Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka maksaa ensitreffeillä

Vierailija
02.05.2026 |

Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a

Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen. 

Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.  

Kommentit (1091)

Vierailija
41/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pyydät jotain treffeille, myös maksat treffit.

Onko ihmiset oikeasti niin köyhiä tai nuukia, että tällainen asia nousee kynnyskysymykseksi? Kuinka monet treffit jäävätkään toteutumatta kun kynsin hampain tarrataan pennin nurkkaan kiinni...

Ei asialla ole oikeastaan mitään tekemista rahan kanssa vaan periaatteiden. Halutaanko edustaa tasa-arvoa vai jotain 1800-luvun misogynisiä perinteitä.

Vierailija
42/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa ja sillä selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmiset oikeasti niin köyhiä tai nuukia, että tällainen asia nousee kynnyskysymykseksi? Kuinka monet treffit jäävätkään toteutumatta kun kynsin hampain tarrataan pennin nurkkaan kiinni...

Hyvä että se tulee heti esiin. Tuollaiset ihmiset ovat yleensä myös rakkaudessaan nuukia. Niihin ei kannata sekaantua.

Vierailija
44/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset treffit maksaa aina mies. Se osoittaa arvostusta toista kohtaan.

Vierailija
45/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kumpi pyytää treffeille, myös maksaa.

Pitäisikö alkaa tehdäkkin noin. En koskaan itse pyydä naisia treffeille, nainen on ollut aina se joka ilmoittaa että haluaa tavata ja kyselee koska nähtäis. Ilmoitankin aina kun vähän nälkä että passaa illalla ja kysyn että onko se ravintola. M40

Sen kun teet. Ja jos naiset tuohon lähtee mukaan, niin sitten lähtevät.

No jos eivät lähde niin nehän jäävät treffit välistä. Eihän se minulta ole pois. Itse olen harvoin se joka pyytää treffeille, naiset useamminkin. M40

Vierailija
46/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten on ongelma maksaa se oma kahvikupponen? 

Vierailija
47/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomas ti mies ei mak sa!

Vierailija
48/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kumpi pyytää treffeille, myös maksaa.

Pitäisikö alkaa tehdäkkin noin. En koskaan itse pyydä naisia treffeille, nainen on ollut aina se joka ilmoittaa että haluaa tavata ja kyselee koska nähtäis. Ilmoitankin aina kun vähän nälkä että passaa illalla ja kysyn että onko se ravintola. M40

Sen kun teet. Ja jos naiset tuohon lähtee mukaan, niin sitten lähtevät.

No jos eivät lähde niin nehän jäävät treffit välistä. Eihän se minulta ole pois. Itse olen harvoin se joka pyytää treffeille, naiset useamminkin. M40

Niin juuri. Minusta tuntuu, että te otatte treffailun vähän liian vakavasti. Ihan sama lähteekö joku vai ei, ihan sama kuka maksaa muutaman euron teet ja viinerit. Ei mitään väliä.

Vierailija
49/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että palstamiehet haluaa treffailla feministejä, joille tämä omien juomien ostaminen on itsestään selvää.

Vierailija
50/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa treffeillä. Se ei ole providerkulttuuria, vaan tapakulttuuria. Myös naisen tulee osata pelata tätä peliä pelin säännöillä. Eikä marssia mielenosoituksellisesti nenä pystyssä kassalle ja teatraalisin elein avata käsilaukkunsa, maksaakseen OMAT TARJOILUNSA emansipaatiota alleviivaten.

Vierailija
51/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 1/3 vastaajista ajateli, että miehen tulee maksaa...kuinkahan suuri osa naisvastaajista ajatteli, että miehen tulee maksaa?
50%? 90%?

Vierailija
52/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joillekin kyse voi olla periaatteesta, mutta kyllä nykysuomessa on myös hyvin paljon köyhiä ihmisiä.

Vierailija
53/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan omat ja mies maksaa omansa, muuhun en suostuisi.

Vierailija
54/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys.
Naisten mielestä pihiä on se, jos ei maksa molempien puolesta.
Mutta se ei ole pihiä, jos haluaa kahvin ja pullan toisen piikkiin.

Vierailija
55/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan omat ja mies maksaa omansa, muuhun en suostuisi.

Järkeviäkin naisia palstalla.

Vierailija
56/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 1/3 vastaajista ajateli, että miehen tulee maksaa...kuinkahan suuri osa naisvastaajista ajatteli, että miehen tulee maksaa?
50%? 90%?

Roskalehtien kyselyt ei edusta minkäänlaista totuutta.

Vierailija
57/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelytreffeillä ei kenenkään tarvitse maksaa mitään toisilleen. Se on yksi vaihtoehto nuukailijoille.

Vierailija
58/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia maksaisin omista rahoistani esim naisen 10 euron lonkeron? Haloo! Jos kyseessä on vielä täysi hasardi.

Vierailija
59/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kutsuu ensitreffeille eikä maksa, ei tule toisia treffejä. Ei kiinnosta pihit eikä moukat.  Joku tyyli sentään ainakin alussa pitää olla. Itse olen pitkässä suhteessa, emme asu yhdessä. Matkat ja viikonloppujen kustannukset yleensä maksetaan puoliksi, mutta jos ollaan jossain baarissa, kyllä mies ne drinksut tarjoaa.  Ja usein ravintolassa nappaa laskun ja hoitaa sen isompaa numeroa tekemättä. 

Vierailija
60/1091 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sopia maksupolitiikka ennen treffejä. Se voi olla ihan hyvä kriteeri sille, kannattaako lähteä ollenkaan treffeille. Pääasia, että asiasta ollaan samaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi