Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kumppanin musamaulla väliä?

Vierailija
03.05.2026 |

Miksi on / miksi ei?

Kommentit (391)

Vierailija
1/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. 

Vierailija
2/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella tärkeää, koska tykkään käydä konserteissa ja festareilla ulkomaita myöden ja haluan jakaa nämä kokemukset kumppanin kanssa. Samaten haluan kuunnella kotona ja autossa hyvää musiikkia enkä sellaista jota vihaan. Yhtälailla jos kumppani nyrpistäisi nenäänsä minun musiikkimaulle en muutenkaan kokisi, että meillä on tarpeeksi yhteistä, koska musiikki on mulle todella tärkeää ja se on osa mun persoonallisuuttani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itsekin musiikkia, joten joo olisihan se aika kiusallinen tilanne jos kumppanini ei pitäisi tästä.

Vierailija
4/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tärkeää. Ja aika lailla samat perustelut kuin edellä, en halua kotona ja autossa kuunnella mitää karseaa musaa ja elämä on tosi helppoa, kun maku on sama tässäkin asiassa.

Vierailija
5/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, on. Ei voisi kuvitella, että olisin henkilön kanssa joka kuuntelisi vain jotain iskelmää, räppiä tai jotain dj-diskopaskaa.

Vierailija
6/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan ei-musikaalisille ihmiselle ja sellaisille, jotka kuuntelee lähinnä jotain listahittejä ei ole väliä. Kukaan, joka aidosti harrastaa musiikkia ei ota kumppanikseen sellaista, joka suhtautuu musiikkimakuusi yhdentekevänä.

Vierailija
7/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyl jaksais jos kotona sois aina joku heviörinä ;D

Vierailija
8/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, on. Ei voisi kuvitella, että olisin henkilön kanssa joka kuuntelisi vain jotain iskelmää, räppiä tai jotain dj-diskopaskaa.

Mä kuuntelen nimenomaan EDM-musiikkia ja räppiä, enkä mä voisi kuvitellakaan olevani sellaisen kanssa, joka suhtautuu näihin samalla tavalla kuin sinä. Iskelmästä olen sentään samaa mieltä kanssasi.

Vierailija
9/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Rapia ei saa kuunnella, koska en jaksa kuunnella sitä meteliä. Tai saa, jos kuuntelee kuulokkeilla. Black metaliakaan ei saisi kuunnella. Sitä kuuntelevilla naisilla on kokemukseni mukaan usein sellaisia ongelmia, että suhteessa olo vaikeaa. Death metal kuitenkin käy paremmin kuin hyvin. m50

Vierailija
10/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella muullakin musiikin seuraaminen jo jäi pois kun CD levyt sitten lähti kaupoista mihin oltu totuttu.

Vierailija
11/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei muija kiertele Frederikin keikoilla pikkareita viskomassa.

Vierailija
12/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella tärkeää, koska tykkään käydä konserteissa ja festareilla ulkomaita myöden ja haluan jakaa nämä kokemukset kumppanin kanssa. Samaten haluan kuunnella kotona ja autossa hyvää musiikkia enkä sellaista jota vihaan. Yhtälailla jos kumppani nyrpistäisi nenäänsä minun musiikkimaulle en muutenkaan kokisi, että meillä on tarpeeksi yhteistä, koska musiikki on mulle todella tärkeää ja se on osa mun persoonallisuuttani. 

Tuo persoonallisuuspuoli on mielestäni nimenomaan tärkeä, koska musiikkikulttuuri voi heijastua myös muuhun elämään. Esimerkiksi EDM-musiikkiin liittyy tiukasti rave-kulttuuriin ja räppiin taas yhdistyy usein katumuoti tietynlainen street-kulttuuri. Punk-musiikkiin voi liittyä eräänlainen kapinallinen asenne ja itsensä ilmaiseminen, kun taas akustinen musiikki ja klassinen musiikki voivat kertoa rauhallisuudesta jne.

Vierailija
13/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella muullakin musiikin seuraaminen jo jäi pois kun CD levyt sitten lähti kaupoista mihin oltu totuttu.

Miksi ihmeessä? Eihän tuo Spotifyn käyttö nyt erityisen vaikeaa ole...

Vierailija
14/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitään tyhmempää kuin valita kumppani musamaun perusteella.

Vierailija
15/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitään tyhmempää kuin valita kumppani musamaun perusteella.

Olisitko valmis asumaan kanssani ja kuuntelemaan mun suosikkimusiikkia lähes koko sen ajan mitä ollaan kotona (ei, en käytä kuulokkeita) Olisitko myös valmis kuuntelemaan kuinka intohimoisesti minä puhun ja analysoin lempimusiikkiani? Entä se, että mun musiikin intohimo ulottuu myös siihen, että tuun maksamaan joka vuosi useita tonneja festareista ja konserteista, joissa on bändejä ja artisteja, joista sinä et ole tippaakaan kiinnostunut ja myös matkustamaan ulkomaille esim Burning Man -festareille? 

Vierailija
16/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Musiikki on mulle äärimmäisen rakas harrastus ja intohimo.

Vierailija
17/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo onneks ketään

Vierailija
18/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään merkitystä. Melkein kaikilla ollut täysin eri kuin mulla.

Vierailija
19/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyl jaksais jos kotona sois aina joku heviörinä ;D

En kyl jaksais jos kotona luukutetaan Bryan Adamsia. Tai Eddie Sheerania. Tms. 

Itse asiassa, tykkään kotona hiljaisuudesta 90% ajasta.

Vierailija
20/391 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta kumppanin musiikkimaku pätkän vertaa. Oma makuni on niin marginaalista, että on joutunut töissä, kauppakeskuksissa, soittotunneilla, kaveriporukassa jne. tottumaan kaikkeen muuhun, joten kumppanin musamaku menee siinä sivussa. Mieleistä musiikkia voi kuunnella kotona tai napeista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi