Onko kumppanin musamaulla väliä?
Kommentit (391)
Ennen ajattelin että ei (kuten ei ookaan loppupeleissä) mutta sitten kohtasin miehen jonka kanssa musamaku meni paljon yksiin. Voitiin jutella vaikka kuinka kauan pelkästään musasta. Joten kyllä se iso plussa on. Riippuu tietysti siitä kuinka suuri rooli musiikilla yleensä on elämässä. Mulle se on elämän tärkeimpiä juttuja, elän ja hengitän sitä. N30+
Vierailija kirjoitti:
Ennen ajattelin että ei (kuten ei ookaan loppupeleissä) mutta sitten kohtasin miehen jonka kanssa musamaku meni paljon yksiin. Voitiin jutella vaikka kuinka kauan pelkästään musasta. Joten kyllä se iso plussa on. Riippuu tietysti siitä kuinka suuri rooli musiikilla yleensä on elämässä. Mulle se on elämän tärkeimpiä juttuja, elän ja hengitän sitä. N30+
Kierrän keikkoja ympäri Eurooppaa, mutta ei ole tarvetta puhua siitä musiikista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi tärkeää. Ja aika lailla samat perustelut kuin edellä, en halua kotona ja autossa kuunnella mitää karseaa musaa ja elämä on tosi helppoa, kun maku on sama tässäkin asiassa.
Kuulokkeet on tuota varten. Meillä ihan eri musiikkimaku.
Mä en halua kuunnella kuullokkeiden kanssa vaan nauttia siitä musiikista kumppanin kanssa. Välillä vaikka laulaa ja tanssia yhdessä mukana. Mennä keikoille.
Nautin musiikista yksin kotona. Käytän kuulokkeita, kun puoliso kotona. Käyn keikoilla ulkomailla ystävien kanssa. Meitä on neljä, jotka kiertelee tiettyjä keikkoja. Puoliso oli kerran mukana, mutta hän tapasi vanha ystävänsä siinä kaupungissa. Hän yöpyi ystävänsä luona ja me muut hotellissa.
Eri ihmiset haluavat suhteelta eri asioita, ja minulle on erityisen tärkeää, että kumppani haluaa olla mukana tekemässä niitä asioita, jotka ovat mulle äärimmäisen tärkeitä. Musiikki ja keikat ovat mulle iso osa elämää, ja nautin siitä, että voin jakaa ne hetket juuri sen rakkaimman ihmisen kanssa ja tehdä yhteisiä muistoja. Jos häntä ei kiinnosta samat asiat niin koen, että hän ei edes pysty ymmärtämään sitä millainen ihminen olen ja että emme ole samalla aallonpituudella. Joku tuossa ketjussa puhui aiemmin identiteetistä ja mun kohdalla se on juurikin tämä, että se kuuntelemani musiikki on ikään kuin olennainen osa minua itseäni eikä vain jotain mitä teen ajankuluksi.
Siis tämä, oon niin samaa mieltä! 💗 N30+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierrän keikkoja ympäri Eurooppaa, mutta ei ole tarvetta puhua siitä musiikista.
Selvä, mä taas tykkään puhua siitä mikä on mulle tärkeää vaikken muuten mikään suupaltti olekaan. :) N30+
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitään tyhmempää kuin valita kumppani musamaun perusteella.
Eihän sitä kumppania olekaan tarkoitus valita PELKÄN musiikkimaun perusteella.
Meillä on miehen kanssa molemmilla aika laaja musiikkimaku, ei aina kaikissa asioissa täysin 1:1 sama, mutta ei ole tullut sen takia isompia ongelmia. Tykätään käydä aina joskus yhdessä oopperassa, ihan Helsingissä Kansllisoppeerassa, mutta myös matkoilla maailman eri opperataloissa, ja myös Savonlinnassa. Käydään myös konserteissa ja Pori Jazzeilla. Mutta intohimot meillä on silti muualla.
En voisi elää ihmisen kanssa joka haluaa keskustella musiikista. Ihan ihme jutunaihe. Mitä puhumista siinä on?
Ylipäätään ihminen jolle musiikki olisi tärkeää menisi luiskaan omassa kumppanivalinnassa. Itseäni ei musiikki liiemiin kiinnosta, joten en jaksaisi sitä, jos vaikka kumppani luukuttaisi musaa jossain yhteisessä asunnossamme. Kuuntelen musiikkia lähinnä satunnaisesti kännissä fiilistellen. Moni kuuntelee sitä esim töissä kuulokkeilla koko päivän. Itse en edes pystyisi keskittymään töihini, jos siellä joku Lauri tähkä ulvoisi korvaan samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä, mä taas tykkään puhua siitä mikä on mulle tärkeää vaikken muuten mikään suupaltti olekaan. :) N30+
Sama mulla. Tykkään myös keskustella musiikista ja artisteista syvemmin. On myös tosi mielenkiintoista tutkia, miten kappaleet on rakennettu, mitä elementtejä on sämplätty, mitkä on biitin osiot ja kuinka kappaleet kehittyy. Just nuo pienet yksityiskohdat on mulle tärkeitä, ja voin esimerkiksi itse jonkun biisin inspiroimana luoda itsekin jotain samankaltaista ja minulle on tärkeää, että olisi sellainen kumppani, joka ymmärtää (ja haluaa!) keskustella näistä asioista ja kenties jopa tehdä musiikkia yhdessä hänen kanssaan.
Musa on tamperetta ja tarkoittaa kiveä. On sillä siinä mielessä jotain merkitystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa olipa mahtava keikka, mutta ei tarvetta keskustella itse kappaleista.
Ehkä niin päin, että kumppanin täytyy sietää omaa musamakuani. Levyhyllyssä on kaikkea jazzista metaliin, niin olisi aika hankalaa arki sellaisen kanssa joka ei siedä mitään muuta kuin tyyliin spotifyn top50-biisejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla. Tykkään myös keskustella musiikista ja artisteista syvemmin. On myös tosi mielenkiintoista tutkia, miten kappaleet on rakennettu, mitä elementtejä on sämplätty, mitkä on biitin osiot ja kuinka kappaleet kehittyy. Just nuo pienet yksityiskohdat on mulle tärkeitä, ja voin esimerkiksi itse jonkun biisin inspiroimana luoda itsekin jotain samankaltaista ja minulle on tärkeää, että olisi sellainen kumppani, joka ymmärtää (ja haluaa!) keskustella näistä asioista ja kenties jopa tehdä musiikkia yhdessä hänen kanssaan.
Jepulis, yksityiskohdat on ne mitkä tekee tavallisesta musiikista taidetta. En silti ehkä ihan noin hc-tasoisesti osaa musiikista keskustella kuin sä mutta tunnistan silti paljon samoja mietteitä ja kiinnostuksen kohteita :) N30+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa olipa mahtava keikka, mutta ei tarvetta keskustella itse kappaleista.
Meillä taas aivan päinvastoin ja jutellaan tosi paljon siitä mitä tapahtui keikalla ja mistä pidettiin. Suunnitellaan heti myös minne keikalle seuraavaksi, tälläkin hetkellä meillä on kymmenkunta eri musiikkitapahtumaa suunniteltuna kesälle (Asumme miljoonakaupungissa, jossa on äärimmäisen hyvä musiikkitarjonta, joten lähes joka viikko käydään jossain) Samaten voidaan ihan illanvietoksi laittaa vaikka joku festaritallenne YouTubesta pyörimään ja katsellaan sitä yhdessä. Tehdään myös soittolistoja yhdessä.
T. Eri
Ei maulla, siis mitä genrejä diggailee, koska itse kuuntelen siis ihan kaikkea virsistä kirkonpolttoheviin ja IDM:stä mainstreampoppiin. Mulla viime vuoden kuunnelluin artisti Spotifyssa oli Bach, barokkiajan klassinen on mun all time favorite. Silti Spotify määritteli minut bilettäjäksi tms, koska paljon kuuntelen ja reivaan yksin kotona elektronista (etenkin psytrancea, hardtechnoa, idm:a ja ihan mainstream edm:akin). Joten kumppani saa tykätä mistä vaan, tykkään varmasti itekkin siitä. Mutta en osaa kuvitella itelleni kumppani, jolle musiikki ei ole tärkeä osa elämää, tai se kuuntelee vaan radiotarjontaa autoa ajaessa.
Ihan yx hailee. En ole mikään musiikkifanaatikko vaikka musiikkia kuuntelen.
Vierailija kirjoitti:
En voisi elää ihmisen kanssa joka haluaa keskustella musiikista. Ihan ihme jutunaihe. Mitä puhumista siinä on?
Suosikkifestarit ja -konsertit, menneet ja tulevat
Musiikki-genret ja niiden alagenret
Lempidj:t ja heidän tyyliinsä
Paras bilemusiikki eri tilanteissa
Soittolistat
Musiikin tekeminen itse
Soittimet ja niiden tekniset ominaisuudet
Live-miksaaminen vs. DJ-setit
Suosikkiklubisi ja keikkapaikkasi
VIP-liput vs. tavallinen festariliput
Lempimusiikkivideot ja miksi
Musiikin historia
Artistin elämänkerta
Uusien artistien löytämisen ilo
Äänentoiston laatu ja merkitys
Musiikin ja tanssin yhdistäminen
Mitkä genret ovat nostamassa suosiotaan
Artistien luovat ratkaisut
Sanoitukset
Festareilla käytetyt erikoistehosteet
DJ:n omat tuotannot vs. remiksit
Kokemukset festareista ulkomailla
Vähemmän tunnetut artistit, joista pidät
Musiikin ja muodin yhteys
jne. jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittolistat
Musiikin tekeminen itse
Musiikin historia
Artistin elämänkerta
Sanoitukset
jne. jne
Nyt tuli ihan sademies mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittolistat
Musiikin tekeminen itse
Musiikin historia
Artistin elämänkerta
Sanoitukset
jne. jne
Nyt tuli ihan sademies mieleen.
Jokaisella on omat intohimonsa, mutta juuri siksi mulle on tärkeää, että kumppani on innostunut samoista asioista, jotta voimme kuunnella yhdessä musiikkia ja myös keskustella siitä. Esimerkiksi mieheni kanssa keskusteltiin eilen kolmisen tuntia 80-luvun hip hopista.
Muusikko, joka viettää aikaansa indie-levylaareja selaillen ja underground-musiikkitapahtumissa, tuskin innostuisi kumppanista, joka ei tiedä mitään musiikista tai joka kuuntelee vain listahittejä. Joku ei-musikaalinen voisi kenties tämän hyväksyä paremmin, mutta toki ei-musikaalinenkin voi olla tarkka makunsa suhteen.