Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: kun lopetin yhdynnät, ymmärsin mitä suostumus tarkoittaa oikeasti

Vierailija
26.04.2026 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000011824420.html

Moni suomalaisnainen suostuu seksiin, joka sattuu...

Tai ei kiinnosta, tunnu hyvältä, tapahtuu epämiellyttävissä olosuhteissa tai tunnelmassa, jne. Itsellä sama juttu, vaati vuosien selibaatin että aloin ymmärtää miten paljon kaikkea sellaista olin tehnyt, mitä en itse halunnut vain siksi, että "niin kuuluu tehdä" tai mies käyttäytyi painostavasti. Myös pari r aiskausta, missä sanoin ei tai olin täysin passiivinen, mahtuu mukaan. Sekä sellaisia keissejä, joissa mies valehtelee jostakin saadakseen käyttää seksuaalisuuttani, joka sekin rinnastuu r aiskaukseen.

Mitä mammat. Ajatuksia?

Kommentit (383)

Vierailija
281/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet on sikoja! 

T: Pentti

Vierailija
282/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei ehdi sanomaan ei kun olen jo tullut. 
-neliveto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi maailma on tosiaan muuttumassa ja nainen on muutakin kuin mällipussi. 

Jänskintähän on se, että mummoikäiset saivat nuorena enemmän orgasmeja kuin nykyiset nuoret naiset. 1970-luvulla myös rakasteltiin enemmän kuin nykyään. Eli jotakin on kuitenkin hukattu.

N49.

Niin, jos pitää orgasmeja jonkinlaisena mittana. Maailma muuttuu.

Kun tämmöinen kalkkis olen, niin kysyn että mikä on se kivempi asia, jolla orgasmi nykyään korvataan?

N49.

Sienestys?

N.70v

Sienestetään sitten yhdessä?

N49

Tuo sienestäjä ja tuo joka ilmoitti puolison olevan DI, en ole minä, joka olen aiemmin kommentoinut .

N.70v

Joku on nyt kovasti triggeröitynyt mielipiteistäni. Huomasitko tuon kommentin missä varmasti tiedettiin, että olemme sama henkilö. Eli ei kai sitten muuta kuin kiva tavata näin palstalla ekaa kertaa sivupersoonani. Tai voihan olla, että olenkin sinun sivupersoonasi. Pitäisiköhän tavata livenä,hmm. Riittäisiköhän siihen jos menisi katsomaan peilistä😂

N.70v.

Vierailija
284/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy erossa miehistä jos paneminen ei kiinnosta. Miehet haluaa panna ja niitä hyvä paneen -yksisarvisia ei ole, ei ainakaan vanhoille kurpille.

Kai ymmärrät, että on toisenlaisia miehiä olemassa, kuin sinä. Sinulle he ehkä ovat yksisarvisia, meille muille ihan vaan miehiä, joiden kanssa on kiva harrastaa seksiä.

Vierailija
285/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntain nainnit menossa.

Kiiretön päivä.

Tiukkaan pimppiin on niin mukavaa painetta purkaa.

Iltasessiot sitten pienen huilin jälkeen.

M58

Vierailija
286/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ootte kamalia naisia. Sitten itkette kun mies käy panemassa nuorempia. Ja syytätte meitä nuoria miesten varastamisesta. Aliarvostatte miehiänne, kyllä niillä on ihan oma tahto. Eikä kukaan halua panna lahnaa. Panisitte useammin niin ei sattuisi. Tai käykää lääkärissä korjauttamassa pimpsanne. Minä ainakin aion jakaa pimpsaani niin kauan kuin pystyn. Ajatelkaa miehiännekin. Itsekkäät paskat.

Olet itse vielä hirveämpi ihminen. Miksi naisen ylipäätään tarvitsisi kärsiä miehen vuoksi minkäänlaisia kipuja? ("korjauskivut" mukaanluettuna?) Miksi? Ei ole mitään syytä, mikäli NAINEN ITSE ei ole kiinnostunut mahdollisista toimenpiteistä. On ihmisarvoa loukkaavaa vaatia "korjauttamaan" itsensä jonkun toisen henkilön tai sukupuolijoukon vuoksi. Lähtökohta on jo täysin pielessä, sellaista velvollisuutta ei ole. Korjauta itsesi toisen käyttöön, wtf? Se on hienoa, että sinun värkkisi toimii, jaa ihmeessä, mutta vain oman värkkisi käyttöoikeus kuuluu sinulle. Muut naiset sitten määrittelevät kukin oman värkkinsä.  

Näin vulvodyniaa sairastavana, ihan varmasti "korjauttaisin" toosani jos joku lääkäri olisi keksinyt miten se tehdään. Olisin valmis maksamaan aika paljon ja menemään vaikka maailman toiselle laidalle sellaista hoitoa varten. En tosin yhdenkään miehen takia, vaan itseni, sillä tämä sairaus vaikuttaa muuhunkin elämään todella rampauttavasti. Seksielämä olisi vain plussaa, mutta ennen kaikkea kivuton arki olisi suurin haave.

Vierailija
287/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvään suuntaan mennään. Seksi ei ole enää sitä, että mies voi jyystää itsensä laukeamispisteeseen naisen tahdosta (ja mahdollisesta kivusta) välittämättä.

Nainenko ei enää voi haluta yhtä paljon ja yhtä mutkattomasti kuin mies koska ideologia kieltää sen?

Vierailija
288/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mamma. Vaan vastapuolen edustaja. Itselle on aina ollut tärkeää, että kumppani nauttii. Se vie fiilikset jos toinen ei saa mitään seksistä. Eikä osoita aitoa halua.

Miehet ovat varmaan osittain biologisista syistä yhdyntäkeskeisiä. Se on heille tärkeää, mutta tarvitsen ainakin itse sitä haluavan kumppanin. 

Keskustelemalla ja kokeilemalla moni varmaan voisi löytää tapoja jolla tehdä nautintoa itselleen ja toiselle. Pitää olla valmis myös ohjeistamaan ja se edellyttää että tietää myös mitä tahtoo. Koskee molempia. 

On muuten erikoista ettei yhdyntäkipuihin ole kovin helppo saada edes selvitystä mistä ne johtuvat. Naisten vaivojen leima on outo käsite itselle. Pitäähän vaivoja ainakin yrittää ratkoa ja hoitaa?

Niin... Jos miehillä olisi vastaavaa vaivaa, niin olisi varmasti ratkaisun löytämiseksi käytetty lääketieteessä miljardeja euroja.

Vierailija
289/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jänskintähän on se, että mummoikäiset saivat nuorena enemmän orgasmeja kuin nykyiset nuoret naiset. 1970-luvulla myös rakasteltiin enemmän kuin nykyään. Eli jotakin on kuitenkin hukattu.

N49.

Niin, jos pitää orgasmeja jonkinlaisena mittana. Maailma muuttuu.

Kun tämmöinen kalkkis olen, niin kysyn että mikä on se kivempi asia, jolla orgasmi nykyään korvataan?

N49.

Orkku kestää max minuutin tai kaksi. Jopa vuoristorata-ajelu kestää kauemmin.

Syöminen, juominen, musiikin kuuntelu, elokuvan katsominen, hyvän kirjan lukeminen, perhosten lentelyn seuraaminen... 

Mä nautin toki noista kaikista myöskin. Mutta jos mulla on nälkä, ei se lähde perhosten lentoa seuraamalla, ja jos haluan kumppaniani, ei hyvän kirjan lukeminen kutkuta oikealla tavalla.

N49.

Noh tuota, eihän hänkään varmasti katsele sitä perhosta syödäkseen sen, tai lue kirjaa kuullakseen musiikkia.

Eli hän ei tunnista itsessään mitään sellaista halua, johon seksi toisi vastauksen. Jos näin on asia, niin tietenkään silloin ei tarvitse harrastaa seksiä. Mutta tuossa tapauksessa kuitenkaan ei voi ehkä sanoa, että kirjojen lukeminen on parempaa kuin seksi sillä perusteella, että orgasmi kestää vain minuutin tai kaksi. Parempi peruste on ihan vain se, ettei seksi kiinnosta.

N49. 

Vierailija
290/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen lähtöasenne sinulla siihen miten nainen keskimäärin nähdään seksikumppanina. Opetetaanko tuollaista jossain? Nainen voi valita sellaisen kumppanin joka ei kohtele häntä rumasti. Tämä edellyttää tietysti pidempää tutustumista ennen seksiä.

Vierailija
291/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysy erossa miehistä jos paneminen ei kiinnosta. Miehet haluaa panna ja niitä hyvä paneen -yksisarvisia ei ole, ei ainakaan vanhoille kurpille.

Ei mies, joka on hyvä panemaan, ole mikään yksisarvinen. Minulla on tullut niitä elämässä vastaan paljon, myös vähän vanhempana kurppana (keski-ikäisenä löysin sellaisen, jonka haluan pitää ja tunne on molemminpuolinen, joten enää en testaile muita). 

Ei ole mikään epärealistinen vaatimus haluta mies, jonka kanssa seksi on tyydyttävää ja joka ottaa huomioon seksikumppaninsa. 

Välillä tulee näistä aloituksista olo ettei tuollaisia saa olla olemassakaan kun pilaa ikävästi miesviha-agendan.

Vierailija
292/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään joku koettaa esiintyä myös minuna. No voin hypätä toki takaisin anonyymiksi. Tosiaan ilmeisesti ihan neutraali toteamus, että seksi voi olla myös mutkatonta ja kivaa, jopa parisuhdemielessä huonon miehen kanssa, on liikaa joillekin.

N49.

Vierailija
293/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään joku koettaa esiintyä myös minuna. No voin hypätä toki takaisin anonyymiksi. Tosiaan ilmeisesti ihan neutraali toteamus, että seksi voi olla myös mutkatonta ja kivaa, jopa parisuhdemielessä huonon miehen kanssa, on liikaa joillekin.

N49.

Käsittääkseni tällä palstalla voi ja saa esiintyä anonyyminä. Ei ole mikään pakko identifioida itseään mitenkään.

Vierailija
294/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuulu tuohon joukkoon. Olen aina nauttinut kaikenlaisesta seksistä, myös yhdynnästä. Nykyisessä parisuhteessani haluaisin paljon enemmän kuin saan. 

No mutta onhan sullakin ongelma: et saa niin paljon ja sellaista seksiä kuin haluat. 

Vierailija
295/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Artikkelihan käsittelee vulvodyniaa.

Ei me tiedetä, kun artikkelia ei referoitu. On maksumuurin takana.

Vierailija
296/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mies, joka on hyvä panemaan, ole mikään yksisarvinen. Minulla on tullut niitä elämässä vastaan paljon, myös vähän vanhempana kurppana (keski-ikäisenä löysin sellaisen, jonka haluan pitää ja tunne on molemminpuolinen, joten enää en testaile muita). 

Ei ole mikään epärealistinen vaatimus haluta mies, jonka kanssa seksi on tyydyttävää ja joka ottaa huomioon seksikumppaninsa. 

Välillä tulee näistä aloituksista olo ettei tuollaisia saa olla olemassakaan kun pilaa ikävästi miesviha-agendan.

Omituinen ajatus, että jonkun mielestä olisi jotenkin tavoiteltavaa olla pitämättä joistakin miehistä. Eiköhän se ole vain omista kokemuksista kumpuava tunne.

Ihan sama kuin naisia vihaavilla miehillä. Heillä on ikäviä kokemuksia naisista todennäköisesti jo äidistä lähtien.

Vierailija
297/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein suostun vain, että toinen lopettaa kinuamisen. Vähempi vaiva ja kestää pari minsaa. Hyvää seksiä on turha odottaa joten ei kiinnosta itseä. Toinen tietää ettei mua kiinnosta ja tekee silti, onhan se paska fiilis. 

Mikä on vaihtoehto saako käydä vieraissa?

Vaihtoehtohan on selvä: miehen tulee oppia harrastamaan seksiä eikä itsetyydytystä naisen kehoa käyttäen. 

Vierailija
298/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N49.

No joo, ei voi käsittää. Eri asia olisi mikäli keskittyisi haukkumaan muiden kommentoijien mielipiteitä, niin siitä voisi vetää herneet nenään, mutta omien mielipiteiden ilmaiseminen on näköjään joillekin liian tuskallista lukea. 

Se ensimmäinen N.70v.

Vierailija
299/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkässä suhteessa täysin normaalia. Välillä panen vaimoa kun niin kovasti haluaa jotta hän olisi hetken tyytyväinen.

Vierailija
300/383 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt liitossa, jossa mies pakotti seksiin. Pelkäsin iltaa, kun lapset oli nukkumassa,  että taas minut raiskataan. Vastaasanominen ei auttanut. Annoin miehelle luvan etsiä seksinsä muualta.  Ei auttanut sekään. Koin myös taloudellista kaltoinkohtelua. Mies ei juurikaan käynyt töissä. Harrasti monenlaista filunkipeliä. Ei osallistunut lastenhoitoon eikä kotitöihin. Valehteli ja terrorisoi muuta perhettä. Minun tilipäivänä oli odotettu tapahtuma.  Lopulta uskalsin erota.  Hirveitä muistoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän