Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka maksaa ensitreffeillä

Vierailija
02.05.2026 |

Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a

Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen. 

Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.  

Kommentit (1091)

Vierailija
61/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa yhdenkään naisen vesilasiakaan, se on varma. Jos ei persoona kelpaa niin eiku etiinpäin!

Vierailija
62/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään molemmat maksaa omansa. Jos mies todella haluaa tehdä vaikutuksen niin hän maksaa. Toisaalta nykyisin kaikki naiset eivät pidä siitä, että mies maksaa. Itsekään en pidä. 

Älä lähde treffeille miehen kanssa jonka et halua kohtelevan sinua naisena. Jos mies on sinulle kuin kaveri tai veli niin unohda koko juttu jo kättelyssä.

Providerius ei ole mikään uusi juttu vaan universaali parisuhteen muoto joka perustuu ihmisen biologiaan, missä nainen kantaa jatkuvaa terveyshaittaa miehen siitoksista johtuen. Mies kantaa taloudellista vastuuta. Suomalaisilla mieslapsilla tuntuu olevan tosi vaikea käsittää elämän yksinkertaisia realiteetteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelytreffeillä ei kenenkään tarvitse maksaa mitään toisilleen. Se on yksi vaihtoehto nuukailijoille.

Mutta nainen haluaa vähintäänkin kahvilatreffit.
Kävelytreffit vain täydellisenä kesäöpäivänä, ja sittenkin "olisi mukavaa poiketa jossain kahvilassa" (lue: miehen odotetaan ehdottavan paikkaa, jolloin miehestä tulisi naislogiikalla kutsuja ja maksaja).

Vierailija
64/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kutsuu ensitreffeille eikä maksa, ei tule toisia treffejä. Ei kiinnosta pihit eikä moukat.  Joku tyyli sentään ainakin alussa pitää olla. Itse olen pitkässä suhteessa, emme asu yhdessä. Matkat ja viikonloppujen kustannukset yleensä maksetaan puoliksi, mutta jos ollaan jossain baarissa, kyllä mies ne drinksut tarjoaa.  Ja usein ravintolassa nappaa laskun ja hoitaa sen isompaa numeroa tekemättä. 

Sääliksi käy "miestä"

Vierailija
65/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli palstamiehet ei halua tradwifeja vaan modernin feministin? Hienoa. Kehitys kehittyy.

Vierailija
66/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoille treffeille ei koskaan kannata mennä millekään illalliselle. Jos toinen ei uppoakaan, niin siinä on pitkät pari tuntia naamat vastakkain. Eli jos treffit on "perinteiset". Tarkoittaen että käydään hörppäämässä kupit kahvia, joulun alla glögiä tai kesällä vaikka jäätelötötteröt, niin kustannusten ei pitäisi olla varsinainen ongelma. Tai sitten jos parin euron investointi on noin valtava ongelma, niin a) henkilö deittailee aivan liian usein b) on niin helvetin köyhä, että kumppanin haun sijasta kannattaisi hakea töitä.

Mutta kaikesta huolimatta yleensä ne kahvikupposetkin menee tässä maassa vieläpä niin, että molemmat maksaa sen omansa. Jos kuitenkin miehelle olisi ylitsepääsemätön ongelma sitä naisen kahvia maksaa, niin ilman muuta se kertoo hyvin paljon myös persoonasta. Ei siis sillä etteikö sitä paria euroa häneltä löytyisi, vaan se ettei hän raaski pistää senttiäkään toiseen. Tuollainen henkilö on samanlainen jos parisuhteeseen päädytään. Tällaisella henkilöllä on jääkaapissa omat ruoat ja muistikirjassa ylhäällä kumpi on ostanut viimeksi pippurin ja ketsupin, kun niitä kuitenkin kumpikin käyttää. Ja se on ihan ok jos tuollaiseen suhteeseen haluaa. Itse en halua ja siihenkin minulla on oikeus.

Vierailija
67/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia maksaisin omista rahoistani esim naisen 10 euron lonkeron? Haloo! Jos kyseessä on vielä täysi hasardi.

Miksi haluat laittaa munasi naiseen, josta et edes pidä? Onko käynyt mielessä että vika saattaisi olla sinun päässäsi!

Vierailija
68/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kumpi pyytää treffeille, myös maksaa.

Pitäisikö alkaa tehdäkkin noin. En koskaan itse pyydä naisia treffeille, nainen on ollut aina se joka ilmoittaa että haluaa tavata ja kyselee koska nähtäis. Ilmoitankin aina kun vähän nälkä että passaa illalla ja kysyn että onko se ravintola. M40

Sen kun teet. Ja jos naiset tuohon lähtee mukaan, niin sitten lähtevät.

No jos eivät lähde niin nehän jäävät treffit välistä. Eihän se minulta ole pois. Itse olen harvoin se joka pyytää treffeille, naiset useamminkin. M40

Niin juuri. Minusta tuntuu, että te otatte treffailun vähän liian vakavasti. Ihan sama lähteekö joku vai ei, ihan sama kuka maksaa muutaman euron teet ja viinerit. Ei mitään väliä.

Tietynlaiselle miehelle on sitä kysyntää jokseenkin hyvin. On todella paljon naisia jotka vain ilmoittavat että sä kuulostat todellakin niin kivalta ja asialliselta mieheltä että sut haluan tavata. Näitä kyselyitä tulee kokoajan, on oltu puoli vuottakin hiljaa ja sitten nainen ottaa uudestaan ja uudestaan yhteyttä ja haluaa tavata. Todella kivaa, mutta ei ole mitään tarvetta 

Vierailija
69/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä anna miehen tarjota, jos ei tyyppi kiinnosta, niin ei jää mitään kiitollisuudenvelkaa.

Oma aviomies tarjosi kaikki ensitreffeillä ja on tarjonnut sen jälkeenkin. 

Tää tarjoaminen on varmasti köyhien tai sarjadeittailijoiden ongelma ja aika harhaista sotkea se johonkin provider-kulttuuriin. Meilläkin talo on suurimmalta osin minun maksamani ja samoin asumismenot.

Vierailija
70/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli treffit ensimmäiset tai viimeiset, niin miehen tehtävä on maksaa aina.

Vierailija
71/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli palstamiehet ei halua tradwifeja vaan modernin feministin? Hienoa. Kehitys kehittyy.

Palstamiehet eivät halua naista jossa yhdistyy tradifen ja modernin feministin huonot puolet.
Nämä naisethan eivät halua olla tradwifejä, vaan poimia kirsikat kakun päältä molemmista kulttuureista.

Vierailija
72/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekoille treffeille ei koskaan kannata mennä millekään illalliselle. Jos toinen ei uppoakaan, niin siinä on pitkät pari tuntia naamat vastakkain. Eli jos treffit on "perinteiset". Tarkoittaen että käydään hörppäämässä kupit kahvia, joulun alla glögiä tai kesällä vaikka jäätelötötteröt, niin kustannusten ei pitäisi olla varsinainen ongelma. Tai sitten jos parin euron investointi on noin valtava ongelma, niin a) henkilö deittailee aivan liian usein b) on niin helvetin köyhä, että kumppanin haun sijasta kannattaisi hakea töitä.

Mutta kaikesta huolimatta yleensä ne kahvikupposetkin menee tässä maassa vieläpä niin, että molemmat maksaa sen omansa. Jos kuitenkin miehelle olisi ylitsepääsemätön ongelma sitä naisen kahvia maksaa, niin ilman muuta se kertoo hyvin paljon myös persoonasta. Ei siis sillä etteikö sitä paria euroa häneltä löytyisi, vaan se ettei hän raaski pistää senttiäkään toiseen. Tuollainen henkilö on samanlainen jos parisuhteeseen päädytään. Tällaisella henkilöllä on jääkaapissa omat ruoat ja muistikirjassa ylhäällä kumpi on ostanut viimeksi pippurin ja ketsupin, kun niitä kuitenkin kumpikin käyttää. Ja se on ihan ok jos tuollaiseen suhteeseen haluaa. Itse en halua ja siihenkin minulla on oikeus.

Jos maksan oman kahvini niin juon sen rauhassa ilman mieshaittaa pöydässä. Miehet eivät ole lähtökohtaisesti mitään sulostuttajia, vaan vaatii yleensä aktiivista vaivannäköä olla heille mukava. Mies voi valita käydä kahvilla itsekseen tai jos haluaa naisseuralaisen niin sitten vähin mitä voi tehdä on tarjota tarjoilut. Aika moni nainen laskuttaa paljon enemmänkin kuin sen ammatistaan riippuen.

Vierailija
73/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstamiehet eivät halua naista jossa yhdistyy tradifen ja modernin feministin huonot puolet.
Nämä naisethan eivät halua olla tradwifejä, vaan poimia kirsikat kakun päältä molemmista kulttuureista.

Tradwifen rooli vaihtelee sosiaaliluokan mukaan. Vain köyhälistössä tradwife siivoaa, kokkaa ja ottaa suihin. Yläluokassa avioliitto on usein järjestetty, eikä varakkaan suvun tytär miestä miellyttele.

Vierailija
74/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ekoille treffeille ei koskaan kannata mennä millekään illalliselle. Jos toinen ei uppoakaan, niin siinä on pitkät pari tuntia naamat vastakkain. Eli jos treffit on "perinteiset". Tarkoittaen että käydään hörppäämässä kupit kahvia, joulun alla glögiä tai kesällä vaikka jäätelötötteröt, niin kustannusten ei pitäisi olla varsinainen ongelma. Tai sitten jos parin euron investointi on noin valtava ongelma, niin a) henkilö deittailee aivan liian usein b) on niin helvetin köyhä, että kumppanin haun sijasta kannattaisi hakea töitä."

Minua hämmentää kuinka mies joka ei maksa naisen kahvikupposta on köyhä ja pihi luuseri.
Mikä sitten on nainen joka ei maksa edes omaansa, vaan haluaa kahvinsa toisen piikkiin?

Vierailija
75/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ekoille treffeille ei koskaan kannata mennä millekään illalliselle. Jos toinen ei uppoakaan, niin siinä on pitkät pari tuntia naamat vastakkain. Eli jos treffit on "perinteiset". Tarkoittaen että käydään hörppäämässä kupit kahvia, joulun alla glögiä tai kesällä vaikka jäätelötötteröt, niin kustannusten ei pitäisi olla varsinainen ongelma. Tai sitten jos parin euron investointi on noin valtava ongelma, niin a) henkilö deittailee aivan liian usein b) on niin helvetin köyhä, että kumppanin haun sijasta kannattaisi hakea töitä."

Minua hämmentää kuinka mies joka ei maksa naisen kahvikupposta on köyhä ja pihi luuseri.
Mikä sitten on nainen joka ei maksa edes omaansa, vaan haluaa kahvinsa toisen piikkiin?

Se on sitä "oikeaa" tasa-arvoa

Vierailija
76/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia maksaisin omista rahoistani esim naisen 10 euron lonkeron? Haloo! Jos kyseessä on vielä täysi hasardi.

Se sisältyy miehenä olemiseen. Mut jos et ole mies lainkaan, niin silloin kysymyksesi on ihan perusteltu. En itse tunne ollenkaan homoseksuaalista tapakulttuuria. Sorry siitä.

Vierailija
77/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoilla treffeillä maksaa ne samat jotka myös toisilla, kolmansilla, ... , viimeisillä. Eli molemmat maksaa oman tilauksensa. En oo ikinä maksanu naisen ruokia tai juomia enkä tule maksamaankaan. Silti oon vaimon ja perheen saanu.

Vierailija
78/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anna mulle kymppi, haluun kahvin ja pullan. Mä en halua maksaa itse kun meni rahaa kampaajallekin ja bussilippuun kun tulin tänne"
"Ai et anna vai?"
"Oot köyhä ja pihi luuseri kun alat laskemaan muutamia euroja!!!1"
Naisten logiikka.

Vierailija
79/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pyydät jotain treffeille, myös maksat treffit.

Onko ihmiset oikeasti niin köyhiä tai nuukia, että tällainen asia nousee kynnyskysymykseksi? Kuinka monet treffit jäävätkään toteutumatta kun kynsin hampain tarrataan pennin nurkkaan kiinni...

Kyllä nykypäivänä on noinkin. Olen monesti joutunut perumaan treffejä. Nainen 100km päästä olisi halunnut tavata, mutta jouduin laskemaan riittääkö autossa bensa kulkea töihin viikko ennen tilipäivää ja perumaan treffit. Monetkin eri naisten kanssa ovat jääneet välistä. Paras on kun tapailtiin naisen kanssa jonkin aikaa ja oli oikein kiinnostunut minusta, joutui sitten muuttamaan vähän kauas ja jouduin naiselle sanomaan että nyt en pysty tähän. Naiselle oli todella vaikeaa ymmärtää että olisin hänestä todella kiinnostunut, mutta ei ole varaa.

Vierailija
80/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ekoilla treffeillä pysty yhtä teetä tarjoamaan (eri asia otanko tarjouksen vastaan), niin tulkitsen, ettei mies ole tarpeeksi kiinnostunut tai on sairaalloisen pihi. Ei jatkoon molemmissa tapauksissa.

Kävelytreffit on teinijuttuja, ellei ole jossain taidemuseossa ja sielläkin kyllä odotan, että jos mies on tarpeeksi kiinnostunut, niin ainakin ehdottaa lippujen tarjoamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän