Kuka maksaa ensitreffeillä
Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a
Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen.
Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.
Kommentit (1120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran täällä AV:lla joku kertoo, että hän on tutustunut nuoreen ranskalaiseen naiseen, joka on tullut vaihto -oppilaaksi Suomeen. Nainen oli ihmeissään, kun suomalainen mies oli treffeillä vain kävelyttänyt häntä eikä vienyt mihinkään kahvilaan tai ravintolaan.
Suomalaisetkin aina olettaa ulkomaille mennessä kaiken toimivan juuri täsmälleen samalla tavalla kuin kotinurkilla.
Vai ei ehkä sittenkään?
Vain suomalainen ylpeilee sillä että on misogyyni eikä ymmärrä miehen ja naisen eroa. Ryhtykää homoksi jo, kun ette kerran ymmärrä
Yli 20 vuotta sitten kävin mieheni kanssa treffeillä. Silloin maksettiin puoliksi. Samaa ollaan jatkettu parisuhteessakin. Kulut puoliksi. Jos toisella on tiukkaa, niin silloin tietysti autetaan puolin ja toisin.
Sellainen mies joka ei maksa treffeillä, on aika nolo tapaus. Sori vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos NAiNEN haluaa tehdä vaikutuksen, hänen kannattaa maksaa omansa. Osoittaa että on tasa-arvoinen, moderni, älykäs, mutkaton nainen. Myöskin säännöt kuten "Se joka pyysi treffeille, maksaa" on todella paskoja. Kiertoilmaus sille että mies maksaa. Koska mieshän se joutuu pyytämään 95% kerroista. Joten niistä kertyy kuluja, kun monet deitit jäävät siihen yhteen kertaan, kun kemiaa ei ole, ja niitä voi kertyä kuukaudessa lähemmäs 10 kpl. En todellakaan maksa miehenä enää yhtään mitään, jos ei seura kelpaa, niin lähde meneen. Kävelytreffit on myös aivan hyviä, niissä kyllä huomaa jos ei ole kemiaa, ei tarvii kummankaan maksaa turhasta. Nainen joka ei halua maksaa itse, ei voi olla kovin älykäs eikä kannata tasa-arvoa todellisuudessa. Jos tulee uusia treffejä 1. treffien jälkeen, sen jälkeen voidaan alkaa vuorottelemaan, eikä ole niin tarkkaa.
Myöhemmin voin kyllä maksaa hienotkin treffit, naiselle josta oikeasti pidän, kun suhde on jo vakaa. Mutta en todellakaan alussa, ei mulla ole mitään panoksia alussa, kunhan katsellaan että synkkaako nyt edes. Todennäköisesti ei synkkaa, siitä en maksa senttiäkään.
Joopa joo. Miehellä ei ole kohtua tai rintoja, joten jos haluaa tasa-arvoa parisuhteessa niin ryhtykööt homoksi
Mitä tääkin muka tarkoittaa? Naisia ei pakoteta armeijaan eikä sotaan, joten jos haluaa tasa-arvoa yhteisunnassa, niin aloitappa vaikka aluksi maksamalla ne omat kahvis ja pullas....
Vierailija kirjoitti:
Yli 20 vuotta sitten kävin mieheni kanssa treffeillä. Silloin maksettiin puoliksi. Samaa ollaan jatkettu parisuhteessakin. Kulut puoliksi. Jos toisella on tiukkaa, niin silloin tietysti autetaan puolin ja toisin.
Hyvä te! Ei muutakuin mies raskaaksi niin teillä kaikki jaetaan puoliksi. Muistitko omat eläkkeesi kun olet raskaana ja imetät? ;)
Näyttää palstalla olevan paljon peräkammarin poikia, joita edes ajatus treffien kustantamisesta ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Helvetin typerä ajatusmalli. Mietippä sitä, että olet mies joka käy vaikka 10 treffeillä kuukaudessa, joissa ei synny mitään kipinää. Aika normi tavallisen näköiselle miehelle. Sitten ota treffien hinta (vaikkapa kahvi ja viineri kahdelle hengelle), ja kerro se kymmenellä. Joka helvetin kuukausi, kun olet sinkku ja yrität löytää kumppanin.
Ja siis tämä vielä sen päälle, että miehen pitää uskaltaa kysyä treffeille! Eli rangaistaan siitä, että on ollut se rohkeampi osapuoli ja pyytänyt ulos. "Se joka pyysi, maksaa". Moni nainen ei uskalla tehdä aloitetta yhtään missään, torjunnan pelossa. Sitten pitäisi vielä maksaa teille kaikki. Kyllä olette surkeita. Ei ihme että tulitte Aatamin kylkiluusta, pummeja ja paskahousuja.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat maksaa omansa. Ja jos nainen vaatii miestä maksamaan niin naisen pitää antaa miehen tarjoamiselle vastinetta. Ja ei se naisen pelkka seura ei ole vastinetta kun sen ihan saman mies antaa naiselle
Kuka hele sinunkin kanssasi on? Ei kukaan omanarvon tunteva nainen. Saat pelkkiä ressukoita matkaasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä te! Ei muutakuin mies raskaaksi niin teillä kaikki jaetaan puoliksi. Muistitko omat eläkkeesi kun olet raskaana ja imetät? ;)
Ot, mutta eihän työsuhteessa oleva mieskään saa eläkekertymää siltä ajalta, kun on varusmiespalveluksessa. Vertautuu ajallisesti tuohon äitiysvapaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Tosi nolo tapaus nainen, joka ei halua maksaa omaa osuuttaan.
Se nyt vaan on miehen rooli pääasiassa olla maksajan roolissa. Eikä se minua haittaa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä olen sitä mieltä, että tottakai mies maksaa. Eikä vain ensitreffeillä. Tämä on minulle itsestään selvää.
Ei ihme, että olet vielä sinkku ja etsit seuraa. Kuka tuollaista haluaa!
Mies joka olettaa, että minä maksaisin treffeillä, on saman tien paitsiossa. Arvostan itseäni sen verran, että seurani eteen ollaan valmiina panostamaan edes sen verran.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on miehen rooli pääasiassa olla maksajan roolissa. Eikä se minua haittaa yhtään.
Minkä takia?
Vierailija kirjoitti:
Jos NAiNEN haluaa tehdä vaikutuksen, hänen kannattaa maksaa omansa. Osoittaa että on tasa-arvoinen, moderni, älykäs, mutkaton nainen. Myöskin säännöt kuten "Se joka pyysi treffeille, maksaa" on todella paskoja. Kiertoilmaus sille että mies maksaa. Koska mieshän se joutuu pyytämään 95% kerroista. Joten niistä kertyy kuluja, kun monet deitit jäävät siihen yhteen kertaan, kun kemiaa ei ole, ja niitä voi kertyä kuukaudessa lähemmäs 10 kpl. En todellakaan maksa miehenä enää yhtään mitään, jos ei seura kelpaa, niin lähde meneen. Kävelytreffit on myös aivan hyviä, niissä kyllä huomaa jos ei ole kemiaa, ei tarvii kummankaan maksaa turhasta. Nainen joka ei halua maksaa itse, ei voi olla kovin älykäs eikä kannata tasa-arvoa todellisuudessa. Jos tulee uusia treffejä 1. treffien jälkeen, sen jälkeen voidaan alkaa vuorottelemaan, eikä ole niin tarkkaa.
Myöhemmin voin kyllä maksaa hienotkin treffit, naiselle josta oikeasti pidän, kun suhde on jo vakaa. Mutta en todellakaan alussa, ei mulla ole mitään panoksia alussa, kunhan katsellaan että synkkaako nyt edes. Todennäköisesti ei synkkaa, siitä en maksa senttiäkään.
Kaltaisesi mies jää ilman kunnolisra naista. Korkeasti koulutettu nainen ei katsele eikäälykäs nainen tee lapsia sinulle. Kannattaa äidiltäsi kysellä missä kasvatus meni pieleen. Kaltaisesi vävyehdokas on meillä big no-no. Olispa karmeaa jos pitäisi miettiä kuka maksaa Chanelilla;)
Varattomana yliopisto-opiskelijamiehenä pyydän kävelytreffeille. Suosittelen muillekin. Siinä myös huomaa jos nainen on huonokuntoinen, ja alkaa hengästyä tai valitella jalkakipuja pikku lenkistä. Treffien viihdyttävyys tulee KESKUSTELUSTA ja HUUMORISTA (jos tulee), minkä takia pitäisi olla jotakin maksullista oheistoimintaa siinä? Jonka tarkoitus on vain peittää se, ettei oikein ole mitään puhuttavaa.
Mä en ymmärrä miksi pitäisi mennä johonkin vammaiseen kuppilaan ryystämään jotain ylihintaista kahvia, ihmisen kanssa joka ei todennäköisesti henkisellä tasolla kiinnosta tipan tippaa. Todella harvojen ihmisten kanssa syntyy mitään sielujen sinfoniaa, ei edes 1% ihmisistä kanssa. Moni ei edes vastaa ulkonäöltään valokuviansa, mikä on melkein ainoa tieto, mitä ihmisestä voi nykyään tietää ensitreffeillä. Miksi maksaisin? Ihan sama kuin antaisi jokaiselle vastaantulevalle naiselle kadulla rahaa. Ensitreffeillä olet minulle samanarvoinen henkilö, kuin random jalankulkija. Ainoa erotus on se, että olen ajatellut että sinulla on ihan kivoja valokuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä olen sitä mieltä, että tottakai mies maksaa. Eikä vain ensitreffeillä. Tämä on minulle itsestään selvää.
Ei ihme, että olet vielä sinkku ja etsit seuraa. Kuka tuollaista haluaa!
Varakas mies on aina haluttua seuraa. Vaikka just sinä et sellaista arvosta, niin riittävän moni muu arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaltaisesi mies jää ilman kunnolisra naista. Korkeasti koulutettu nainen ei katsele eikäälykäs nainen tee lapsia sinulle. Kannattaa äidiltäsi kysellä missä kasvatus meni pieleen. Kaltaisesi vävyehdokas on meillä big no-no. Olispa karmeaa jos pitäisi miettiä kuka maksaa Chanelilla;)
Kuulostat siltä, että sulla on maailman vanhin ammatti...
Vierailija kirjoitti:
Mies joka olettaa, että minä maksaisin treffeillä, on saman tien paitsiossa. Arvostan itseäni sen verran, että seurani eteen ollaan valmiina panostamaan edes sen verran.
Sinunlaisen kanssa ei edes halua tavata uudelleen. Sen takia varmaan käyt uudestaan ja uudestaan treffeillä? Kukaan ei huoli sinua.