Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MYÖHÄSTELIJÄT KESKUUDESSAMME

Vierailija
30.04.2026 |

He eivät vaan osaa ehtiä. Tulevat myöhässä. Joskus on anteeksipyynnön jatkeena ihan hyväksyttävä selitys tarjolla. Joskus sama myöhästelijä esittää saman verukkeen aina samalla tavalla. Miten sinun arkea tai juhlaa myöhästyjät ovat hämmentäneet?

Kommentit (197)

Vierailija
121/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eletä enää vanhempien natsiaikaa jolloin työ ja aikataulut olivat tärkeintä elämässä. Niin muuttuu maailma, Eskoni.

Vierailija
122/197 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta. Aivan sama tuleeko vieraat nyt vai 15 minuutin kuluttua. Aivan sama.

Minulle myös! En ymmärrä miksi tällaisestakin joku ottaa hirveän stressin. En oo koskaan varmaan ees noteerannut saapuiko vieraat minuutilleen. Mutta kai sitä stressiä ja mielipahaa täytyy repiä kaikesta mistä vaan irti lähtee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/197 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhästelijät ovat tutkitusti luovempia ja heillä on parempi ongelmanratkaisukyky.

Kas kun eivät osaa ratkaista sitä ongelmaa, miten pystyisivät olemaan ajoissa. 

Ei se ole ongelma.

Vierailija
124/197 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei eletä enää vanhempien natsiaikaa jolloin työ ja aikataulut olivat tärkeintä elämässä. Niin muuttuu maailma, Eskoni.

Mikko Vilkastus, maailma on edelleen pyöreö ja ihmiset nisäkkäitä. 

Vierailija
125/197 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta. Aivan sama tuleeko vieraat nyt vai 15 minuutin kuluttua. Aivan sama.

Jäätelö kannartaa ottaa pakasimesta vieraiden istuutuessa tarjoilun ääreen.  Eräille tulijoille laitan jätskikulhon  pöytään hieman ennen kuin heidän pitäisi saapua. ,Sama vanha maitolitra kulhossa lilluu

kuin heidän  edellisellä, myöhästyneellä visiitillä.

Aina se yllättää heidät. Möskä kulhossa. Kun mä kuulin että jätski saa pehnentyä huoneenlämmössä.ja kun mä luukin että vieraat tulee ajallaan. 

Tyhmää mutta sairaan virkistävää touhua.

Vierailija
126/197 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan puhelimet keksitty, jos huomaa myöhästyvänsä enemmän kuin 5 min. Siis jos on sovittu tavata ulkona tietyssä paikassa.

Kyläilijällä ei niin tarkkaa, varsinkin pienten lasten kanssa. 

Miten myöhästelijät menevät lääkäriin? Maksavat siitä kuten tässä ajassa on käytäntö.

Vierailija
127/197 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet olisi minulla ongelmat, jos jaksaisin toisten myöhästelyistä välittää. Enhän minä ole silloin myöhässä mistään vaan joku muu. 

Kuinka paljon välität muiden vatsakivuista?

Vierailija
128/197 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein näiden myöhästelystä raivoavien ongelma on se, että he ovat itse aivan tarpeettoman ajoissa. Menkää paikalle sovittuun aikaan, niin ei tunnu maailmanlopulta, jos toinen on kaksi minuuttia myöhässä.

Vierailija
129/197 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet olisi minulla ongelmat, jos jaksaisin toisten myöhästelyistä välittää. Enhän minä ole silloin myöhässä mistään vaan joku muu. 

Kuinka paljon välität muiden vatsakivuista?

No riippuu kivun asteesta. Ankara kipu=tilaa kyyti ensiapuun.  Melko kipeä = apteekista apu? Vellova stressi = unohda myöhästelijä! Ja mikä on hyväksi itselle sen voi ehdottaa toiselle vatsavaivaiselle avuksi.

Vierailija
130/197 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein näiden myöhästelystä raivoavien ongelma on se, että he ovat itse aivan tarpeettoman ajoissa. Menkää paikalle sovittuun aikaan, niin ei tunnu maailmanlopulta, jos toinen on kaksi minuuttia myöhässä.

Onko tästä teesistä ihan tutkittua tietoa, vaiko mutulla havaitsit?

Vierailija
131/197 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sopia tapaaminen sellaiseen paikkaan, jossa voi odotellessa tehdä jotain. Kiertää kaupassa, lukea, ym. Nykyaikana tosin kaikilla on oma viihdekeskus mukana puhelimissaan, joten odottelu tuskin on pitkäveteistä.
Jos tietää, että joku on aina myöhässä, menee itsekin sen verran myöhässä.

Vierailija
132/197 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi muuten pitää joidenkin kohdalla paikkansa.

Vierailija
133/197 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa tapaamiset, "noin" esim. klo 5 "maissa", eikä millekään tarkalle minuttikellonlyömälle. Ystävyyden pitäisi olla rentoa, ei kellon vahtaamista.

Vierailija
134/197 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrollifriikit saa kohtauksia, kun kaikki eivät ole yhtä kontrollifriikkejä.

Vierailija
135/197 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainainen myöhästely on itsekästä. Kyvyttömyyttä hallita ajankäyttöä. 

Vierailija
136/197 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään ylitärkeinä pitävät kokevat kolauksen, kun joutuvat odottamaan.

Vierailija
137/197 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain on ylioptimistinen ja myös todella itsekäs toiminta ajankäytön suhteen.

Eräälle tutulle huomautin, että mene nyt sinne junalaiturille. Et ehdi 5 minuutissa ostaa enää sarjalippua ja vielä siihen junaan. Ei kuunnellut ja myöhästyi.

Myöskään oma kaveri ei voi pidätellä koko junaa siksi, että yksi myöhästelijä ehtisi kyytiin. Ihmetyttää tällainen toiminta.

Yksi kaveri taas teki sitä, et jos oli sovittu tapaaminen kahvilaan esim. klo 16, niin ilmoitti klo 16.05, että lähden nyt kotoa (josta kesti 20-30min päästä paikalle). Ei ollut eka eikä vika kerta. En ymmärrä näitä, jotka ei voi ilmoittaa ajoissa, että myöhästyy. Itse tulin paikalle kauempaa ja olin aina ajoissa. Yleensä etuajassa.

Jos joku on noin törkeä, silloin lähdet pois sieltä kahvilasta. Sylettää tuollainen käytös.

Minä olen odottanut että saapuu paikalle ja lähtenyt sitten heti kun tekosyyt on kuunneltu.   

Todeten, että "minulla ei nyt ole enenpää aikaa tänään sinulle varattuna."

Vierailija
138/197 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että mitä narsistisempi ihminen on, sitä voimakkaammin hän reagoi toisen myöhästymiseen. Ego ei kestä sitä. Kontrollifriikeille hyvin hankalaa myös.

Et ole narsisti -diagnoosin omaavaa koskaan tavannutkaan.

Vierailija
139/197 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi muuten pitää joidenkin kohdalla paikkansa.

Kyllä. Mennään paikalle puoli tuntia etuajassa ja 31 minuutin odottamisen jälkeen ollaan aivan raivona, kun on jouduttu odottamaan jo niin kauan. Eikä millään ymmärretä, että 30 minuuttia tuosta odotuksesta oli ihan oma valinta.

Vierailija
140/197 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain on ylioptimistinen ja myös todella itsekäs toiminta ajankäytön suhteen.

Eräälle tutulle huomautin, että mene nyt sinne junalaiturille. Et ehdi 5 minuutissa ostaa enää sarjalippua ja vielä siihen junaan. Ei kuunnellut ja myöhästyi.

Myöskään oma kaveri ei voi pidätellä koko junaa siksi, että yksi myöhästelijä ehtisi kyytiin. Ihmetyttää tällainen toiminta.

Yksi kaveri taas teki sitä, et jos oli sovittu tapaaminen kahvilaan esim. klo 16, niin ilmoitti klo 16.05, että lähden nyt kotoa (josta kesti 20-30min päästä paikalle). Ei ollut eka eikä vika kerta. En ymmärrä näitä, jotka ei voi ilmoittaa ajoissa, että myöhästyy. Itse tulin paikalle kauempaa ja olin aina ajoissa. Yleensä etuajassa.

Jos joku on noin törkeä, silloin lähdet pois sieltä kahvilasta. Sylettää tuollainen käytös.

Minä olen odottanut että saapuu paikalle ja lähtenyt sitten heti kun tekosyyt on kuunneltu.   

Todeten, että "minulla ei nyt ole enenpää aikaa tänään sinulle varattuna."

Toi on tahallista töykettä, kun taas myöhässä olevan aikaoptimistin myöhästyminen ei ole tahallista. 
Koittakaa ymmärtää, ettei myöhästelijän myöhästyminen johdu teistä, se ei ole kohdistettu teihin ja myöhästelijä kärsii itse siitä eniten kuitenkin. Jos joku on jatkuvasti myöhässä, mene itsekin tapaamiseen yhtä myöhässä.