Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MYÖHÄSTELIJÄT KESKUUDESSAMME

Vierailija
30.04.2026 |

He eivät vaan osaa ehtiä. Tulevat myöhässä. Joskus on anteeksipyynnön jatkeena ihan hyväksyttävä selitys tarjolla. Joskus sama myöhästelijä esittää saman verukkeen aina samalla tavalla. Miten sinun arkea tai juhlaa myöhästyjät ovat hämmentäneet?

Kommentit (197)

Vierailija
61/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan näkemääni paitatekstiä: "Anteeksi, kun myöhästyin, mutta en halunnut tulla."

Mutta vakavasti. Ihmiset ovat erilaisia. Minulla on aina valmiiksi jo yksi ystävä mukana - kirja. Ei haittaa kohtuulliset myöhästelyt.

Mikä on ystävä mukana -kirja? En ole kuullutkaan. 

"ystävä mukana - kirja". Ei ystävä mukana -kirja.

Voisi tietysti olla myös kirja nimeltä Ystävä mukana. Tai Yksi ystävä mukana -kirja.

Jatketaanko? Olen sanasaivartelun mestari. Johtuu ehkä osin siitäkin, että minulla on aina mukana ystävä - kirja.

Toki ajatusviiva (–) olisi parempi merkki, mutta näppäimistöstä riippuen sen tuottaminen  vaatii liikaa ajatustoimintaa näin vappuaamuna.

On huonoa suomea käyttää minkäänlaisia tarpeettomia viivoja yleiskielisessä tekstissä.

Minulla on aina jo yksi ystävä mukana, kirja.

Kyllä ajatusviivan käyttö kuuluu ihan normaaliin yleiskieleen. 

Vierailija
62/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän vedettiin nyt taas adhd. Minulla on kyseinen vaiva ja voin valehtelematta sanoa, että myöhästyn harvemmin, kuin keskivertoneurotyypillinen. Lähden kuitenkin aina viime tipassa, koska en kestä odottelua yhtään, esim. juna-asemalla. Viime tipan lähteminen, etenkin jos saan siihen sullottua pakkaamista (joka on muutoin kamalaa), suunnittelua (jota kammoan) ja muuta, saa minun aivot toimimaan täysillä. Aikataulutan kaiken sekunnilleen ja vaikuttavan näköisen sinkoilun jälkeen (mieheni luonnehdinta) olen aina ajoissa. 

Olet sitten harvinaisen järjestelmällinen adhd. Systeemisi on kuitenkin aika haavottuvainen. Jos joku menee pieleen (esim. kotiavaimet väärässä paikassa)  myöhästyminen on taattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että mitä narsistisempi ihminen on, sitä voimakkaammin hän reagoi toisen myöhästymiseen. Ego ei kestä sitä. Kontrollifriikeille hyvin hankalaa myös.

Totta.

MINUN aikaani on nyt tuhlattu

MINÄ olen joutunut odottamaan

Tämä on henkilökohtainen loukkaus MINUA kohtaan

Tästä on haittaa MINULLE

Myöhästyjä ei kunnioita MINUN aikaani

Siis just päin vastoin. Toihan on itsekkyyttä täydellistä välinpitämättömyyttä muista ihmisistä, että joku luulee, että hänellä on oikeus tulkita aikaa niin kuin parhaiten ITSELLE sopii. Sivusta

Oikeus tulkita aikaa 🤣 

Vierailija
64/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin kaverin kanssa menossa yhteen tapahtumaan ja vähän ennen lähtöä kaveri sanoo vielä käyvänsä nopeasti suihkussa. Extempore päättikin vaihtaa nopean suihkun vaahtokylvyksi. Sain siinä tovin jos toisenkin ihmetellä mikä kestää. Kaveri oli muutenkin hidas liikkeissään niin meni pitkään tajuta asian laita.

Vaahtokylpy-kaveri on aivan paras tarina! Hän keskittyi siihen hetkeen ja kaikki ympärillä oleva katosi.

Vierailija
65/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan näkemääni paitatekstiä: "Anteeksi, kun myöhästyin, mutta en halunnut tulla."

Mutta vakavasti. Ihmiset ovat erilaisia. Minulla on aina valmiiksi jo yksi ystävä mukana - kirja. Ei haittaa kohtuulliset myöhästelyt.

Mikä on ystävä mukana -kirja? En ole kuullutkaan. 

"ystävä mukana - kirja". Ei ystävä mukana -kirja.

Voisi tietysti olla myös kirja nimeltä Ystävä mukana. Tai Yksi ystävä mukana -kirja.

Jatketaanko? Olen sanasaivartelun mestari. Johtuu ehkä osin siitäkin, että minulla on aina mukana ystävä - kirja.

Toki ajatusviiva (–) olisi parempi merkki, mutta näppäimistöstä riippuen sen tuottaminen  vaatii liikaa ajatustoimintaa näin vappuaamuna.

On huonoa suomea käyttää minkäänlaisia tarpeettomia viivoja yleiskielisessä tekstissä.

Minulla on aina jo yksi ystävä mukana, kirja.

Kyllä ajatusviivan käyttö kuuluu ihan normaaliin yleiskieleen. 

Huomaa sana: tarpeettomia.

Vierailija
66/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia myöhästyä kaksi minuuttia kuin 15-20 minuuttia tai enemmän.

Vain muutamassa maassa koko maapallolla on tällaisia minuuttipoliiseja kuin Suomessa. 

Ainakin isoissa kapungissa julkinen liikenne ja liikennejärjestelyt on niin epäluotettavia, ettei aikatauluttaminen voi aina onnistua.

Vierailija
67/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain muutamassa maassa koko maapallolla on tällaisia minuuttipoliiseja kuin Suomessa. 

Ainakin isoissa kapungissa julkinen liikenne ja liikennejärjestelyt on niin epäluotettavia, ettei aikatauluttaminen voi aina onnistua.

Miksi ihmeessä pitää itse aikatauluttaa menonsa sekunnilleen, jolloin pienikin itsestä johtumaton viivästys johtaa kymmenien minuuttien mylhästymiseen? Isoissa kaupungeissa julkiset kulkee parin minuutin välein, joten sitä voi hypätä vaikka aiempaan bussiin ja, hui kauhea, olla etuajassa.

Vierailija
68/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten tuttuni vakimyöhästelijä osaa olla aina sen 10-15 min myöhässä ?

Jos hän on neuroepätyypillinen tms niin tuo on kyllä aika säntillistä touhua.

Jos itse myöhästyn hän on hyvin loukkaantunut. Yleensä kyllä oon ajoissa.

Vierailija
69/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat törkeitä.

Ja ne on aina ne samat tyypit jotka ovat aina myöhässä.

Vierailija
70/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitää itse aikatauluttaa menonsa sekunnilleen, jolloin pienikin itsestä johtumaton viivästys johtaa kymmenien minuuttien mylhästymiseen? Isoissa kaupungeissa julkiset kulkee parin minuutin välein, joten sitä voi hypätä vaikka aiempaan bussiin ja, hui kauhea, olla etuajassa.

Voi, jos se on mahdollista. Aina vaan ei ole, koska ihmisillä on muitakin aikatauluja ja muuta elämää kuin kahvittelu sinun kanssasi.

Vierailija
71/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nää yllätykset tulee siitä että oli ruuhkaa tai punaiset liikennevalot tai että unohtui että sattui omistamaan koiran joka piti viedä pissille... 

Vierailija
72/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, jos se on mahdollista. Aina vaan ei ole, koska ihmisillä on muitakin aikatauluja ja muuta elämää kuin kahvittelu sinun kanssasi.

Eli se oma aika on arvokkaampaa kuin muiden aika.

Vierailija
73/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! 

Vierailija
74/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika on rahaa 🍻🚬👴🏼👍🏼

Ja myöhästyjä on inflaatio.

Vierailija
75/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että mitä narsistisempi ihminen on, sitä voimakkaammin hän reagoi toisen myöhästymiseen. Ego ei kestä sitä. Kontrollifriikeille hyvin hankalaa myös.

Ettäs myöhästyjän uhri on oikeasti syyllinen?

Ja vieläpä psykologisella vialla varustettu? Ei minun mielestä.

Vierailija
76/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhästelijät lienee astetta tyhmempiä

Suvaitsemattomat ja empatiakyvyttömät ihmiset ainakin ovat rajoittuneempia.

Eläköön se pieni (aika)ero. Niin, eihän aikaa näy oikeasti missään. Joku  aurinkokello piti väsätä,  että voi toiset tulla myöhässä ja toiset pääsee siitä huomauttamaan. Sitten aurinkokellosta kehittyi aina vaan tarkempaa tyhjyyden mittaria. Nykyään satasen juoksu mitataan niin tarkoin, että kaksoiskullat  samassa juoksussa ovat mahdottimuus.

Vierailija
77/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta huomaa kuinka vähäinen ymmärrys monella on ihmisen aivoista. Sarjamyöhästyjillä myöhästyminen tapahtuu. Se ei ole valinta. Ennen tärkeää tapahtumaa aivot ei siirry sellaiseen tilaan jossa tapahtuu järkeviä ja ajankohtaisia asioita vaan päinvastoin harhauttavat toimintaa. 

No jos ei toimi ajoitus niin kerro etukäteen tapaamisesta: Tulen kyllä, en tiedä koska. Älkää odottako suotta. Jos en tule ollenkaan niin sori siitä.

Vierailija
78/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhästelijät ovat tutkitusti luovempia ja heillä on parempi ongelmanratkaisukyky.

Ni no. Ongelma selviää kun myöhästelijä keksii siihen ratkaisun! Siitä on siisti jatkaa patenttinerona ikiliikkujan viimeistelyyn. 

Vierailija
79/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan että torppaatte ne elämästänne. Te nipottaja, pilkunviilaja, kaikesta loukkaantujat sovitte muutenkin paremmin olemaan keskenänne. Rennommat ihmiset on sitten puolestaan mieluusti keskenään. 

Vierailija
80/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun aikasi ei ole kaikista arvokkaita. Myös niiden muiden ihmisten, joita päivän aikana näkee,  aika on.

sivusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme