Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö koskaan lapsiasi hoidossa, jos olet vapaalla itse?

Vierailija
29.09.2008 |

Mietin vain, että pitääkö päiväkotiin ilmoittaa, jos itse hoitaa vapaapäivänä omia asioita eikä ole työpaikalla ja vie lapset tällöin hoitoon? Saako niin ylipäätänsä tehdä, että pitää lapsia hoidossa, jos ei itse ole töissä vaan vapaapäivänä kotona?



Voinko vaikka mennä kampaajalle ja shoppailemaan vapaapäivänäni ja viedä lapset siksi aikaa päiväkotiin?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


On myös ollut niin että mulla on ollut vapaata ja ei menoja, mutta lapsilla on olllut teatterimatkaa tai jotain muuta vastaavaa. Tottakai ne ovat saaneet sinne mennä ja sehän on tietysti vaatinut sen että olen heidät päiväkotiin vienyt.

ja tuokaa lapset hoitoon jo aamusta, että pääsevät mukaan. Normaalisti viemme heidät hoitoon vastan klo 11.

Vierailija
62/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan tuolla aiemmin oli todettu, että juuri se tunne ja tarve määrittelevät sen.



Entä jos minä en niin koskaan halua, enkö ole ihan yhtä oikeutettu kuin sinä, tekemään juuri niin kuin minä haluan tai tunnen tarpeelliseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan se ei ole (valttamatta) pystymattomyytta, kuten joku jo sanoikin.



Lisaksi aikaa menee hommien hoitamiseen yksi ihan murto-osa siita mita menee lasten kanssa! Kun joskus harvoin tulen kotiin ennen miesta ja lapsia, niin 15 minuutissa saan enemman aikaan kuin puolessa tunnissa (tai enemmassa!) lasten kanssa. Yhdessa tekeminen voi olla kivaa ja siita voi ihan muodostua ohjelmanumero jos ja kun siihen on paljon aikaa. Jos siivoukseen on aikaa viikossa esim. kaksi tuntia, niin lapsen kanssa saisi ehka just ne autot pestya... Tyossakayvana en voi siivota tms. leikin varjolla, koska siihen menisi aivan liikaa aikaa.

Vierailija
64/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ne pitää viedä sinne mölyiseen ja liian täyteen ahdettuun päiväkotiin, jossa hoitajia on liian vähän ja nekin harvat on taakkansa alle väsähtäneitä (ymmärrettävästi). Miksei voisi asioita hoitaa silloin, kun isä olisi kotona? Tai vaikka isovanhemmat, jotkut jotka oikeasti välittää juuri sinun lapsesta. Lapsi sopeutuu päiväkotiin, koska ei ole vaihtoehtoja, ja siksi toiset sanoo, että "lapsi viihtyy päiväkodissa oikein hyvin".



Paistaako päiväkotivastenmielisyyteni jotenkin läpi ;-)

Vierailija
65/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan tuolla aiemmin oli todettu, että juuri se tunne ja tarve määrittelevät sen.

Entä jos minä en niin koskaan halua, enkö ole ihan yhtä oikeutettu kuin sinä, tekemään juuri niin kuin minä haluan tai tunnen tarpeelliseksi?

Toin haluamisnäkökulman esille siksi, koska yksin siivoamisen syyksi arveltiin täällä pystymättömyyttä tehdä se lasten kanssa, mistä ei todellakaan aina ole kyse.

65

Vierailija
66/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pääsisi illalla vaikka jumppaan tai lenkille niin se vapaapäivä on ainut hetki jolloin saan hengähtää. Meillä lapset ehkä muutaman kerran vuodessa hoidossa vaikka itse olen vapaalla, mun mielestä ei todellakaan liikaa. Olen paljon muutakin kuin äiti, enkä aio sitä unohtaa vaikka lapset rakkaita onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ne pitää viedä sinne mölyiseen ja liian täyteen ahdettuun päiväkotiin, jossa hoitajia on liian vähän ja nekin harvat on taakkansa alle väsähtäneitä (ymmärrettävästi). Miksei voisi asioita hoitaa silloin, kun isä olisi kotona? Tai vaikka isovanhemmat, jotkut jotka oikeasti välittää juuri sinun lapsesta. Lapsi sopeutuu päiväkotiin, koska ei ole vaihtoehtoja, ja siksi toiset sanoo, että "lapsi viihtyy päiväkodissa oikein hyvin".

Paistaako päiväkotivastenmielisyyteni jotenkin läpi ;-)

miehelläkin on säännöllinen ja tiivistahtinen päivätyö? Ei kumpikaan meistä pysty hoitamaan asioita (virastot, pankit jne) ennen työpäivää, sen aikana tai sen jälkeen. Eli hommat on tehtävä vapaapäivinä tai lomalla.

Päiväkotivastaisuuteen muuten auttaa, kun viet omat lapsesi päiväkotiin. Niin huomaat, että hoitopaikka onkin ihan mukava ja sinun lapsestasi huolehditaan ja välitetään. *vink*

Vierailija
68/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ne pitää viedä sinne mölyiseen ja liian täyteen ahdettuun päiväkotiin, jossa hoitajia on liian vähän ja nekin harvat on taakkansa alle väsähtäneitä (ymmärrettävästi). Miksei voisi asioita hoitaa silloin, kun isä olisi kotona? Tai vaikka isovanhemmat, jotkut jotka oikeasti välittää juuri sinun lapsesta. Lapsi sopeutuu päiväkotiin, koska ei ole vaihtoehtoja, ja siksi toiset sanoo, että "lapsi viihtyy päiväkodissa oikein hyvin".

Paistaako päiväkotivastenmielisyyteni jotenkin läpi ;-)

Mitä jos pitää virastojen aukioloaikojen mukaan mennä? Raahaanko lapset mukanani kun tiedän että ne ei siellä tykkää jonotella? vai veisinkö ne nyt kuitenkibn sinne päiväkotiin missä on kivat kaverit ja hoitajat odottamassa?

On muuten helppo valinta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. viime viikolla lapsella oli päiväkodissa valokuvaus mun vapaapäivänä. Hoitajat eivät tienneet tarkkaa kellon aikaa ja sanoivat että tuo tyttö hoitoon ja pidä ite kerrankin vapaapäivä. Tuo oli kerta tänä syksynä. Viime syksyn/talven/kevään aikana taisin viedä tytön hoitoon vapaapäivänäni kaksi kertaa, kun mulla oli lääkäriaika.

Vierailija
70/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ole vielä ollenkaan valmis viettämään mitään omaa aikaa tai miehen kanssa kahden aikaa eli en mitään vapaapäiviä lapsista, kun olen vasta totutellut olemaan töissä pitkän kotirupeaman jälkeen. Uskon, että jossain vaiheessa ne vapaapäivätkin maistuva, mutta nyt mennään näin ja tämä tuntuu hyvältä. Työpäivän jälkeen on niin vähän aikaa ja viikonloput hurahtavat nopeaan eli jos lapseni ovat viisi päivää viikossa hoidossa ja vain kaksi vapaalla kuten minäkin, on harvat viikkovapaat yhteistä herkkua tehtiimpä mitä tahansa. Ja onhan lapsetkin erilaisia, meillä hyvinkin äiti ja isä rakkaita, joten jos vaihtoehtona on hoitoon meno tai kotiin jäänti niin valitsevat aina kotipäivän, olipa kotona äiti tai isä. Käydään sitten yhdessä hoitamassa asiat ja järjestetään hankalat hommat aina jotenkin. Nyt ei vain ole tunnetta eikä tarvetta olla toisella tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työaikani oli joitakin vuosia sitten 6h/päivässä. Luonnollisestikin jouduimme maksamaan lapsesta täydet hoitomaksut. Yleensä silti vein lapseni hoitoon vasta, kun menin töihin eli lapsi oli hoidossa vain 6h/pv.



Päiväkodin henkilökunta suureen ääneen ihmetteli tätä ja kyselivät enkö ole päiväkodin toimintaan tyytyväinen yms. Sanoin, että olen todella tyytyväinen, mutta eikös lapsi yleensä pidetä hoidossa vain vanhempien työajan verran??



"Sain luvan" päiväkodistaja minua kannustettiin päiväkodin toimesta tuomaan lapseni hoitoon aikaisemmin. Hoitajat sanoivat, etttä mene ihmeessä kampaajalle, hierojalle yms. kun tiesivät, että meillä ei asu samalla paikkakunnalla ketään sukulaisia ja mieheni tekee matkatyötä.



Näin sitten jonkun kerran hyvällä omalla tunnolla tein, kun päiväkodista oli moiseen kannustettu.



Nyt kuopus on hoidossa 5h päivässä, kun minun työaikani on 5h päivässä. Kuopus on osa-aikaisessa hoidossa ja hirvee tappelu päivähoidonjohtajan kanssa, kun hoitoaika ei saisi ylittyä minuuttiakaan, joka valitettavasti joka päivä ylittyy n.5min/päivä.

Johtaja uhkaillut, että minun täytyy maksaa täysimaksu, jos hoitoaika ylittyy. Sanoin, etttä jos laskun laitette kokopäivähoidosta niin voit olla ihan varma, että vien lapsen sitten hoitoon, kun menen itse kampaajalle, hierojalle ja shoppailemaan. Koska me emme tarvitse kokopäivä hoitoa, niin emme siitä myöskään suostu maksamaan, mutta jos kunta noin pilkkua alkaa viilaamaan, niin me käytetään sit myös surutta päivähoitoa hyväksi omiin menoihin.

Vierailija
72/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vienyt, mutta mulla ei mitään vapaapäiviä keskellä viikkoa olekaan. Mutta jos olisi..ehkä veisin lapset silti joskus hoitoon, en tiedä.



Mutta se että lapset on AINA hoidossa vaikka vanhempi vapaalla, niin sitä en ymmärrä. Eräs kaverini tekee niin ja mun mielestä se on typerää, mutta omapa on lapsensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastuutonta viedä lasta hoitoon vain siksi, että kun siitä joutuu maksamaan niin täyttä vastinetta rahoille. Lapsen kustannuksella. Meillä maksetaan myös täysi maksu, mutta joinakin viikkoina lapsi on vain puolet tunneista ja joinakin koko viikon tunnit, ihan sen mukaan kuinka olemme kotona. Jos päivähoitaja uhkailee täydellä maksulla niin maksa se. Ei kai taloutesi siihen kaadu. Eipähän tarvitse valittaa.

Vierailija
74/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osapuolille parempi, jos vanhempi pitää joskus itsekin vapaata, jos kokee sitä tarvitsevansa?! Jos lapsen elämä kaatuu siihen niin todennäköisesti olisi kaatunut sitten muutenkin. Lapset eivät mene päiväkodissa pilalle eikä teini-ikä ole sen takia vaikeaa, jos on joskus ollut vanhemman vapaapäivänä päiväkodissa. Siis oikeasti, en näe tuossa mitään ongelmaa! Jos lapsella on muutenkin viikossa vähän hoitopäiviä niin mitä sitten, jos lapsi on vaikka parina päivänä kuussa hoidossa vanhemman vapaan aikana?! Nämä jutut eivät ole mitään ongelmia minun silmissäni. Oikeita vakavia ongelmia kyllä löytyy paljon syvempää. Naurettavaa moralisointia tämä :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä kiistellään niinkin vakavasta asiasta kuin siitä, että saako lapsi ollan vanhemman vapaapäivänä hoidossa vaikka pari kertaa kuussa. Ja tarkoitan nyt sellaisia vanhempia, joiden lapset eivät ole muutenkaan hoidossa täysiä päiviä vaan 1-4 päivää viikossa.

Vierailija
76/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vienyt lapsen päiväkotiin, että olen saanut levätä. Kesällä lisäksi äitini pitää poikaa pari viikkoa, kun olen töissä, että lapsi saa pidemmän loman. Muutenkin välillä äitini hoitaa muutaman päivän, että lapsi saa lomaa pk:sta, kun minä olen töissä. Yh olen, enkä tarvitse erikseen vapaita, jolloin järjestän asioita, autoa ei ole, mutta lapsi tulee mukana ja jaksaa, jos ensin tehdään jotain kivoja juttuja ja ulkoillaan ja syödään kunnolla. Lapsen ehdoilla menen aina. Kun tekee lapsen vanhalla iällä osaa arvostaa lasta ja oma vapaa-aikaa ei enää niin tarvitse, juoksut on juostu.

Vierailija
77/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvä äiti, joka EI HALUA siivota tai käydä kaupassa lapsensa kanssa. Siinähän se ongelmien ydin juuri onkin. Älkää sitten yhtään ihmetelkö, kun alkaa teini-iässä lapsi oireilla.

Eikö juuri nuo tavalliset asiat ole niitä, missä mukana ollessaan lapsi oppii elämään kuten kuuluu.

No, kuten sanoin, jokainen tyylillään...

Tuollaisesta asiasta ei voi eikä juuri kannata vetää johtopäätöksiään, ihan vinkkinä.

T: Nuorten psyk.osaston sh

Vierailija
78/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et tarvitse erikseen vapaita jolloin järjestät asioita, kun kuitenkin kerrot, että äitisi hoitaa lastasi, kun sinä hoidat asioitasi? Me joilla ei vanhemmat voi hoitaa lapsenlapsiaan esim välimatkan takia niin on pakko ottaa sitten asiat hoitoon omana vapaapäivänä ja laittaa lapsi päiväkotiin hoitoon.

Siis olet töissä ja äitisi hoitaa lasta. Siis ihan sama kuin hoitaisit asioita tms.

Vierailija
79/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et tarvitse erikseen vapaita jolloin järjestät asioita, kun kuitenkin kerrot, että äitisi hoitaa lastasi, kun sinä hoidat asioitasi? Me joilla ei vanhemmat voi hoitaa lapsenlapsiaan esim välimatkan takia niin on pakko ottaa sitten asiat hoitoon omana vapaapäivänä ja laittaa lapsi päiväkotiin hoitoon.

Vierailija
80/86 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on 15 hoitopäivää kuukaudessa, mutta nuo päivät ei tule juuri koskaan täyteen, joten joskus sitten pidän ihan sen takia, että saan itse huilata.



T: Saamaton paska äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan