Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista että miehelle ero tuli ihan puskista?

Vierailija
05.05.2026 |

Mä olen VUODEN puhunut siitä. Hän ei ole koko vuoden aikana yhtään edes yrittänyt ymmärtää mitä sanon. Hänen mukaansa meillä ei olisi mitään ongelmia jos vaan lopettaisin nalkuttamisen. Ja nyt kun ero olisi edessä niin hän täysin pois tolaltaan kun se tuli aivan yllätyksenä.

Kommentit (159)

Vierailija
61/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tulee aina miehille puskista, nainen on voinut yrittää vuosikausia puhua ongelmista ja ehdottaa yhteistä aikaa, pariterapiaa ja vaikka mitä keinoja suhteen parantamiseksi. Kun nainen sitten tekee ratkaisun ja haluaa erota mies on ihmeissään. Tämä on nähty niin monessa parisuhteessa omassa tuttavapiirissä. 

oleellinen sana tuossa on "yrittää".

ei ehkä kannattaisi niin paljon "yrittää" vihjailla vaan ihan helposti voisi sanoa asiat suoraan, niin että mieskin ymmärtää.

Vierailija
62/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla yleinen tapaus. Tässä on sekä naisille että miehille itsetutkiskelun paikka, että miksi menee näin. Vinkkinä on kommunikaatio. Itse ajattelen, että kaikkien on syytä oppia käyttämään vain painavia sanoja ja lisäksi kuuntelemaan, mitä toisella on asiaa. 

Negatiivisuus on harvoin motivoivaa tai rakentavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin annoin exälle 6kk aikaa korjata käytöstä tai lähden, eikä se tehnyt mitään muuta kuin piileskeli pois kotoa sen ajan, ei edes kysynyt että mitä ja miten voisi koittaa korjata. Silti oli valtava yllätys, kun 6kk:n päästä sanoin, että aika loppui ja se on nyt moro :D

unohdit kuitenkin kertoa exälle selvällä suomenkielellä tuosta määräajasta. 

Olit kyllä vihjaillut ja nalkuttanut ja kuvittelit exän ymmärtävän vihjailuasi. vinkki sinulle: miehet eivät ymmärrä vihjailuja.

Onko jokainen mies siis autistinen vai muuten vaan vähä-älyinen?

tai sitten mies on vaan kyllästynyt pelaamaan naisen parisuhdepelejä ja arvoituksia

Mut sithän se on hyvä että ero tulee. Luulisi miehen olevan onnellinen ja ettei itse tarvitse tehdä ikävää ratkaisua. 

Vierailija
64/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet juuri sellainen ihminen, jonka kanssa tulee riitaa asiasta kuin asiasta. Luultavasti nalkutat aamusta iltaan. -eri"

Harmittaako, kun kaasuvalotuksesi meni pieleen? :D

Vierailija
65/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihana tää miesten hokema "nalkuttaminen". Itse aikanaan järjestin kaikki perheen juhlat, eli siivoukset, tuoanlaitot, lahjat, kutsut yms. Jos pyysin kaiken kiireen keskellä miestä viemään roskiksen, niin se oli nalkuttamista. 

Tai siis kuvittelet sen menneen noin.

Tyypillinen mies; mistään ei oteta vastuuta, syy on aina jossain muualla kuin itsessä. Voi että teitä pikkuprinssejä!

Niinhän tuo alkuperäinen meni? Mies kertoo kuinka hän tekee aivan kaiken kaikessa hyvyydessään ja vika on muualla. Eikun miten se nyt menikään?

Vierailija
66/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tulee aina miehille puskista, nainen on voinut yrittää vuosikausia puhua ongelmista ja ehdottaa yhteistä aikaa, pariterapiaa ja vaikka mitä keinoja suhteen parantamiseksi. Kun nainen sitten tekee ratkaisun ja haluaa erota mies on ihmeissään. Tämä on nähty niin monessa parisuhteessa omassa tuttavapiirissä. 

Nainen vuosikausia puhunut (telepaattisesti), ehdottanut yhtristä aikaa (naisen hemmotteluun), pariterapiaa (miehen haukkumiseksi) ja vaikka mitä keinoja (paitsi oikeasti puhumista).

Vierailija
67/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin mielestä jos on itse onnellinen, suhde on terve ja ehjä. Ei mitään väliä toisen tunteilla.

Miten kukaan voi olla onnellinen jos kumppani ei ole?

mies on naiselle vain elättäjä, elintason nostaja ja se, jonka niskaan saa kaataa kaiken paskan.

Paitsi ettei Suomessa tuollaista ole ollut koskaan ja nykyään on ihan täyttä s o n t a a väittää moista.

Vierailija
68/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko tarkistanut että olet nimen omaan puhunut MIEHELLESI? Että et vain ystävillesi? 

Moni nainen tekee niin että käy homman läpi ensin lähipiirinsä kanssa, mutta unohtaa kertoa toiselle osapuolelle. Tai siis se kertominen on monesti sellaista mykkäkoulua, tuhahtelua vähättelyä ja tms. Että pitäshän sun nyt tietää... Mutta asianomaiselle onglemia ei avata. Ne avataan ihan eri tavalla sille kaverille.

Sen vuoksi moni mies on silleen, että mitähän täällä oikein tapahtuu? Ja pitikö mun oikeesti tietää jotain? 

jos nainen on tyttökavereilleen käynyt tarkasti tilanteen läpi ja päätynyt tarkoin harkittuun ja kaveriensa tukemaan päätökseen, niin asia on naiselle selvä ja silloin kunnon miehen tulee kyetä tämä lukemaan naisen ajatuksista.

Vierailija
69/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naiset ovat hirveän huonoja kommunikoimaan.

ap:kin on vuoden vihjaillut ja nalkuttanut, muttei ole suoraan kertonut eroaikeistaan.

mikähän siinä on, että nainen kykenee pälpättämään tyhjänpäiväisyyksiä, mutta jos olisi oikeaa asiaa, niin silloiin miehen pitäisi lukea ajatuksia.

Ei se erolla uhkailu olekaan mikään oikea tapa. 

Vierailija
70/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ikinä kuule mitä mä sanon joten olen alkanut nyt nauhoittaa kaikki tärkeät asiat samalla kun sanon ne miehelle ettei se voi vinkua etten ole kertonut että asia x  tapahtuu päivänä y. 

Ironista toki että alunperin rakastuin mieheeni siksi että se kuunteli ja muisti mitä olin sille kertonut. 

Vierailija
71/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama asia kun mies eroaa kun seksiä ei oo ollut vuosiin (pyynnöistä huolimatta) ja nainen on paisunut. Ei silloin pitäisi naiselle tulla yllätyksenä jos mies sanookin hyvästit. 

M

Vierailija
72/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin annoin exälle 6kk aikaa korjata käytöstä tai lähden, eikä se tehnyt mitään muuta kuin piileskeli pois kotoa sen ajan, ei edes kysynyt että mitä ja miten voisi koittaa korjata. Silti oli valtava yllätys, kun 6kk:n päästä sanoin, että aika loppui ja se on nyt moro :D

unohdit kuitenkin kertoa exälle selvällä suomenkielellä tuosta määräajasta. 

Olit kyllä vihjaillut ja nalkuttanut ja kuvittelit exän ymmärtävän vihjailuasi. vinkki sinulle: miehet eivät ymmärrä vihjailuja.

No itse olen aikoinani sanonut  miehelle ihan suoraan ilman vihjailua: En ole kanssasi onnellinen, en enää rakasta sinua. Näin illen lähden tästä suhteesta.

Aivan todella vaikea oli ymmärtää että suhde on tosiaan sillä loppu...

En edes tiedä miten sen voisi enää selvemmin ilmaista.

Vierailija
73/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin mielestä jos on itse onnellinen, suhde on terve ja ehjä. Ei mitään väliä toisen tunteilla.

Miten kukaan voi olla onnellinen jos kumppani ei ole?

mies on naiselle vain elättäjä, elintason nostaja ja se, jonka niskaan saa kaataa kaiken paskan.

Teidän paska palkoilla ei ketään elätetä. Suurin osa naisista on töissä, heillä on ihan omat rahat. Siihen ei mitään roskakuskia elättäjäksi tarvita.

Silti se roskakuski tienaa paremmin kuin keskivertonainen. Miksi ulisette jostain naisten palkkakuopasta, kun kertomasi mukaan tienaatte niin helvetisti? Onko kaikki ulina siis ollut taas kerran pelkkää valetta? Vai puhutko sinä täyttä paskaa miesvihassasi?

Vierailija
74/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihana tää miesten hokema "nalkuttaminen". Itse aikanaan järjestin kaikki perheen juhlat, eli siivoukset, tuoanlaitot, lahjat, kutsut yms. Jos pyysin kaiken kiireen keskellä miestä viemään roskiksen, niin se oli nalkuttamista. 

Tai siis kuvittelet sen menneen noin.

Tyypillinen mies; mistään ei oteta vastuuta, syy on aina jossain muualla kuin itsessä. Voi että teitä pikkuprinssejä!

Aina naisen vika. 

Vierailija
75/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet pitävät naisen puhetta taustakohinana. He ymmärtävät vain tekoja. 

Niin, koska ne teot yleensä oikeesti merkkaa eikä puheet.

Aivan. Siksi se ero sitten aktiviteettina tulee puskista, kun puhetta ei uskota. Järkevää.

Vierailija
76/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet puhunut sen vuoden?

Eihän se muuta tee kuin nalkuta.

Kyllä. Jatkuva keski-ikäisen naisen jäkätys, joka saakelin päivä.

Aikuinen mies joka ei kykene omaa persettään pyyhkimään; sitten kun nainen siitä huomauttaa niin se on "nalkutusta". Mitään ei kärsi miesvauvoille sanoa kun heti ulistaan ja raivotaan "nalkutuksesta".

eli tiedät nalkuttavasi, mutta silti jatkat nalkutusta? taidat olla aika vittumainen luonteeltasi.

Kappas, miesvauvalla meni hermot! Eipä yhtään yllätä, sen verran herkkähipiäisiä piipertäjiä olette.

Kyllä se sinä menit ensin henkilökohtaisuuksiin, että kato vaan aloittaja peilistä sitä syyllistä.

Vierailija
77/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne ongelmat sitten oli? Ja perusteliko mies mitenkään miksi ne eivät hänen mielestään olleet ongelmia? 

Olihan sulla miehenkin mielipide tiedossa, eikä se vissiin muuttunut missään vaiheessa, joten totta kai hän on ihmeissään jos hänen mielestään ongelmia ei ollut 

Vierailija
78/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet pitävät naisen puhetta taustakohinana. He ymmärtävät vain tekoja. 

Niin, koska ne teot yleensä oikeesti merkkaa eikä puheet.

Aivan. Siksi se ero sitten aktiviteettina tulee puskista, kun puhetta ei uskota. Järkevää.

taustakohina -> ymmärtäminen -> uskominen 
Pitäskö jo päättää mistä se kenkä puristaa?

Vierailija
79/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ilmiöhän on naisilla, kun aletaan pihtaamaan, mies alkaa käymään vieraissa. Sitten naiset ihmettelevät täällä, miten nyt näin kävi.

Vierailija
80/159 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei ikinä kuule mitä mä sanon joten olen alkanut nyt nauhoittaa kaikki tärkeät asiat samalla kun sanon ne miehelle ettei se voi vinkua etten ole kertonut että asia x  tapahtuu päivänä y. 

Ironista toki että alunperin rakastuin mieheeni siksi että se kuunteli ja muisti mitä olin sille kertonut. 

Johtunee siitä ettei sua enää jaksa kuunnella. Asialle voisi yrittää tehdä jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi