Kuka maksaa ensitreffeillä
Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a
Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen.
Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.
Kommentit (1098)
Ai että mä vihaan näitä "taisteluja" siitä, kumpi maksaa ja mitäkin vasta siinä vaiheessa, kun tuon pöytään laskun. Sopikaa hemmetti vieköön etukäteen tämä asia, että ei tarvitse siinä kohtaa sitten kinastella.
Oma empiirinen havainto tarjoilijan näkökulmasta on, että 75 prosenttisesti mies maksaa yleensä molempien laskun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensitreffeillä perinteisesti mies maksaa. Minusta tämä on ihan hyvä perinne.
Ensitreffeillä perinteisesti nainen antaa. Minusta tämä on ihan hyvä perinne.
Minä luulen, että useampi mies maksaa ensitreffeillä kuin nainen antaa ensitreffeillä.
Ehkä sun kohalla näin on. Ite en oo koskaa maksanu mutta monesti olen saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että useampi mies maksaa ensitreffeillä kuin nainen antaa ensitreffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä vihaan näitä "taisteluja" siitä, kumpi maksaa ja mitäkin vasta siinä vaiheessa, kun tuon pöytään laskun. Sopikaa hemmetti vieköön etukäteen tämä asia, että ei tarvitse siinä kohtaa sitten kinastella.
Oma empiirinen havainto tarjoilijan näkökulmasta on, että 75 prosenttisesti mies maksaa yleensä molempien laskun.
Oma empiirinen havainto panomiehen näkökulmasta on, että 0 prosenttisesti mies maksaa molempien laskua mutta 80 prosenttisesti nainen antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kuuluu maksaa, jos on yhtään herrasmies.
Se on ladies and gentlemen, ei women and gentlemen.
Ladys and gentlemans muistaskseni. Jossain vessassa oli näin.
Vierailija kirjoitti:
Mies saa maksaa treffit.
Ei maksa
Vierailija kirjoitti:
Noudatetaan perinteitä sitten kunnolla. Mies tarjoaa treffeillä ruoat ja juomat. Sen jälkeen nainen tarjoaa miehelle sulojaan palkkioksi. Tottakai riippumatta siitä pitääkö miehestä. Koska ruoka kelpasi niin täytyyhän tämä velka maksaa.
Niin perinteisesti avioliitossa vaimolla ei ole omaa rahaa tai edes pankkitiliä. Mies on perheen pää ja päättää raha-asioista. Vaimo saa viikkorahaa ruokaostoksia varten mieheltään.
Ai, eikö perinteet kelpaakaan?
Miesten on hyvin helppo purkaa tämä treffiperinne. Älkää maksako. Pyytäkää naista maksamaan omansa tai molemmat. Saa suorittaa.
Jos lähdetään siitä, että laittaudun nätiksi ja panostan siihen aikaa, niin mies voi vastavuoroisesti mielestäni maksaa ensitreffeillä.
Molemmin puolin on minulla käynyt elämän aikana. Sanoisin että riippuu tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on aina maksettu ja hyvin harvoin olen antanut. Vielä harvemmin saanut.
Vierailija kirjoitti:
Jos lähdetään siitä, että laittaudun nätiksi ja panostan siihen aikaa, niin mies voi vastavuoroisesti mielestäni maksaa ensitreffeillä.
Jos lähdetään siitä, että laittaudun nätiksi ja panostan siihen aikaa, niin nainen voi vastavuoroisesti mielestäni maksaa ensitreffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos lähdetään siitä, että laittaudun nätiksi ja panostan siihen aikaa, niin nainen voi vastavuoroisesti mielestäni maksaa ensitreffeillä.
Voin maksaa jos haluan tavata toisenkin kerran. Jaetaan lasku, jos en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä tavallista aina saa, mutta haluankin ns. Annelia.
Vierailija kirjoitti:
Naisena pidän tuota ajatusta todella outona. Minun meikkaamiseni ei ole mikään palkinto miehelle.
Kyllä minä ainakin oletan, että mies maksaa treffeillä. Itselläni on kyllä varaa maksaa myös molempien puolesta aina, mutta jotenkin vain odotan, että mies maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena pidän tuota ajatusta todella outona. Minun meikkaamiseni ei ole mikään palkinto miehelle.
Miehenäkin pidän ajatusta todella outona. Naisen meikkaamisella ei ole minulle mitään merkitystä.
Noudatetaan perinteitä sitten kunnolla. Mies tarjoaa treffeillä ruoat ja juomat. Sen jälkeen nainen tarjoaa miehelle sulojaan palkkioksi. Tottakai riippumatta siitä pitääkö miehestä. Koska ruoka kelpasi niin täytyyhän tämä velka maksaa.
Niin perinteisesti avioliitossa vaimolla ei ole omaa rahaa tai edes pankkitiliä. Mies on perheen pää ja päättää raha-asioista. Vaimo saa viikkorahaa ruokaostoksia varten mieheltään.
Ai, eikö perinteet kelpaakaan?