Kuka maksaa ensitreffeillä
Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a
Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen.
Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.
Kommentit (1128)
Miehet on nykyään prinsessoja. Pitää viedä treffeille kukkapuskan kanssa ja maksaa illallinen.
Katsos vaan, dissailija nainen hävisi kuvioista. Koko ajan hän ilkkui, kun naiset ei maksa miesten illallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies, joka on naimisissa aasialaisen naisen kanssa Vaimoni asuu pysyvästi kotimaassaan, jossa itsekin olen aina, kun minun ei töideni vuoksi tarvitse olla Euroopassa. Emme siis asu Suomessa. En lähetä -kaikista stereotypioista huolimatta huolimatta- vaimolleni koskaan rahaa, saati hänen sukulaisilleen. Vaimoni tienaa jopa enemmän kuin minä. Maksamme molemmat itse omat kulumme, yhteiset puoliksi tai kumpi nyt sattuu ensin ehtimään. Meidän ei juuri tarvitse puhua rahasta. Suhteemme on niin taloudellisesti, kotitöiden osalta kuin päätöksenteossakin hyvin tasa-arvoinen.
Kaikesta tästä huolimatta maksan käytännössä aina, kun käymme yhdessä ulkona syömässä, tai drinksuilla. Joskus vaimoni haluaa mennä ulos niin, että hänen äitinsä on mukana. Silloin hän maksaa kaikkien ruoan. Tarjoilija tuo laskun aina automaattisesti minulle, ja näyttää hölmistyneeltä, jos annan sen eteenpäin vaimolleni. Niin vahvan oletusarvoisesti seurueen miehen kuuluu maksaa lasku.
Haluan tuoda tämän tiedoksi kaikille niille miehille, jotka tässäkin ketjussa haukkuvat lokeiksi sellaisia suomalaisia naisia, jotka eivät halua maksaa treffeillä omia syömisiään. Samat miehet ovat toisissa ketjuissa kehumassa ulkomaalaisia naisia niin paljon paremmiksi ja naisellisemmiksi. News flash: missään muualla ei ole todennäköisempää, että nainen on valmis maksamaan treffeillä, kuin meillä Pohjolassa. Missään muualla ei ole tasa-arvoisempaa. Tavallaan haluaisin olla katsomassa kärpäsenä katossa, kun koittaisitte saada japanilaisen treffikumppanin jakamaan päivällisen klustannuksia. Vaan ettehän te reppanat oikeasti koskaan edes pääse Japaniin.
Ulkosuomalaisena huvittaa aina tämä tapa Suomessa, että kysytään puolitetaanko lasku. Jenkeissä ei kysytty koskaan eikä Euroopassa. Oltiin just Pariisissa ja voisin vannoa että olisivat revenneet nauruun jos pariskunta olisi halunnut puolittaa laskun. En tiedä miten peräkylästä Suomessa vielä ollaan
Pariisitar on hivenen toista kaliiberia kuin persjalkainen suomitantta.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on nykyään prinsessoja. Pitää viedä treffeille kukkapuskan kanssa ja maksaa illallinen.
Nainen pystyy ostamaan kukkia siinä missä mieskin. Ja mies pystyy ilahtumaan kukista. Tiesithän, että moni mies saa ensimmäiset kukkansa vasta hautajaisissaan! Jos naiset todella haluavat tasa-arvoa, olisi nimenomaan kukat mukava ele sen ilmaisemiseen. Marketissa kimppu maksaa vain 5e. Sen verran pitäisi löytyä työssäkäyvän naisen lompakosta, jos kerran käy töissä, ei käytä rahojaan päihteisiin ja baari-iltoihin, eikä laukkaa joka ilta treffeillä!
Kauniin naisen ei tarvitse lähteä pihin miehen matkaan. On mistä valita.
Mies maksaa rahalla, nainen sitten korvaa luonnossa.
Ihannetilanteessa tietenkin veronmaksajat mutta jos se ei ole mahdollista niin työnantaja.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat tarpeellisia ketjuja. Nykyään normaalin raja hämärtyy niin helposti. Kannattaa lukea tämä ketju tarkkailen, minkä kaiken kanssa "puoliksi'-miesten viestit korreloivat ja vastaavasti, minkä kanssa mies maksaa-linjan kannattajat korreloivat. Itse löysin ainakin tarpeellista dataa, josta on hyötyä.
Mitä vihjaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat tarpeellisia ketjuja. Nykyään normaalin raja hämärtyy niin helposti. Kannattaa lukea tämä ketju tarkkailen, minkä kaiken kanssa "puoliksi'-miesten viestit korreloivat ja vastaavasti, minkä kanssa mies maksaa-linjan kannattajat korreloivat. Itse löysin ainakin tarpeellista dataa, josta on hyötyä.
Mitä vihjaat?
Mitä väliä, jos pohjaa maailmankuvansa tämän palstan viesteille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies, joka on naimisissa aasialaisen naisen kanssa Vaimoni asuu pysyvästi kotimaassaan, jossa itsekin olen aina, kun minun ei töideni vuoksi tarvitse olla Euroopassa. Emme siis asu Suomessa. En lähetä -kaikista stereotypioista huolimatta huolimatta- vaimolleni koskaan rahaa, saati hänen sukulaisilleen. Vaimoni tienaa jopa enemmän kuin minä. Maksamme molemmat itse omat kulumme, yhteiset puoliksi tai kumpi nyt sattuu ensin ehtimään. Meidän ei juuri tarvitse puhua rahasta. Suhteemme on niin taloudellisesti, kotitöiden osalta kuin päätöksenteossakin hyvin tasa-arvoinen.
Kaikesta tästä huolimatta maksan käytännössä aina, kun käymme yhdessä ulkona syömässä, tai drinksuilla. Joskus vaimoni haluaa mennä ulos niin, että hänen äitinsä on mukana. Silloin hän maksaa kaikkien ruoan. Tarjoilija tuo laskun aina automaattisesti minulle, ja näyttää hölmistyneeltä, jos annan sen eteenpäin vaimolleni. Niin vahvan oletusarvoisesti seurueen miehen kuuluu maksaa lasku.
Haluan tuoda tämän tiedoksi kaikille niille miehille, jotka tässäkin ketjussa haukkuvat lokeiksi sellaisia suomalaisia naisia, jotka eivät halua maksaa treffeillä omia syömisiään. Samat miehet ovat toisissa ketjuissa kehumassa ulkomaalaisia naisia niin paljon paremmiksi ja naisellisemmiksi. News flash: missään muualla ei ole todennäköisempää, että nainen on valmis maksamaan treffeillä, kuin meillä Pohjolassa. Missään muualla ei ole tasa-arvoisempaa. Tavallaan haluaisin olla katsomassa kärpäsenä katossa, kun koittaisitte saada japanilaisen treffikumppanin jakamaan päivällisen klustannuksia. Vaan ettehän te reppanat oikeasti koskaan edes pääse Japaniin.
Ulkosuomalaisena huvittaa aina tämä tapa Suomessa, että kysytään puolitetaanko lasku. Jenkeissä ei kysytty koskaan eikä Euroopassa. Oltiin just Pariisissa ja voisin vannoa että olisivat revenneet nauruun jos pariskunta olisi halunnut puolittaa laskun. En tiedä miten peräkylästä Suomessa vielä ollaan
Jos olet naisystävän/vaimon kanssa Pariisissa ja ravintolassa pyydät laskun erikseen, niin varmaan tarjoilija olettaa, että ette ole pariskunta vaan sisko ja veli tai ihan vaan kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että jos ei onnistu treffit ilman rahanmenoa, ei tarvitse treffailla ollenkaan.
Sitä varten on low effort -treffit. Köyhät treffaavat sillä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
NO kerran minä Tinderissä kutsuin nelikymppisen luokanopettajana työskentelevän miehen treffeille ja kirjoitin, että halusin viedä hänet ravintolaan syömään ja että mä voin tarjota. Ehdotin kahta eri kohtuuhintaista ravintolaa, johon mies vastasi, että hän ei mihinkään ketjuravintolaan lähde vaan hänet pitää viedä hienoon ravintolaan syömään.
Ei sitten lähdetty ollenkaan treffeille.
Jos mies ei tarjoa sitä 11-15€ kahvittelua/lounasta , niin voin kyllä tavata uudelleenkin, mutta jos edes silloin ei tarjoa, niin se on vaan merkki siitä, että mies ei ole kiinnostunut minusta parisuhdemielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet naisystävän/vaimon kanssa Pariisissa ja ravintolassa pyydät laskun erikseen, niin varmaan tarjoilija olettaa, että ette ole pariskunta vaan sisko ja veli tai ihan vaan kavereita.
En tiedä kuinka maalainen olet, mutta ulkomailla on tapana että yksi seurueesta maksaa laskun. Sitten mennään seuraavaan paikkaan syömään tai drinksuille ja joku toinen kuittaa laskun. Sivistyneet ihmiset ei mieti, että söit yhden oliivin enemmän kuin minä niin nyt maksat sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NO kerran minä Tinderissä kutsuin nelikymppisen luokanopettajana työskentelevän miehen treffeille ja kirjoitin, että halusin viedä hänet ravintolaan syömään ja että mä voin tarjota. Ehdotin kahta eri kohtuuhintaista ravintolaa, johon mies vastasi, että hän ei mihinkään ketjuravintolaan lähde vaan hänet pitää viedä hienoon ravintolaan syömään.
Ei sitten lähdetty ollenkaan treffeille.
Hyvä, että pääsit siitäkin nilkistä! Olisi tuonut vain harmia elämään.
Kumpikin maksaa omansa. Tämä on nykyisin Suomessa ihan normaalia.
Ihan hyvin toimi kun olen nykysin naimisissa upean naisen kanssa ja pari lastakin saatu.
Varmaan aika puoliksi meni, ku toinen maksoi matkan ja oman kartinginsa, ja mä maksoin molempien rannekkeet 😃
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin maksaa omansa. Tämä on nykyisin Suomessa ihan normaalia.
Ihan hyvin toimi kun olen nykysin naimisissa upean naisen kanssa ja pari lastakin saatu.
Onko tämä Ruotsissakin normaalia? Että mies on pihi vätys, joka käyttää naistaan hyväksi. Kandee hetki miettiä, että tämä ei ole muualla normaalia kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin maksaa omansa. Tämä on nykyisin lähtökohta.
Ollut jo pitkään. Osa yli 60 vuotiaista naisista saattaa vielä haluta, että mies maksaa.