miten kulutus voi kasvaa kun ihmiset säästää työttömyyden varalta?
miten hallitus kuvittelee ihmisten kuluttavan kun se ei mene niille jakeluun että ansiosidonnaisen leikkaus pysäytti työssä käyvien kulutuksen sekä osan ansiosidonnaisella olleilta?
M46
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Kummallista, että ainoa innolla säästävät ovat eläkeläiset, joilla todella tulee olemaan käyttöä rahoilleen elämän viimeisinä vuosina. Muuten ostellaan kuin ennen, kaupassa kärryt on kukkuroillaan ja roskiksista päätellen tavara kirtää - tai ainakin kääreet ja pakkaukset.
Vain palstalaiset ovat lopettaneet ostamisen.
"ainoa innolla säästävät ovat eläkeläiset"
On paljon eläkeläisiä joilla ei ole varaa säästää.
Ei se vaikuttanut jo ansiosidonnaisella olleille, ei ainakaan minulle.
Vierailija kirjoitti:
Veronalennukset suurituloisille tarkoittaa sitä, että heille jää rahaa enemmän pörssi peluuseen. Sähköautojen oston tukeminen tarkoittaa sitä, että ne joilla on varaa sähköautoon, olisi ollut rahaa ilman tukiakin. Kulutuksen lisääminen tarkoittaa sitä, että suurituloisten pitäisi kuluttaa pörssinpeluun sijaan. Pienituloiset eivät voi lisätä kulutusta, jos rahaa on, niin se käytetään hengissä pysymiseen. Lääkäriinkään ei ole varaa.
TÄMÄ !!!!
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
O minä en osta mitään muuta kuin ruokaa, pesuaineita yms, koska en tarvitse mitään. Ei eläkeläiset välttämättä säästä,, vaan haluavat vähentää roinaa.
No tämä. Moni jopa karsii tarpeettomaksi käynyttä tavaraa.
Jep. Muutin eläkkeelle jäämisen yhteydessä ja varmaan puolet tavaroista lähti kiertoon. Osaa tavaroista en edes muista koskaan ostaneeni saati käyttäneeni.
Muutto on hyvä tyhjennyskeino turhista tavaroista.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
O minä en osta mitään muuta kuin ruokaa, pesuaineita yms, koska en tarvitse mitään. Ei eläkeläiset välttämättä säästä,, vaan haluavat vähentää roinaa.
No tämä. Moni jopa karsii tarpeettomaksi käynyttä tavaraa.
Jep. Muutin eläkkeelle jäämisen yhteydessä ja varmaan puolet tavaroista lähti kiertoon. Osaa tavaroista en edes muista koskaan ostaneeni saati käyttäneeni.
Muutto on hyvä tyhjennyskeino turhista tavaroista.
Mun sisko muuttaa kesän aikana 98 m2 rivariasunnosta pieneen kerrostalokaksioon ja tuskailee jo nyt tavaramäärää, joka pitää heittää pois. Ei todellakaan osta mitään uutta. Kaikki tarvittava on jo ja ihan liikaa tarpeetonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista, että ainoa innolla säästävät ovat eläkeläiset, joilla todella tulee olemaan käyttöä rahoilleen elämän viimeisinä vuosina. Muuten ostellaan kuin ennen, kaupassa kärryt on kukkuroillaan ja roskiksista päätellen tavara kirtää - tai ainakin kääreet ja pakkaukset.
Vain palstalaiset ovat lopettaneet ostamisen.
No kyllä tätä tukee Ihan tilastot ja luvut. Sellaiset tuntuu olevan toki monille vaikeita ymmärtää.
kokoomus on nykyään eläkeläisten puole
eläkeläiset kuluttaa ja ostaa palveluita
1) pörssi EI OLE mitään PELAAMISTA.
2) en ainakaan minä saanut mitään tukia sähköautoni ostoon, ihan omalla rahalla sen ostin.