Kuka maksaa ensitreffeillä
Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a
Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen.
Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.
Kommentit (1098)
Vierailija kirjoitti:
Ensitreffeillä perinteisesti mies maksaa. Minusta tämä on ihan hyvä perinne.
Mikä perinne? Ei meillä tällasia perinteitä ole koskaan ollut ja siksi en maksa
Itse pidän moukkamaisena sellaista miestä, joka ei maksa treffeillä molempien juomia.
Mäkkäriateria on ihan hyvä vaihtoehto ensitreffeillä. Mitä turhia hieno ravintola, jos homma ei edisty.
Vierailija kirjoitti:
Minä voin tarjota tutulle naiselle vaikka ravintolaillallisen ja juomat. En ole hänestä kiinnostunut seksuaalisessa tai tomanttisessa mielessä, eikä hän minusta.
Treffeillä en lähtökohtaisesti tarjoa mitään. Jos nainen odottaa miehen tarjoavan, se kertoo jotain. Voin toki tarjota jos se sattuu olemaan luontevaa, mutta odotan treffikumppaniltani sitä, että hän olisi valmis tekemään saman.
Jos kiinnostusta pitää osoittaa avaamalla lompakko, lähtökohdat parisuhteelle ovat huonot., monestakin syystä.
Samaa mieltä.
Tämä naisten juttu, että pitää "osoittaa olevansa naisesta kiinnostunut, että on valmis panostamaan naiseen".
Missä me elämme? Jossain Intian maaseudulla?
Vierailija kirjoitti:
Pihin miehen ei kannata treffailla.
Pihtaavan naisen ei kannata treffailla.
Jos mies pyytää treffeille, hän myös maksaa. Jos nainen pyytää treffeille, hän myös maksaa. Reilu peli.
Roope Ankka oli pihi. Roopehan aina maksatti kaiken Akulla ja muilla Ankkalinnan hahmoilla.
Naisten mielestä tämä ei ole pihiä. Aku se oli pihi kun ei suostunut tarjoamaan Roopelle.
Miksi ruokaravintolassa syömiseen jonkun kanssa pitäisi jo olla romanttista kiinnostusta ilmassa? Itse näen, että treffit ovat kiva tapa löytää mielenkiintoista ruokaseuraa. Maksaminen miten sitten sovitaankin, sivuseikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihin miehen ei kannata treffailla.
Ahneen naisen kanssa ei kannata treeffailla.
Voi olla,että treffailee ihan ilmaisten drinkkien ja ruokien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ensitreffeillä perinteisesti nainen antaa. Minusta tämä on ihan hyvä perinne.
Haluan, että mies maksaa treffeillä. Teem sen mukaan omat johtopäätökseni miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies pyytää treffeille, hän myös maksaa. Jos nainen pyytää treffeille, hän myös maksaa. Reilu peli.
Sixty- fifty-petiaate on paras. Rahallaheitto ratkaisee kumpi on kumpi ja kampi.
Vierailija kirjoitti:
Haluan, että mies maksaa treffeillä. Teem sen mukaan omat johtopäätökseni miehestä.
Ja mies sinusta
Mikä järki tässä kinastelussa on? Toinen kutsuu treffeille. Mietitään, missä nähdään. Voi kysyä, onko ok, että minä maksan tai että maksetaan kumpikin omamme. Sitten jos tästä ei päästä yhteisymmärrykseen, niin sanotaan heipat ja etsitään uusi kandidaatti, jonka kanssa ajatukset käy yhteen. Mitään sääntöä ei ole eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa aina.T. mies
Nainenhan sinä olet kun tuollaista puhut! Kasva aikuiseksi. Mies
Ahneimpia naisia ovat sinkkuäidit, varsinkin kolmekymppiset.
Nämä kannattaa kiertää kaukaa ja vielä jos ei halua cuckendaaluksen arvonimeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensitreffeillä perinteisesti nainen antaa. Minusta tämä on ihan hyvä perinne.
Minä luulen, että useampi mies maksaa ensitreffeillä kuin nainen antaa ensitreffeillä.
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta yritysmaailmassa on opettanut, että kutsuja maksaa tarjoilut. Sama periaate myös treffeillä toimii mainiosti.
Siksi en syö kutsutulla aterialla kuin minimaalisesti ja halpaa. En jää kiitollisuuden velkaan eikä velvoita mihinkään.
Ahneen naisen kanssa ei kannata treeffailla.