Kuka maksaa ensitreffeillä
Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a
Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen.
Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.
Kommentit (1120)
Vierailija kirjoitti:
Olen vanhanaikainen tässä, mutta mies maksaa ja aukoo ovia.
Luuletko olevasi jotenki parempi kuin treffikumppani?
Vierailija kirjoitti:
Odotan, että mies tarjoutuu maksamaan. En koskaan itse ole aloitteellinen laskun maksussa.
Maksan oman osuuden ja jätän sinut maksamaan oman osuutesi. Ei tavata toista kertaa.
Kerran täällä AV:lla joku kertoo, että hän on tutustunut nuoreen ranskalaiseen naiseen, joka on tullut vaihto -oppilaaksi Suomeen. Nainen oli ihmeissään, kun suomalainen mies oli treffeillä vain kävelyttänyt häntä eikä vienyt mihinkään kahvilaan tai ravintolaan.
Molemmat maksaa omansa. Ja jos nainen vaatii miestä maksamaan niin naisen pitää antaa miehen tarjoamiselle vastinetta. Ja ei se naisen pelkka seura ei ole vastinetta kun sen ihan saman mies antaa naiselle
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn kampaajalla (1200€/vuosi), kosmetologilla (800/vuosi), sokeroinnissa (ihokarvojen poisto), meikkaan (600€/vuosi). Treffeihin valmistautumiseen menee 1-2h.
Oletan, että miws maksaa ravintolalaskun.
Jos ei maksa, sekin in OK, mutta seuraaville treffeille olen mennyt karvaisilla säärillä ja kainaloilla tukka ponnarilla, ilman meikkiä ja huppari päällä. Jostain kumman syystä nuo miehet eivät ole syttyneet minun karvakainaloille. Tulkitsen sen niin, että ovat pinnallisia ja pelkän materian perään.
Mitä vattua? Oletko seko?
Vierailija kirjoitti:
Tämän asian voi myös tiivistää:
JOS MIES ON KIINNOSTUNUT NAISESTA PARISUHDEMIELESSÄ, NIIN HÄN HALUAA TARJOTA. JOS MIES EI TARJOA, NIIN HÄN KOKEE NAISEN LÄHINNÄ (PANO)KAVERINA.
no niin, nyt voitte lopettaa vatkutuksen
Minulle on kerrottu että naiset tienaa nykyään omat rahansa, ja ovat vieläpä miehiä korkeammin koulutettuja. Kyllähän massimuijilla siis löytyy pätäkkää
Jos mies haluaa tehdä vaikutuksen hänen kannattaa maksaa eikä tehdä siitä numeroa.
Kutsujan kannattaa varautua maksamaan, oli mies tai nainen, koska hyvien vanhojen tapojen mukaan kutsuja maksaa.
Jos mennään tekemään jotain kalliimpaa voidaan sopia, että molemmat maksavat omansa. Ei jää sitten mitään velvollisuuden tunnetta jos tuntuu, ettei kiinnostusta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän asian voi myös tiivistää:
JOS MIES ON KIINNOSTUNUT NAISESTA PARISUHDEMIELESSÄ, NIIN HÄN HALUAA TARJOTA. JOS MIES EI TARJOA, NIIN HÄN KOKEE NAISEN LÄHINNÄ (PANO)KAVERINA.
no niin, nyt voitte lopettaa vatkutuksen
Minulle on kerrottu että naiset tienaa nykyään omat rahansa, ja ovat vieläpä miehiä korkeammin koulutettuja. Kyllähän massimuijilla siis löytyy pätäkkää
Niin. Mutta miksi he käyttäisivät sen siittäjään, joka r aiskaa heitä ja lisäksi vielä todennäköisesti pettää? :) naisilla on aika paljon muitakin harrastuksia ja niinkuin vanha sanonta kuuluu, miksi ostaa lehmää kun maitoa saa kaupasta
Vierailija kirjoitti:
Kerran täällä AV:lla joku kertoo, että hän on tutustunut nuoreen ranskalaiseen naiseen, joka on tullut vaihto -oppilaaksi Suomeen. Nainen oli ihmeissään, kun suomalainen mies oli treffeillä vain kävelyttänyt häntä eikä vienyt mihinkään kahvilaan tai ravintolaan.
Suomalaisetkin aina olettaa ulkomaille mennessä kaiken toimivan juuri täsmälleen samalla tavalla kuin kotinurkilla.
Vai ei ehkä sittenkään?
Ensi treffeillä kumpikin maksaa oman osuutensa nii ne ensitreffit pysyy rentouna eikä kummallekkaan tule kiusaantunutta oloa eikä kumpikaan ole velvollinen tekee mitäön enempää. Ensitreffit on tutustumista varten ja sen tutustumisen jälkeen vasta aletaan miettimään toiselle tarjoamista. Eihän kukaan maksele tuntemattomille ihmisille asioita.
N38
Ihan normaalia molempien maksaa omat juttunsa. Periaatteessa ihan samalla tavalla kuin jos olisi kenen tahansa kaverin kanssa kaupungilla kahvilla.
Treffeille mennään tutustumaan ihmiseen. Ei pelaamaan mitään pelejä. Soidinmenot pyrstösulkien pöyhistelyineen kannattaa jättää metsän eläimille.
"Jos mies haluaa tehdä vaikutuksen hänen kannattaa maksaa eikä tehdä siitä numeroa."
Minusta miehen kannattaa pyrkiä treffeillä tekemään vaikutus ensisijaisesti jollain muulla tavalla kuin rahalla lahjomalla.
Nainen maksaa koska nainen on yleensä se joka pyytää treffeille.
Vierailija kirjoitti:
"Jos mies haluaa tehdä vaikutuksen hänen kannattaa maksaa eikä tehdä siitä numeroa."
Minusta miehen kannattaa pyrkiä treffeillä tekemään vaikutus ensisijaisesti jollain muulla tavalla kuin rahalla lahjomalla.
Ei ole sellaista ominaisuutta miksi nainen olisi miehen kanssa ilmaiseksi. Naisella on 1000 geenivarianttia ja miehellä 70 :D olette vaan niin tyhmiä ettette tajua altavastaaja-asemaanne
Jos NAiNEN haluaa tehdä vaikutuksen, hänen kannattaa maksaa omansa. Osoittaa että on tasa-arvoinen, moderni, älykäs, mutkaton nainen. Myöskin säännöt kuten "Se joka pyysi treffeille, maksaa" on todella paskoja. Kiertoilmaus sille että mies maksaa. Koska mieshän se joutuu pyytämään 95% kerroista. Joten niistä kertyy kuluja, kun monet deitit jäävät siihen yhteen kertaan, kun kemiaa ei ole, ja niitä voi kertyä kuukaudessa lähemmäs 10 kpl. En todellakaan maksa miehenä enää yhtään mitään, jos ei seura kelpaa, niin lähde meneen. Kävelytreffit on myös aivan hyviä, niissä kyllä huomaa jos ei ole kemiaa, ei tarvii kummankaan maksaa turhasta. Nainen joka ei halua maksaa itse, ei voi olla kovin älykäs eikä kannata tasa-arvoa todellisuudessa. Jos tulee uusia treffejä 1. treffien jälkeen, sen jälkeen voidaan alkaa vuorottelemaan, eikä ole niin tarkkaa.
Myöhemmin voin kyllä maksaa hienotkin treffit, naiselle josta oikeasti pidän, kun suhde on jo vakaa. Mutta en todellakaan alussa, ei mulla ole mitään panoksia alussa, kunhan katsellaan että synkkaako nyt edes. Todennäköisesti ei synkkaa, siitä en maksa senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ensi treffeillä kumpikin maksaa oman osuutensa nii ne ensitreffit pysyy rentouna eikä kummallekkaan tule kiusaantunutta oloa eikä kumpikaan ole velvollinen tekee mitäön enempää. Ensitreffit on tutustumista varten ja sen tutustumisen jälkeen vasta aletaan miettimään toiselle tarjoamista. Eihän kukaan maksele tuntemattomille ihmisille asioita.
N38
En ole todellakaan rento jos mies yrittää pyrkiä pöksyihini ilmaiseksi, päin vastoin. Nyrkki kurkkuun ja treffit seis saman tien
Se maksaa, kumpi pyytää treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Jos NAiNEN haluaa tehdä vaikutuksen, hänen kannattaa maksaa omansa. Osoittaa että on tasa-arvoinen, moderni, älykäs, mutkaton nainen. Myöskin säännöt kuten "Se joka pyysi treffeille, maksaa" on todella paskoja. Kiertoilmaus sille että mies maksaa. Koska mieshän se joutuu pyytämään 95% kerroista. Joten niistä kertyy kuluja, kun monet deitit jäävät siihen yhteen kertaan, kun kemiaa ei ole, ja niitä voi kertyä kuukaudessa lähemmäs 10 kpl. En todellakaan maksa miehenä enää yhtään mitään, jos ei seura kelpaa, niin lähde meneen. Kävelytreffit on myös aivan hyviä, niissä kyllä huomaa jos ei ole kemiaa, ei tarvii kummankaan maksaa turhasta. Nainen joka ei halua maksaa itse, ei voi olla kovin älykäs eikä kannata tasa-arvoa todellisuudessa. Jos tulee uusia treffejä 1. treffien jälkeen, sen jälkeen voidaan alkaa vuorottelemaan, eikä ole niin tarkkaa.
Myöhemmin voin kyllä maksaa hienotkin treffit, naiselle josta oikeasti pidän, kun suhde on jo vakaa. Mutta en todellakaan alussa, ei mulla ole mitään panoksia alussa, kunhan katsellaan että synkkaako nyt edes. Todennäköisesti ei synkkaa, siitä en maksa senttiäkään.
Joopa joo. Miehellä ei ole kohtua tai rintoja, joten jos haluaa tasa-arvoa parisuhteessa niin ryhtykööt homoksi
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia molempien maksaa omat juttunsa. Periaatteessa ihan samalla tavalla kuin jos olisi kenen tahansa kaverin kanssa kaupungilla kahvilla.
Treffeille mennään tutustumaan ihmiseen. Ei pelaamaan mitään pelejä. Soidinmenot pyrstösulkien pöyhistelyineen kannattaa jättää metsän eläimille.
Jos maksan omani niin En mene julkiselle paikalle vongattavaksi enkä esiintymään miehen seurassa. Sori vaan
Yhdessä maksetaan.