Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: "Valtiovarainministeri Purra kiisti Ykkösaamussa luvanneensa, ettei pienituloisilta leikata"

Vierailija
25.04.2026 |

Valtiovarainministeri Riikka Purra (ps.) vieraili lauantaina Ylen Ykkösaamussa, jossa käytiin läpi hallituksen säästötoimia. Purralle esitettiin yleisökysymys, jossa viitattiin hänen esiintymiseensä ennen viime vaaleja. Purraa haastatteli toimittaja Seija Vaaherkumpu.

Yleisöstä kysytään näin: Hallitus on leikannut köyhiltä ja pienituloisilta. Se on samalla lisännyt lapsiköyhyyttä. Ennen vaaleja sanoit, että tällainen ei teille käy eli perussuomalaisille ei sovi. Mitä sanot nyt pettyneille äänestäjille, jotka luottivat vaalilupaukseen?

– Olen tätä korjannut moneen kertaan. Tämä klippi eräästä talouslehden haastattelusta, jota oppositio alkoi levittää hallituksen muodostamisen jälkeen, ei saanut minkäänlaista huomiota ennen vaaleja. Siinä ei ole esitetty minkäänlaista vaalilupausta. Päin vastoin meidän poliittisissa ohjelmissa kuvataan tarvittavia sosiaaliturvaleikkauksia.

Kommentit (480)

Vierailija
241/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EK:n SätkyAkka Riikkuli lupaa mitä vain hillotolpan toivossa.

Paljonko sä tienaat vuodessa?

Liittyykö tämä Purran valehteluun jotenkin?

Ei se liity siihen sun pedofiliaaskaan mitenkään mut kerro nyt.

Niin me tiedetään minkälaiset natsat ja cv on tyypillä joka ei tykkää tästä hallituksesta.

Vierailija
242/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että. PersuPojan peppukipu ei Bepanteenilla parane.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, keväällä äänestämme vasemmistoa.

Itsehän olen menossa rytmikkäästi robottitanssien ääniuurnille ja menee äärivasemmalle äänet. Nyt kannattaa kaikkien vasemistolaisten asettautua ehdolle. 

Oikein hyvä kuva vaan ja lätinät sinne, niin ei väliä. Ääni tulee jatkossa menemään aina vasemmalle. Kun ei oikeistoon voi luottaa yhtään. 

Aina vasemmalle on helppo äänestysohje. Oikeisto ei aja kristillistä politiikkaa, eikä myöskään kristilliset. Tämä muistetaan vähintään sukupolvi eteenpäin. 

Kokoomuksesta ollaan aina samaa mieltä mitä Kekkonenkin oli. Maailmankansalaisten puolue, ei suomalaisten etuja aja.

Sä oot köyhä pelle ja luuseri. Muista se.

Nää asiat katsotaan kehässä. Muista se.

Vierailija
244/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eekoon juoksutyttö riikkuli lupaa mitä vaan. 

Vierailija
245/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän olen menossa rytmikkäästi robottitanssien ääniuurnille ja menee äärivasemmalle äänet. Nyt kannattaa kaikkien vasemistolaisten asettautua ehdolle. 

Oikein hyvä kuva vaan ja lätinät sinne, niin ei väliä. Ääni tulee jatkossa menemään aina vasemmalle. Kun ei oikeistoon voi luottaa yhtään. 

Aina vasemmalle on helppo äänestysohje. Oikeisto ei aja kristillistä politiikkaa, eikä myöskään kristilliset. Tämä muistetaan vähintään sukupolvi eteenpäin. 

Kokoomuksesta ollaan aina samaa mieltä mitä Kekkonenkin oli. Maailmankansalaisten puolue, ei suomalaisten etuja aja.

Mä oon niin rikas et voin vaan palkata Mike Tysonin tai Evander Holyfieldin lyömään sulta pääkallon kasaan.

Päästään yhestä iilimadosta samalla.

Vierailija
246/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on köyhä työnantaja joten laske sä. Itse en edes viitsi katsoa tiilille, kun jotain taatusti puuttuu palkkakuitista ja työtuntilistasta. Se varastaa, napsii sieltä täältä pois 10-15min ja palkkahan on 8.5e tunti. Niin köyhää menoa ettei edes viitsi miettiä paljonko tienaa vuodessa.

Köyhä tai pihi työnantaja, ei ole mun vika.

Vierailija
247/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö tämä Purran valehteluun jotenkin?

Ei se liity siihen sun pedofiliaaskaan mitenkään mut kerro nyt.

Niin me tiedetään minkälaiset natsat ja cv on tyypillä joka ei tykkää tästä hallituksesta.

Mikä mun ped0filia? Täällä on muitakin kuin yksi kirjoittaja.

Vierailija
248/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jotenkin huvittavaa, kun kaikki vähänkään kartalla olevat tajusivat ennen vaaleja, että jos ei ole vaaliohjelmaa niin Persut tulevat kaikki ns. lupauksensa pyörtämään. Ja ettei tällaisilla lupauksilla ole mitään arvoa. 

Persuille tämä ei näytä aukeavan vieläkään vaikka näin on käynyt? 

Vierailija
249/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon niin rikas et voin vaan palkata Mike Tysonin tai Evander Holyfieldin lyömään sulta pääkallon kasaan.

Kannattaa säästää ne rahat siihen hetkeen kun Venäjä tulee kylään. Yksikään reserviläinen ei sun hyllyvää pallopersettä tule puolustamaan sekuntiakaan.

Vierailija
250/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua nolottaa joskus niin muista ettet koskaan ole niin nolo kuin valehteleva ja valehtelijaa kannattava persu.

Vierailija
251/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on köyhä työnantaja joten laske sä. Itse en edes viitsi katsoa tiilille, kun jotain taatusti puuttuu palkkakuitista ja työtuntilistasta. Se varastaa, napsii sieltä täältä pois 10-15min ja palkkahan on 8.5e tunti. Niin köyhää menoa ettei edes viitsi miettiä paljonko tienaa vuodessa.

Köyhä tai pihi työnantaja, ei ole mun vika.

Miten se kehtaa varastaa työtunneista pois jos palkkakin on noin huono? 

Aikamoinen orjuuttaja! Takulla kokoomuksen kannattaja!

Vierailija
252/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bergbomkaan ei oo luvannu euron bensaa. Se on sanonu vaan et ilman veroja bensa maksais euron.

https://yle.fi/a/74-20248809

Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja toteaa: ”Jos tuosta otettais verot pois, hinta olis luokkaa euron”.

Hienovarainen vihjaus että "jos äänestät meitä saat euron pentziiniä". 

Vierailija
253/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut oli selvästi kokoomuslaisten varjopuolue. Ne jotka tekee sen mitä kokoomus ei kehtaa sanoa, tehdä, mutta haaveilee siitä... hyi.

Niin ei Kokoomuksella tarvi olla yksinoikeutt siihen tavotteesen et Suomi palkitsis ahkeruudesta ja lahjakkuudesta eikä laiskuudesta ja heikkoudesta 

Heikkoudesta? Milloin alat ehdottaa, että heikot pitää laittaa leirille?

Vierailija
254/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bergbomkaan ei oo luvannu euron bensaa. Se on sanonu vaan et ilman veroja bensa maksais euron.

https://yle.fi/a/74-20248809

Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja toteaa: ”Jos tuosta otettais verot pois, hinta olis luokkaa euron”.

Hienovarainen vihjaus että "jos äänestät meitä saat euron pentziiniä". 

Ei se ollut mitenkään hienovaraista, että nuo persut tekivät siitä kansalaisaloitteen.

Vierailija
255/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa säästää ne rahat siihen hetkeen kun Venäjä tulee kylään. Yksikään reserviläinen ei sun hyllyvää pallopersettä tule puolustamaan sekuntiakaan.

Sä saat puolustaa Fatim Diarran mustaa persettä jos haluat ihan vapaaehtosesti.

Vierailija
256/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nimimerkki Riikka puhunut joskus totta? Alle voi listata ne kerrat. Hiljaista tulee olemaan. 

Marin valehteli enemmän kuin kaikki politiikot yhteensä :D

Vierailija
257/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut oli selvästi kokoomuslaisten varjopuolue. Ne jotka tekee sen mitä kokoomus ei kehtaa sanoa, tehdä, mutta haaveilee siitä... hyi.

Niin ei Kokoomuksella tarvi olla yksinoikeutt siihen tavotteesen et Suomi palkitsis ahkeruudesta ja lahjakkuudesta eikä laiskuudesta ja heikkoudesta 

Heikkoudesta? Milloin alat ehdottaa, että heikot pitää laittaa leirille?

Näähän on innoissaan huutaneet netissä että työttömät parakkiasuntoihin ja pakkotöihin.

Luulevat että itse ei olisi mukana samassa sakissa, vaan saisivat vaikka töitä simputtajana noilla leireillä?

Vierailija
258/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sua nolottaa joskus niin muista ettet koskaan ole niin nolo kuin valehteleva ja valehtelijaa kannattava persu.

Tai vihreitä äänestävä mies

Vierailija
259/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nimimerkki Riikka puhunut joskus totta? Alle voi listata ne kerrat. Hiljaista tulee olemaan. 

Marin valehteli enemmän kuin kaikki politiikot yhteensä :D

Vastaa ensin Purrakysymykseen, puhutaan sitten Marinista vaikka toisessa ketjussa.

Vierailija
260/480 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestä sinä vaan. Me viisaat äänestämme oikeistoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan