HS: kun lopetin yhdynnät, ymmärsin mitä suostumus tarkoittaa oikeasti
https://www.hs.fi/elama/art-2000011824420.html
Moni suomalaisnainen suostuu seksiin, joka sattuu...
Tai ei kiinnosta, tunnu hyvältä, tapahtuu epämiellyttävissä olosuhteissa tai tunnelmassa, jne. Itsellä sama juttu, vaati vuosien selibaatin että aloin ymmärtää miten paljon kaikkea sellaista olin tehnyt, mitä en itse halunnut vain siksi, että "niin kuuluu tehdä" tai mies käyttäytyi painostavasti. Myös pari r aiskausta, missä sanoin ei tai olin täysin passiivinen, mahtuu mukaan. Sekä sellaisia keissejä, joissa mies valehtelee jostakin saadakseen käyttää seksuaalisuuttani, joka sekin rinnastuu r aiskaukseen.
Mitä mammat. Ajatuksia?
Kommentit (555)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään joku koettaa esiintyä myös minuna. No voin hypätä toki takaisin anonyymiksi. Tosiaan ilmeisesti ihan neutraali toteamus, että seksi voi olla myös mutkatonta ja kivaa, jopa parisuhdemielessä huonon miehen kanssa, on liikaa joillekin.
N49.
No joo, ei voi käsittää. Eri asia olisi mikäli keskittyisi haukkumaan muiden kommentoijien mielipiteitä, niin siitä voisi vetää herneet nenään, mutta omien mielipiteiden ilmaiseminen on näköjään joillekin liian tuskallista lukea.
Se ensimmäinen N.70v.
Kannattaa sit ottaa käyttöön omat käyttäjä tunnukset
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ootte kamalia naisia. Sitten itkette kun mies käy panemassa nuorempia. Ja syytätte meitä nuoria miesten varastamisesta. Aliarvostatte miehiänne, kyllä niillä on ihan oma tahto. Eikä kukaan halua panna lahnaa. Panisitte useammin niin ei sattuisi. Tai käykää lääkärissä korjauttamassa pimpsanne. Minä ainakin aion jakaa pimpsaani niin kauan kuin pystyn. Ajatelkaa miehiännekin. Itsekkäät paskat.
Käsittämätön raivon purkaus. Nyt epäilyttää kyllä onko kyseessä nainen ollenkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein suostun vain, että toinen lopettaa kinuamisen. Vähempi vaiva ja kestää pari minsaa. Hyvää seksiä on turha odottaa joten ei kiinnosta itseä. Toinen tietää ettei mua kiinnosta ja tekee silti, onhan se paska fiilis.
Mikä on vaihtoehto saako käydä vieraissa?
Vaihtoehtohan on selvä: miehen tulee oppia harrastamaan seksiä eikä itsetyydytystä naisen kehoa käyttäen.
Heh. Kyllä suurempi ongelma mahtaa olla se, ettei mies innostu löllyrävaimostaan mutta pitäs suostua lapsia vielä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei pysty, se jätetään kuin sika. Jos nainen ei pysty ja mies haluaa, niin se on sika. Intersektionaalinen ideologia ei jätä miehelle montaa vaihtoehtoa.
Voisit opetella edes käsitteet. Intersektionaalinen ideologia on kiinnostunut miestenkin eduista, tavallinen feminismi on kiinnostunut vain naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein suostun vain, että toinen lopettaa kinuamisen. Vähempi vaiva ja kestää pari minsaa. Hyvää seksiä on turha odottaa joten ei kiinnosta itseä. Toinen tietää ettei mua kiinnosta ja tekee silti, onhan se paska fiilis.
Oletko koskaan ajatellut, että vaihtoehtona voisi olla naisen toiveiden kuunteleminen ja toteuttaminen seksissä? Naista vaihtamalla juurisyy säilyy.
Naista vaihtamalla juurisyy poistuu.
Et ressu ymmärtänyt. Vika on siinä miehessä, jos se ei osaa hoitaa hommaansa.
Voi pyhä elämä taas on vulvadynamot tulilla joka toisella palstatädillä :D
Hyi helvetti joku raskausarpinen selluperse riippareineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mamma. Vaan vastapuolen edustaja. Itselle on aina ollut tärkeää, että kumppani nauttii. Se vie fiilikset jos toinen ei saa mitään seksistä. Eikä osoita aitoa halua.
Miehet ovat varmaan osittain biologisista syistä yhdyntäkeskeisiä. Se on heille tärkeää, mutta tarvitsen ainakin itse sitä haluavan kumppanin.
Keskustelemalla ja kokeilemalla moni varmaan voisi löytää tapoja jolla tehdä nautintoa itselleen ja toiselle. Pitää olla valmis myös ohjeistamaan ja se edellyttää että tietää myös mitä tahtoo. Koskee molempia.
On muuten erikoista ettei yhdyntäkipuihin ole kovin helppo saada edes selvitystä mistä ne johtuvat. Naisten vaivojen leima on outo käsite itselle. Pitäähän vaivoja ainakin yrittää ratkoa ja hoitaa?
Niin... Jos miehillä olisi vastaavaa vaivaa, niin olisi varmasti ratkaisun löytämiseksi käytetty lääketieteessä miljardeja euroja.
Mitä esimerkkejä tuosta löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi maailma on tosiaan muuttumassa ja nainen on muutakin kuin mällipussi.
Jänskintähän on se, että mummoikäiset saivat nuorena enemmän orgasmeja kuin nykyiset nuoret naiset. 1970-luvulla myös rakasteltiin enemmän kuin nykyään. Eli jotakin on kuitenkin hukattu.
N49.
Nykyään on paljon enemmän kiinnostavia ja nautinnollisia vapaa-ajanviettotapoja kuin ennen. Seksi ei kilpailussa niitä vastaan luonnollisesti ole aina voittaja ja miksi edes pitäisi olla? Etenkään, jos seksissä ei ole edes orgasmia luvassa kuten kirjoitit :D Ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä useampi nainen kiukuttelee ja pihtaa, sitä enemmän on toivoa väestöräjähdyksen laantumisesta!
suomen syntyvyys on ollut jo negatiivinen 70 luvulta asti.
Sivusta, mutta miten mielestäsi syntyvyys voisi olla negativiinen? Syntyvyys voi olla matala tai laskussa, mutta ei negativinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan ajatellut, että vaihtoehtona voisi olla naisen toiveiden kuunteleminen ja toteuttaminen seksissä? Naista vaihtamalla juurisyy säilyy.
Kertoo yleensä vain siitä että paremman puutteessa tyytyy sinun sellupersettäsi katselemaan. Ei ole innoissaan eikä yritä tosissaan. Miksi yrittää kun haluaisi olla muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuu
Ei tämän näin pitäisi olla eikä tämä näin saisi jatkua, mutta hankalalta asia tuntuu ratkaistakaan. Pitäisikö se taas olla minä, kuka ottaa asian puheeksi ja pyydän jotain uutta? Pitäisikö minun nostaa pöydälle pommi nimeltä "en muuten oo nauttinut seksistä sun kanssa vuosiin, sori"? Ja odottaa, että puoliso ottaa sen hyvin ja alkaa innokkaasti kokeilla uusia vanhoja juttuja taas? Miten minun muka pitäisi sanoa puolisolle, että sä aattelet seksistä väärin: että sun pitäis keskittyä enempi siihen, että miten me nautittais tästä molemmat enemmän, ja että sun pitäis opetella flirttailemaan mulle? Nuo on niin isoja asioita, että vaikea niitä on ruveta sanomaan mitenkään pikku hiljaakaan, ja pelkään pahoin, että tämän asian esille nostaminen rikkoo enemmän kuin antaa. En mä halua alkaa meidän suhteen keisarinnaksi, joka määrää, että millanen seksielämä meillä on hyvää ja mikä ei, ja toisen pitäis siihen sovittautua. Rakastan puolisoani enkä todellakaan halua noin ikävää temppua hänelle tehdä. Noh, nyt kun tämän on näin kirjoittanut, niin saa nähdä, miten hyvin pystyn painamaan tämän takaisin pinnan alle. Yleensä en tätä ajattele, koska siten kaikilla on helpompaa.
Vertailun vuoksi: tiedän yhden parisuhteen, jossa mies miettii vuosien ja vuosien jälkeenkin, että miten vois tyydyttää naisensa mahdollisimman hyvin ja uusilla tavoilla. Hän osaa flirttailla ja pitää kipinää yllä. Kiitoksena tästä naisella sivusuhde ja vuosien pettämistä. Tasan ei käy nallekarkit.
Ymmärrän täysin mitä tarkoitat. Itselläni ihan sama kokemus. Ja mies ei vaan koskaan osannut mitään mitä pyysin, joten luovutin.
Ei seksi ihan kamalaakaan hänen kanssaan ole, mutta en siitä mitään kyllä saakaan, että kyllä se minulle on vaan antamista.
Kuitenkin hän on muuten todella hyvä mies ja tiedän kuinka vaikeaa hyvää miestä on löytää, niin ei ihan pelkästään huonon seksin takia viitsi erota.
Veit sanat suustani tuolla viimeisellä kappaleella. Kun mies kuitenkin on muuten todella hyvä mies, ja tietää, miten vaikeaa sellanen on löytää, niin ei ihan vähästä tee mieli alkaa vaihtaankaan.
Varsinkin, kun lopulta itelle suhteessa on paljon tärkeämpää vaikka se, että on hyvä keskusteluyhteys ja samanlainen maailmankatsomus. Koska noitakin on vaikea löytää, niin ennemmin otan ne ja vähän sinnepäin -seksin, kuin hyvän seksin ja ei keskusteluyhteyttä. -edellinen
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti joku raskausarpinen selluperse riippareineen.
Miksi sitten haaveilet tai unelmoit tällaisista naisista? Miksi he ovat aina mielessäsi? Mikset unelmoi nuoresta Pamela Andersonista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mamma. Vaan vastapuolen edustaja. Itselle on aina ollut tärkeää, että kumppani nauttii. Se vie fiilikset jos toinen ei saa mitään seksistä. Eikä osoita aitoa halua.
Miehet ovat varmaan osittain biologisista syistä yhdyntäkeskeisiä. Se on heille tärkeää, mutta tarvitsen ainakin itse sitä haluavan kumppanin.
Keskustelemalla ja kokeilemalla moni varmaan voisi löytää tapoja jolla tehdä nautintoa itselleen ja toiselle. Pitää olla valmis myös ohjeistamaan ja se edellyttää että tietää myös mitä tahtoo. Koskee molempia.
On muuten erikoista ettei yhdyntäkipuihin ole kovin helppo saada edes selvitystä mistä ne johtuvat. Naisten vaivojen leima on outo käsite itselle. Pitäähän vaivoja ainakin yrittää ratkoa ja hoitaa?
Niin... Jos miehillä olisi vastaavaa vaivaa, niin olisi varmasti ratkaisun löytämiseksi käytetty lääketieteessä miljardeja euroja.
Mitä esimerkkejä tuosta löytyy?
Lääketiede on naisvaltaista. Kumma että naiset niin innokkaasti miehiä hoitaisivat. On nimittäin aikalailla päinvastoin tämä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo yleensä vain siitä että paremman puutteessa tyytyy sinun sellupersettäsi katselemaan. Ei ole innoissaan eikä yritä tosissaan. Miksi yrittää kun haluaisi olla muualla.
Pussaatko äitiäsi tuolla suullasi?
Naislapsi on taas itsensä uhri ja se on muiden syy 😭
Jos ei jaksa pimsalooraa jakaa niin ainahan on pyllykolo käytettävissä, ja voihan sitä imeäkkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussaatko äitiäsi tuolla suullasi?
Äitini oli väkivaltainen ja hakkasi minua lapsena ja löi remmillä. Ei ole tarvetta häntä pussailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi maailma on tosiaan muuttumassa ja nainen on muutakin kuin mällipussi.
Jänskintähän on se, että mummoikäiset saivat nuorena enemmän orgasmeja kuin nykyiset nuoret naiset. 1970-luvulla myös rakasteltiin enemmän kuin nykyään. Eli jotakin on kuitenkin hukattu.
N49.
Niin, jos pitää orgasmeja jonkinlaisena mittana. Maailma muuttuu.
Kun tämmöinen kalkkis olen, niin kysyn että mikä on se kivempi asia, jolla orgasmi nykyään korvataan?
N49.
Orkku kestää max minuutin tai kaksi. Jopa vuoristorata-ajelu kestää kauemmin.
Syöminen, juominen, musiikin kuuntelu, elokuvan katsominen, hyvän kirjan lukeminen, perhosten lentelyn seuraaminen...
Mä nautin toki noista kaikista myöskin. Mutta jos mulla on nälkä, ei se lähde perhosten lentoa seuraamalla, ja jos haluan kumppaniani, ei hyvän kirjan lukeminen kutkuta oikealla tavalla.
N49.
Noh tuota, eihän hänkään varmasti katsele sitä perhosta syödäkseen sen, tai lue kirjaa kuullakseen musiikkia.
Eli hän ei tunnista itsessään mitään sellaista halua, johon seksi toisi vastauksen. Jos näin on asia, niin tietenkään silloin ei tarvitse harrastaa seksiä. Mutta tuossa tapauksessa kuitenkaan ei voi ehkä sanoa, että kirjojen lukeminen on parempaa kuin seksi sillä perusteella, että orgasmi kestää vain minuutin tai kaksi. Parempi peruste on ihan vain se, ettei seksi kiinnosta.
N49.
En usko, että tänä päivänä kukaan enää kysyy täysin vierailta keskustelupalstan ihmisiltä, saako vai eikö saa harrastaa seksiä. Tai onko hänellä mitään sellaista halua, johon seksi toisi vastauksen. Tai miten seksittömyys pitäisi perustella.
Ihmiset tekevät kuten parhaaksi näkevät.
Ei minua myöskään mikään juttusi ärsyttänyt. Jos olisit trolli, olisit harvinaisen hyvä sellainen.