Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka maksaa ensitreffeillä

Vierailija
02.05.2026 |

Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a

Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen. 

Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.  

Kommentit (1124)

Vierailija
401/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on vain näitä ilman jääneitä miehiä, jotka kuvittelee et laadukas nainen lähtee peräkammaripoikien seuraksi😂😂😂😂

Laadukas nainen maksaa osuutensa. Lokki ei maksa.

Höpö höpö. Laadukas nainen lähtee menemään kun sinut näkee

Laadukas nainen ei ole lompakkoloinen. 

Sinä se olet edelleen ilman naista vapun jälkeen. Kukaan fiksu nainen ei kanssasi tee lapsia. Mistä olet ton toksisen asenteesi perinyt? Äidiltäsi, jolla on pelkkiä poikia? Mun tyttäret ei vilkaisekaan kaltaiseesi reppanaan. Mun poikakin on fiksumpi kuin sinä. Olet totaalinen luuseri, joka näissä jaoissa jää ilman, sorry

Vierailija
402/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 10:t treffit mikään kovin iso juttu ole? Olen käynyt parhaimmillaan 9 treffeillä viikossa, kun oli pari päivää että oli parit. Siis eihän siinä nyt kauaa mene kun juttelee 20-30 min kasvokkain, nainen yleensä halusi olla vain kaveri (koska ei pidä ulkonäöstäni, vaikka tykkäsi jutella netissä) ja sitten uutta matoa koukkuun. Tämä oli tosin city.fi keskustelujen ja suomi24 chatin aikoihin, silloin oli helpompi sopia treffejä. Nykyään vaan helppoa niille joilla on komea naama. Aiemmin usein juteltiin netissä ensin, ja sitten vasta vaihdettiin kuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelytreffit. Ei maksa mitään. Jos ei ole hauskaa, vika ei ole treffimuodossa vaan seurassa.

Tämähän se ois. Jos nainen ulisee että en "panosta" häneen, niin ööh... ootko joku silta joka pitäisi räjäyttää? Miksi pitäisi panostaa. Olen oma itseni ja juttelen. Tottakai yritän heittää hyvää läppää ja vaikuttaa mahdollisimman fiksulta, se on ainoa "panostus" mitä teen, hyvin on riittänyt tähän asti

Ei ole riittänyt, kun tällä palstalla uliset.

Vierailija
404/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehden kyselyssä enemmistö (50%) oli kuitenkin järkevästi sitä mieltä että molemmat maksaa omansa. Vain kolmannes oli vanhentuneella mielipiteellä, eli että mies maksaa. Osa näistä varmaan niitä samoja hölmöjä miehiä, jotka ostelevat baareissa naisille juomia (turhaan). Ja osa sitten naispuolisia lokkeja/kerjäläisiä (jotka hyväksikäyttävät näitä juomia ostelevia urpoja, ja juovat ilmaiseksi koko illan).

Vierailija
405/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golddigger kultaharakat lompakkoloishuorrat kuuluvat kaatopaikalle. Valitettavan iso osa naisia siis. Kuten tälläkin palstalla nähdään. Täyttä saastaa.

Vierailija
406/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään paikkaan, jossa kulut pysyvät kohtuullisina. Jos mies pitää naisesta, hän tarjoutuu maksamaan. Jos ei pidä, hän on passiivinen maksutilanteessa ja antaa naisen maksaa omansa. Jos nainen pitää miehestä, hän ottaa tarjouksen vastaan ja signaloi olevansa valmis toisiin treffeihin. Jos nainen haluaa maksaa omansa, ei toisia treffejä ole tulossa. Jos nainen haluaa maksaa molempien omat, nainen säälii miestä. 

Vierailija
407/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä naispuolisia Uuno Turhapuroja löytyy? Mies komistuu lompakon vahvuuden mukaan. Sekö nyt on hienoa? Eikö yhtään hävetä? Hirveesti on tehty töitä naisten ja miesten välisen tasa-arvon eteen.

No, kukin hankkii puolisokseen sellaisen ihmisen kuin haluaa, mutta itselleni on ihan kunnia asia elää itse hankkimillani tuloilla. Mun miehellä oikeasti olisi varaa elättää koko perhe, mutta minusta se ei olisi reilua.

Vierailija
408/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on vain näitä ilman jääneitä miehiä, jotka kuvittelee et laadukas nainen lähtee peräkammaripoikien seuraksi😂😂😂😂

Sinä se olet edelleen ilman naista vapun jälkeen. Kukaan fiksu nainen ei kanssasi tee lapsia. Mistä olet ton toksisen asenteesi perinyt? Äidiltäsi, jolla on pelkkiä poikia? Mun tyttäret ei vilkaisekaan kaltaiseesi reppanaan. Mun poikakin on fiksumpi kuin sinä. Olet totaalinen luuseri, joka näissä jaoissa jää ilman, sorry

Olen nainen enkä mies. 

Vierailija
409/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, kolmannes on yllättävän vähän.. Luulisi että joku 80% ajattelisi niin. 

Itse olen sitä mieltä, et riippuu tilanteesta, mut lähtökohtaisesti kumpikin maksaa omansa 

Vierailija
410/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen miehen kanssa, 1. treffeillä molemmat maksoivat omansa. Nykyään yhteiset rahat, ja 7 vuotta avioliittoa takana. Hyvin menee. Mieheni sanoi, että häneen teki vaikutuksen että halusin maksaa itse, ja ilmoitin siitä jo ennen kuin edes nähtiin. Ettei hän ymmärtäisi sitä väärin. Tuli kuulemma vaikutelma tomerasta ja itsellisestä naisesta, joka ei tarvitse miehen paapomista joka käänteessä. Ja se oli yksi ominaisuus, johon kuulemma hän osaltaan rakastui.

Vierailija
411/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko sellaisen tutkimuksen, jossa mitattaisiin näiden lokki-lompakkoloinen-inceleiden testot? 

Noh, kilpailu ei ainakaan ole meille normaaleille miehille kovaa kun peruskäytöstavoilla pääsee 10% parhaimmistoon. 

Vierailija
412/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 20 vuotta sitten kävin mieheni kanssa treffeillä. Silloin maksettiin puoliksi. Samaa ollaan jatkettu parisuhteessakin. Kulut puoliksi. Jos toisella on tiukkaa, niin silloin tietysti autetaan puolin ja toisin. 

Hyvä te! Ei muutakuin mies raskaaksi niin teillä kaikki jaetaan puoliksi. Muistitko omat eläkkeesi kun olet raskaana ja imetät? ;)

Olen kouluttautunut ja työssäkäyvä nainen. Minulla vara maksaa pullani ja ruokani itse. En ole mieheni tuloista riippuvainen. 

Mitä eläkkeeseeni tulee, niin se on kertynyt jokaisesta äitiysvapaasta, kuten lain mukaan kuuluukin. Pääsen eläkkeelle muutenkin vasta lähemmäs 70-vuotiaana, eikä siinä vaiheessa ole mitään takuita siitä saako kukaan tässä maassa eläkettä. Olen työssäkäyvä ihminen, joten eläkettä kertyy jatkuvasti. Vielä on työuraa lähes 30 vuotta edessä.

Syö pullaa ja kasvata pullapoikia. Näitä on nähty ja taidat olla tämä peräkammarin poika, joka epätoivoisesti yrittää saada keskustelua aikaan;) Tai muuten vain olet vinksahtaneen pojan äityli. Tahi perheetön. 

Vierailija
413/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisen miehen kanssa, 1. treffeillä molemmat maksoivat omansa. Nykyään yhteiset rahat, ja 7 vuotta avioliittoa takana. Hyvin menee. Mieheni sanoi, että häneen teki vaikutuksen että halusin maksaa itse, ja ilmoitin siitä jo ennen kuin edes nähtiin. Ettei hän ymmärtäisi sitä väärin. Tuli kuulemma vaikutelma tomerasta ja itsellisestä naisesta, joka ei tarvitse miehen paapomista joka käänteessä. Ja se oli yksi ominaisuus, johon kuulemma hän osaltaan rakastui.

Sama meillä. Mies oli otettu, kun maksoin itse oman osuuteni. 

Vierailija
414/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta, että miestä säälivä nainen maksaa miehenkin juoman. Olen itsekin tehnyt niin baarissa muutaman kerran. Nauran sitten jälkeenpäin niille reppanoille.

Vierailija
415/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisiko sellaisen tutkimuksen, jossa mitattaisiin näiden lokki-lompakkoloinen-inceleiden testot? 

Noh, kilpailu ei ainakaan ole meille normaaleille miehille kovaa kun peruskäytöstavoilla pääsee 10% parhaimmistoon. 

Ou nou. Sinä et kuulu parhaimmistoon. Ootko vauva-sivuistoilla?

Vierailija
416/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän asian voi myös tiivistää:

JOS MIES ON KIINNOSTUNUT NAISESTA PARISUHDEMIELESSÄ, NIIN HÄN HALUAA TARJOTA. JOS MIES EI TARJOA, NIIN HÄN KOKEE NAISEN LÄHINNÄ (PANO)KAVERINA.

no niin, nyt voitte lopettaa vatkutuksen

Minulle on kerrottu että naiset tienaa nykyään omat rahansa, ja ovat vieläpä miehiä korkeammin koulutettuja. Kyllähän massimuijilla siis löytyy pätäkkää

Niin. Mutta miksi he käyttäisivät sen siittäjään, joka r aiskaa heitä ja lisäksi vielä todennäköisesti pettää? :) naisilla on aika paljon muitakin harrastuksia ja niinkuin vanha sanonta kuuluu, miksi ostaa lehmää kun maitoa saa kaupasta

Hyvät miehet, tässä näette naaraiden asenteen.

Kyllä, jokainen heistä ajattelee juuri näin. Miettikää siis kaksi kertaa miksi vaivautuisitte treffeille, vieläpä maksaen näiden eväät.

Vierailija
417/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvatat loisia?

Vierailija
418/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan jos saan.

Vierailija
419/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa vaan muutama toksinen tyyppi kirjoitella. Eivät suinkaan kirjoita kaikkien miesten puolesta. Laatumiehillä on muuta tekemistä kuin jankata täällä pennosista.

Vierailija
420/1124 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää palstalla olevan paljon peräkammarin poikia, joita edes ajatus treffien kustantamisesta ahdistaa. 

En piittaa maksullisista naisista, varsinkaan halvoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä