Kuka maksaa ensitreffeillä
Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a
Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen.
Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.
Kommentit (1091)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pyydät jotain treffeille, myös maksat treffit.
Onko ihmiset oikeasti niin köyhiä tai nuukia, että tällainen asia nousee kynnyskysymykseksi? Kuinka monet treffit jäävätkään toteutumatta kun kynsin hampain tarrataan pennin nurkkaan kiinni...
Hyvä että se tulee heti esiin. Tuollaiset ihmiset ovat yleensä myös rakkaudessaan nuukia. Niihin ei kannata sekaantua.
Ensimmäiset treffit maksaa aina mies. Se osoittaa arvostusta toista kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kumpi pyytää treffeille, myös maksaa.
Pitäisikö alkaa tehdäkkin noin. En koskaan itse pyydä naisia treffeille, nainen on ollut aina se joka ilmoittaa että haluaa tavata ja kyselee koska nähtäis. Ilmoitankin aina kun vähän nälkä että passaa illalla ja kysyn että onko se ravintola. M40
Sen kun teet. Ja jos naiset tuohon lähtee mukaan, niin sitten lähtevät.
No jos eivät lähde niin nehän jäävät treffit välistä. Eihän se minulta ole pois. Itse olen harvoin se joka pyytää treffeille, naiset useamminkin. M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmiset oikeasti niin köyhiä tai nuukia, että tällainen asia nousee kynnyskysymykseksi? Kuinka monet treffit jäävätkään toteutumatta kun kynsin hampain tarrataan pennin nurkkaan kiinni...
Miksi sitten on ongelma maksaa se oma kahvikupponen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kumpi pyytää treffeille, myös maksaa.
Pitäisikö alkaa tehdäkkin noin. En koskaan itse pyydä naisia treffeille, nainen on ollut aina se joka ilmoittaa että haluaa tavata ja kyselee koska nähtäis. Ilmoitankin aina kun vähän nälkä että passaa illalla ja kysyn että onko se ravintola. M40
Sen kun teet. Ja jos naiset tuohon lähtee mukaan, niin sitten lähtevät.
No jos eivät lähde niin nehän jäävät treffit välistä. Eihän se minulta ole pois. Itse olen harvoin se joka pyytää treffeille, naiset useamminkin. M40
Niin juuri. Minusta tuntuu, että te otatte treffailun vähän liian vakavasti. Ihan sama lähteekö joku vai ei, ihan sama kuka maksaa muutaman euron teet ja viinerit. Ei mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että palstamiehet haluaa treffailla feministejä, joille tämä omien juomien ostaminen on itsestään selvää.
Mies maksaa treffeillä. Se ei ole providerkulttuuria, vaan tapakulttuuria. Myös naisen tulee osata pelata tätä peliä pelin säännöillä. Eikä marssia mielenosoituksellisesti nenä pystyssä kassalle ja teatraalisin elein avata käsilaukkunsa, maksaakseen OMAT TARJOILUNSA emansipaatiota alleviivaten.
Jos 1/3 vastaajista ajateli, että miehen tulee maksaa...kuinkahan suuri osa naisvastaajista ajatteli, että miehen tulee maksaa?
50%? 90%?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joillekin kyse voi olla periaatteesta, mutta kyllä nykysuomessa on myös hyvin paljon köyhiä ihmisiä.
Minä maksan omat ja mies maksaa omansa, muuhun en suostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys.
Naisten mielestä pihiä on se, jos ei maksa molempien puolesta.
Mutta se ei ole pihiä, jos haluaa kahvin ja pullan toisen piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan omat ja mies maksaa omansa, muuhun en suostuisi.
Järkeviäkin naisia palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos 1/3 vastaajista ajateli, että miehen tulee maksaa...kuinkahan suuri osa naisvastaajista ajatteli, että miehen tulee maksaa?
50%? 90%?
Roskalehtien kyselyt ei edusta minkäänlaista totuutta.
Kävelytreffeillä ei kenenkään tarvitse maksaa mitään toisilleen. Se on yksi vaihtoehto nuukailijoille.
Minkä ihmeen takia maksaisin omista rahoistani esim naisen 10 euron lonkeron? Haloo! Jos kyseessä on vielä täysi hasardi.
Jos mies kutsuu ensitreffeille eikä maksa, ei tule toisia treffejä. Ei kiinnosta pihit eikä moukat. Joku tyyli sentään ainakin alussa pitää olla. Itse olen pitkässä suhteessa, emme asu yhdessä. Matkat ja viikonloppujen kustannukset yleensä maksetaan puoliksi, mutta jos ollaan jossain baarissa, kyllä mies ne drinksut tarjoaa. Ja usein ravintolassa nappaa laskun ja hoitaa sen isompaa numeroa tekemättä.
Kannattaa sopia maksupolitiikka ennen treffejä. Se voi olla ihan hyvä kriteeri sille, kannattaako lähteä ollenkaan treffeille. Pääasia, että asiasta ollaan samaa mieltä.
Ei asialla ole oikeastaan mitään tekemista rahan kanssa vaan periaatteiden. Halutaanko edustaa tasa-arvoa vai jotain 1800-luvun misogynisiä perinteitä.