Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka maksaa ensitreffeillä

Vierailija
02.05.2026 |

Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a

Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen. 

Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.  

Kommentit (1128)

Vierailija
501/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin maksaa omansa. Tämä on nykyisin Suomessa ihan normaalia.

Ihan hyvin toimi kun olen nykysin naimisissa upean naisen kanssa ja pari lastakin saatu. 

Onko tämä Ruotsissakin normaalia? Että mies on  pihi vätys, joka käyttää naistaan hyväksi. Kandee hetki miettiä, että tämä ei ole muualla normaalia kuin Suomessa. 

Miten se on hyväksikäyttöä, jos molemmat maksaa oman osuutensa?

Vierailija
502/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin toimi kun olen nykysin naimisissa upean naisen kanssa ja pari lastakin saatu. 

Onko tämä Ruotsissakin normaalia? Että mies on  pihi vätys, joka käyttää naistaan hyväksi. Kandee hetki miettiä, että tämä ei ole muualla normaalia kuin Suomessa. 

Mikä nyt missäkin on normaalia. Maailmassa on monta miljardia ihmistä kulttuureissa joissa vaimon voi ostaa isältään muutamalma vuohella. Eikä tartte sille tulevalle vaimolle tarjota yhtään mitään. Edes treffeillä ei tartte käydä.

Eikö tämä ole normaalia kun moninkertaisesti suomalaisia suurempi joukko ihmisiä ajattelee tämän olevan normaalia? Me ollaan se omituinen poikkeus tasa-arvoisine yhteiskuntinemme ja naisten oikeuksinemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietippä sitä. Miten ihmeessä joku on sinulle tehnyt lapsia. Laaditko exceltaulukon paljonko naisesi menetti tuloja? Niinpä. Menehän nyt itseesi ja yritä käyttäytyä kuin mies.

Vierailija
504/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietippä sitä. Miten ihmeessä joku on sinulle tehnyt lapsia. Laaditko exceltaulukon paljonko naisesi menetti tuloja? Niinpä. Menehän nyt itseesi ja yritä käyttäytyä kuin mies.

En ole mies. Kyse on ensitreffeistä.

Vierailija
505/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin maksaa omansa. Tämä on nykyisin lähtökohta.

Ollut jo pitkään. Osa yli 60 vuotiaista naisista saattaa vielä haluta, että mies maksaa. 

Tämä ei pidä paikkaansa. 25 vuotiaatkin kauniit ja kouluttautuneet naiset saavat miehiä, jotka tarjoavat kaiken. Kysymättä. Vain sinä olet pudonnut kelkasta, kun et paremmasta tiedä. Vaikuttaa siltä, että olet sivistymätön.

Vierailija
506/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta mikä on Ruotsissa normaalia. Varmasti ulkomailla on erilaisia näkemyksiä. Miten kiinalaiset, saksalaiset tai argentiinalaiset käy treffeille? Antaa niiden siellä elää oman mielensä mukaisesti. Ei minun tarvitse siitä välittää.

Vierailija
507/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollut jo pitkään. Osa yli 60 vuotiaista naisista saattaa vielä haluta, että mies maksaa. 

Tämä ei pidä paikkaansa. 25 vuotiaatkin kauniit ja kouluttautuneet naiset saavat miehiä, jotka tarjoavat kaiken. Kysymättä. Vain sinä olet pudonnut kelkasta, kun et paremmasta tiedä. Vaikuttaa siltä, että olet sivistymätön.

Wau! Ihan saa jopa ilmaisen kupin kahvia. No kyllä sen takia kannattaa mies valita.

Vierailija
508/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko yksinkertaisempaa ihmistä olla kuin sinä? Ei

Vierailija
509/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai parisuhteessa puhalletaan yhteen hiileen. Meistä kumpikaan ei ole siivellä eläjä vaan molemmat ollaan korkeastikoulutettuja ja hyvissä töissä. Taloudellisesti meidän perheellä menee hyvin.

Vierailija
510/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat tarpeellisia ketjuja. Nykyään normaalin raja hämärtyy niin helposti. Kannattaa lukea tämä ketju tarkkailen, minkä kaiken kanssa "puoliksi'-miesten viestit korreloivat ja vastaavasti, minkä kanssa mies maksaa-linjan kannattajat korreloivat. Itse löysin ainakin tarpeellista dataa, josta on hyötyä. 

Mitä vihjaat?

Mitä väliä, jos pohjaa maailmankuvansa tämän palstan viesteille

Kaikki tämän ketjun kirjoittajat ovat olemassa myös tosielämässä. Ja ensitreffeille mennään nimenomaan tuntemattoman ihmisen kanssa. Ja pienistä asioista yritetään päätellä, millainen henkilö hän on ajattelultaan, arvoiltaan ja elämäntavaltaan. Ensitreffeillä on korostetun tärkeää hoksata, minkä kaiken kanssa eri eleet ja käyttäytymiset korreloivat. Täältä saa hyvää dataa.

Vierailija
511/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No 25v tai sitä nuoremman naisen ei tarvitse olla mitään muuta kuin kaunis (tatuoimaton ja rei'ittämätön) niin saa mieheltä jolle antautuu ihan kaiken.
Ylijäämänaiset (30+), ikänaiset (40+ ja wanhusnaiset (50++) eivät ole deittimateriaalia.

Vierailija
512/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wau! Ihan saa jopa ilmaisen kupin kahvia. No kyllä sen takia kannattaa mies valita.

Kaunis nuori lääkärinainen voi valita. Perhe ulkosuomalaisia niin ajattelemme hieman eritavoin.  Sinun pitää tyytyä maksamaan itse. Kaltaistasi korppikotkaa ei kukaan huoli. 

Vierailija
513/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat maksaa omansa. Nimenomaan haluan maksaa itse oman osuuteni ensitreffeillä. En halua minkäänlaista kiitollisuudenvelkaa vaan kohdata toisen täysin tasavertaisena. Se on minusta reilua molemmin puolin.

Vierailija
514/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yliajettu sammakko siellä mekkjasloggiesi sisällä ei tee sinusta mitenkään vastustamattoman ihanaa. Ihan kuule saat maksaa itse syömisesi.

Vierailija
515/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, joka on naimisissa aasialaisen naisen kanssa Vaimoni asuu pysyvästi kotimaassaan, jossa itsekin olen aina, kun minun ei töideni vuoksi tarvitse olla Euroopassa. Emme siis asu Suomessa. En lähetä -kaikista stereotypioista huolimatta huolimatta- vaimolleni koskaan rahaa, saati hänen sukulaisilleen. Vaimoni tienaa jopa enemmän kuin minä. Maksamme molemmat itse omat kulumme, yhteiset puoliksi tai kumpi nyt sattuu ensin ehtimään. Meidän ei juuri tarvitse puhua rahasta. Suhteemme on niin taloudellisesti, kotitöiden osalta kuin päätöksenteossakin hyvin tasa-arvoinen.

Kaikesta tästä huolimatta maksan käytännössä aina, kun käymme yhdessä ulkona syömässä, tai drinksuilla. Joskus vaimoni haluaa mennä ulos niin, että hänen äitinsä on mukana. Silloin hän maksaa kaikkien ruoan. Tarjoilija tuo laskun aina automaattisesti minulle, ja näyttää hölmistyneeltä, jos annan sen eteenpäin vaimolleni. Niin vahvan oletusarvoisesti seurueen miehen kuuluu maksaa lasku.

Haluan tuoda tämän tiedoksi kaikille niille miehille, jotka tässäkin ketjussa haukkuvat lokeiksi sellaisia suomalaisia naisia, jotka eivät halua maksaa treffeillä omia syömisiään. Samat miehet ovat toisissa ketjuissa kehumassa ulkomaalaisia naisia niin paljon paremmiksi ja naisellisemmiksi. News flash: missään muualla ei ole todennäköisempää, että nainen on valmis maksamaan treffeillä, kuin meillä Pohjolassa. Missään muualla ei ole tasa-arvoisempaa. Tavallaan haluaisin olla katsomassa kärpäsenä katossa, kun koittaisitte saada japanilaisen treffikumppanin jakamaan päivällisen klustannuksia. Vaan ettehän te reppanat oikeasti koskaan edes pääse Japaniin.

Ulkosuomalaisena huvittaa aina tämä tapa Suomessa, että kysytään puolitetaanko lasku. Jenkeissä ei kysytty koskaan eikä Euroopassa. Oltiin just Pariisissa ja voisin vannoa että olisivat revenneet nauruun jos pariskunta olisi halunnut puolittaa laskun. En tiedä miten peräkylästä Suomessa vielä ollaan

Pariisitar on hivenen toista kaliiberia kuin persjalkainen suomitantta.

Emme ole kaikki persjalkaisia.

t. Pitkäsääri 

Vierailija
516/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat maksaa omansa. Nimenomaan haluan maksaa itse oman osuuteni ensitreffeillä. En halua minkäänlaista kiitollisuudenvelkaa vaan kohdata toisen täysin tasavertaisena. Se on minusta reilua molemmin puolin.

Se on femakoncaccaa kaikin puolin.

Vierailija
517/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tietenkin maksaa parinvalintatreffit, mutta vain valitsemalleen nuorelle kaunottarelle.

Vierailija
518/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensitreffeillä mies maksaa, haluan ja odotan sitä mieheltä. Enkä koe jääväni mitään kiitollisuudenvelkaa jostain 10 euron panoksesta. Terveellä järjellä varustettu mieskään ei vastapainoksi odota mitään minulta tuollaisesta "uhrauksesta".

Jos treffaillaan lisää, niin sitten tietysti itsekin vastavuoroisesti tarjoan miehelle. 

Vierailija
519/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se yliajettu sammakko siellä mekkjasloggiesi sisällä ei tee sinusta mitenkään vastustamattoman ihanaa. Ihan kuule saat maksaa itse syömisesi.

Sinä siis ymmärrät, miksi te pikkupilin kantotelineet olette aina saaneet maksaa juomisenne ja syömisenne itse.

Vierailija
520/1128 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensitreffien ei pidä olla kalliit. Itselleni jäi mieleen yhdet ensitreffit parin vuoden takaa. Mies ehdotti, että mennään grillaamaan järven rantaan yleiselle grillauspaikalle ja molemmat tuo mukanaan omat antimensa grilliin. Se oli mielestäni kivaa. Grillattiin, juteltiin monta tuntia ja illan kääntyessä jo yöksi myös vähän pussailtiin. 

Tavattiin miehen kanssa noin parikymmentä kertaa, mutta ei siitä sen vahvempaa suhdetta sitten kuitenkaan syntynyt. 

Ensitreffeiksi tämä oli mielestäni kiva ja erilainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi