Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö koskaan lapsiasi hoidossa, jos olet vapaalla itse?

Vierailija
29.09.2008 |

Mietin vain, että pitääkö päiväkotiin ilmoittaa, jos itse hoitaa vapaapäivänä omia asioita eikä ole työpaikalla ja vie lapset tällöin hoitoon? Saako niin ylipäätänsä tehdä, että pitää lapsia hoidossa, jos ei itse ole töissä vaan vapaapäivänä kotona?



Voinko vaikka mennä kampaajalle ja shoppailemaan vapaapäivänäni ja viedä lapset siksi aikaa päiväkotiin?

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ovat olleet joskus päiväkodissa vaikka mulla on ollut vp.

Vierailija
2/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ihan säännöllisesti töitä, joten jos tulee "vapaapäivä" niin teen etätöitä, opiskeluasioita tai hoidan muuten rästihommia joita en normaalityöpäivinä ehdi. Mitään en pk:in ilmoita, mutta todennäköisesti haen aiemmin kuitenkin kotiin.



Kyllä noin saa tehdä, ja mun puolesta ihan rauhassa vaikka kampaajalle. Tosin lapsistakin saattaisi olla välillä hauskaa pitää vapaapäivä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on hyvin kiintynyt ko. henkilöön ja päinvastoin, joten silloin katson että kaikki hyötyvät tilanteesta. Kaikki kolme ovat jo etukäteen ihan innoissaan.

Vierailija
4/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tällä hetkellä kaikki kotihoidossa (iältään 5 v, 2,5 ja 8 kk), mutta kun hoitoon menevät jossain vaiheessa, niin hyvällä omalla tunnolla aion pitää joskus itselle hemmottelupvän, jos vapaata.



Meillä kun ei se mummu asu heti nurkan takana, eikä ketään muitakaan lastenvahteja, niin olen kyllä ihan mielelläni moraaliton, jos vapaapvän pitäminen kerran vuodessa minut sellaiseksi tekee.

Vierailija
5/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mä vietän vapaapäivää.

Vierailija
6/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän sitä mikään estä.



Eikä sinua päiväkodissa kivitetä, vaikka mainitsistkin, että hoidat asioita etkä ole sinä päivänä tavoitettavissa työpaikaltasi. ( ;

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautta kohden päiväkodista, joten heille tulee ylimääräisiä vapaita muutenkin :) Sen takia joskus pidän heitä hoidossa, vaikka itse olisinkin kotona, että saan hoidettua asioita. Usein meillä tulee enemmän vapaapäivä mitä on laskettu viralliseen sopimukseen.

Vierailija
8/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en veis poikaani hoitoon jos oon ite vapaapäivällä. Rankkaa on sillekki hoidossa oleminen. Kaikkein eniten vituttaa sellaset nuoret pariskunnat jotka tekee just tota että vie vapaapäivinään muksut hoitoon että saa kaupungilla luuhata yksin. Mulla muutenkin pitkät päivät töissä ja lasta ikävä koko päivän, ei tulis mieleenkää tollanen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttö tulee sinne, jos esim sattuisi jotain että mistä mua saa kiinni. Tosin näin tapahtuu ehkä 4 kertaa vuodessa.

Vierailija
10/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmessä tekee lapsia, jos niiden kanssa ei sitten halua olla???? Eiköhän se lapsikin nauttisi vapaapäivästä ja vanhemman huomiosta poissa päiväkodin ylisuuresta metelöivästä lapsilaumasta. Mutta ei.....shoppaamaan vaan ja kahvilaan, sitä se vastuullinen vanhemmuus on, kyllä joku muu hoitaa..



Nim. äiti joka vie lapsensa päiväkotiin vasta eskarin alkaessa, ja silloinkin vain eskarin ajaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siksikin että joskus saisi siivottua ja laitettua kämppää.

Vierailija
12/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmessä tekee lapsia, jos niiden kanssa ei sitten halua olla???? Eiköhän se lapsikin nauttisi vapaapäivästä ja vanhemman huomiosta poissa päiväkodin ylisuuresta metelöivästä lapsilaumasta. Mutta ei.....shoppaamaan vaan ja kahvilaan, sitä se vastuullinen vanhemmuus on, kyllä joku muu hoitaa..

Nim. äiti joka vie lapsensa päiväkotiin vasta eskarin alkaessa, ja silloinkin vain eskarin ajaksi

Just tollasia hapannaamoja tulee niistä äideistä jotka eivät koskaan uskalla olla itsekkäitä. Joskus on ihan hyvä laittaa itsensä ensimmäiselle sijalle, se auttaa taas jaksamaan ja vaikka tekemään niitä lapsia lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kyllä vain 4 tuntia päivässä, mutta kuitenkin. Kyllä lapset pk:iin saavat mennä, vaikkeivät vanhemmat töissä olisikaan.

Vierailija
14/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevalla viikolla meinaan pitää oman vapaan: sain kampaajan keskelle päivää ja otan siihen lomapäivän.



Olen osittaisella hoitovapaalla ja lapset aina perjantaisin kotona. Omasta vapaasta torstaistani en koe kyllä huonoa omaa tuntoa, Vaan tulen nauttimaan :) Ja jaksan perjantaina entistä paremmin puuhailla lasteni kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset on päiväkodissa (3- ja 5-vuotiaat). Olen muuton jälkeen hakemassa uutta työpaikkaa ja näin saan rauhaa tehdä sen ja on se paikkakin valmiina, kun työtä löytyy. Lasten päivää juuri pidennettiin päiväkodin tätien suosituksesta eli meinas jäädä aikaisemmin leikit kesken. Eiköhän nuo tuolla viihdy ja on kavereita :).



Kotona ollaan varmasti ihan tarpeeksi :). Perjantaisin ollaan vain 4 tuntia, muulloin 7 tuntia. Aikaisemmin olivat 6 tuntia/päivä ja perjantaina eivät lainkaan.



Joulun alla myös mies pitää vapaapäivän ja lapset ovat tarhassa. Näin saadaan rauhassa tehdä joululahjaostokset :). Tää on jo perinne.

Vierailija
16/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä asuukin mummo naapurissa, joten otan kyllä omaa aikaa :-) ihan reilustikin.

Vierailija
17/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hapannaama, vaan varsin iloinen ihminen :). Käyn kyllä jumpilla, lenkeillä ja shoppaamassa yksin, eli jos se on sitä itsekkyyttä, niin kyllä sitä löytyy. Ja käyn minäkin töissä, mutta harvoin, ja silloinkin vain kun mieheni on kotona, siis lasten kanssa. Myös muita menoja minulla on ilman lapsia, mutta nekin ajoitan niin, että mies on sitten kotona. Kuten myös kampaajat, lääkärit sekä kasvo- ym. hoidot. Ja mieheni on luonnollisesti paljon töissä jotta rahat riittää, silti pystyn hoitamaan asiani hänen ollessaan kotona. Ai niin, mutta minähän HALUAN olla lasteni kanssa...siitä se johtuu



Minä vastustan sitä, että lapset säilötään päiväkotiin (jossa olosuhteet eivät missään nimessä ole lapselle sopivat) turhan takia.

Vierailija
18/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännykkä on auki, siitä tavoittaa aina.



Ja juu, pidän hoidossa ja saatanpa jopa tulla kotiin nukkumaan iltapäiväksi. Lapset jo 6 ja 4 ja tähän asti ovat olleet kotona.

Vierailija
19/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin kiertää asioilla kanssani. Kun ei edes autoa ole. Pidän tosin lyhyemmän päivän jos olen vapaalla. Lapsella on ikää jo 5v. Eriasia jos olisi vuoden vanha.

Oli tässä 2 viikkoa kesälomaa syyskuun lopulla ja vain toisen viikon suostui lapsi lomailemaan kanssani ja senkin vasten tahtoaan. Kyllä siellä päiväkodissa on mielekkäämpää tekemistä ja kavereita.

Vierailija
20/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!



Minulla on asiasta tuoretta omakohtaista kokemusta.Minulla on kolme lasta ja olen viettänyt heidän kanssaan kotona viimeiset 6v noin 24h,elämän ihaninta,vapainta ja kuitenkin vaativinta ja rankinta aikaa!Nyt olen palannut työelämään ja minulla on vuorotyö.Lapset ovat 12pvä kuukaudessa hoidossa.Mies on lasten kanssa iltaisin.



Olen lapsien kanssa päivät kotona kun menen iltavuoroon tai tulen yöllä kotiin.Eli herään muutaman tunnin yöunien jälkeen ja vien ainakin esikoisen eskariin.Kahden lapsen kanssa olemme kotona ja haemme taas tytön eskarista.Välillä hoitopäiviä ei tule kuin pari viikossa koska olen viikonloppuisin töissä.Joten välillä lapset ovat hoidossa päivän kun minulla on vapaapäivä ja minä itse teen mitä haluan!!!!Eikä minulla todellakaan ole huono omatunto.Olen kyllä ehtinyt lapsieni kanssa olemaan paljon enemmän kuin moni muu,hih...naurattaa tuollainen moralisointi!



Arvostelkaa niitä jotka vievät isompia lapsia hoitoon,vaikka itse ovat vauvan kanssa kotona.Joka aamu näihin ihmisiin törmää....Eikö nämä lapset tarvitse vapaata tai ne joiden vanhemmat viettävät lomat yksinään ja lapset hoidossa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi