Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MYÖHÄSTELIJÄT KESKUUDESSAMME

Vierailija
30.04.2026 |

He eivät vaan osaa ehtiä. Tulevat myöhässä. Joskus on anteeksipyynnön jatkeena ihan hyväksyttävä selitys tarjolla. Joskus sama myöhästelijä esittää saman verukkeen aina samalla tavalla. Miten sinun arkea tai juhlaa myöhästyjät ovat hämmentäneet?

Kommentit (197)

Vierailija
81/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten jännä, että ne kellosta minuuttien kyttääjät ja kirjoitusvirheistä valittajat on aina samoja tyyppejä.

Vierailija
82/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ymmärtää, ettei aikaa ole olemassa, ei ole koskaan myöhässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin valittaa työpaikalla eräästä, joka tulee aina 2-10 minuuttia myöhässä. Mutta enpä viitsi, kun se on muuten niin tehokas tyyppi ja siltä tulee aina loistavia ideoita. 

Vierailija
84/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"MYÖHÄSTELIJÄT KESKUUDESSAMME"  = Narsismi on sairaus.

Vierailija
85/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän vedettiin nyt taas adhd. Minulla on kyseinen vaiva ja voin valehtelematta sanoa, että myöhästyn harvemmin, kuin keskivertoneurotyypillinen. Lähden kuitenkin aina viime tipassa, koska en kestä odottelua yhtään, esim. juna-asemalla. Viime tipan lähteminen, etenkin jos saan siihen sullottua pakkaamista (joka on muutoin kamalaa), suunnittelua (jota kammoan) ja muuta, saa minun aivot toimimaan täysillä. Aikataulutan kaiken sekunnilleen ja vaikuttavan näköisen sinkoilun jälkeen (mieheni luonnehdinta) olen aina ajoissa. 

Mulla on sama, paitsi että aina toisinaan menee kiirehermostuksesta maha sekaisin, joten sitten olen sinkoilusta huolimatta myöhässä, kun piti istua vessassa 5 minuuttia.

Vierailija
86/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan että torppaatte ne elämästänne. Te nipottaja, pilkunviilaja, kaikesta loukkaantujat sovitte muutenkin paremmin olemaan keskenänne. Rennommat ihmiset on sitten puolestaan mieluusti keskenään. 

Sopii. Ja tänä vuonna firma jakaa  rolex- kellojen sijaa myöhästelijöille lopputilit. Ehtiväiset saavat kellonsa kuten vuotuinen pikkujoulutapa on ollut. Hyviä hetkiä henkilökunnallle, mitattuna tai mittaamatta.

Vierailija
87/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuutin  kyttääjät  keskuudessamme.   Mikään ei  järky  muutaman  minuutin  heitosta.   Paitsi jos on  sellainen työ.  mutta tapaamiset  ym. 

Vierailija
88/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan. Sä oot varmaan samanlainen kuin mun yks ex-kaveri, joka antaa jollekin kahvittelulle jotain ihmeellisiä minuuttiaikoja, joita ei voi edes ulkoa muistaa. Tyyliin 16.53. Sitten kun menen kello 17, niin se siellä naputtaa ensimmäisenä kelloa ja toteaa,  että olen 7 minuuttia myöhässä. Hankkikoot muita kavereita. Minä en tuollaista piilovit tuilua jaksanut katsella.

Vierailija
89/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan että torppaatte ne elämästänne. Te nipottaja, pilkunviilaja, kaikesta loukkaantujat sovitte muutenkin paremmin olemaan keskenänne. Rennommat ihmiset on sitten puolestaan mieluusti keskenään. 

Sopii. Ja tänä vuonna firma jakaa  rolex- kellojen sijaa myöhästelijöille lopputilit. Ehtiväiset saavat kellonsa kuten vuotuinen pikkujoulutapa on ollut. Hyviä hetkiä henkilökunnallle, mitattuna tai mittaamatta.

Myöhästelijät perustaakin sitten oman luovemman firman. Teidän firma kaatuu, kun nipottelette siellä vain keskenänne.

Vierailija
90/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"MYÖHÄSTELIJÄT KESKUUDESSAMME"  = Narsismi on sairaus.

Tietenkin. Eihän se nyt mikään punk-bändi ole. Vaikka vois kyllä toimia siinäkin...

Vierailija
91/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyään on etäkokoukset. Siellä on helppo olla ajoissa paikalla, kun avaa vain koneen. Kun pitää lähteä kotoa jonnekin, niin siinä tulee vastaa niin paljon itsestä riippumattomia tekijöitä, että helposti vähän myöhästyy. 

Vierailija
92/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhästelijät perustaakin sitten oman luovemman firman. Teidän firma kaatuu, kun nipottelette siellä vain keskenänne.

Ok. Tullaan joukolla firmanne avajaisiin! Ilmoitelkaa koska sopii tulla, ja hyvissä  mielummin, ehkä viikkoa ennen avajaisia... tai antaa olla. Ilmoittakaa ehtiessä. Onnea uudelle yritykselle. 

Vierailija
93/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa Suomessakin African time ja rennompi elämä.

"Monissa osissa Afrikkaa vallitsee erilainen, joustavampi aikakäsitys verrattuna länsimaiseen kellontarkkaan aikataulutukseen. Tätä kutsutaan usein nimellä "African time" (Afrikan aika). [1]

Tässä keskeisiä piirteitä tästä kulttuurisesta aikakäsityksestä:

Tapahtumakeskeisyys: Kokous tai juhla alkaa, kun keskeiset ihmiset ovat paikalla ja tilanne tuntuu sopivalta, ei välttämättä silloin, kun kello lyö tietyn ajan.

Ihmiset > Kello: Ihmisten kohtaaminen ja sosiaalinen kanssakäyminen ovat usein tärkeämpiä kuin tarkka aikataulu. Odottelu ei ole hukattua aikaa, vaan mahdollisuus seurustella.

Joustavuus: "African time" voi tarkoittaa, että esimerkiksi sosiaalinen tapahtuma alkaa tuntia tai paria ilmoitettua myöhemmin."

Vierailija
94/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Tullaan joukolla firmanne avajaisiin! Ilmoitelkaa koska sopii tulla, ja hyvissä  mielummin, ehkä viikkoa ennen avajaisia... tai antaa olla. Ilmoittakaa ehtiessä. Onnea uudelle yritykselle. 

No ei kai me teitä sinne haluta

Vierailija
95/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain on ylioptimistinen ja myös todella itsekäs toiminta ajankäytön suhteen.

Eräälle tutulle huomautin, että mene nyt sinne junalaiturille. Et ehdi 5 minuutissa ostaa enää sarjalippua ja vielä siihen junaan. Ei kuunnellut ja myöhästyi.

Myöskään oma kaveri ei voi pidätellä koko junaa siksi, että yksi myöhästelijä ehtisi kyytiin. Ihmetyttää tällainen toiminta.

Yksi kaveri taas teki sitä, et jos oli sovittu tapaaminen kahvilaan esim. klo 16, niin ilmoitti klo 16.05, että lähden nyt kotoa (josta kesti 20-30min päästä paikalle). Ei ollut eka eikä vika kerta. En ymmärrä näitä, jotka ei voi ilmoittaa ajoissa, että myöhästyy. Itse tulin paikalle kauempaa ja olin aina ajoissa. Yleensä etuajassa.

Jos joku on noin törkeä, silloin lähdet pois sieltä kahvilasta. Sylettää tuollainen käytös.

Olin tuolloin aika nuori ja taisin lähteä viereiseen tavarataloon pyörimään väliajaksi. Pyysin iloittamaan, kun neiti suvaitsee saapua paikalle. En tiedä, miten toimisin nykypäivänä. Ei olla enää ko tyypin kanssa tekemisissä. 

Muistan kun nuorempana oli ensitreffit yhden nuoren miehen kanssa ja tämä oli 15-30min myöhässä ilman pätevää syytä. Olin kiukkuinen kuin ampiainen asiasta. Enkä suotta. 

Yks ex saattoi olla yli 15min myöhässä siksi, että TISKASI! No oli muutenkin monin tavoin moukka ja epävakaa. Onneksi juttu loppui lyhyeen. Kun valitin hänelle myöhästymisestä (tiskauksen takia), veti herneet ja ajoi tahallaan autolla hetken kuin raivopää niin, että pelotti. 

Vierailija
96/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruuden poikaystävä myöhästyi lähes aina. En ymmärrä, miten pärjää nyt erikoilääkärinä. 

Esimerkki: asuin 160 km päässä ja oli lankapuhelinten aika, joten en kehdannut turhaan soittaa heidän perheen lankapuhelimeen. 

Kerran kuitenkin soitin, että missä mahtaa viipyä, kun vanhempieni laittamat tarjoilut alkavat mennä piloille pöydällä. Hän ei ollut vielä edes lähtenyt yli 2 tunnin matkalle. 

Seurustelimme ollessamme 16-20 -vuotiaita. 

Vierailija
97/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia myöhästyä silloin tällöin, mutta jatkuva myöhästely kertoo typeryydestä

Vierailija
98/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Myöhästymisestä verisesti loukkantuva jankkaajakin taas paikalla. Mikset lue niitä sun vanhoja ketjuja vain läpi. 

Vierailija
99/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä pituisesta myöhästymisestä te loukkaantujat loukkaannutte? Minuutista jo? 

Vierailija
100/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten tuttuni vakimyöhästelijä osaa olla aina sen 10-15 min myöhässä ?

Jos hän on neuroepätyypillinen tms niin tuo on kyllä aika säntillistä touhua.

Jos itse myöhästyn hän on hyvin loukkaantunut. Yleensä kyllä oon ajoissa.

Veikkaan että myöhästyy aina jostain tietystä bussista, jolla ehtisi juuri.  Tulee seuraavalla, joka lähtee tadaa, 10-15 minuuttia myöhemmin! Näin on aina sen saman 10-15 minuuttia myöhässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan