Yli 50-vuotias, oletko ottanut vyöruusurokotteen?
Kommentit (70)
Pitäis varmaan ottaa kun olen sairastanut tosi kovan vesirokon, mutta onhan tuo hinta suolainen. Olen kyllä omakustanteisesti hankkinut influenssa- ja aivokuumerokotteet.
Vierailija kirjoitti:
Pitäis varmaan ottaa kun olen sairastanut tosi kovan vesirokon, mutta onhan tuo hinta suolainen. Olen kyllä omakustanteisesti hankkinut influenssa- ja aivokuumerokotteet.
Niin, ja pneumorokotteen kans.
Vierailija kirjoitti:
Täytän kesällä 47 eli en ilmeisesti saa sitä vielä? Mun varmaan olisi hyvä tuo ottaa koska on useampi perussairaus ja varmaan vastustuskyky heikentynyt jo muutenkin. Mun tuurilla, jos tuon saisin, niin ei olisi lievä. On ollut niin paskaa tuuria terveysasioissa 20v lähtien.
18 vuotta täyttänyt voi ottaa vyöruusurokotteen.
Erityisesti sitä suositellaan yli 50-vuotiaille ja siksi sitä heille markkinoidaan niin innokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vyöruusurokote vähentää myös dementian, sydäntautien ja aivohalvauksien riskiä.
Tästä on nyt tutkimus menossa. Siihen otetaan vain yli seitsemänkymppisiä. Harmi etteivät sitä nuoremmat pääse tutkittaviksi.
Mahdollisimman vähän mitään uutuusrokotteita mulle, kiitos. Enpä ottanut koronaakaan, enkä ota vuosittaista infulenssaa. En ole kyllä vielä kumpaakaan tietääkseni sairastanutkaan.
Perinteisemmät ohjelmanmukaiset rokoteet olen 70-80 -luvuilla saanut. Myöhemmin ottanut hepatiitin ja jäykkäkouristuksen, eli en ihan täysin niitä vastaankaan ole. Koekaniiniksi en vain halua.
Otin, koska työskentelen sairaalassa. Rokotus edellytetään, koska en sairastanut tuota tautia lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kallis?
Rokotuksia tarvitaan kaksi, maksavat 250€ kappale. Juuri eilen kysyin lääkäriltä.
Meilläpäin saa konttiklinikalta hiukan yli 200€:lla. On aika jo varattu eka piikille.
En, enkä ota, vyöruusu on ollut jo noin 30 vuotiaana
Vierailija kirjoitti:
En, enkä ota, vyöruusu on ollut jo noin 30 vuotiaana
Voi tulla uudestaan.
En tiedä olenko sairastanut vesirokon.