Pidätkö koskaan lapsiasi hoidossa, jos olet vapaalla itse?
Mietin vain, että pitääkö päiväkotiin ilmoittaa, jos itse hoitaa vapaapäivänä omia asioita eikä ole työpaikalla ja vie lapset tällöin hoitoon? Saako niin ylipäätänsä tehdä, että pitää lapsia hoidossa, jos ei itse ole töissä vaan vapaapäivänä kotona?
Voinko vaikka mennä kampaajalle ja shoppailemaan vapaapäivänäni ja viedä lapset siksi aikaa päiväkotiin?
Kommentit (86)
arkisin vapaapäiviä, mutta kyllä minä hoidan asioita (jos vain pystyn) silloin, kun lapset ovat pk:ssa.
Teet niin tai näin, on se aina väärin päin. Jos käyt kaupassa ja lapset ovat pk:ssa, niiin joku valittaa. Jos käyt kaupassa ja lapset ovat mukana, niin taas joku valittaa, että raahaat kakaroitasi kauppaan.
Eihän tällaisiin asioihin voi olla yhtä oikeaa ratkaisua, perheiden tilanteet, lapset, aikuiset, on erilaisia.
Enemmänkin minua ihmetyttää se, että on ihmisiä, jotka niin jyrkästi tuomitsevat toisten ratkaisut ja arvostelevat niitä. Minkälaiset arvot sellainen ihminen välittää omille lapsilleen? Täytyy tehdä "täydellisiä ratkaisuja, olla täydellinen" ja naapurin tai ihan vieraankin ratkaisut voi tuosta vaan tuomita vääriksi...?
Suvaitsevaisuus, toisista välittäminen, aito kohtaaminen ovat asioita, jotka on mielestäni tärkeitä, ei yksittäisten (oikeasti, todella merkityksettömien) asioiden tuijottaminen.
Ja kyllä, olen joskus vienyt lapseni hoitoon vapaapäivänäni ja saatanpa tehdä niin jatkossakin jos on tärkeitä asioita hoidettavana tai voin vaikka lähteä shoppailemaan tai jäädä kotiin ja syljeskellä kattoon ;)
Nytkin olen vapailla, odottelen synnytystä ja pirun kipeä enkä tuntenut yhtään huonoa omaatuntoa siitä, että vein.
toki pidän lasta joskus hoidossa kun olen itse vapaalla. Useinmiten poika (5v) haluaa itse mielummin mennä hoitoon koska siellä kaverit. Saa siis myös valita. Ja kukapa gynelle haluasi lapsen mukaan ?
Eihän tällaisiin asioihin voi olla yhtä oikeaa ratkaisua, perheiden tilanteet, lapset, aikuiset, on erilaisia.
Enemmänkin minua ihmetyttää se, että on ihmisiä, jotka niin jyrkästi tuomitsevat toisten ratkaisut ja arvostelevat niitä. Minkälaiset arvot sellainen ihminen välittää omille lapsilleen? Täytyy tehdä "täydellisiä ratkaisuja, olla täydellinen" ja naapurin tai ihan vieraankin ratkaisut voi tuosta vaan tuomita vääriksi...?
Suvaitsevaisuus, toisista välittäminen, aito kohtaaminen ovat asioita, jotka on mielestäni tärkeitä, ei yksittäisten (oikeasti, todella merkityksettömien) asioiden tuijottaminen.
Ja kyllä, olen joskus vienyt lapseni hoitoon vapaapäivänäni ja saatanpa tehdä niin jatkossakin jos on tärkeitä asioita hoidettavana tai voin vaikka lähteä shoppailemaan tai jäädä kotiin ja syljeskellä kattoon ;)
Käyn asioilla,kampaamossa,hierojalla jne.Hoidan siis itseäni jotta jaksan olla parempi äiti.Mitä ihmeellistä siinä on?Ja lapsi viihtyy kamujen kanssa, saa hyvää palvelua ja on tutussa ympäristössä .Haluan olla äiti joka jaksaa eikä valita kun ei ole koskaan aikaa omille asioille-kyllähän sitä on jos järjestelee.