Yle: "Valtiovarainministeri Purra kiisti Ykkösaamussa luvanneensa, ettei pienituloisilta leikata"
Valtiovarainministeri Riikka Purra (ps.) vieraili lauantaina Ylen Ykkösaamussa, jossa käytiin läpi hallituksen säästötoimia. Purralle esitettiin yleisökysymys, jossa viitattiin hänen esiintymiseensä ennen viime vaaleja. Purraa haastatteli toimittaja Seija Vaaherkumpu.
Yleisöstä kysytään näin: Hallitus on leikannut köyhiltä ja pienituloisilta. Se on samalla lisännyt lapsiköyhyyttä. Ennen vaaleja sanoit, että tällainen ei teille käy eli perussuomalaisille ei sovi. Mitä sanot nyt pettyneille äänestäjille, jotka luottivat vaalilupaukseen?
– Olen tätä korjannut moneen kertaan. Tämä klippi eräästä talouslehden haastattelusta, jota oppositio alkoi levittää hallituksen muodostamisen jälkeen, ei saanut minkäänlaista huomiota ennen vaaleja. Siinä ei ole esitetty minkäänlaista vaalilupausta. Päin vastoin meidän poliittisissa ohjelmissa kuvataan tarvittavia sosiaaliturvaleikkauksia.
Kommentit (480)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sua nolottaa joskus niin muista ettet koskaan ole niin nolo kuin valehteleva ja valehtelijaa kannattava persu.
Tai vihreitä äänestävä mies
Miksi vihreitä äänestävä mies on sinusta nolo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, keväällä äänestämme vasemmistoa.
Äänestä sinä vaan. Me viisaat äänestämme oikeistoa.
Viisas ja oikeistolainen ei kuulu samaan lauseeseen mutta miten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sua nolottaa joskus niin muista ettet koskaan ole niin nolo kuin valehteleva ja valehtelijaa kannattava persu.
Konttaa ja nöyryyträä itteään naisten edessä joko rahan tai hyväksynnän takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on itsensä nöyryyttäminen naisten edessä? Minusta luonnosta ja tasa-arvosta välittävät miehet on cool. Olen siis nainen.
Vierailija kirjoitti:
Se on jotenkin huvittavaa, kun kaikki vähänkään kartalla olevat tajusivat ennen vaaleja, että jos ei ole vaaliohjelmaa niin Persut tulevat kaikki ns. lupauksensa pyörtämään. Ja ettei tällaisilla lupauksilla ole mitään arvoa.
Persuille tämä ei näytä aukeavan vieläkään vaikka näin on käynyt?
Perussuomalaiset ovatkin tässä vaiheessa kultti, kuten Trumpin lahko Amerikassa. Persuissa pyörii henkilökultti muutaman keskushenkilön ympärillä joita nämä reppanat nyt palvovat jumalolentoinaan. Kulteissa on ongelmallista juuri se, että näiden aivopesu on usein hyvin vahva. Pahimpia tapauksia ei pysty kuntouttamaan enää, vaan esimerkiksi Saksan Aatun uskollisimmat mieluummin ottivat poskeeen pistooliltaan kuin myönsivät ikinä että heidän lahkossaan olisi yhtään mitään vikaa. Kunnes persukultti on puhdistettu, Suomella on edessä kovat ajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nimimerkki Riikka puhunut joskus totta? Alle voi listata ne kerrat. Hiljaista tulee olemaan.
Marin valehteli enemmän kuin kaikki politiikot yhteensä :D
MUT KU SANNA.
Kolme sanaa mitkä persu oppi🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on itsensä nöyryyttäminen naisten edessä? Minusta luonnosta ja tasa-arvosta välittävät miehet on cool. Olen siis nainen.
Ku Vihreät ajattelee et on olemassa joku mystinen patriarkaatti ja kantasuomalaiset miehet on sen johdosta etuoikeutettuja pahiksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nimimerkki Riikka puhunut joskus totta? Alle voi listata ne kerrat. Hiljaista tulee olemaan.
Marin valehteli enemmän kuin kaikki politiikot yhteensä :D
Tällainen valehtelu saa minut äänestämään demareita, ettäs tiedät. Järkevät, sivistyneet ihmiset eivät jatkuvasti panettele toista ihmistä näin. Ja persut panettelee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ku Vihreät ajattelee et on olemassa joku mystinen patriarkaatti ja kantasuomalaiset miehet on sen johdosta etuoikeutettuja pahiksia.
Patriarkaatti on olemassa mutta se ei liity tähän ketjuun. Sille voi tehdä oman ketjun, puhutaan nyt Purran valheista.
Taisi olla persutusta eli pajunköyttä taas kaikki Riikkulin sönkötykset. Tyypillistä persdorkailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jotenkin huvittavaa, kun kaikki vähänkään kartalla olevat tajusivat ennen vaaleja, että jos ei ole vaaliohjelmaa niin Persut tulevat kaikki ns. lupauksensa pyörtämään. Ja ettei tällaisilla lupauksilla ole mitään arvoa.
Persuille tämä ei näytä aukeavan vieläkään vaikka näin on käynyt?
Perussuomalaiset ovatkin tässä vaiheessa kultti, kuten Trumpin lahko Amerikassa. Persuissa pyörii henkilökultti muutaman keskushenkilön ympärillä joita nämä reppanat nyt palvovat jumalolentoinaan. Kulteissa on ongelmallista juuri se, että näiden aivopesu on usein hyvin vahva. Pahimpia tapauksia ei pysty kuntouttamaan enää, vaan esimerkiksi Saksan Aatun uskollisimmat mieluummin ottivat poskeeen pistooliltaan kuin myönsivät ikinä että heidän lahkossaan olisi yhtään mitään vikaa. Kunnes persukultti on puhdistettu, Suomella on edessä kovat ajat.
Me emme ole tehneet mitään väärin. Persuäänestäjät eivät vain tunne numeroita. Riikkuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut oli selvästi kokoomuslaisten varjopuolue. Ne jotka tekee sen mitä kokoomus ei kehtaa sanoa, tehdä, mutta haaveilee siitä... hyi.
Niin ei Kokoomuksella tarvi olla yksinoikeutt siihen tavotteesen et Suomi palkitsis ahkeruudesta ja lahjakkuudesta eikä laiskuudesta ja heikkoudesta
Heikkoudesta? Milloin alat ehdottaa, että heikot pitää laittaa leirille?
Näähän on innoissaan huutaneet netissä että työttömät parakkiasuntoihin ja pakkotöihin.
Luulevat että itse ei olisi mukana samassa sakissa, vaan saisivat vaikka töitä simputtajana noilla leireillä?Nii ku mä en oo työtön. Eikö musta voi koskaan tulla työtön.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Olen tätä korjannut moneen kertaan. Tämä klippi eräästä talouslehden haastattelusta, jota oppositio alkoi levittää hallituksen muodostamisen jälkeen, ei saanut minkäänlaista huomiota ennen vaaleja. Siinä ei ole esitetty minkäänlaista vaalilupausta. Päin vastoin meidän poliittisissa ohjelmissa kuvataan tarvittavia sosiaaliturvaleikkauksia."
Oletetaan, että lupausta ei ole. Voisiko Riikka siis kertoa, mitä tarkoitti sanoillaan "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista – Se ei meille käy"
Nyt nimittäin näyttää siltä, että Riikalle ei käynyt se, että nimenomaan Kokoomus leikkaisi pienituloisilta. PS halusi tehdä leikkaukset itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut oli selvästi kokoomuslaisten varjopuolue. Ne jotka tekee sen mitä kokoomus ei kehtaa sanoa, tehdä, mutta haaveilee siitä... hyi.
Niin ei Kokoomuksella tarvi olla yksinoikeutt siihen tavotteesen et Suomi palkitsis ahkeruudesta ja lahjakkuudesta eikä laiskuudesta ja heikkoudesta
Heikkoudesta? Milloin alat ehdottaa, että heikot pitää laittaa leirille?
Näähän on innoissaan huutaneet netissä että työttömät parakkiasuntoihin ja pakkotöihin.
Luulevat että itse ei olisi mukana samassa sakissa, vaan saisivat vaikka töitä simputtajana noilla leireillä?Nii ku mä en oo työtön. Eikö musta voi koskaan tulla työtön.
Ei kannata olla liian ylimielinen, putoaminen korkealta voi nimittäin sattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Patriarkaatti on olemassa mutta se ei liity tähän ketjuun. Sille voi tehdä oman ketjun, puhutaan nyt Purran valheista.
"Se ei meille käy".
Tuo patriarkaatti on valhe jos joku. Eihä sen etuoikeutetumpaa ihmistä oo tällä planeetalla ku valkonen kantasuomalainen nainen.
Ensimmäisen maailman elintaso ja kansalaisoikeudet ilman mitään velvollisuuksia plus uhrivaltapositio.
Musta tätä persuilmiötä ei selitä muu kuin uponneiden kustannusten harha. Pakko uskoa Perussuomalaisiin edelleen kun kaikki on jo uhrattu sen takia.
Tai sitten selityksenä on vaan matala äo ja taipumus olla peloissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EK:n SätkyAkka Riikkuli lupaa mitä vain hillotolpan toivossa.
Paljonko sä tienaat vuodessa?
Aika paljon rutosti enemmän kuin sä.
Vierailija kirjoitti:
"Olen tätä korjannut moneen kertaan. Tämä klippi eräästä talouslehden haastattelusta, jota oppositio alkoi levittää hallituksen muodostamisen jälkeen, ei saanut minkäänlaista huomiota ennen vaaleja. Siinä ei ole esitetty minkäänlaista vaalilupausta. Päin vastoin meidän poliittisissa ohjelmissa kuvataan tarvittavia sosiaaliturvaleikkauksia."
Oletetaan, että lupausta ei ole. Voisiko Riikka siis kertoa, mitä tarkoitti sanoillaan "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista – Se ei meille käy"
Nyt nimittäin näyttää siltä, että Riikalle ei käynyt se, että nimenomaan Kokoomus leikkaisi pienituloisilta. PS halusi tehdä leikkaukset itse.
Eihän sadismi oo kivaa jossei sitä pääse itse harjoittamaan.
Mairea vahingoniloinen virnuilu saksikuvassa, Riikka. Emme ole unohtaneet. Perussuomalaisten äänestäminen ensi vuonna niin.... Se ei meille käy.
Nii ku mä en oo työtön. Eikö musta voi koskaan tulla työtön.