Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö koskaan lapsiasi hoidossa, jos olet vapaalla itse?

Vierailija
29.09.2008 |

Mietin vain, että pitääkö päiväkotiin ilmoittaa, jos itse hoitaa vapaapäivänä omia asioita eikä ole työpaikalla ja vie lapset tällöin hoitoon? Saako niin ylipäätänsä tehdä, että pitää lapsia hoidossa, jos ei itse ole töissä vaan vapaapäivänä kotona?



Voinko vaikka mennä kampaajalle ja shoppailemaan vapaapäivänäni ja viedä lapset siksi aikaa päiväkotiin?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan muutettu vasta ja lapset aloittivat uudessa päiväkodissa. Kuulemma integroituvat paremmin ryhmään, kun päivät ovat liki saman pituisia kuin pääosalla ryhmästä. Löytyy myös helpommin ne uudet kaverit.

Vierailija
22/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia, että saisin hoidettuja sellaisia asioita, joita ei työpäivän aikana muuten ehdi hoitaa. Miksi ihmeessä en veisi lasta hoitoon, ei sillä olisi mitään kivaa odotella tuntikausia mun matkassa erilaisissa virastoissa tai kampaajalla tms. Totta ihmeessä vien lapseni siksi ajaksi päiväkotiin, kun kerran maksan hoidosta täyden päivähoitomaksunkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja välillä on itselläkin kausia, ettei ole töitä. Kyllä lapseni silti menevät normaalisti hoitoon. Koska töitä voi tulla yhtäkkiä tai sitten hoitelen jotain rästiin jääneitä hommia (laskutusta yms.) tai käyn kaupassa tai siivoilen.



Itsekin moralisoin tällaisia vanhempia aikaisemmin kun lapset vielä olivat tooosi pieniä. Mutta kun lapsetkin kasvaa niin sitä itsekin onneksi viisastuu. Eivät lapset päiväkodissa pilalle mene! Ja äidillekin on ihan tervettä ajatella välillä itseään.

Vierailija
24/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vain sitä puppua, mitä syöttävät, kun eivät viitsi nähdä vaivaa!



Minun kuopukseni aloitti elokuussa ja on ihan eri rytmiä kuin muut, mutta hyvin on porukkaan päässyt. Hoitajat osaavat työnsä.

Vierailija
25/86 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelen kyllä olevani ;)

Vierailija
26/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä lapset pitää hoitaa kotona aina, kun itse on kotona. On tuonut tämän selvästi julki ja silti minä olen pitänyt omia vapaita lasten ollessa hoidossa ja tietävät sen päiväkodissa. Oma olo on kaikkea muuta kuin hyvä ja vaikka tiedän, että lapset ovat hyvässä hoidossa niin ahdistaa tuon hoitajan kommentit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kertoa miten itse hoitavat lapsensa.

Vierailija
28/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ryhmiksen hoitajat ovat kyllä ihan erilaisia: eivät ole koskaan mitään moralisoineet vaikka tietävät että mullakin on välillä vähemmän töitä ja poika on silti hoidossa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan silloin erilaisia asioita, käyn pankissa tai esim. ostoksilla (esim. talvivaatetta lapselle tms. tarpeellista) enkä oiekin usko että se olisi lapsesta (3,5 v) kovin hauskaa enkä myöskään saisi niin tehokkaasti hoidettua hommia jos lapsi olisi mukana. En näe siinä mitään pahaa, sillä vapaapäivän jälkeen on levännyt olo ja jaksaa taas paremmin.



Niin, ja lapsi saa kyllä vapaapäiviä ja lomia tarhasta myös, joten en noista pari kertaa vuodessa pitämistäni lomapäivistä koe huonoa omaatuntoa. Etenkin kun mulla ei tällä hetkellä ole juuri mitään iltamenoja koska haluan ne illat olla lapsen kanssa.

Vierailija
30/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että lapsi säilyttää rutiininsa? Aikuinen kuitenkin maksaa hoidosta ja lapsi on jo "vienyt" hoitopaikan kuukausiksi eteenpäin, ei siinä millään yhden päivän poissaololla ole merkitystä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koe suureksi synniksi, jos pidän heitä kuukauden aikana parikin päivää hoidossa, vaikka olen kotona. Saan siivottua ja hoidettua asioita tällöin eikä meillä ole muita lastenvahteja kuin päiväkoti.



Ai niin ja viikonloput ovat aina vapaat lapsilla myöskin noiden viikkovapaiden lisäksi.

Vierailija
32/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikäs sen estäisi. Ei kai ne siellä hoidossa kysele, koska pidät vapaata.



Mulla ei ole vain ollut tarvetta. Tuntuu, että vapaata on liian vähän lapsen kanssa. Shoppailut ym. kahvittelut hoidan sitten lapsen kanssa tai niin, että mieheni, isovanhemmat tai joku muu leikittää lasta sen aikaa. En vain kertakaikkiaan raaskisi hyvällä omalla tunnolla viettää vapaapäivää, kun tiedän, että lapsi nauttisi siitä yhtäpaljon. Jokainen tavallaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2vee tyttöä hoidossa 7-15.00.. En aluksi töissä ollut ollenkaan, mutta vein poikaamme päivittäin joka aamu helsinkiin osastolle ja hain iltapäivällä pois, ja olin usein osastolla mukana.. 10kk hoitojakso.. Sitten aloin käydä töissä ja päivät meni siihen että kun seitsämän jölkeen lähin kotoa niin tulin kymmeneltä illalla kotiin, jee.. Muutaman kuukauden sitä jaksoi, mutta sitten päätin että nyt loppu työt ja otin tytön pois tarhasta ja oli sitten matkassa aina poikaa vietäessä.. ja kun on tossa noita mummeja ja mammoja jos hoitajaa tarvistee.. Siellä tarhassa jonkun lapsen äiti tulikin heti mua kiittämään kun sai sitten poikansa veikan kanssa samaan tarhaan.. Nyt on poika koulussa ja tytön kanssa ollaan kotana ja synnyttääkin pitäs reilun kuukauden päästä.. Mutta en mä kyllä häpeä viedä tyttöä mummolaan ihan vaan että pääsen asioille..

Vierailija
34/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka täällä kovaan ääneen moralisoivat, saavat luultavasti itse paljon hoitoapua sukulaisilta tms. ja saavat sitä omaa aikaa muutenkin riittävästi.



Meillä lapsi on juuri aloittanut pph:lla ja kyllä olen suunnitellut, että kun saan tämän nykyisen työprojektin valmiiksi, otan yhden vapaapäivän, jolloin lapsi on hoidossa 6-7 tuntia ja minä menen minne haluan, esim shoppailemaan. Toki mies hoitaa lasta välillä jolloin voin esim illalla käydä jossain, mutta tunnen ansainneeni itselleni yhden vapaapäivän silloin tällöin. Suunnttelimme myös vievämme lapsen syksyn aikana pph:lle parina päivänä ja otamme miehen kanssa kahdenkeskeistä aikaa sillä tavalla. Siis mieheni pitää lomaa töistä.



Emme siis aio tehdä tätä jatkuvasti, silloin tällöin kuitenkin. Meillä ei ole ketään, joka ottaisi lapsen vaikkapa yöksi joskus, yhden illan ehkä n. kerran pari vuodessa saamme lapsen hoitoon. Pakko ottaa sitä parisuhde- ja omaa aikaa sitten vaikka tällä tavalla silloin tällöin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni ansaitsivat vapaapäivän aina kun mahdollista. Ja itsekin nautin ylimääräisestä ajasta lasten kanssa.

Vierailija
36/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppailut ym. kahvittelut hoidan sitten lapsen kanssa tai niin, että mieheni, isovanhemmat tai joku muu leikittää lasta sen aikaa. En vain kertakaikkiaan raaskisi hyvällä omalla tunnolla viettää vapaapäivää, kun tiedän, että lapsi nauttisi siitä yhtäpaljon. Jokainen tavallaan...

Mina taas en raaski vieda lasta kaupasta toiseen tai 'kahvitteluille' kun hanella on 'vapaapaiva'. Meilla lasten kanssa olaan esim. viikonloput ja lomat kylla tosi taysin, eli jos on jotian esim. kaupoissa kayntia tme. niin ne hoitaa toinen vanhemmista kun toinen on lasten kanssa.

Kun esikoisemme oli juuri yli vuoden me pidimme miehen kanssa kahden paivan 'kotiloman' jolloin lapsi oli hoidossa ja itse olimme kotona. Koska meilla ei ole tykiverkkoa/^perhetta asuinmaassamme, niin ainut tilaisuus olla vahan yhdess/levata on ottaa lomaa silloin kun paivakoti ei ole kiinni! Emma kylla ole tehneet tata lapsen 4 elinvuoden aikana kuin taman yhden kerran, paitsi kun itse olimme muuttohommissa niin sen paivan lapsi oli paivakodissa. Kamalaa...!!

Vierailija
37/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka täällä kovaan ääneen moralisoivat, saavat luultavasti itse paljon hoitoapua sukulaisilta tms. ja saavat sitä omaa aikaa muutenkin riittävästi.

!

Meillä ei ole oikeastaan kolmelle lapselle yhtäkään hoitajaa enää. Oli miehen sisko mutta hänkin sai nyt vauvan, ja oma äitini alkaa olla sen verran iäkäs etten viitsi sinne kolmea lykätä... Joten kiitän luojaa Suomen päivähoitosysteemista! Jos minulla on joskus iltapäivä vapaata, niin käytän sen asioiden hoiteluun koska muuten ei hoitajaa ole. Miehen kanssa ollaan muutenkin äärirajoilla jaksamisen kanssa, en uskalla kuvitella mitä olisi jos ei edes päivähoitoa voisi joskus käyttää vähän yli? Kuitenkin lapseni ovat lyhyitä päiviä, 9-15/16 eikä kuopuskaan ole kaikkia päiviä hoidossa...

Vierailija
38/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein eniten vituttaa sellaset nuoret pariskunnat jotka tekee just tota että vie vapaapäivinään muksut hoitoon että saa kaupungilla luuhata yksin.

vielä puoli-ilmainen (tai täysin ilmainen), yhteiskunnan maksama päivähoito.

Mutta lapsista viis, kunhan vanhemmat saavat rentoutua.. Eihän ne lapset mitään vapaapäiviä tarvitse.

Vierailija
39/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun ei se mummu asu heti nurkan takana, eikä ketään muitakaan lastenvahteja, niin olen kyllä ihan mielelläni moraaliton, jos vapaapvän pitäminen kerran vuodessa minut sellaiseksi tekee.

jos kerran, pari vuodessa pitää vapaapäivänään lapset hoidossa.

Mutta tiedän tapauksia joissa lapset on tooooosi usein hoidossa vaikka vanhemmalla itsellä vapaapäivä. SE on itsekästä.

Vierailija
40/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tollasia hapannaamoja tulee niistä äideistä jotka eivät koskaan uskalla olla itsekkäitä. Joskus on ihan hyvä laittaa itsensä ensimmäiselle sijalle, se auttaa taas jaksamaan ja vaikka tekemään niitä lapsia lisää.

Eri asia tietty viekö sen lapsen hoitoon pari kertaa vuodessa vaikka itsellä vapaata, kun vaikka pari kertaa kuussa. Kyllä ne pari ylimääräistä vapaapäivää/kk varmaan maistuis lapsellekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi