Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se muka jotenkin outoa jos naisella ei ole ystäviä mutta kumppani löytyy?

Vierailija
26.04.2026 |

Onko teillä noin?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä luopuu ystävistään, kun kumppani löytyy. 

Käsittääkseni he ovat, kilttejä, helposti toisen elämään mukautuvia ja muuttavat myös harrastuksensa, mielipiteensä ja olemuksensa toisen mieleiseksi. He eivät enää päätä mistään asioista, pienistäkään, ilman kumppanin mielipidettä. Ilmeisesti se kumppanin saaminen on se elämän Nuber one. 

Olisi kiva kuulla, tällaisten ihmisten omat selitykset. Yksi ystävä otti yhteyttä parinvuotisen parisuhteensa kariuduttua. En vain pystynyt olemaan enää kynnysmattona, kuuntelemassa exän haukkumista. Minut siis heivattiin täysin silloin, kun mies löytyi. 

Yksi ystävä ja yksi sukulainen ovat esimerkkejä. Otaksun, että tällaisia kokemuksia on muillakin.

t. Onnellisessa parisuhteessa elävä ex-ystävä. 

Itse olin joskus tuollainen.

Pohjalla olematon itsetunto, olen aina ollut kaikkialla se seinäruusu.

Ajatus siitä, että ylipäätään koskaan olisin parisuhteessa, näytti toisinaan olevan mitä parhain vitsi. Siis muille kuin minulle. 

Joten sitten kun löytyi parisuhde, niin halusin pitää siitä kiinni minkä ehdin. Että nyt yksi ihminen maailmassa näkikin minut kauniina.

Myöhemmin opin, mitä tarkoittaa tyytymissuhteet. Nyt olenkin elänyt jo vuosia yksin, enkä tule loppuelämäni aikana olemaan enää koskaan parisuhteessa.

Eikä tätä muuten kukaan edes ihmettele, jotkut ikisinkut kun kuulema saavat usein ihmettelyjä pitkästä sinkkuudestaan. Minulla varmaan suurempaa hämmästelyä aiheuttaisi se, jos joku olisi minusta kiinnostunut.

Vierailija
82/93 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko se outoa?" Onhan se nyt outoa. Kuka ei muka ystäviä tarvitse?

Minä en tarvitse, en ole tarvinnut koko aikuisikänä. En keksi yhtäkään asiaa jonka tekisin mielummin ystävän kanssa kuin yksin. Yksin kaikki tekeminen kivempaa kuin jonkun toisen kanssa. 

Minä kyllä haluaisin ystävän jonka kanssa jutella, käydä kahvilla tai syömässä, lenkkeillä, reissata jne. Mulla ei ole ollut yhtään ystävää n. 40 vuoteen eli olen toki tottunut yksinäisyyteen, mutta esim. eilen ravintolassa olin aika kateellinen kun muilla oli juttukumppani paitsi mulla. 

Jospa hankkisit niitä ystäviä 🤦

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin juominen on hyvä harrastus jos haluaa aikuisena saada uusia ystäviä. 

Vierailija
84/93 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tarvitse, en ole tarvinnut koko aikuisikänä. En keksi yhtäkään asiaa jonka tekisin mielummin ystävän kanssa kuin yksin. Yksin kaikki tekeminen kivempaa kuin jonkun toisen kanssa. 

Minä kyllä haluaisin ystävän jonka kanssa jutella, käydä kahvilla tai syömässä, lenkkeillä, reissata jne. Mulla ei ole ollut yhtään ystävää n. 40 vuoteen eli olen toki tottunut yksinäisyyteen, mutta esim. eilen ravintolassa olin aika kateellinen kun muilla oli juttukumppani paitsi mulla. 

Jospa hankkisit niitä ystäviä 🤦

Sehän onki nii helppoo. Eri

Vierailija
85/93 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joillekin se "ystävä" tarkoittaa työkavereita joita ei tavata koskaan vapaa-ajalla.

Vierailija
86/93 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joillekin se "ystävä" tarkoittaa työkavereita joita ei tavata koskaan vapaa-ajalla.

Joillekin miehille ehkä. Naisille harvemmin. 

Vierailija
87/93 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole outoa, jos nainen on introvertti ja hänellä on hyvä parisuhde.

Itsekään en jaksa pitää ystävyyssuhteitani yllä. Ehkä ole siinä suhteessa vähäenerginen. Minulla on lapset, sisarukset ja miehen lähisukulaiset. Nämä riittävät hyvin.

Niin ethän sä ehdi, etkä etenkään jaksakkaan ystäviesi kanssa olla yhteyksissä, kun joudut alati palvelemaan sitä rutaukkoasi. 

Vierailija
88/93 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On melkoisen yksinkertainen ihminen, joka nöyrtyy miehensä käskytettäväksi ihan kaikessa niin, että naisen ystävyyssuhteetkin jäävät paitsioon. 

Vierailija
89/93 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On melkoisen yksinkertainen ihminen, joka nöyrtyy miehensä käskytettäväksi ihan kaikessa niin, että naisen ystävyyssuhteetkin jäävät paitsioon. 

Mitäs kun naisella ei ollut ystäviä ennen parisuhdetta? Eikä mies käske missään asiassa. On tasavertainen parisuhde.

Vierailija
90/93 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin juominen on hyvä harrastus jos haluaa aikuisena saada uusia ystäviä. 

Sain tuttuja, en ystävää. Sain syövän. En tapaa enää niitä tuttujakaan.

Vierailija
91/93 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä aikuinen haluaa vaan olla rauhassa. Minulla on muutama ystävä mutta hoidan lähes kaiken online, en käy missään.

Sinulla on muutama ystävä.

Puhutaan siitä kun EI OLE YHTÄÄN YSTÄVÄÄ.

Vierailija
92/93 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystävä on jonka kanssa viestitellään n.kerran viikossa. Joskus saattaa mennä parikin viikkoa ilman viestejä. Asuu 500km päässä joten nähdään pari kertaa vuodessa. En kaipaa enempää. Yleensä riittänyt että töissä tauolla höpöttelee ihmisten kanssa. En jaksaisi että iltaisin vielä pitäis alkaa tapaamaan ihmisiä. Viihdyn yksin. Reissaan yksin ja harrastukset sellaisia joita teen yksin. Nyt olen ollut työttömänä useamman kuukauden ja välillä menee viikkoja etten puhu kenellekään. Sitten jos puhun se on naapuri tai myyjä kaupassa. Pikaisia keskusteluja. Parisuhteessa olin mutta se päättyi vuosi sitten, en kaipaa uutta suhdetta. Iän myötä olen tajunnut että viihdyn yksin. Ei minulla nuoruudessakaan ollut paljon kavereita. Silloinkin aika paljon vetäydyin omiin oloihin. 

Entisissä työpaikoissa moni on yllättänyt kun kuulevat ettei minulla ole ystäväpiiriä. Olen kuulema avoin ja sosiaalinen. Itse taas pidän itseäni erakkona. 
N44

Vierailija
93/93 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa.  Melkeinpä normaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän