Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3.1

Vierailija
26.04.2026 |

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3. Keskustelu on poistettu.

 

Mikä tekee tästä aiheesta maailman sensuroidumman?

Kommentit (6492)

Vierailija
6141/6492 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vl:n noin vaikeaa keskustella Raamatusta? Tuskin 2 minuutissa kerkesit poistua keskustelusta, eli et halua vastata?

Vierailija
6142/6492 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa sitä näkyjään itsekseenkin keskusteltua, kun välillä feikkaa olevansa vl ja välillä jotain muuta.

Siinähän se mukavasti aika kuluu.

Sinäkö olet tämä vl, jolla meni pupu pöksyyn, kun kysyttiin tarkentavia kysymyksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6143/6492 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika surullinen ajatus, että jonkun päivät kuluvat yhden uskonnollisen ryhmän vastustamiseen ja riitojen rakentamiseen anonyymillä palstalla.

Vierailija
6144/6492 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika surullinen ajatus, että jonkun päivät kuluvat yhden uskonnollisen ryhmän vastustamiseen ja riitojen rakentamiseen anonyymillä palstalla.

Ja lestadiolaisten päivät kuluvat miettien, että mitä syntiä on tullut taas tehtyä ja moni lestadiolaisäiti viettää päivänsä peläten,  ettei ole taas raskaana. 

Vierailija
6145/6492 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika surullinen ajatus, että jonkun päivät kuluvat yhden uskonnollisen ryhmän vastustamiseen ja riitojen rakentamiseen anonyymillä palstalla.

Silti hieman yli puolet on vl:n kirjoittamia, jälleen unohdat tämän puolen kokonaan🥴 

Vierailija
6146/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tarratoimikunta menossa Suviksiin?

Kyllä olemme!

Oletko ajatellut, että elämäsi on muuttunut moraalittomaksi ja Jumalan pyhän tahdon vastaiseksi. Sellaisen palkka on ikuinen kadotus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6147/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kattomassa tarrat läpi. Moni niistä on ihan ok, osa hiukan Raamatun sanoman vastaisia ja osa muuten vain uskovaisten joukkoa syyttäviä (esim. väkivaltaisiksi).

Kannattaa muistuttaa lapsia etteivät mene lähellekään vaikka näkyy provosoivan näköisiä aikuisia. Ja muistuttaa siitä, että suviksiin on kaikki tervetulleita ja hyvin kohdellaan kaikkia.

Jos niitä tarroja tänä vuonna näkyy (viime vuonna ei näkynyt), niin niistä teksteistä voi hyvin lasten kanssa jutella ja kertoa mitä niissä on väärin ja mitä oikein.

Vierailija
6148/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin kattomassa tarrat läpi. Moni niistä on ihan ok, osa hiukan Raamatun sanoman vastaisia ja osa muuten vain uskovaisten joukkoa syyttäviä (esim. väkivaltaisiksi).

Kannattaa muistuttaa lapsia etteivät mene lähellekään vaikka näkyy provosoivan näköisiä aikuisia. Ja muistuttaa siitä, että suviksiin on kaikki tervetulleita ja hyvin kohdellaan kaikkia.

Jos niitä tarroja tänä vuonna näkyy (viime vuonna ei näkynyt), niin niistä teksteistä voi hyvin lasten kanssa jutella ja kertoa mitä niissä on väärin ja mitä oikein.

"Kannattaa muistuttaa lapsia etteivät mene lähellekään vaikka näkyy provosoivan näköisiä aikuisia."

Väitätkö näiden sinun ensimmäisessä viestissäsi kadotukseen julistamiesi henkilöiden provosoivan lapsia repimään tarroja, sekä heittelemään kusipulloilla ja naulaisilla laudoilla? 

Eiköhän ne teidän omat aikuiset ole kehottaneet repimään tarroja? 

Vai miten on selitettävissä, että aikuset vain tyytyväisenä hieman naureskellen seurasivat sivusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6149/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimevuonna ei näkynyt tarroja😁

Vierailija
6150/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa te lestadiolaiset,  miksi se,että lapset heittelevät tarratoimikunnan jäseniä ei ole synti? Onhan se synti, kiusata ihmisiä vaikka olisi eri mieltä kuin he.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6151/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta jutustahan selviää, että lapsia on kehotettu poistamaan tarrat, eli ei ole lasten "provosoitumisesta" kyse😉

 

"Tarratoimikunta osallistuu

Suviseuroille on ilmoittautunut tulevansa Tarratoimikunta, joka on viime vuosina jakanut tapahtumassa ihmisoikeuksista muistuttavia tarroja.

– Haluamme tuoda vanhoillislestadiolaiseen liikkeeseen ihmisoikeuskeskustelua, keskustelua sateenkaari-ihmisten oikeuksista ja yleisemmin seksuaalioikeuksista sekä lasten ja nuorten oikeuksien toteutumisesta, mielenilmaisua järjestävä Essi Mutanen sanoi Iltalehdelle viime vuonna.

Tällöin Suviseurojen päätoimikunnan puheenjohtaja Markku Kamula kertoi järjestäjien hävittävän tarrat alueelta.

– Jos tarroja ilmaantuu, me hävitämme ne. Näin toimisimme, vaikka siellä olisi muuhun ideologiaan tai aatteeseen liittyviä tarroja, hän sanoi.

Jukka Muhola ei ota Tarratoimikunnan tämän vuoden osallistumiseen vahvaa kantaa.

– Kaikkihan ovat tervetulleita Suviseuroihin. Se on kaikille vapaa ja yleinen tilaisuus, emmekä me ole ketään sieltä pois ajamassa, hän sanoo.

Muholan toive on, että kaikki tulijat saapuisivat paikalle kuuntelemaan ja kuuluttamaan Jumalan sanaa."

Vierailija
6152/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko suviseuratapahtuma on rakennettu uskovien rahoilla ja talkootyöllä Jumalan sanan julistamista varten.

Sitä ei ole tarkoitettu muiden ryhmien kampanjointi- tai julistusareenaksi, joten ulkopuolinen materiaali poistetaan aivan samasta syystä kuin missä tahansa muussakin yksityisesti järjestetyssä tapahtumassa.

Minusta on vaikea nähdä, miten järjestäjiä arvostelevan materiaalin levittäminen heidän omaan juhlaansa olisi muuta kuin epäkohteliasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6153/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa lestadiolaiset,  jos teidän uskonne on väärä. Jos esim ei tarvitsekaan tehdä lapsia jatkuvasti ja silti pääsee taivaaseen.

Vierailija
6154/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa te lestadiolaiset,  miksi se,että lapset heittelevät tarratoimikunnan jäseniä ei ole synti? Onhan se synti, kiusata ihmisiä vaikka olisi eri mieltä kuin he.

Onhan se syntiä, kiusaaminen. Ei sitä kukaan kiistäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6155/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko suviseuratapahtuma on rakennettu uskovien rahoilla ja talkootyöllä Jumalan sanan julistamista varten.

Sitä ei ole tarkoitettu muiden ryhmien kampanjointi- tai julistusareenaksi, joten ulkopuolinen materiaali poistetaan aivan samasta syystä kuin missä tahansa muussakin yksityisesti järjestetyssä tapahtumassa.

Minusta on vaikea nähdä, miten järjestäjiä arvostelevan materiaalin levittäminen heidän omaan juhlaansa olisi muuta kuin epäkohteliasta.

Kiitos tästä. 
Sanavalinnasta ”uskovien” (vs uskovaisten) päättelen ettet taida itse olla vl.

Tavoitit kuitenkin just meidän ajatuksemme. <3

Vierailija
6156/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tarratoimikunta menossa Suviksiin?

Kyllä olemme!

Oletko ajatellut, että elämäsi on muuttunut moraalittomaksi ja Jumalan pyhän tahdon vastaiseksi. Sellaisen palkka on ikuinen kadotus.

Ja helvetillä ei muka pelotella... 

Vierailija
6157/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko suviseuratapahtuma on rakennettu uskovien rahoilla ja talkootyöllä Jumalan sanan julistamista varten.

Sitä ei ole tarkoitettu muiden ryhmien kampanjointi- tai julistusareenaksi, joten ulkopuolinen materiaali poistetaan aivan samasta syystä kuin missä tahansa muussakin yksityisesti järjestetyssä tapahtumassa.

Minusta on vaikea nähdä, miten järjestäjiä arvostelevan materiaalin levittäminen heidän omaan juhlaansa olisi muuta kuin epäkohteliasta.

Kiitos tästä. 
Sanavalinnasta ”uskovien” (vs uskovaisten) päättelen ettet taida itse olla vl.

Tavoitit kuitenkin just meidän ajatuksemme. <3

Hyi olkoon että osaakin olla tympeätä tämä vl touhu. Kytätään pienimmätkin sanamuodot ja peitepuikot, ettei vaan erehdytä luulemaan "teikäläistä" "meikäläiseksi".

Vierailija
6158/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko suviseuratapahtuma on rakennettu uskovien rahoilla ja talkootyöllä Jumalan sanan julistamista varten.

Sitä ei ole tarkoitettu muiden ryhmien kampanjointi- tai julistusareenaksi, joten ulkopuolinen materiaali poistetaan aivan samasta syystä kuin missä tahansa muussakin yksityisesti järjestetyssä tapahtumassa.

Minusta on vaikea nähdä, miten järjestäjiä arvostelevan materiaalin levittäminen heidän omaan juhlaansa olisi muuta kuin epäkohteliasta.

Kiitos tästä. 
Sanavalinnasta ”uskovien” (vs uskovaisten) päättelen ettet taida itse olla vl.

Tavoitit kuitenkin just meidän ajatuksemme. <3

Hyi olkoon että osaakin olla tympeätä tämä vl touhu. Kytätään pienimmätkin sanamuodot ja peitepuikot, ettei vaan erehdytä luulemaan "teikäläistä" "meikäläiseksi".

Jos ystävällisestä kiitoksestakin löytyy jotain paheksuttavaa, kannattaa ehkä pohtia, etsiikö viesteistä ensisijaisesti sisältöä vai syytä närkästyä.

Vierailija
6159/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset ei toivota esim Siunausta koskaan muille kuin omilleen. Sen huomaa Ollen videon kommenttikentästä. Pitävät luterilaisia, helluntailaisia, kaikkia muita vääräuskoisina.

Vierailija
6160/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaiset ei toivota esim Siunausta koskaan muille kuin omilleen. Sen huomaa Ollen videon kommenttikentästä. Pitävät luterilaisia, helluntailaisia, kaikkia muita vääräuskoisina.

Kyllä toivotamme. Mutta vain niille, joista tiedämme että eivät suutu siitä.

Niin moni kokee sen loukkaavana uskonnon tuputuksena, ettei sitä uskalla toivottaa kuin tutuille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä