Käyn suihkussa aamulla herätäkseni kunnolla, illalla pesemässä päivän pölyt pois. Hiukset pesen pari-kolme kertaa viikossa.
Molemmille on omat lavuaarit ja omat laatikostot, ei tarvitse jakaa.
Rasvaan tuoksuttomalla kosteusvoiteella koko kropan, kasvoihin käytän seerumia ja yö-/päivävoidetta ja aurinkovoidetta, teen lyhyen kasvohieronnan aamuin illoin ja nautin olemassaolostani.
Me asutaan Espanjassa ja nauretaan miehen kanssa, kun kylppärissä on kaksi lavuaaria.
Että minkä takia? Käydäänkö samaan aikaan kakalla ja pestään yhtä aikaa käsiä?Harjataanko yhdessä hampaita?
No ei! Kyllä meille yksi lavuaari riittäisi hyvin. Mut eletään nyt tämän maan tavalla.😄😄
On se semmonen pakollinen paha, jos "joudun" ottamaan lapsen mukaan suihkuun. Mutta silloin kun mies on meidän lasten kanssa ja saan käydä yksin suihkussa niin se on tosi rentoa ja ihanaa! Varsinkin jos olen touhunnut koko päivän mun rakkaiden lasten (alle 2 vuotiaat) kanssa niin on se suihku yksin joskus todella jees!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella vähän sairauksia, joihin lii kunta ei auttaisi.
Ainakin saa ajatukset pois ja mitään hait taa ei todellakaan ole.
Juu, mullakin crohn helpottuu liikkumalla. Not.
Liikunta itse asiassa auttaa suurimpiin osiin sairauksista. Ei voi sanoa, että parantaa sairauksia (joitakin kylläkin), mutta se apu tulee endorfiinien kautta. Esimerkiksi suolistosairauksissakin ne toimivat sekä kivunlievittäjänä, että vaikuttavat suoliston toimintaan suotuisasti.
Kuukautiskivuissa jos menen "kevyelle kävelylle" koska "liikunta auttaa :)" niin pyörryn kesken matkan ja kivut kasvaa nopeammin sietämättömiksi. Pyöräilyssä sama juttu, ties kuinka monta kertaa teininä oli pakko pysähtyä kesken koulumatkan ja jäin kivuissani makaamaan tien viereen, hölmö olin silloin ja luulin että "kuukautiset ei ole sairaus ja ei saa olla poissa koulusta".
Kuukautiskivut kun vähänkin antaa merkkejä niin heti parasetamoli ja ibuprofeiinit molemmat naamariin. Ei pääse yltymään liian koviksi eikä tarvi kärsiä. Toistaa taas jos meinaa vaan tuntuakin kipua.
Joskus yläasteella lähin kesken päivän koulusta kk kipujen takia. Ei ollu särkylääkettä mukana ja kärvistelin liian pitkään. Kivut oli jo niin kovat et oksensin tienviereen lumihankeen matkalla kotiin. Helpotti vasta kun otin heti kotona kunnolla lääkettä. Toki piti vielä odottaa et se vaikuttaa. Siks otan aina heti kun vähänkin tuntuu enkä kärsi yhtään.
Pahinta on jos herää kipuun. Kipu on jo sen verran voimakas et vaikka ottaa heti lääkettä kunnolla niin yltyy vaan ennenku auttaa. Joskus joku jouluateria perheen kanssa mennyt ohi kuukaitiskivuissa maatessa ja kärvistellessä. Ei puhettakaan et lähtis kävelylle siinä tilassa. mulls koskaan mikään liikunta auttanu, jos alkaa vähän kipua tuntua niin se aina vaan yltyy pahemmaksi ja pahemmaksi, menitpä kävelylle tai et. Lääkkeet auuttaa kun tarpeeksi ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aiemmin tuntui. Mutta kun huomasin pari vuotta sitten, että nukun paremmin iltasuihkun jälkeen, niin aloin käydä joka ilta.
Hiusten pesun välejä pidennän kuivashampoon avulla.
Nyt kun en enää meikkaa, jää enemmän aikaa pesulla käyntiin. Naaman putsaus pakkelista (meikkivoide, ripsiväri ym) oli inhottavinta ja työläintä hommaa. Onneksi enää ei tarvitse.
Jep, kuka jaksaa meikata? Luulen ettei kukaan näistä tässä ketkussa jotka ei jaksa käydä suihkussa, syödä eikä kakalla. Saati ostaa uusia vaatteita tai sohvaa.
Niinpä. Täällä on enimmäkseen aika väsynyttä porukkaa. Eikä vissiin oo töihin menoa, tai muutakaan menoa kuin ruokakauppa. Ei ole tarvetta meikkailla.
T. Se joka ei enää kuluta aikaansa ja rahojaan meikkaamiseen.😊
Jep, oon siis yksi noista. Enkä käy just nyt töissä mut kun kävin, en meikannu ikinä. En ole koskaan edes opetellut.
Mulla auttaa se, että aina joskus ostan jonkun uuden kivan shampoon + hoitoaineen. Tai no, se auttaa jonkin aikaa mutta ei mulla toisaalta ole vaikeuksia käydä suihkussakaan. Mutta nyt ostin ekaa kertaa elämässä kasvoseerumin ni jos se auttaisi jaksamaan huolehtimaan ihon kosteutuksesta. Alku on hyvä ja oon ihan hullaantunut siihen :D N34
Vierailija kirjoitti:
Minua vaivaa krooninen väsymysoireyhtymä ja kyllä, hiusten pesu on raskasta. Seistä paikallaan, kädet ylhäällä, tehdä niillä liikettä. Pitkät hiukset vielä.
Pitkät hiukset voi leikata.
Sen verran kyllä tykkään hiuksistani, että varaan sille energiaa joka kolmas päivä. Meneehän sitä energiaa tiskeihin ja pyykkeihinkin.
Kasvoihin ja omaan identiteettiin ei sovi lyhyet, että pitäisi sitten muun elämän lisäksi luopua myls hiuksista, ei kiitos. Leikkasin kyllä lyhyemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. 16.3. kävin viimeksi suihkussa. Vain käsiäni, naamaani ja alapäätäni olen pessyt tässä välissä. Hampaani olen pessyt kaksi kertaa viikossa, parran ajanut kerran viikossa. Onneksi hiukset on millin sänki, niin päänahan puhdistamiseksi riittää talouspaperilla pyyhkiminen.
😂 repesin tuolle talouspaperilla pyyhkiminen
Ei minusta tunnu työläältä, mutta peseydyn usein. Lähes päivittäin käyn suihkusss, kerran viikossa saunassa. Hiukset pesen joka toinen päivä paitsi jos olen hikoillut paljon, niin sitten jopa päivittäin, siis vaikka ulkomaan lomalla tai jos käyn juoksemassa kesäisin. Yleensä suihkuun kuluu aamulla aikaa 10 minuuttia. Otan vaatteet pois, hanan alla kastelen kaikkialta, levitän shampoon ja huuhtelen, sitten hoitoaine hiuksiin ja ihon saippuointi ja koko kehon huuhtelu. Kuivaan itseni ja puen vaatteet päälle. Tähän menee 10 minuuttia. Hyvin harvoin minulla suihkussa kestää kauemmin, vaikka höyläisin karvojakin. Hiuksia en oikeastaan kuivaa kuivaajalla muutoin kuin kovemmilla talvipakkasilla. Kuivasin ennen föönaamalla ja hiukset alkoi muuttua kuiviksi ja katkeilla. Ajattelin viime kesänä, että kokeilen olla föönaamatta. Todella suuri muutos. Hiukset on terveen näköiset. Kun käyn kampaajalla, esim. ottamassa raitoja ja hiusten leikkauksessa, pyydän sielläkin, että ei kuivata föönillä. Jos on jokin tärkeä meno, laitan yöksi kosteisiin hiuksiin sellaiset pehmopötkylåt ja niiden suojaksi unimyssyn. Aamulla on kiharat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan suihkussa käymistä! Johtuu varmaan siitä, että kylpyhuone on tilava, valoisa ja lämmin, siellä on kylpylätunnelma. Lattialämmitys takaa lämpimät varpaat, lisäksi lattialla on iso, pehmeä matto, toinen pienempi kampauspöydän alla. Käyn suihkussa aamulla herätäkseni kunnolla, illalla pesemässä päivän pölyt pois. Hiukset pesen pari-kolme kertaa viikossa.
Molemmille on omat lavuaarit ja omat laatikostot, ei tarvitse jakaa.
Rasvaan tuoksuttomalla kosteusvoiteella koko kropan, kasvoihin käytän seerumia ja yö-/päivävoidetta ja aurinkovoidetta, teen lyhyen kasvohieronnan aamuin illoin ja nautin olemassaolostani.Me asutaan Espanjassa ja nauretaan miehen kanssa, kun kylppärissä on kaksi lavuaaria.
Että minkä takia? Käydäänkö samaan aikaan kakalla ja pestään yhtä aikaa käsiä?Harjataanko yhdessä hampaita?
No ei! Kyllä meille yksi lavuaari riittäisi hyvin. Mut eletään nyt tämän maan tavalla.😄😄
Ylläri-pylläri! Nuo kaksi lavuaaria on meidän kylppärissä täällä Espanjassa :D! Ei meillä käydä kakalla lavuaarissa, mutta hampaita kyllä pestään samaan aikaan etenkin iltaisin ennen nukkumaan menoa. Ja käsiäkin pestään usein yhtä aikaa, esim. kun kumpikin on levittänyt toisen selkään aurinkorasvaa, pestään kädet sen jälkeen. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtään lohduttaa, niin meillä täytyy lämmittää joko (puu)sauna jotta saa käytyä pesulla, TAI sitten lämmittää sisällä tuvassa vesi joko hellalla tai vedenkeittimessä, ja sen pesuveden kanssa mennä saunaan tai ulos pesulle. Vati+vesikauha-systeemillä pestään.
Joskus joo ei jaksa millään lämmittää saunaa joten sitten mennään vaan vedenlänmityksellä. Talvella tuossa herää kivasti, kun saunassa on pakkasta 😄
ei nää laiskurit pärjäis noissa oloissa viikkoakaan.
No kieltämättä ketjua lukiessa ihmetyttää hieman 😊 Ihmisillä on lämpimät kylppärit joissa käyvät, vesi tulee kun hanan kääntää auki ja sieltä tulee jopa lämmintä vettä, ja silti ei jaksa?
Olisihan tuo ihan huippuhelppoa, jos vaikka talvella pitäisi äkkiä suihkussa käydä. Kun nyt haen ensin saunasta ämpärin tupaan, laitan hellan kattilasta siihen kuuman veden, riisun ja puen kylpytakin, kävelen tontin läpi saunalle, ja sitten peseydyn siellä. Parhaimmillaan siellä on -10 pakkasta. Niin kauan kun kaataa vettä päälleen on lämmin, sitten vaan äkkiä pikakuivaus, paksu kylpytakki päälle ja pyyhe päähän, lauteiden ja lattian kuivaus ja kipin kapin sisälle.
Jos pidän välipäivän koko vartalon pesusta, otan ennen nukkumaanmenoa vettä mukaan ja menen ulos talon kulmalle, ja peseydyn siinä. Siis kyllä, jopa -34 pakkasella tänä talvena sen tein 😄
Ja sinut on sinne askeettisiin oloihin varmaan aseella uhattu asumaan? Ihme oman sädekehän kiillotusta.
Rasvaajat: minun ei ole tarvinnut rasvata pesun jälkeen, kun vaihdoin tähän suihkuöljyyn.
https://www.eau-thermale-avene.fi/p/xeracalm-a-d-lipid-replenishing-cle…
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta tunnu työläältä, mutta peseydyn usein. Lähes päivittäin käyn suihkusss, kerran viikossa saunassa. Hiukset pesen joka toinen päivä paitsi jos olen hikoillut paljon, niin sitten jopa päivittäin, siis vaikka ulkomaan lomalla tai jos käyn juoksemassa kesäisin. Yleensä suihkuun kuluu aamulla aikaa 10 minuuttia. Otan vaatteet pois, hanan alla kastelen kaikkialta, levitän shampoon ja huuhtelen, sitten hoitoaine hiuksiin ja ihon saippuointi ja koko kehon huuhtelu. Kuivaan itseni ja puen vaatteet päälle. Tähän menee 10 minuuttia. Hyvin harvoin minulla suihkussa kestää kauemmin, vaikka höyläisin karvojakin. Hiuksia en oikeastaan kuivaa kuivaajalla muutoin kuin kovemmilla talvipakkasilla. Kuivasin ennen föönaamalla ja hiukset alkoi muuttua kuiviksi ja katkeilla. Ajattelin viime kesänä, että kokeilen olla föönaamatta. Todella suuri muutos. Hiukset on terveen näköiset. Kun käyn kampaajalla, esim. ottamassa raitoja ja hiusten leikkauksessa, pyydän sielläkin, että ei kuivata föönillä. Jos on jokin tärkeä meno, laitan yöksi kosteisiin hiuksiin sellaiset pehmopötkylåt ja niiden suojaksi unimyssyn. Aamulla on kiharat.
Ainiin, kesäisin vielä tuo karvojen höyläys, en muistanutkaan 🙈 Pääsiskin siihen ettei vaan höyläis. Vielä on työsarkaa sen suhteen. Talvella ei onneksi tarvi.
Mulla on esivaihdevuosien takia alkaneet hiukset rasvoittua aiempaa nopeammin. Pitää käydä pesemässä ne vähintään kahden päivän välein. Aiemmin riitti kolmen päivän väli. Eli kun olen tottunut aiempaan, nyt häiritsee, kun pitääkin uhrata aikaa ja vaivaa samaan, pakolliseen hommaan useammin kuin ennen.
Ei se kotityöltä tunnu, mutta oman työpanoksensa sekin kyllä vaatii.
Meillä käy siivooja. Se käy mun puolesta suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä käy siivooja. Se käy mun puolesta suihkussa.
🤣
Juuri pesin hiukset. En nyt tuota nostaisi kovin suureksi tapahtumaksi.
Jos sulla ei ole vesi kortilla niin laita kuuma vesi valumaan 5min ennen suihkua niin suihkutila on lämmin valmiiksi. Sä voit myös sitten suihkun jälkeen pukeutua samassa tilassa ja heitä vaikka heti sen jälkeen kylpytakki päälle jos on kylmä.