Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni maailma ilman Jumalaa on järjetön ajatus.

Vierailija
03.05.2026 |

Että kaikki olisi vain kaaottista sattumaa, eikä millään lopulta olisi mitään väliä.  Vaikka eläisit vain itsellesi ja siinä sivussa vahingoittaisit muita, olisiko silläkään sitten mitään väliä? 

Kommentit (1968)

Vierailija
1801/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helatorstai on meille muistutus siitä, että Jeesus odottaa meitä taivaassa. Hän sanoo: ”Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen.” 

🤍

Mut lahkolainen on erottanut Jeesuksen omia kristityistä ja seurakunnista kun on itse miestään parempi kuin muut.  

Vierailija
1802/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen vain pelkää. Elämä kuluu pelätessä. Kukaan heistä ei uskalla antaa ajatuksissaan mahdollisuutta sille, että jos Jumala ei olisikaan totta. Koska heidän Jumalansa on julma kostaja, joka kiduttaa Helvetissä, jos häntä kritisoi. Pelko on voimakas motiivi.

Et taida tuntea yhtäkään aitoa kristittyä. :) Nimittäin tämähän on yleensä juuri päinvastoin! Uskovalla ei ole mitään pelättävää täällä eikä tuonpuoleisessa. Moni on päässyt vapaaksi kaikenlaisista järjettömistäkin peloista uskon avulla. Peloista, joihin ei ole auttaneet mitkään terapiatkaan.

Tunnen hyvin paljon, kasvoin uskonnollisissa piireissä. Joten tiedän oikein hyvin, mistä puhun. Uskovaiset pelkäävät Jumalaa tavalla, joka on mielestäni sairas. Kertomusta Jumalasta tai sen toimintaa Raamatussa ei todellakaan kukaan uskovainen uskalla kriittisesti tarkastella, koska niin on peloteltu sitä tekemästä. Joo, väität muuta ja niin väittää uskovat yleensä, mutta koska olen ollut sisäpiiriä joskus, olen kuullut kyllä, mitä aidosti ajattelevat. Turha väittää muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D 

Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.

 

Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni. 

 

Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3

Jo tapasi kirjoittaa osoittaa, että olet melko heikoilla.

Vierailija
1804/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha vitsi ateistien kokoontumisesta. 

 

Mennään jollekin klubihuoneelle, juodaan kahvit/oluet, todetaan kuivakkaasti:

"Jumalaa ei edelleenkään ole."

"Nii, ei oo eteeni tulla tupsahtanu".

"Ei niin". 

Katsellaan kengänkärkiä, vilkaistaan kelloa ja lähdetään kotia. 

 

 

Vs.kadun puolella olevasta uskovien kokouksesta lähtee iloisia, lohdutettuja ja välillä myös uskoontulleita ihmisiä, jotka sanoo "Jumala oli taas voimakkaasti läsnä!"

Noin sitä itselleen uskotellaan, kun pitää koettaa keksiä puolusteluja omalle elämälleen. 

Vierailija
1805/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen vain pelkää. Elämä kuluu pelätessä. Kukaan heistä ei uskalla antaa ajatuksissaan mahdollisuutta sille, että jos Jumala ei olisikaan totta. Koska heidän Jumalansa on julma kostaja, joka kiduttaa Helvetissä, jos häntä kritisoi. Pelko on voimakas motiivi.

Et taida tuntea yhtäkään aitoa kristittyä. :) Nimittäin tämähän on yleensä juuri päinvastoin! Uskovalla ei ole mitään pelättävää täällä eikä tuonpuoleisessa. Moni on päässyt vapaaksi kaikenlaisista järjettömistäkin peloista uskon avulla. Peloista, joihin ei ole auttaneet mitkään terapiatkaan.

Tunnen hyvin paljon, kasvoin uskonnollisissa piireissä. Joten tiedän oikein hyvin, mistä puhun. Uskovaiset pelkäävät Jumalaa tavalla, joka on mielestäni sairas. Kertomusta Jumalasta tai sen toimintaa Raamatussa ei todellakaan kukaan uskovainen uskalla kriittisesti tarkastella, koska niin on peloteltu sitä tekemästä. Joo, väität muuta ja niin väittää uskovat yleensä, mutta koska olen ollut sisäpiiriä joskus, olen kuullut kyllä, mitä aidosti ajattelevat. Turha väittää muuta.

Missä lahkossa kokemuksesi on tullut? Niitä siis yhtään vähättelemättä, mutta itse taas olen kokenut päinvastaista. 

Vierailija
1806/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D 

Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.

 

Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni. 

 

Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3

Jo tapasi kirjoittaa osoittaa, että olet melko heikoilla.

Et sinäkään kovin vahvoilla ole kommenteillasi, kertoo luonteestasi paljonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1807/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Jeesus tuli näytille ja teki ihmeitä. Lopputulema oli, että juutalaiset kääntyi Häntä vastaan ja valtiovalta teloitti. 

 

Juutalaiset käveli meren poikki kuivin jaloin jaa joka päivä 40 vuoden ajan niille satoi mannaa taivaasta. Tulenliekki oli yöllä heidän kulkueensa edessä, pilvipatsas kulki päivällä.

Silti väsäsivät kultaisen vasikan kun Mooseksen silmä vältti.

 

Nää hommat on nimenomaan uskon asioita. Vaikka Taivas aukeis tuossa huomenna, niin vuoden päästä epäiltäisiin "ne oli CIA ja illuminati jotka testaili tekoälyä". 

Voisiko tulla sellaisena aikana jolla meillä olisi kohtalaisen hyvä mahdollisuus sekä varmentaa että näin todella tapahtui, että myös luotettavasti tallentaa tämä tieto tuleville sukupolville? Vähän turhan tarkoitushakuista ilmestyä kirjoitustaidottomille aasipaimenille aikana jolloin savitaulu oli kuuminta hottia. 

Heh, niin ja silloin sä uskoisit vai? Älä nyt....

Niin. Luuletko että Jumala on kaikkivaltias, paitsi sen osalta että ei pysty vakuuttamaan juuri minua olemassaolostaan? Aika erikoinen ja spesifi "epä-kaikkivaltiuus" siinä tapauksessa. 

Sivusta kommentoin. Ehkä Jumala tietää että sinun kohtalosi on mennä sinne kadotukseen, näkee ettet muutu miksikään vaikka trumpetit soivat. Ken tietää? Hänen tehtävä ei sitä paitsi ole vakuutella, sitä joko otetaan usko sydämeen lahjana joka annetaan, tai ei. 

Vierailija
1808/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D 

Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.

 

Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni. 

 

Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3

Suosittelen kuitenkin ylimielisyydessäsi antamaan arvostusta heille jotka sen ansaitsevat. Ihan vain vinkiksi ettei osuisi pilkkasi omaan nilkkaasi.

Ei tämä ole ylimielisyyttä. 

On kuin sulla ja mulla olisi syöpä, mutta mä olen saanut syöpälääkkeen. Sä kieltäydyt sitä vastaanottamasta. 

Sille ei vaan voi mitään, että säälittäähän se itsepäisyys vähäsen.

Et osaa käyttäytyä myöskään siksi että et halua, et ole hyvä ihminen, sen huomaa. Tee parannus äkkiä.

Ja sä saat opetella miettimään, kumpi on oikeaa ylimielisyyttä. 

Jos et ota lääkärin tarjoamaa lääkekuuria sairauteen josta monet kehuu parantamistehoa, niin sekin on ylpeyttä. 

 

Voi voi. Pieni, muurahaistakin pienempi ihminen yrittää pullistella yksin ja hokee olevansa viisaskin vielä. 

Vähän sua ottaa nyt koville. :D

Ei yhtään. :) Uskova oikeastaan lilluu sellaisessa rauhassa ja rakkaudessa. Mutta ateistiparat säälittää tässä ketjussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1809/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha vitsi ateistien kokoontumisesta. 

 

Mennään jollekin klubihuoneelle, juodaan kahvit/oluet, todetaan kuivakkaasti:

"Jumalaa ei edelleenkään ole."

"Nii, ei oo eteeni tulla tupsahtanu".

"Ei niin". 

Katsellaan kengänkärkiä, vilkaistaan kelloa ja lähdetään kotia. 

 

 

Vs.kadun puolella olevasta uskovien kokouksesta lähtee iloisia, lohdutettuja ja välillä myös uskoontulleita ihmisiä, jotka sanoo "Jumala oli taas voimakkaasti läsnä!"

Onko tuo uskistolleroiden mielestä vitsi? Ei jumalauta, tehän olette vielä tyhmempiä kuin mitä olin kuvitellutkaan. 

Eli teillä on tuollaisia kokoontumisia? :D "Masentuneet ateistit ry"?

Vierailija
1810/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha vitsi ateistien kokoontumisesta. 

 

Mennään jollekin klubihuoneelle, juodaan kahvit/oluet, todetaan kuivakkaasti:

"Jumalaa ei edelleenkään ole."

"Nii, ei oo eteeni tulla tupsahtanu".

"Ei niin". 

Katsellaan kengänkärkiä, vilkaistaan kelloa ja lähdetään kotia. 

 

 

Vs.kadun puolella olevasta uskovien kokouksesta lähtee iloisia, lohdutettuja ja välillä myös uskoontulleita ihmisiä, jotka sanoo "Jumala oli taas voimakkaasti läsnä!"

Noin sitä itselleen uskotellaan, kun pitää koettaa keksiä puolusteluja omalle elämälleen. 

Aijai. Hymyilyttää. 

 

Me uskovathan voitais lähteä heti litomaan uskosta, jos te olisitte oikeassa. Mitäs mekään hallelujaata laulamaan jos ei Jumala ois olemassa. 

Mutta kun Jumala ON. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1811/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavavnnut Suomessa helluntailaisia, jehovalaisia, lestadiolaisia, ortodokseja, shia- ja sunnimuslimeja, hinduja ja mormoneja, jotka kaikki ovat kertoneet omista uskonnollisista vaikuttavista kokemuksistaan ja suuresta rauhan ja varmuuden tunteesta, jota ovat hetkittäin saaneet kokea. Minneapolisissa samaa kertoi käännyttämään tullut adventisti. Uutisissa ja dokumenteissa voimakkaita uskonnollisia kokemuksia ovat todistaneet Nokian liikkeen jäsenet, monet alkuperäiskansojen jäsenet ja eri uskonnot ympäri maailman.

 

Minä en usko jumaliin, mutta kiinnostaa muuten, mikä mekanismi aivoissa tuottaa sen pyhyyden ja rauhan kokemuksen, mitä ihmiset eri uskontojen taholta kokevat. Aivotutkimus on vielä lapsenkengissä.

Vierailija
1812/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavavnnut Suomessa helluntailaisia, jehovalaisia, lestadiolaisia, ortodokseja, shia- ja sunnimuslimeja, hinduja ja mormoneja, jotka kaikki ovat kertoneet omista uskonnollisista vaikuttavista kokemuksistaan ja suuresta rauhan ja varmuuden tunteesta, jota ovat hetkittäin saaneet kokea. Minneapolisissa samaa kertoi käännyttämään tullut adventisti. Uutisissa ja dokumenteissa voimakkaita uskonnollisia kokemuksia ovat todistaneet Nokian liikkeen jäsenet, monet alkuperäiskansojen jäsenet ja eri uskonnot ympäri maailman.

 

Minä en usko jumaliin, mutta kiinnostaa muuten, mikä mekanismi aivoissa tuottaa sen pyhyyden ja rauhan kokemuksen, mitä ihmiset eri uskontojen taholta kokevat. Aivotutkimus on vielä lapsenkengissä.

Usko on lahja, sen ovat saaneet kokea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1813/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei toimi aina järjellä. 

Insinöörit ja insinöörimieliset teknokraatit haluaa ehkä kontrolloida muiden elämää omien rätinkiensä perusteella mutta maailmassa ja ihmisen toiminnassa on aina suurin osa tunnetta ja uskoa.

Ei sen nimi ole kristinUSKO ihan turhaan. Ihmiset heittäytyy. Järkeä etsivät pysyvät tieteessä 

Vierailija
1814/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavavnnut Suomessa helluntailaisia, jehovalaisia, lestadiolaisia, ortodokseja, shia- ja sunnimuslimeja, hinduja ja mormoneja, jotka kaikki ovat kertoneet omista uskonnollisista vaikuttavista kokemuksistaan ja suuresta rauhan ja varmuuden tunteesta, jota ovat hetkittäin saaneet kokea. Minneapolisissa samaa kertoi käännyttämään tullut adventisti. Uutisissa ja dokumenteissa voimakkaita uskonnollisia kokemuksia ovat todistaneet Nokian liikkeen jäsenet, monet alkuperäiskansojen jäsenet ja eri uskonnot ympäri maailman.

 

Minä en usko jumaliin, mutta kiinnostaa muuten, mikä mekanismi aivoissa tuottaa sen pyhyyden ja rauhan kokemuksen, mitä ihmiset eri uskontojen taholta kokevat. Aivotutkimus on vielä lapsenkengissä.

Usko on lahja, sen ovat saaneet kokea.

Siltä se kuulostaa, uskosta riippumatta. Ja se on mielenkiintoista, että ei ole väliä, mihin uskot, mutta usko johonkin vaikuttaa psyykkeeseen ja aivot antavat kokemuksia. Shaamaanit lankesivat ja lankeavat loveen, karismaattisissa uskonnoissa tapahtuu samaa, muslimeissa on niin vakuuttuneita, että ovat silmää räpäyttämättä valmiita tuhoamaan oman elämänsä uskonsa edestä ja niin edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1815/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei toimi aina järjellä. 

Insinöörit ja insinöörimieliset teknokraatit haluaa ehkä kontrolloida muiden elämää omien rätinkiensä perusteella mutta maailmassa ja ihmisen toiminnassa on aina suurin osa tunnetta ja uskoa.

Ei sen nimi ole kristinUSKO ihan turhaan. Ihmiset heittäytyy. Järkeä etsivät pysyvät tieteessä 

Eikä järki määrittele ihmistä kokonaan. Muutenhan meillä ei olisi tunteita ollenkaan, eikä pystyttäisi tutkimaan sisintämme henkisyyden tasolla. 

Vierailija
1816/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei toimi aina järjellä. 

Insinöörit ja insinöörimieliset teknokraatit haluaa ehkä kontrolloida muiden elämää omien rätinkiensä perusteella mutta maailmassa ja ihmisen toiminnassa on aina suurin osa tunnetta ja uskoa.

Ei sen nimi ole kristinUSKO ihan turhaan. Ihmiset heittäytyy. Järkeä etsivät pysyvät tieteessä 

Taipumusta uskoa pitäisi hyödyntää paremmin. Pitäisi luoda uskonto, joka oikeasti saisi aikaan maailmaa parantavaa käytöstä. 

Vierailija
1817/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavavnnut Suomessa helluntailaisia, jehovalaisia, lestadiolaisia, ortodokseja, shia- ja sunnimuslimeja, hinduja ja mormoneja, jotka kaikki ovat kertoneet omista uskonnollisista vaikuttavista kokemuksistaan ja suuresta rauhan ja varmuuden tunteesta, jota ovat hetkittäin saaneet kokea. Minneapolisissa samaa kertoi käännyttämään tullut adventisti. Uutisissa ja dokumenteissa voimakkaita uskonnollisia kokemuksia ovat todistaneet Nokian liikkeen jäsenet, monet alkuperäiskansojen jäsenet ja eri uskonnot ympäri maailman.

 

Minä en usko jumaliin, mutta kiinnostaa muuten, mikä mekanismi aivoissa tuottaa sen pyhyyden ja rauhan kokemuksen, mitä ihmiset eri uskontojen taholta kokevat. Aivotutkimus on vielä lapsenkengissä.

Antakaa mulle muutama shia, sunni tai hindu, mä saan rukoiltua Jeesuksen nimessä heidän rauhat pois. 

haukottelee

Vierailija
1818/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi hauskaa seurattavaa, kun lukittaisiin eri uskontojen edustajat samaan huoneeseen kertomaan omista kokemuksistaan. Hyvin nopeasti taitaisivat olla toistensa kurkuissa kiinni, kun jokaisella olisi omasta mielestään se aito usko ja kokemus, kun taas muilla olisi joko hallusinaatio tai eksytys. Jokainen olisi kannassaan järkähtämätön.

Vierailija
1819/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta se että olisi joku Jumala on järjetön ajatus. Jos Jumala loi maailman niin mistä se Jumala sitten tuli? 

Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa....

Jos sinä et uskomuksillesi vaadi mitään logiikkaa, niin ei tarvitse kuitenkaan vähätellä niitä, jotka vaativat. Eikö se ole jo lähetyskäskyn noudattamatta jättämistä?

Vierailija
1820/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen vain pelkää. Elämä kuluu pelätessä. Kukaan heistä ei uskalla antaa ajatuksissaan mahdollisuutta sille, että jos Jumala ei olisikaan totta. Koska heidän Jumalansa on julma kostaja, joka kiduttaa Helvetissä, jos häntä kritisoi. Pelko on voimakas motiivi.

Et taida tuntea yhtäkään aitoa kristittyä. :) Nimittäin tämähän on yleensä juuri päinvastoin! Uskovalla ei ole mitään pelättävää täällä eikä tuonpuoleisessa. Moni on päässyt vapaaksi kaikenlaisista järjettömistäkin peloista uskon avulla. Peloista, joihin ei ole auttaneet mitkään terapiatkaan.

Tunnen hyvin paljon, kasvoin uskonnollisissa piireissä. Joten tiedän oikein hyvin, mistä puhun. Uskovaiset pelkäävät Jumalaa tavalla, joka on mielestäni sairas. Kertomusta Jumalasta tai sen toimintaa Raamatussa ei todellakaan kukaan uskovainen uskalla kriittisesti tarkastella, koska niin on peloteltu sitä tekemästä. Joo, väität muuta ja niin väittää uskovat yleensä, mutta koska olen ollut sisäpiiriä joskus, olen kuullut kyllä, mitä aidosti ajattelevat. Turha väittää muuta.

puhut vanhasta testamentista ei siihen sontaan usko kun juutalaiset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi