Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kumppanin musamaulla väliä?

Vierailija
03.05.2026 |

Miksi on / miksi ei?

Kommentit (391)

Vierailija
121/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle.

Itse ärsyynnyn musiikista, koska meteliä on maailmassa mielestäni ihan liikaa, eli en kuuntele. Itseasiassa en edes tiedä, kuunteletko puolisoni paljoa musiikkia tai mikä on hänen suosikkiartistinsa? Ei ole tullut puheeksi näin tuoreessa (vuodesta 2000) suhteessa.

Tuo on kyllä jo saavutus. 25 vuotta yhdessä etkä tiedä kumppanin musiikkimakua. En olisi uskonut, että tällainen on mahdollista.

Vierailija
122/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitään tyhmempää kuin valita kumppani musamaun perusteella.

Olisitko valmis asumaan kanssani ja kuuntelemaan mun suosikkimusiikkia lähes koko sen ajan mitä ollaan kotona (ei, en käytä kuulokkeita) Olisitko myös valmis kuuntelemaan kuinka intohimoisesti minä puhun ja analysoin lempimusiikkiani? Entä se, että mun musiikin intohimo ulottuu myös siihen, että tuun maksamaan joka vuosi useita tonneja festareista ja konserteista, joissa on bändejä ja artisteja, joista sinä et ole tippaakaan kiinnostunut ja myös matkustamaan ulkomaille esim Burning Man -festareille? 

Taidat olla aika rasittava persoona! Ite asun taloyhtiös, jossa eräs muija kuuntelee musaa aamusta iltaan niin et koko talo sen kuulee. Joo, miksköhän se on sinkku eikä kelpaa kenellekään kun yhden illan panoa varten.

Aikalailla ylitulkitsit kommenttini seksielämääni myöten 😂. Mun lähimmät naapurit on kilometrin päässä ja kyllä todellakin tykkään kuunnella kotonani ilman kuulokkeita. Mikä tässä on ongelmana jos nimenomaan kerroin etsiväni sellaista kumppania, joka jakaa musamakuni ja haluaa tehdä itsekin samoin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitään tyhmempää kuin valita kumppani musamaun perusteella.

Koska makukin voi muuttua/kehittyä.

Vierailija
124/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle.

Itse ärsyynnyn musiikista, koska meteliä on maailmassa mielestäni ihan liikaa, eli en kuuntele. Itseasiassa en edes tiedä, kuunteletko puolisoni paljoa musiikkia tai mikä on hänen suosikkiartistinsa? Ei ole tullut puheeksi näin tuoreessa (vuodesta 2000) suhteessa.

Tuo on kyllä jo saavutus. 25 vuotta yhdessä etkä tiedä kumppanin musiikkimakua. En olisi uskonut, että tällainen on mahdollista.

Joko nämä ovat ihmisiä, jotka eivät ole tippaakaan kiinnostuneita musiikista tai toinen vaihtoehto on se, että eivät ole tippaakaan kiinnostuneita toisistaan.

Vierailija
125/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen itsekin musiikkia, joten joo olisihan se aika kiusallinen tilanne jos kumppanini ei pitäisi tästä.

Tuollaisessa tilanteessa on ihan normaalia kehua puolison musiikkia vaikkei sitä todellisuudessa voisi sietää.

En haluaisi olla tällaisessa liitossa missä toinen ei oikeasti arvosta eikä ymmärrä sinun työtä.

Vierailija
126/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kumppanin uskonnolla on väliä. Kun puoliso kumartelee rukoillakseen monta kertaa päivässä, se alkaa ottamaan aivoon. Tekisi mieli potkaista perseeseen, kun seuraavaksi kumartelee T. Ärsyyntynyt joka nai seuraavaksi suomalaisen, omaan uskontokuntaan kuuluvan naisen. Erehdyksestä viisastuu.

Menitkö tomppeli naimaan jonkun muslimin? 🤣

Ei. Muslimi nainen ei voi valita ketään muuta kuin muslimin miehen. Muuten lähtee henki.

Vierailija
127/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan ei-musikaalisille ihmiselle ja sellaisille, jotka kuuntelee lähinnä jotain listahittejä ei ole väliä. Kukaan, joka aidosti harrastaa musiikkia ei ota kumppanikseen sellaista, joka suhtautuu musiikkimakuusi yhdentekevänä.

Täh. Eihän se ole yhdentekevää, mutta jokainen tykkää mistä tykkää.  Omastaan voi nauttia ilman että kumpikaan häiriytyy.

Pointti on se, että halutaan kumppani, jonka kanssa voi nauttia yhdessä.

Vierailija
128/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan ei-musikaalisille ihmiselle ja sellaisille, jotka kuuntelee lähinnä jotain listahittejä ei ole väliä. Kukaan, joka aidosti harrastaa musiikkia ei ota kumppanikseen sellaista, joka suhtautuu musiikkimakuusi yhdentekevänä.

Ei aito musiikin harastaja pidä paskana genrejä jotka eivät sovi omaan makuun vaan osaa arvostaa kaikenlaista musiikkia.

Vierailija
129/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todellakin väliä. Eksä tykkäsi huudattaa Frederikin biisejä autossa niin että ikkunat tärisi. Kun käänsin volyymejä pienemmälle ettei korviin koske niin tuli nyrkistä, onneksi vain kojelautaan eikä heti omaan naamaani.  Onneksi ne ajat on kaukana takana, 40 v päässä ja eksä eksä. Tsiisus miten sairaita miehen irvikuvia maailmassa on. Eipä ole kukaan nainen erehtynyt tuon mukaan sen jälkeen. Minä olin nuori ja todella tyhmä mutta opin kyllä kerrasta.

Frederik on kyllä junttimusiikin kuningas. 

Ei vaan mamba

Vierailija
130/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole mitään merkitystä. Musiikki ei aiheuta niin suuria reaktioita joten voin kuunnella melkein mitä musiikkia tahansa.

M51

Vierailija
131/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Jos ei lähde keikalle mukaan niin pääsen yksinkin

Vierailija
132/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aito musiikin harastaja pidä paskana genrejä jotka eivät sovi omaan makuun vaan osaa arvostaa kaikenlaista musiikkia.

Aito musiikin harrasta saattaa arvostaa kaikenlaista musiikkia, mutta hän ei ole kiinnostunut ihmisestä, joka kuuntelee vain yhtä genreä. Sille musiikin harrastajalle on nimenomaan tärkeää, että se toinen suhtautuu musiikkiin avoimesti ja monipuolisesti eikä niin että soittolistalla pyörii ainoastaan Justin Bieber 24-7.

Vierailija
133/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh. Eihän se ole yhdentekevää, mutta jokainen tykkää mistä tykkää.  Omastaan voi nauttia ilman että kumpikaan häiriytyy.

haluisin kumppanin joka lähtis mun kans  taidemuseoon.  Mulle olisi ihanaa puhua ja kokea kuvataidetta toisen kanssa ja jutella kokemuksesta. Vähän sama asia mutta ei kaiken ratkaiseva. Tv. Istunut välullä jääkiekkopelejä ja katsonut formuloita vaikka ei kiinnosta niin hirveesti.. tai siis ylipäätään yhtään.

Vierailija
134/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kitaristina. Ei ei todellakaan. Musiikkia on niin paljon erilaista ja niissä on niin paljon pieniä asioita mitkä tekee niistä mielenkiintoista. Mukava kun saa erilaisia juttuja kuunnella. Välillä saa inspiraationkin ihan sellaisesta miyä ei olisi ajatellut edes koskaan kuulevansa.

Vierailija
135/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haluisin kumppanin joka lähtis mun kans  taidemuseoon.  Mulle olisi ihanaa puhua ja kokea kuvataidetta toisen kanssa ja jutella kokemuksesta. Vähän sama asia mutta ei kaiken ratkaiseva. Tv. Istunut välullä jääkiekkopelejä ja katsonut formuloita vaikka ei kiinnosta niin hirveesti.. tai siis ylipäätään yhtään.

Minä katsoin eilen jääkiekkoa, tänään kävin taidemuseossa. Molempina päivinä kuuntelin musiikkia, josta toivoisin (toivottavasti) tulevan puolisoni pitävän.

Vierailija
136/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi elää ihmisen kanssa joka haluaa keskustella musiikista. Ihan ihme jutunaihe. Mitä puhumista siinä on?

POV: Kerro kognitiivisen kapasiteettisi olevan hyvin heikko kertomatta sitä.

Vierailija
137/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todellakin väliä. Eksä tykkäsi huudattaa Frederikin biisejä autossa niin että ikkunat tärisi. Kun käänsin volyymejä pienemmälle ettei korviin koske niin tuli nyrkistä, onneksi vain kojelautaan eikä heti omaan naamaani.  Onneksi ne ajat on kaukana takana, 40 v päässä ja eksä eksä. Tsiisus miten sairaita miehen irvikuvia maailmassa on. Eipä ole kukaan nainen erehtynyt tuon mukaan sen jälkeen. Minä olin nuori ja todella tyhmä mutta opin kyllä kerrasta.

Frederik on kyllä junttimusiikin kuningas. 

Ei vaan mamba

Entä popeda tai irwin?

Vierailija
138/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perustaisin/omistaisin yrityksen kumppanin kanssa niin tuskin työn ohessa juurikaan musiikkia kuuntelisimme.

Vierailija
139/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aito musiikin harrasta saattaa arvostaa kaikenlaista musiikkia, mutta hän ei ole kiinnostunut ihmisestä, joka kuuntelee vain yhtä genreä. Sille musiikin harrastajalle on nimenomaan tärkeää, että se toinen suhtautuu musiikkiin avoimesti ja monipuolisesti eikä niin että soittolistalla pyörii ainoastaan Justin Bieber 24-7.

Aito NAISPUOLINEN musiikin harrasta saattaa arvostaa kaikenlaista musiikkia, mutta hän ei ole kiinnostunut ihmisestä, joka kuuntelee vain yhtä genreä. Sille musiikin harrastajalle on nimenomaan tärkeää, että se toinen suhtautuu musiikkiin avoimesti ja monipuolisesti eikä niin että soittolistalla pyörii ainoastaan Justin Bieber 24-7.

Korjasin

Eri

Vierailija
140/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perustaisin/omistaisin yrityksen kumppanin kanssa niin tuskin työn ohessa juurikaan musiikkia kuuntelisimme.

Mulla ja mun kumppanilla on yhteinen yritys ja meidän yritys liittyy musiikkiin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän