Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3.1

Vierailija
26.04.2026 |

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3. Keskustelu on poistettu.

 

Mikä tekee tästä aiheesta maailman sensuroidumman?

Kommentit (6492)

Vierailija
6161/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenko lapsen lestadiolaisäitejä täällä on? Halusitko aina suuren perheen? Ja Eikö pelottanut se, että miehen kanssa pääsee muuttamaan yhteen vasta häiden jälkeen?

Vierailija
6162/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaiset ei toivota esim Siunausta koskaan muille kuin omilleen. Sen huomaa Ollen videon kommenttikentästä. Pitävät luterilaisia, helluntailaisia, kaikkia muita vääräuskoisina.

Kyllä toivotamme. Mutta vain niille, joista tiedämme että eivät suutu siitä.

Niin moni kokee sen loukkaavana uskonnon tuputuksena, ettei sitä uskalla toivottaa kuin tutuille.

Onnitellaanko ei-vl:n kanssa kihloihin tai naimisiin mennyttä vl:ää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6163/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaiset ei toivota esim Siunausta koskaan muille kuin omilleen. Sen huomaa Ollen videon kommenttikentästä. Pitävät luterilaisia, helluntailaisia, kaikkia muita vääräuskoisina.

Kyllä toivotamme. Mutta vain niille, joista tiedämme että eivät suutu siitä.

Niin moni kokee sen loukkaavana uskonnon tuputuksena, ettei sitä uskalla toivottaa kuin tutuille.

Onnitellaanko ei-vl:n kanssa kihloihin tai naimisiin mennyttä vl:ää?

Ilman muuta. Kaikki tarvitsevat onnea ja Jumalan siunausta. Ei onnittelu ole mikään kannanotto tilanteeseen.


Mulla ei ole lapsia, niin siksi en voi vastata tuohon lapsikysymykseen

Vierailija
6164/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaiset ei toivota esim Siunausta koskaan muille kuin omilleen. Sen huomaa Ollen videon kommenttikentästä. Pitävät luterilaisia, helluntailaisia, kaikkia muita vääräuskoisina.

Kyllä toivotamme. Mutta vain niille, joista tiedämme että eivät suutu siitä.

Niin moni kokee sen loukkaavana uskonnon tuputuksena, ettei sitä uskalla toivottaa kuin tutuille.

Onnitellaanko ei-vl:n kanssa kihloihin tai naimisiin mennyttä vl:ää?

Ilman muuta. Kaikki tarvitsevat onnea ja Jumalan siunausta. Ei onnittelu ole mikään kannanotto tilanteeseen.


Mulla ei ole lapsia, niin siksi en voi vastata tuohon lapsikysymykseen

Kiitos vastauksesta. Onkohan tuossakin perhe- tai paikkakuntakohtaisia eroja vai onko käytäntö muuttunut viime vuosina? Ainakin kun itse olin vielä vl ja harkitsin seurustelua ei-vl:n kanssa olin siinä käsityksessä, että seurustelusta, kihlautumisesta tai avioliitosta ei onnitella, jos toinen osapuoli ei ole vl. En muista mistä tuosta luin. Mahdollisesti Päivämiehestä tai jostain muusta Srk:n julkaisusta. Siinä jotenkin tuotiin esille se, että parisuhde epäuskoisen kanssa ei ole "onniteltava asia". Onko nykyään ihan hyväksyttyä mennä naimisiin ei-vl:n kanssa? Aiemmin asiasta puhuttiin ja opetettiin sillä tavoin, että kaikkein tärkein asia seurustelukumppanissa ja puolisossa on sama usko. Kaikki muu tuntui olevan sen rinnalla ihan toisarvoista.

Vierailija
6165/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko suviseuratapahtuma on rakennettu uskovien rahoilla ja talkootyöllä Jumalan sanan julistamista varten.

Sitä ei ole tarkoitettu muiden ryhmien kampanjointi- tai julistusareenaksi, joten ulkopuolinen materiaali poistetaan aivan samasta syystä kuin missä tahansa muussakin yksityisesti järjestetyssä tapahtumassa.

Minusta on vaikea nähdä, miten järjestäjiä arvostelevan materiaalin levittäminen heidän omaan juhlaansa olisi muuta kuin epäkohteliasta.

Kiitos tästä. 
Sanavalinnasta ”uskovien” (vs uskovaisten) päättelen ettet taida itse olla vl.

Tavoitit kuitenkin just meidän ajatuksemme. <3

Kyseisen viestin kirjoittajasta en osaa sanoa tietenkään mitään. 

Mutta itsellä kävi niin, että kännykän ennakoiva tekstinsyöttö oli muuttanut ainakin yhden sanan eriksi, ja samalla sekunnilla alkoi älämölö, ettet ole vl. 

Se oli viimeinen viesti moneen kuukauteen, koko aikaa ei jaksa todistella kuka on.

Täälläkin on jatkuvan kyttäämisen alla.

Vierailija
6166/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaiset ei toivota esim Siunausta koskaan muille kuin omilleen. Sen huomaa Ollen videon kommenttikentästä. Pitävät luterilaisia, helluntailaisia, kaikkia muita vääräuskoisina.

Kyllä toivotamme. Mutta vain niille, joista tiedämme että eivät suutu siitä.

Niin moni kokee sen loukkaavana uskonnon tuputuksena, ettei sitä uskalla toivottaa kuin tutuille.

Onnitellaanko ei-vl:n kanssa kihloihin tai naimisiin mennyttä vl:ää?

Ilman muuta. Kaikki tarvitsevat onnea ja Jumalan siunausta. Ei onnittelu ole mikään kannanotto tilanteeseen.


Mulla ei ole lapsia, niin siksi en voi vastata tuohon lapsikysymykseen

Kiitos vastauksesta. Onkohan tuossakin perhe- tai paikkakuntakohtaisia eroja vai onko käytäntö muuttunut viime vuosina? Ainakin kun itse olin vielä vl ja harkitsin seurustelua ei-vl:n kanssa olin siinä käsityksessä, että seurustelusta, kihlautumisesta tai avioliitosta ei onnitella, jos toinen osapuoli ei ole vl. En muista mistä tuosta luin. Mahdollisesti Päivämiehestä tai jostain muusta Srk:n julkaisusta. Siinä jotenkin tuotiin esille se, että parisuhde epäuskoisen kanssa ei ole "onniteltava asia". Onko nykyään ihan hyväksyttyä mennä naimisiin ei-vl:n kanssa? Aiemmin asiasta puhuttiin ja opetettiin sillä tavoin, että kaikkein tärkein asia seurustelukumppanissa ja puolisossa on sama usko. Kaikki muu tuntui olevan sen rinnalla ihan toisarvoista.

Olet oikeassa siinä että parisuhde ulkopuolisen kanssa on väärin (raamatun mukaan).

Minä olen kuitenkin aina ajatellut että kaikille voi toivottaa onnea (ihan hyvien käytöstapojenkin puitteissa) ja kaikki tarvitsevat Jumalan siunausta.

En ole koskaan kuullut tai lukenut, että asiasta olisi jotenkin ”ohjeistettu”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6167/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaiset ei toivota esim Siunausta koskaan muille kuin omilleen. Sen huomaa Ollen videon kommenttikentästä. Pitävät luterilaisia, helluntailaisia, kaikkia muita vääräuskoisina.

Kyllä toivotamme. Mutta vain niille, joista tiedämme että eivät suutu siitä.

Niin moni kokee sen loukkaavana uskonnon tuputuksena, ettei sitä uskalla toivottaa kuin tutuille.

Onnitellaanko ei-vl:n kanssa kihloihin tai naimisiin mennyttä vl:ää?

Ilman muuta. Kaikki tarvitsevat onnea ja Jumalan siunausta. Ei onnittelu ole mikään kannanotto tilanteeseen.


Mulla ei ole lapsia, niin siksi en voi vastata tuohon lapsikysymykseen

Kiitos vastauksesta. Onkohan tuossakin perhe- tai paikkakuntakohtaisia eroja vai onko käytäntö muuttunut viime vuosina? Ainakin kun itse olin vielä vl ja harkitsin seurustelua ei-vl:n kanssa olin siinä käsityksessä, että seurustelusta, kihlautumisesta tai avioliitosta ei onnitella, jos toinen osapuoli ei ole vl. En muista mistä tuosta luin. Mahdollisesti Päivämiehestä tai jostain muusta Srk:n julkaisusta. Siinä jotenkin tuotiin esille se, että parisuhde epäuskoisen kanssa ei ole "onniteltava asia". Onko nykyään ihan hyväksyttyä mennä naimisiin ei-vl:n kanssa? Aiemmin asiasta puhuttiin ja opetettiin sillä tavoin, että kaikkein tärkein asia seurustelukumppanissa ja puolisossa on sama usko. Kaikki muu tuntui olevan sen rinnalla ihan toisarvoista.

Olet oikeassa siinä että parisuhde ulkopuolisen kanssa on väärin (raamatun mukaan).

Minä olen kuitenkin aina ajatellut että kaikille voi toivottaa onnea (ihan hyvien käytöstapojenkin puitteissa) ja kaikki tarvitsevat Jumalan siunausta.

En ole koskaan kuullut tai lukenut, että asiasta olisi jotenkin ”ohjeistettu”.

Raamatun mukaan🤔

Miksei omista opetuksista voi koskaan ottaa vastuuta?

Ei muutkaan uskonnot tai lahkot joitakin poikkeuksia lukuunottamatta puutu jäseniensä pariutumiseen.

Vierailija
6168/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

 

Tässä syy, miksi keskustelua pyritään sotkemaan😉

En ymmärrä, mitä tuolla kommentilla tarkoitetaan, mutta kuuntelin haastattelun ja paljon oli virheitä siinä. Ihmettelen, että aikuiset miehet ovat ottaneet haastateltavaksi nuoren naisen, joka on jo hyvin nuorena eronnut vl-porukasta. Se näkyi ja kuului haastattelussa, kun ei selvästikään ollut sisäistänyt ko. uskoon liittyviä asioita kuin vain ulkokohtaisesti ja joitakin asioita ei ollenkaan. Joltakin varttuneemmalta eronneelta olisi saanut huomattavasti syvällisemmät vastaukset. No, ehkä tarkoituskin oli hätkähdyttää.

 

- pitkään läheltä seurannut 

Jotain tällaista osasin odottaa sinulta. Siitä olin jopa varma, että mielestäsi videossa on virheellistä tietoa, sekä siitä että et kerro mikä se väärä tieto on. 

Näinhän sinä olet väittänyt ihan joka ainoasta asiasta, vaikka kuinka kovat todisteet on pöydässä, niin vain ja ainoastaan sinulla on kaikesta oikea tieto. Kaikki muut on aina valehtelijoita🤦‍

Senkin osasin arvata, että hyökkäät henkilökohtaisesti viestin tuojaa vastaan. Ainoa asia mitä en arvannut oli, että millä tavalla hyökkäät tätä henkilöä vastaan.

Se oli tällä kertaa tytöttely.

Osaatko edes hävetä?

Onpa outoa kommentointia. Kirjoittaja vaikuttaisi vastaavan jollekin henkilölle, kenen kanssa on keskustellut täällä aiemmin. Minä en ole täällä tätä ennen kirjoittanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6169/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju menny pilalle kute edeltäjätki. Joku yksittäine lestavihaaja jankkaa omiaa. 

Vierailija
6170/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

 

Tässä syy, miksi keskustelua pyritään sotkemaan😉

En ymmärrä, mitä tuolla kommentilla tarkoitetaan, mutta kuuntelin haastattelun ja paljon oli virheitä siinä. Ihmettelen, että aikuiset miehet ovat ottaneet haastateltavaksi nuoren naisen, joka on jo hyvin nuorena eronnut vl-porukasta. Se näkyi ja kuului haastattelussa, kun ei selvästikään ollut sisäistänyt ko. uskoon liittyviä asioita kuin vain ulkokohtaisesti ja joitakin asioita ei ollenkaan. Joltakin varttuneemmalta eronneelta olisi saanut huomattavasti syvällisemmät vastaukset. No, ehkä tarkoituskin oli hätkähdyttää.

 

- pitkään läheltä seurannut 

Jotain tällaista osasin odottaa sinulta. Siitä olin jopa varma, että mielestäsi videossa on virheellistä tietoa, sekä siitä että et kerro mikä se väärä tieto on. 

Näinhän sinä olet väittänyt ihan joka ainoasta asiasta, vaikka kuinka kovat todisteet on pöydässä, niin vain ja ainoastaan sinulla on kaikesta oikea tieto. Kaikki muut on aina valehtelijoita🤦‍

Senkin osasin arvata, että hyökkäät henkilökohtaisesti viestin tuojaa vastaan. Ainoa asia mitä en arvannut oli, että millä tavalla hyökkäät tätä henkilöä vastaan.

Se oli tällä kertaa tytöttely.

Osaatko edes hävetä?

Onpa outoa kommentointia. Kirjoittaja vaikuttaisi vastaavan jollekin henkilölle, kenen kanssa on keskustellut täällä aiemmin. Minä en ole täällä tätä ennen kirjoittanut. 

Kaivoit lähes 100 viestin takaa sinulle osoitetun viestin, silti en vaivaudu vastaamaan useassakin viestissä sinulle osoitettuihin kysymyksiin. Kertoo varmaan kaiken sinusta ja tästä "toisesta" jankkaajasta, samoja viestejä nostatte. "Kumpikin" keskittyy vain muiden keskustelijoiden haukkumiseen.

Ilmeisesti niitä virheitä ei löytynytkään, vaikka se on ollut ainoa antisi itse keskusteluun, muuten kaikki on ollut vain sitä räksytystä.

 

Eli nyt ne virheet pöytään, mitä on sinun mukaan paljon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6171/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju menny pilalle kute edeltäjätki. Joku yksittäine lestavihaaja jankkaa omiaa. 

Tämä on niin totta. Lähes joka toisessa viestissä tuntuu kirjoittavan yksi ja sama henkilö samaa agendaa. Ehkä hänellä on vaikeaa. 

Vierailija
6172/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaiset ei toivota esim Siunausta koskaan muille kuin omilleen. Sen huomaa Ollen videon kommenttikentästä. Pitävät luterilaisia, helluntailaisia, kaikkia muita vääräuskoisina.

Kyllä toivotamme. Mutta vain niille, joista tiedämme että eivät suutu siitä.

Niin moni kokee sen loukkaavana uskonnon tuputuksena, ettei sitä uskalla toivottaa kuin tutuille.

Onnitellaanko ei-vl:n kanssa kihloihin tai naimisiin mennyttä vl:ää?

Ilman muuta. Kaikki tarvitsevat onnea ja Jumalan siunausta. Ei onnittelu ole mikään kannanotto tilanteeseen.


Mulla ei ole lapsia, niin siksi en voi vastata tuohon lapsikysymykseen

Kiitos vastauksesta. Onkohan tuossakin perhe- tai paikkakuntakohtaisia eroja vai onko käytäntö muuttunut viime vuosina? Ainakin kun itse olin vielä vl ja harkitsin seurustelua ei-vl:n kanssa olin siinä käsityksessä, että seurustelusta, kihlautumisesta tai avioliitosta ei onnitella, jos toinen osapuoli ei ole vl. En muista mistä tuosta luin. Mahdollisesti Päivämiehestä tai jostain muusta Srk:n julkaisusta. Siinä jotenkin tuotiin esille se, että parisuhde epäuskoisen kanssa ei ole "onniteltava asia". Onko nykyään ihan hyväksyttyä mennä naimisiin ei-vl:n kanssa? Aiemmin asiasta puhuttiin ja opetettiin sillä tavoin, että kaikkein tärkein asia seurustelukumppanissa ja puolisossa on sama usko. Kaikki muu tuntui olevan sen rinnalla ihan toisarvoista.

Olet oikeassa siinä että parisuhde ulkopuolisen kanssa on väärin (raamatun mukaan).

Minä olen kuitenkin aina ajatellut että kaikille voi toivottaa onnea (ihan hyvien käytöstapojenkin puitteissa) ja kaikki tarvitsevat Jumalan siunausta.

En ole koskaan kuullut tai lukenut, että asiasta olisi jotenkin ”ohjeistettu”.

Raamatun mukaan🤔

Miksei omista opetuksista voi koskaan ottaa vastuuta?

Ei muutkaan uskonnot tai lahkot joitakin poikkeuksia lukuunottamatta puutu jäseniensä pariutumiseen.

Ei meillä ole mitään ”omaa opetusta”, uskomme Raamatun opetukseen.

Raamatussa näkyy kaksi samanaikaista periaatetta:

Uskovan ja ei-uskovan jo olemassa olevaa avioliittoa ei tule purkaa pelkästään uskonnollisen eron vuoksi (1. Kor. 7:12–16).

Uskovia kehotetaan solmimaan avioliitto vain uskovan kanssa, ja hengellisesti eriparista liittoa pidetään ongelmallisena tai ainakin vältettävänä (1. Kor. 7:39; 2. Kor. 6:14; 5. Moos. 7:3–4)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6173/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaiset ei toivota esim Siunausta koskaan muille kuin omilleen. Sen huomaa Ollen videon kommenttikentästä. Pitävät luterilaisia, helluntailaisia, kaikkia muita vääräuskoisina.

Kyllä toivotamme. Mutta vain niille, joista tiedämme että eivät suutu siitä.

Niin moni kokee sen loukkaavana uskonnon tuputuksena, ettei sitä uskalla toivottaa kuin tutuille.

Onnitellaanko ei-vl:n kanssa kihloihin tai naimisiin mennyttä vl:ää?

Ilman muuta. Kaikki tarvitsevat onnea ja Jumalan siunausta. Ei onnittelu ole mikään kannanotto tilanteeseen.


Mulla ei ole lapsia, niin siksi en voi vastata tuohon lapsikysymykseen

Kiitos vastauksesta. Onkohan tuossakin perhe- tai paikkakuntakohtaisia eroja vai onko käytäntö muuttunut viime vuosina? Ainakin kun itse olin vielä vl ja harkitsin seurustelua ei-vl:n kanssa olin siinä käsityksessä, että seurustelusta, kihlautumisesta tai avioliitosta ei onnitella, jos toinen osapuoli ei ole vl. En muista mistä tuosta luin. Mahdollisesti Päivämiehestä tai jostain muusta Srk:n julkaisusta. Siinä jotenkin tuotiin esille se, että parisuhde epäuskoisen kanssa ei ole "onniteltava asia". Onko nykyään ihan hyväksyttyä mennä naimisiin ei-vl:n kanssa? Aiemmin asiasta puhuttiin ja opetettiin sillä tavoin, että kaikkein tärkein asia seurustelukumppanissa ja puolisossa on sama usko. Kaikki muu tuntui olevan sen rinnalla ihan toisarvoista.

Olet oikeassa siinä että parisuhde ulkopuolisen kanssa on väärin (raamatun mukaan).

Minä olen kuitenkin aina ajatellut että kaikille voi toivottaa onnea (ihan hyvien käytöstapojenkin puitteissa) ja kaikki tarvitsevat Jumalan siunausta.

En ole koskaan kuullut tai lukenut, että asiasta olisi jotenkin ”ohjeistettu”.

Raamatun mukaan🤔

Miksei omista opetuksista voi koskaan ottaa vastuuta?

Ei muutkaan uskonnot tai lahkot joitakin poikkeuksia lukuunottamatta puutu jäseniensä pariutumiseen.

Kyllä tuolle tavalle löytää helposti raamatulliset perusteet. Esim. 2. Korinttolaiskirjeen 14. jakeessa sanotaan "älkää ryhtykö epäuskoisen aisapariksi" ja kysytään heti perään mitä tekemistä on oikeudella ja vääryydellä, valolla ja pimeydellä. Muistaakseni jossain kohtaa Vanhaa Testamenttia oli samantapaisia ohjeita.

Vierailija
6174/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaiset ei toivota esim Siunausta koskaan muille kuin omilleen. Sen huomaa Ollen videon kommenttikentästä. Pitävät luterilaisia, helluntailaisia, kaikkia muita vääräuskoisina.

Kyllä toivotamme. Mutta vain niille, joista tiedämme että eivät suutu siitä.

Niin moni kokee sen loukkaavana uskonnon tuputuksena, ettei sitä uskalla toivottaa kuin tutuille.

Onnitellaanko ei-vl:n kanssa kihloihin tai naimisiin mennyttä vl:ää?

Ilman muuta. Kaikki tarvitsevat onnea ja Jumalan siunausta. Ei onnittelu ole mikään kannanotto tilanteeseen.


Mulla ei ole lapsia, niin siksi en voi vastata tuohon lapsikysymykseen

Kiitos vastauksesta. Onkohan tuossakin perhe- tai paikkakuntakohtaisia eroja vai onko käytäntö muuttunut viime vuosina? Ainakin kun itse olin vielä vl ja harkitsin seurustelua ei-vl:n kanssa olin siinä käsityksessä, että seurustelusta, kihlautumisesta tai avioliitosta ei onnitella, jos toinen osapuoli ei ole vl. En muista mistä tuosta luin. Mahdollisesti Päivämiehestä tai jostain muusta Srk:n julkaisusta. Siinä jotenkin tuotiin esille se, että parisuhde epäuskoisen kanssa ei ole "onniteltava asia". Onko nykyään ihan hyväksyttyä mennä naimisiin ei-vl:n kanssa? Aiemmin asiasta puhuttiin ja opetettiin sillä tavoin, että kaikkein tärkein asia seurustelukumppanissa ja puolisossa on sama usko. Kaikki muu tuntui olevan sen rinnalla ihan toisarvoista.

Olet oikeassa siinä että parisuhde ulkopuolisen kanssa on väärin (raamatun mukaan).

Minä olen kuitenkin aina ajatellut että kaikille voi toivottaa onnea (ihan hyvien käytöstapojenkin puitteissa) ja kaikki tarvitsevat Jumalan siunausta.

En ole koskaan kuullut tai lukenut, että asiasta olisi jotenkin ”ohjeistettu”.

Raamatun mukaan🤔

Miksei omista opetuksista voi koskaan ottaa vastuuta?

Ei muutkaan uskonnot tai lahkot joitakin poikkeuksia lukuunottamatta puutu jäseniensä pariutumiseen.

Ei meillä ole mitään ”omaa opetusta”, uskomme Raamatun opetukseen.

Raamatussa näkyy kaksi samanaikaista periaatetta:

Uskovan ja ei-uskovan jo olemassa olevaa avioliittoa ei tule purkaa pelkästään uskonnollisen eron vuoksi (1. Kor. 7:12–16).

Uskovia kehotetaan solmimaan avioliitto vain uskovan kanssa, ja hengellisesti eriparista liittoa pidetään ongelmallisena tai ainakin vältettävänä (1. Kor. 7:39; 2. Kor. 6:14; 5. Moos. 7:3–4)

Ja on syytä muistaa, ettei kirkkokaan vihi kuin kristittyjä. Jos pariskunnasta toinen on esim. buddhalainen, ei voi mennä kirkossa naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6175/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

 

Tässä syy, miksi keskustelua pyritään sotkemaan😉

En ymmärrä, mitä tuolla kommentilla tarkoitetaan, mutta kuuntelin haastattelun ja paljon oli virheitä siinä. Ihmettelen, että aikuiset miehet ovat ottaneet haastateltavaksi nuoren naisen, joka on jo hyvin nuorena eronnut vl-porukasta. Se näkyi ja kuului haastattelussa, kun ei selvästikään ollut sisäistänyt ko. uskoon liittyviä asioita kuin vain ulkokohtaisesti ja joitakin asioita ei ollenkaan. Joltakin varttuneemmalta eronneelta olisi saanut huomattavasti syvällisemmät vastaukset. No, ehkä tarkoituskin oli hätkähdyttää.

 

- pitkään läheltä seurannut 

Jotain tällaista osasin odottaa sinulta. Siitä olin jopa varma, että mielestäsi videossa on virheellistä tietoa, sekä siitä että et kerro mikä se väärä tieto on. 

Näinhän sinä olet väittänyt ihan joka ainoasta asiasta, vaikka kuinka kovat todisteet on pöydässä, niin vain ja ainoastaan sinulla on kaikesta oikea tieto. Kaikki muut on aina valehtelijoita🤦‍

Senkin osasin arvata, että hyökkäät henkilökohtaisesti viestin tuojaa vastaan. Ainoa asia mitä en arvannut oli, että millä tavalla hyökkäät tätä henkilöä vastaan.

Se oli tällä kertaa tytöttely.

Osaatko edes hävetä?

Onpa outoa kommentointia. Kirjoittaja vaikuttaisi vastaavan jollekin henkilölle, kenen kanssa on keskustellut täällä aiemmin. Minä en ole täällä tätä ennen kirjoittanut. 

On siis outoa, jos keskustelulta vaaditaan jotain muutakin, kuin henkilöön menevää haukkumista. Tämän aiemman viestin kirjoittaja näkyi myös vaativan sinua tarkentamaan väitteitäsi. 

Miksi haluat vain mellastaa täällä haukkumassa toisia? Eikö ole mitään omaa asiaa?

Vierailija
6176/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että lestadiolaiset saavat tällä viikolla viettää kesäjuhliaan ja tavata ystäviä sekä sukulaisia. Toivottavasti saavat tehdä sen rauhassa ilman niitä viime vuotisia rauhanhäiritsijöitä. 

Vierailija
6177/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

 

Tässä syy, miksi keskustelua pyritään sotkemaan😉

En ymmärrä, mitä tuolla kommentilla tarkoitetaan, mutta kuuntelin haastattelun ja paljon oli virheitä siinä. Ihmettelen, että aikuiset miehet ovat ottaneet haastateltavaksi nuoren naisen, joka on jo hyvin nuorena eronnut vl-porukasta. Se näkyi ja kuului haastattelussa, kun ei selvästikään ollut sisäistänyt ko. uskoon liittyviä asioita kuin vain ulkokohtaisesti ja joitakin asioita ei ollenkaan. Joltakin varttuneemmalta eronneelta olisi saanut huomattavasti syvällisemmät vastaukset. No, ehkä tarkoituskin oli hätkähdyttää.

 

- pitkään läheltä seurannut 

Jotain tällaista osasin odottaa sinulta. Siitä olin jopa varma, että mielestäsi videossa on virheellistä tietoa, sekä siitä että et kerro mikä se väärä tieto on. 

Näinhän sinä olet väittänyt ihan joka ainoasta asiasta, vaikka kuinka kovat todisteet on pöydässä, niin vain ja ainoastaan sinulla on kaikesta oikea tieto. Kaikki muut on aina valehtelijoita🤦‍

Senkin osasin arvata, että hyökkäät henkilökohtaisesti viestin tuojaa vastaan. Ainoa asia mitä en arvannut oli, että millä tavalla hyökkäät tätä henkilöä vastaan.

Se oli tällä kertaa tytöttely.

Osaatko edes hävetä?

Onpa outoa kommentointia. Kirjoittaja vaikuttaisi vastaavan jollekin henkilölle, kenen kanssa on keskustellut täällä aiemmin. Minä en ole täällä tätä ennen kirjoittanut. 

Muistin virkistykseksi, tässä se video josta esitit väitteitä, mutta et suostunut yksilöimään väitteitäsi.

 

Vierailija
6178/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa että lestadiolaiset saavat tällä viikolla viettää kesäjuhliaan ja tavata ystäviä sekä sukulaisia. Toivottavasti saavat tehdä sen rauhassa ilman niitä viime vuotisia rauhanhäiritsijöitä. 

Kyllä sinne on ihan kaikki kuitenkin tervetulleita. Toivottavasti puheita kuuntelemaan.

Vierailija
6179/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa että lestadiolaiset saavat tällä viikolla viettää kesäjuhliaan ja tavata ystäviä sekä sukulaisia. Toivottavasti saavat tehdä sen rauhassa ilman niitä viime vuotisia rauhanhäiritsijöitä. 

Ei kai siellä nyt rauhaa pahemmin häiritty. Useampi suviseuroissa käynyt tuttava kertoi ettei nähnyt yhtään tarraa tai ketään niitä levittämässä. Eikä minusta nuo tarrat nyt mitenkään iso häiriö edes ole.

Vierailija
6180/6492 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo omaa videotaan mainostava ja jatkuvasti nosteleva tyyppi on myös sotkemassa tätä ketjua. Ei tipu klikkauksia sulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä