HS: kun lopetin yhdynnät, ymmärsin mitä suostumus tarkoittaa oikeasti
https://www.hs.fi/elama/art-2000011824420.html
Moni suomalaisnainen suostuu seksiin, joka sattuu...
Tai ei kiinnosta, tunnu hyvältä, tapahtuu epämiellyttävissä olosuhteissa tai tunnelmassa, jne. Itsellä sama juttu, vaati vuosien selibaatin että aloin ymmärtää miten paljon kaikkea sellaista olin tehnyt, mitä en itse halunnut vain siksi, että "niin kuuluu tehdä" tai mies käyttäytyi painostavasti. Myös pari r aiskausta, missä sanoin ei tai olin täysin passiivinen, mahtuu mukaan. Sekä sellaisia keissejä, joissa mies valehtelee jostakin saadakseen käyttää seksuaalisuuttani, joka sekin rinnastuu r aiskaukseen.
Mitä mammat. Ajatuksia?
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Nää naiset N49 ja N70 ovat yksi ja sama henkilö!
Tämä alkaa vaikuttaa pakkomielteeltä.
Vierailija kirjoitti:
Älykkäät ihmiset löytävät merkityksen aivan muualta kuin fyysisestä ähellyksestä.
Ei ole sattumaa, että nimenomaan alempi kansanosa lisääntyy.
Mitään tällaista väittämäsi kaltaista korrelaatiota älykkyyden ja seksin merkityksen väheksymisen välillä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi maailma on tosiaan muuttumassa ja nainen on muutakin kuin mällipussi.
Jänskintähän on se, että mummoikäiset saivat nuorena enemmän orgasmeja kuin nykyiset nuoret naiset. 1970-luvulla myös rakasteltiin enemmän kuin nykyään. Eli jotakin on kuitenkin hukattu.
N49.
Niin, jos pitää orgasmeja jonkinlaisena mittana. Maailma muuttuu.
Kun tämmöinen kalkkis olen, niin kysyn että mikä on se kivempi asia, jolla orgasmi nykyään korvataan?
N49.
Olet minua nuorempi, mutta vastaan kun kysyt: Jokaisella on ne omat juttunsa, jotka tuottavat mielihyvää. Sinulla ilmeisesti orgasmi. Monella ei.
Vaikka olen sinua vanhempi, niin 49-vuotiaana oli orgasmin lisäksi useita isoja mielihyvän lähteitä. Minulle esimerkiksi monet taiteeseen liittyvät nautinnot.
Mielenkiintoista. Olen itsekin opiskellut taiteita, mutta en osannut taidetta tässä asiayhteydessä ajatellakaan. Ajatteletko siis, että taidekokemus puolison kanssa korvaa seksuaalisen kanssakäymisen?
N49.
Vierailija kirjoitti:
Älykkäät ihmiset löytävät merkityksen aivan muualta kuin fyysisestä ähellyksestä.
Ymmärrän tuonkin pointin, mutta en ole samaa mieltä. (Tuollahan oli jo aiemmin näitä "minun ruumiini pyhin paikka on korvien välissä" -tyyppejä.)
Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. On ruumis, mieli ja sielu. Kaikki yhdessä.
Minun mielestäni kaikista näistä voi ja pitää nauttia.
Ja eikös se ole niin, että nykyään korkeakoulutetut lisääntyvät eniten? Oletko kenties jotain sitäkin ylempää kansanosaa? Patriisi?
Vierailija kirjoitti:
Minusta on perin erikoista, että joku ajattelee vuonna 2026, että lasten lukumäärä jotenkin kertoisi, löytyykö elämän päämäärä seksistä vai jostakin muusta.
Jos lasketaan tietyt uskonnolliset ryhmät pois, käytännössä kaikki ehkäisevät.
N49.
Seksi on täysin last season. Ihmiskunta kehittyy, hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jänskintähän on se, että mummoikäiset saivat nuorena enemmän orgasmeja kuin nykyiset nuoret naiset. 1970-luvulla myös rakasteltiin enemmän kuin nykyään. Eli jotakin on kuitenkin hukattu.
N49.
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49.
Kun tämmöinen kalkkis olen, niin kysyn että mikä on se kivempi asia, jolla orgasmi nykyään korvataan?
N49.
Sienestys?
N.70v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49.
N49.
Orkku kestää max minuutin tai kaksi. Jopa vuoristorata-ajelu kestää kauemmin.
Syöminen, juominen, musiikin kuuntelu, elokuvan katsominen, hyvän kirjan lukeminen, perhosten lentelyn seuraaminen...
Mä nautin toki noista kaikista myöskin. Mutta jos mulla on nälkä, ei se lähde perhosten lentoa seuraamalla, ja jos haluan kumppaniani, ei hyvän kirjan lukeminen kutkuta oikealla tavalla.
N49.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49.
N49.
Olet minua nuorempi, mutta vastaan kun kysyt: Jokaisella on ne omat juttunsa, jotka tuottavat mielihyvää. Sinulla ilmeisesti orgasmi. Monella ei.
Vaikka olen sinua vanhempi, niin 49-vuotiaana oli orgasmin lisäksi useita isoja mielihyvän lähteitä. Minulle esimerkiksi monet taiteeseen liittyvät nautinnot.
Mielenkiintoista. Olen itsekin opiskellut taiteita, mutta en osannut taidetta tässä asiayhteydessä ajatellakaan. Ajatteletko siis, että taidekokemus puolison kanssa korvaa seksuaalisen kanssakäymisen?
N49.
En välttämättä sotkisi sitä puolisoa tähän ollenkaan. Nykyään ymmärtääkseni etenkin nuoret naiset nauttivat sooloseksistä. Juuri siksi, että sitä saa mitä tilaa, ja lelut toimivat luotettavasti.
Yritin kuitenkin sanoa, että jokaisella on omat nautinnon lähteensä.
En käyttäisi sanaa "korvata", vaan ehkä "täydentää". Nykyään on paljon viihdyttävää tarjontaa. Ennen oli vähemmän. Joskus sata vuotta sitten seksi oli varmaankin kivointa, mitä pariskunta saattoi keskenään tehdä. Ja muutenkin tabu.
Tärkeintä on, että molemmat nauttivat: mies ja muna.
Vierailija kirjoitti:
Energiasta sen verran yleisesti, että me olemme energiaa. Koko maailma on kiertävää energiaa. Toiset tuntevat energian ja toiset eivät, tai eivät välitä siitä. Meidän kehomme ovat täynnä energiaa ja jotkut ihmiset aistivat sen herkemmin kuin toiset. Energia välittyy toisesta ihmisestä ihan normaalissa kanssakäymisessä ja samoin seksissä. Moni tuntee esim. saavansa auringonvalosta energiaa, joten miksi se olisi vaikeaa käsittää saavansa seksissä energiaa.
Näin minäkin ajattelen. Enkä ymmärtänyt tätä energia-ilmaisun kritisoimista. Elämä on energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49.
N49.
Syöminen, juominen, musiikin kuuntelu, elokuvan katsominen, hyvän kirjan lukeminen, perhosten lentelyn seuraaminen...
Mä nautin toki noista kaikista myöskin. Mutta jos mulla on nälkä, ei se lähde perhosten lentoa seuraamalla, ja jos haluan kumppaniani, ei hyvän kirjan lukeminen kutkuta oikealla tavalla.
N49.
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49.
N49.
N49.
Varsinkin jos puoliso on DI
N.70v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49.
N49.
N49.
Noh tuota, eihän hänkään varmasti katsele sitä perhosta syödäkseen sen, tai lue kirjaa kuullakseen musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Ei valehtelemalla saatu seksi rinnastu raiskaukseen, ellei ehkäisypillereistä ja vastaavista valehtelu tai niiden lopettamisesta ilmoittaminen ei rinnastu raiskaukseen. Myöskään siinä, että suostuu seksiin vaikka sitä ei haluaisi tai se ei olisi miellyttävää ei ole toisen osapuolen kannalta mitään moraalitonta tai laitonta, koska suostumus on juurikin sitä, että voi suostua epämiellyttäviinkin asioihin.
Jotenkin etikoista, että aikuiset naiset eivät ymmärrä, että ihmiset voivat suostua asioihin vaikka ne eivät erityisemmin kiinnosta sillä hetkellä.
Stögis
Tämä on taas osoitus siitä, miten eri tavalla miehet ja naiset (useat, eivät tietenkään kaikki, pakko tarkentaa, ettei taas joku tähän tartu) seksin kokevat. Miehille (ei kaikille) huonokin seksi on kuitenkin seksiä. Naisille (ei kaikille) huono seksi voi olla tuhoavaa ja traumatisoivaa. Eikä silloin pitäisi puhua siitä aktista edes seksinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuulu tuohon joukkoon. Olen aina nauttinut kaikenlaisesta seksistä, myös yhdynnästä. Nykyisessä parisuhteessani haluaisin paljon enemmän kuin saan.
Minä taas olen ja edelleen nautin ennenkaikkea yhdynnästä. Ehkä mulla on sitten tavallista enemmän tuntoaistia värkissäni.
N.70v.
Tai ehkä vähemmän? Ja niihin joihin sattuu, niin niillä on enemmän?
Ai kipuko on ainut tuntoaisti? Kyllä juuri yhdyntä mun värkin tuntoaistin vuoksi on niin nautittavaa. Kummallista tämä ajattelu tällä palstalla, ihan kuin nainen ei voisi nauttia pelkästä yhdynnästä. Nautin edelleen suunnattomasti enkä tarvitse edes esileikkejä, en käytä liukkaria koska sitä vaan ei tarvita. Vaihdevuodet olivat 15 vuotta sitten, eikä ne vähentäneet seksuaalista haluani yhtään. Ehkä olen sitten joku kummajainen naiseksi. Voi jopa sanoa, että vaihdevuosissa oli jopa vaikeaa olla koska haluni oli jatkuvaa. Pyydän anteeksi kaikilta joita kommenttini loukkaa, mutta minä nyt satun olemaan tällainen ja mielestäni minullakin on oikeus mielipiteeseeni.
N.70v.
Valehtelet niin että korvat tekee jatkuvaa heiluriliikettä. Sitäpaitsi taidat olla mies?
Siis todellako olet sitä mieltä, että minun kaltaisiani ei voi olla olemassa. Arvasin kyllä, että kommenttiini vastataan tällä tavoin. Teidän päänne sisältöä ei tarvitse arvailla. Mikäli ette itse koe samoin niin sitä ei voi olla olemassa. Ja tietysti tottakai vedetään tämä "olet mies" :D
N.70v
Olisi kyllä mukava nähdä miltä näytät. Ja kumppanisi. Kuulostaa niin jotenkin melkein nastyltä. Seniorsex..
Onko sulle jotenkin ennen kuulumaton asia se, että 70-vuotiaat ihmiset harrastaa seksiä?
No en nyt varsinaisesti ihmettele mitään tässä elämässä. Mut kun mietin vanhoja ihmisiä ja sitä estetiikkaa, pissavehkeitä hinkataan yhteen ajatuksena että tämä saattaa olla viimeinen kerta. Joo, en halua ajatella.
Miten niin "ajatuksena että tämä saattaa olla viimeinen kerta"?
Toihan on hyvä ajatus kenelle tahansa, mutta tuskin se 70-vuotiaan ensimmäinen ajatus.
Noin kannattaa ajatella kenen tahansa. Nostaa kummasti elämisen laatua.
Memento mori.
Niin, tuossahan tämä nuori esteettinen jannu joutuu miettimään jo aika nuorena, et tämä saattaa olla viineinen kerta...kun se ulkomuodon rapistumunen alkaa paljon ennen seittämää kymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49.
N49.
Sienestys?
N.70v
Sienestetään sitten yhdessä?
N49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuulu tuohon joukkoon. Olen aina nauttinut kaikenlaisesta seksistä, myös yhdynnästä. Nykyisessä parisuhteessani haluaisin paljon enemmän kuin saan.
Minä taas olen ja edelleen nautin ennenkaikkea yhdynnästä. Ehkä mulla on sitten tavallista enemmän tuntoaistia värkissäni.
N.70v.
Tai ehkä vähemmän? Ja niihin joihin sattuu, niin niillä on enemmän?
Ai kipuko on ainut tuntoaisti? Kyllä juuri yhdyntä mun värkin tuntoaistin vuoksi on niin nautittavaa. Kummallista tämä ajattelu tällä palstalla, ihan kuin nainen ei voisi nauttia pelkästä yhdynnästä. Nautin edelleen suunnattomasti enkä tarvitse edes esileikkejä, en käytä liukkaria koska sitä vaan ei tarvita. Vaihdevuodet olivat 15 vuotta sitten, eikä ne vähentäneet seksuaalista haluani yhtään. Ehkä olen sitten joku kummajainen naiseksi. Voi jopa sanoa, että vaihdevuosissa oli jopa vaikeaa olla koska haluni oli jatkuvaa. Pyydän anteeksi kaikilta joita kommenttini loukkaa, mutta minä nyt satun olemaan tällainen ja mielestäni minullakin on oikeus mielipiteeseeni.
N.70v.
Valehtelet niin että korvat tekee jatkuvaa heiluriliikettä. Sitäpaitsi taidat olla mies?
Siis todellako olet sitä mieltä, että minun kaltaisiani ei voi olla olemassa. Arvasin kyllä, että kommenttiini vastataan tällä tavoin. Teidän päänne sisältöä ei tarvitse arvailla. Mikäli ette itse koe samoin niin sitä ei voi olla olemassa. Ja tietysti tottakai vedetään tämä "olet mies" :D
N.70v
Juu, taidatkin olla se DI-tyyppi, jolla on aina 3ea erilaista leikettä aamiaispöydässä😂
Miksi tämä vaivaa sinua niin hirveästi?
En ole kyseinen henkilö, mutta kyllä minuakin häiritsee kaltaisesi "yhdyntä on parasta" -renkutusta toistavat, kun lähes kaikki naiset saavat orgasminsa muuta kautta.
Käsittääkseni hän puhui itsestään. Ei väittänyt muidenkin kokevan noin.
Eri