Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut liittyvät jehovantodistajiin tai helluntaikirkkoon kun tulevat uskoon?

Vierailija
26.04.2026 |

Miksi ei voi vain uskoa Jumalaan itsekseen? Tarvitaanko uskossaolemiseen jotain hurmoshenkistä porukkaa ympärille?

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin että jollain lailla rikkinäiset ihmiset tarvitsevat jotain äärikokoemuksia.

Olet varmaan oikeassa. Olen muutaman kerran käynyt helluntaiseurakunnassa ja huomasin, että sinne ajautuu entisiä päihdeongelmaisia tai muita mielenter eyden kanssa kamppailevia.  Ja siellähän heille kerrotaan, että Jeesus on pelastanut heidät vaikka olisi mitä tehnyt. Minulle ei oikein avautunut se, miksi omilla teoilla ei ole merkitystä, vaan vain sillä että on usko Jeesukseen. Voit olla vaikka murhaaja, mutta taivaaseen pääset kunhan vain uskot.

Samaa olen miettinyt. Helluntailaisissa on paljon entisiä alkoholisteja, vankilassa istuneita, lapsiin sekaantuneita ja vaikka mitä kaikkia hirveitä asioita tehneitä. Helluntailaisuuden opit vetoavat ihmisiin, jotka ovat tehneet paljon pahaa. 

Onvarmasti suuri helpotus kuvitella, että taivaaseen pääsee vaikka olisi tehnyt hirveän synnin, esim tappanut.

Yksi kaverini on helluntaipiireissä, ja hänelle pahimmat synnintekijät ovat homoseksuaalit ja abortintekijät.

Homoja on hyvä vihata. Saavat murhamiehet, pedarit ja muut toisten elämiä tuhonneet tuntea itsensä edes jotakin ihmisryhmää paremmaksi.

Vierailija
102/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin että jollain lailla rikkinäiset ihmiset tarvitsevat jotain äärikokoemuksia.

Olet varmaan oikeassa. Olen muutaman kerran käynyt helluntaiseurakunnassa ja huomasin, että sinne ajautuu entisiä päihdeongelmaisia tai muita mielenter eyden kanssa kamppailevia.  Ja siellähän heille kerrotaan, että Jeesus on pelastanut heidät vaikka olisi mitä tehnyt. Minulle ei oikein avautunut se, miksi omilla teoilla ei ole merkitystä, vaan vain sillä että on usko Jeesukseen. Voit olla vaikka murhaaja, mutta taivaaseen pääset kunhan vain uskot.

Samaa olen miettinyt. Helluntailaisissa on paljon entisiä alkoholisteja, vankilassa istuneita, lapsiin sekaantuneita ja vaikka mitä kaikkia hirveitä asioita tehneitä. Helluntailaisuuden opit vetoavat ihmisiin, jotka ovat tehneet paljon pahaa. 

Onvarmasti suuri helpotus kuvitella, että taivaaseen pääsee vaikka olisi tehnyt hirveän synnin, esim tappanut.

Yksi kaverini on helluntaipiireissä, ja hänelle pahimmat synnintekijät ovat homoseksuaalit ja abortintekijät.

Homoja on hyvä vihata. Saavat murhamiehet, pedarit ja muut toisten elämiä tuhonneet tuntea itsensä edes jotakin ihmisryhmää paremmaksi.

Ketään ei saa vihata, viha ei ole Jumalasta. Synnin osoittaminen on kuiteinkin eri asia, ja kun saa ottaa Jeesuksen Herrakseen, silloin ei voi jatkaa syntisessä elämäntavassa. 

Lue viestini, nro 76! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kun tulin uskoon joskus 70-luvulla niin lopetin heti pakonomaisesti tupakanpolton, alkoholin juonnin ym. vaikka vitutti koko ajan. Liityin yhteen lahkoon jossa oli niin tiukkoja sääntöjä että voi hyvä Jumala. Eihän se uskossa olo sitten kestänyt kauaa, lankesin entisiin synteihin ja vielä suurempiinkin. Nyt 66-vuotiaana muistelen tuota aikaa lähinnä huvittuneena.

Uskossa voi olla tosiaan ihan salassakin, mitään ei ole pakko tehdä ja suorittaa. Siunausta kaikille!

Vierailija
104/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on sekaantunut jehovista. Tämä on meille kovin vaikeata

En tiedä mitä tehdä

Vierailija
105/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyttäreni on sekaantunut jehovista. Tämä on meille kovin vaikeata. En tiedä mitä tehdä."

Monta Jumalaa hänellä mielessä? Kyllä se aikaa myöten hänelle selviää, että kenen luokse hän haluaa mennä.

Vierailija
106/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se tämä luterilainen kirkko on täysin woketettu.

Ei mulla muuta.

Ettekö te lampaat ikinä kyllästy matkimaan kaikkea Amerikasta? Mitä on "woketus"? Ja tällä kertaa suomeksi kiitos.

Vierailija
107/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mukavaa löytää samanhenkisiä ystäviä, jotka ovat kiinnostuneet samasta uskonnosta. Laulamme ja rukoilemme yhdessä. T. helluntailainen

Vierailija
108/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ro ma nit tuovat meidän uskonyhteisöömme aivan ihanaa musiikkia. Ei niistä tilaisuuksista halua olla poissa koskaan. T. helluntaiuskovainen

Vierailija
109/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kun tulin uskoon joskus 70-luvulla niin lopetin heti pakonomaisesti tupakanpolton, alkoholin juonnin ym. vaikka vitutti koko ajan. Liityin yhteen lahkoon jossa oli niin tiukkoja sääntöjä että voi hyvä Jumala. Eihän se uskossa olo sitten kestänyt kauaa, lankesin entisiin synteihin ja vielä suurempiinkin. Nyt 66-vuotiaana muistelen tuota aikaa lähinnä huvittuneena.

Uskossa voi olla tosiaan ihan salassakin, mitään ei ole pakko tehdä ja suorittaa. Siunausta kaikille!

Kun Jumala antaa uskon ihmiselle, ja Ihminen uudestisyntyy Pyhästä Hengestä ja vastaanottaa Jeesuksen elämäänsä, silloin Pyhä Henki ohjaa Jumalan tahdon mukaiseen elämään, ja parannukseen. 

Kirjoitit että luovuit asioista pakonomaisesti, tämä viittaa siihen ettet ole uudestisyntynyt. Mikään kirkkokunta tai seurakunta ei myöskään pelasta, ainoastaan henk koht usko.

Muista myös että Jumala tietää, näkee kaiken. On totta että teot eivät pelasta, mutta tahallisia syntejä ei voi jatkaa, kun on vastaanottanut Jeesuksen elämäänsä.

Pyydä että saisit vastaanottaa uskoa Jumalalta!

Vierailija
110/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille jotka mietitte miten se on muka niin helppoa saada anteeksi hirveitä rikoksia ja jatkaa tosta vaan:  muistuttaisin Jeesuksen sanat Syntiselle naiselle: "syntisi ovat anteeksi annetut, MENE, ÄLÄKÄ ENÄÄ SYNTIÄ TEE!  Eli, parannus on tehtävä.  Armosta me olemme pelastetut, emme tekojemme tähden.

Vierailija
111/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ro ma nit tuovat meidän uskonyhteisöömme aivan ihanaa musiikkia. Ei niistä tilaisuuksista halua olla poissa koskaan. T. helluntaiuskovainen

Pitääköhän se paikkansa, että ro ma nit on usein helluntailaisia, koska kansankirkko on hieman syrjinyt heitä? Näin olen kuullut.

Minä en kuulu mihinkään kirkkokuntaan nykyisin, mutta uskon Herraan Jeesukseen vapahtajanani. Ei siinä tarvitse välttämättä seurakuntaa - mukavaa tietysti olisi jos olisi sellainen.

Vierailija
112/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin teillä on hienoa musiikkia, mutta melko ohueksi muuten jää teidän kokousten anti. 

Vierailija
113/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se tämä luterilainen kirkko on täysin woketettu.

Ei mulla muuta.

Ettekö te lampaat ikinä kyllästy matkimaan kaikkea Amerikasta? Mitä on "woketus"? Ja tällä kertaa suomeksi kiitos.

Woketus on homouden, lesbouden, trans, y.m seksuaalisyntien ihannointi ja tyrkyttäminen. 

Kirkko joka juhlii synnillä, ja halveksii Jumalan Sanaa on Saatanasta. 

T.eri

Vierailija
114/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääköhän se paikkansa, että ro ma nit on usein helluntailaisia, koska kansankirkko on hieman syrjinyt heitä? Näin olen kuullut.

Minä en kuulu mihinkään kirkkokuntaan nykyisin, mutta uskon Herraan Jeesukseen vapahtajanani. Ei siinä tarvitse välttämättä seurakuntaa - mukavaa tietysti olisi jos olisi sellainen.

https://areena.yle.fi/1-3784567 

Kyllä se näin taitaa osin olla - tuo radiojuttukin viittaisi siihen. T. Aiempi

Vierailija
115/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://areena.yle.fi/1-3784567

Äh, viallinen linkki tuo aiempi.🙈

Vierailija
116/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helluntaikirkko, ainakin Suomessa on hyväksynyt naisia pastoreiksi, vaikka Raamattu kieltää naisia toimimasta pastoreina.

Ikävää.

Vierailija
117/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helluntaikirkko, ainakin Suomessa on hyväksynyt naisia pastoreiksi, vaikka Raamattu kieltää naisia toimimasta pastoreina.

Ikävää.

Lisään vielä että kommenttini ei liittynyt romaneihin / romanimusiikkiin kirkossa, ovat tosiaan usein musikaalisia ja se on mukavaa.

Vierailija
118/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni on sekaantunut jehovista. Tämä on meille kovin vaikeata

En tiedä mitä tehdä

Yritä puhua tyttäresi kanssa, ja näytä Raamatusta että Jehovan todistajat ovat pahasti ristiriidassa sen kanssa. Ja tärkein, rukoile tyttäresi pelastuksen puolesta! 

Kaikkea Hyvää!

Vierailija
119/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli hyvä ketju. Hyvä että tuli esille jehovantodistajuuden luonne eli että ei ole kristinuskoa. Jehovantodistajista ja helluntailaisuudesta ei oikein voi edes puhua samassa lauseessa - tai voi tietysti, mutta ovat siis ihan eri uskontoa keskenään.

Itse en kuulu kumpaankaan, mutta kristitty olen.

Vierailija
120/137 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti ihminen jos tulee uskoon sitä pelottaa niin paljon mennä johonkin seurakuntaan missä joutuu pakkososiaaliseen kanssakäymiseen. Parasta olla yksin vaan - kyllä Jumala tietää ja näkee ja hyväksyy sellaisenkin ihmisen.