Mies etäinen, mulla hajoo pää!
Ollaan oltu yhdessä yli 20v. On ollut isoa kriisiä ja pienempää kriisiä, mutta aina rakastettu vahvasti. Miestä kuitenkin yhä vaikeempi enää saada puhumaan mistään. Olen jo vuosia stressannut ja miettinyt suhdettamme yksin, hän suuttuu tai ottaa syytöksenä jos jotain kaipaan tai olen huolissani meistä. Olen siis vähentänyt asioiden esille ottoa, joka taas aiheuttaa sen että joudun tekemään omia johtopäätöksiä hänen käytöksestään ja tilanteista. Vihaan kun joudun tekemään niin ja vihaan kun tiedän hänen tekevän niin myös. Olen selittänyt asian monta kertaa, haluan korjata väärinkäsitykset mutta ei hän vaan tajua! Mutta ei kai kukaan oikeesti haluu olla väärässä ymmärryksessä, vai??!! Paitsi tietty, jos ei toinen kiinnosta....
En vaan tajua. Hän rakastaa mua kuulemma paljon, miksi en sitten enää tunne sitä?
Nyt mies ollut tosi etäinen(normaalia enemmän) jonkun aikaa ja seksi vähentyny reilusti. "Oon vaa väsyny", "koskettelenhan mä sua"....pari kertaa päivässä ku "tööttää"tissistä, ei oo musta ihan sama asia ...
Olin uhkarohkea ja taas kerran otin asian varovasti puheeksi...sama litania. Väsy, kylhän mä kosken...tunsin jo että kohta kuulen taas olevani liian jotakin...päätin siis luovuttaa. En jaksa enää anella, mitään.
Tyydyin vastaukseen ja pääsin kainaloon. Kaikki hyvin, vai?
Tiesin ettei ole ja sen näin heti seuraavana päivänä. Jotain on pielessä, mutten tiedä mitä.
Hän on ihan omissa maailmoissaan. Vaikuttaa väsyltä, tympääntyneeltä, surulliselta...ei juuri kommentoi mun höpinöihin. En yleensäkkään pääse kauheesti hänen lähelle mut nyt vielä vähemmän.
Ja kaikki muka ihan hyvin? Ei ole!!! Miksei voi vaan sanoa, edes jotain. Itken yksin ja yritän keksiä mikä on. Kaikki tietää miten siinä käy kun joutuu itse arvailemaan ...kaikki vaihtoehdot on huonoja.
Tästä tekstistä ei ota varmaa selkoa. Heräsin vaan taas niin kauheeseen ahdistukseen, et oli pakko oksentaa johonki...
En vaa jaksa.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Miten lapset?
Oletteko lapseton pari sinun toiveestasi ja nyt mies alkanut haikailla että haluaa sittenkin isäksi?
Tämä on ihan tavallista että nuorena mies toteaa "joo joo, en minäkään halua lapsia" mutta mieli muuttuu kun keski-ikä alkaa.
Teot merkkaavat AINA, eivät sanat.
Ja oma tunne merkkaa aina enemmän kuin jonkun sanat. Myös Ruby Franke sanoi rakastavansa lapsiaan.
Vaihdetaan miehen tilalle sana ystävä, työpaikka tms. Miten suhtautuisit sitten asiaan?
Narstisti/toksinen jutuissa muuten painotetaan aina sitä, että jos on vahva rakkaus, mutta pitää "fight for our love", se on todella huono merkki. Ja myös se, jos on vuoristorataa, josta on selvitty yhdessä, pitää katsoa, kuka tai mikä aiheutti sen vuoristoradan. Jos se on puoliso itse, se kertonee riittävästi. Ja onko se aina toinen, joka tekee sen taistelun energiaa vaativan osuuden?
Vierailija kirjoitti:
onko sillä ukollakin vaihdevuodet? Matala testosteroni?
Ei. Sillä on toinen nainen.
Noniin täällähän on kommenttia ihan laidasta laitaan ja vähä muualtakin... Lapset meillä jo muuttaneet, ollaan siis kaksin.
Tosiaan pitkä suhde ja luulisin tuntevani mieheni. Ennenkin ollut etäisyyttä välillä, mut nyt tosiaan erilaista.
Vaistot varottaa, mutten saa kiinni mistä.
Hrmittaa ettei hän voi suoraan puhua mulle, en kuitenkaan haluaisi pelätä jotain suhdetta tai eroa.
En myöskään uskalla kysyä suoraan enää enempää, en jaksa mitään riitaa johon se tilanne sitten menee ja olen syyllinen.
Miksi miehen niin vaikee tajuta että nainen saattaa haluta jutella siksi että on niin helvetin huolissaan ja rakastaa niin helvetisti????!!!!
Ei siksi että saa valittaa tai nalkuttaa. Ei siksi että voi kontrolloida tai manipuloida. Ei siksi että voi skitsoilla ja draamailla.
Vaan koska rakastaa.
"Vaistot varottaa, mutten saa kiinni mistä.
Hrmittaa ettei hän voi suoraan puhua mulle, en kuitenkaan haluaisi pelätä jotain suhdetta tai eroa.
En myöskään uskalla kysyä suoraan enää enempää, en jaksa mitään riitaa johon se tilanne sitten menee ja olen syyllinen."
Toinen nainen, olen varma. Haluat näköjään pistää pään pensaaseen, etkö halua tietää, onko miehelläs sivusuhde?
Ei kannata puhua, vaan esitä huoletonta. Näin mies käy varomattomaksi ja saat hänet helpommin kiinni pettämisestä ja toisesta naisesta. Hän käy huolimattomammaksi jälkiensä peittelyssä.
Tutki kaikki mahdollinen, minkä voit. Kännykkä, pankkitili, lompakko, taskut, auto, laukut, sähköposti, some. Taatusti narahtaa. Been there, done that.
Näin ulkopuolisena on todettava, että käyttämäsi sanat ja muodostamasi lauseet ovat minulle red flag. Siksi epäilen, että hommassa on jotain epätervettä, jota et suostu näkemään, koska "rakastat" = rakkautesi kuuluisi olla ehdollisempaa kuin se tällä hetkellä onkaan.
Miehet menevät aina siitä, missä on matalin mahdollinen selviämisreitti. Eli jos et nosta asioita esille, eivät ne todellakaan muutu mihinkään. Kaikkihan on hyvin ja ero puskista.
Vierailija kirjoitti:
Noniin täällähän on kommenttia ihan laidasta laitaan ja vähä muualtakin... Lapset meillä jo muuttaneet, ollaan siis kaksin.
Tosiaan pitkä suhde ja luulisin tuntevani mieheni. Ennenkin ollut etäisyyttä välillä, mut nyt tosiaan erilaista.
Vaistot varottaa, mutten saa kiinni mistä.
En myöskään uskalla kysyä suoraan enää enempää, en jaksa mitään riitaa johon se tilanne sitten menee ja olen syyllinen.
Miksi miehen niin vaikee tajuta että nainen saattaa haluta jutella siksi että on niin helvetin huolissaan ja rakastaa niin helvetisti????!!!!
Ei siksi että saa valittaa tai nalkuttaa. Ei siksi että voi kontrolloida tai manipuloida. Ei siksi että voi skitsoilla ja draamailla.
Vaan koska rakastaa.
Koska rakastaa...
Tiedätkö, että miestäsi ei välttämättä kiinnosta paskan vertaa se, rakastatko vai et vaan se, mitä teillä kotona tapahtuu tai ei tapahdu. Ja niin kauan kuin tapahtumat ovat hänen mielestään sopivat, ei hänelle ole väliä sillä minkä motiivin vuosi vallitseva tilanne on mikä on. Vaikka et rakastaisi ja homma hänen näkökulmastaan pelaa, se on ihan ok. Ei häntä kiinnosta myöskään helpottaa sinun oloasi, koska hänen näkökulmastaan ei ole mitään vikaa. Hän ei tule kaipaamaan rakkauttasi vaan konkreettisia asioita, jotka häneltä viet pois, jos viet.
Muutenkin on outoa, että keski-ikäinen painottaa noin paljon rakkautta sivuuttaen realismin. Rakkaus on tunne, mitä sinä suuntaat itsestäsi ulos. Olet nyt alkanut kyseenalaistaa, saatko riittävää vastakaikua sille, että rakkautesi suuntautuu mieheen. Eli käyttämästi energia ei tuo hedelmää.
Naisilla on yleensä sellainen syyllistävä tapa ottaa asioita puheeksi. Miehelle esitetään runsaasti "minkä takia"-kysymyksiä, joihin miehellä ei ole vastauksia, koska mies ei ole koskaan miettinyt sellaisia kysymyksiä kuin nainen. Tai sitten miehelle jankutetaan tai natkutetaan "sinä"-lauseilla. Ja mies menee täysin lukkoon tämmöisistä lähestymistavoista.
Parempi on puhua vain omasta näkökulmasta ne asiat sille kumppanille. Kaikki, missä esiintyy sinä-sana, on paras jättää pois ja opetella puhumaan asioista ja ajatuksistaan minä-muodossa, omasta näkökulmasta käsin: "minusta tuntuu siltä, että...." jne.
Kuulostaa ihan omalta vaimolta🤣 ja kaikki on oikeasti hyvin jos olet.
Vähän painoa pois. Semmoset 20-30kg jos on liikaa niin kiukuttaahan se.
AP
Mä en halua vielä lähteä tolle linjalle, että ois joku toinen tai edes jotai säätöä.
Meillä on sovittu aiemmin miten tällasissa tilanteissa toimitaan ja haluan yrittää luottaa siihen että mieheni pitää kiinni sopimistamme asioista.
Joojoo tiedän, että asioita tapahtuu silti.
Mutta nyt kyseessä meidän suhde, siihen ei päde muiden tekemiset.
Nyt ku mietin niin kaikkein eniten mua näköjään mietityttää, ahdistaa ja jopa ärsyttää toi puhumattomuus.
Siis mä ainoostaan pyydän että kertoisi joskus ajatuksensa jos kysyn. Mä kysyn harvoin, sillon ku oikeesti oon huolissaan. Miten vaikeeta se voi olla??? Sano mikä on, ni mä säästyn viikkojen ja vuosien huolelta ja stressiltä.
Alkaa ihan tosissaan nyt ärsyttää ku tätä käy läpi ja kirjottaa😂
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on yleensä sellainen syyllistävä tapa ottaa asioita puheeksi. Miehelle esitetään runsaasti "minkä takia"-kysymyksiä, joihin miehellä ei ole vastauksia, koska mies ei ole koskaan miettinyt sellaisia kysymyksiä kuin nainen. Tai sitten miehelle jankutetaan tai natkutetaan "sinä"-lauseilla. Ja mies menee täysin lukkoon tämmöisistä lähestymistavoista.
Parempi on puhua vain omasta näkökulmasta ne asiat sille kumppanille. Kaikki, missä esiintyy sinä-sana, on paras jättää pois ja opetella puhumaan asioista ja ajatuksistaan minä-muodossa, omasta näkökulmasta käsin: "minusta tuntuu siltä, että...." jne.
Totta tämäkin, mutta ensin ap:n pitää ottaa pää pois puskasta ja selvittää, onko hänen miehellä toista naista. Sitten ap tietää, mikä hänen paikkansa miehen arvomaailmassa niin sanotusti on. Mies on luultavasti näitä pettäjiä, että pitkäaikaista vaimoa ei jätetä, ennenkuin uusi nainen on varmistettu täysin, että uusi nainen on sopiva ja halukas pitkään suhteeseen. Mies roikottaa niin kauan näitä kahta naista yhtä aikaa. Sitten kun sivusuhde on varmalla pohjalla, on kätevää jättää pitkäaikainen vaimo kuin nalli kalliolle.
Jotkut aviomiehet ovat taas sellaisia pettäjiä, että he eivät aiokaan erota vaimosta, mutta he haluavat muita naisia siihen sivuun. Haluavat panna useampaa, mutta pitää kotia ns. turvasatamana ja tuttuna paikkana. Sitten huvittelut tehdään muualla.
Vielä emme tiedä, kumpaan kastiin ap:n mies kuuluu, mutta veikkaan, että kuuluu näihin "vaimo jätetään, kun uusi suhde on varmistettu" tyyppeihin. Koska mies on etäinen ja osoittaa jo nyt pettämisen merkkejä, eikä panosta suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Näin ulkopuolisena on todettava, että käyttämäsi sanat ja muodostamasi lauseet ovat minulle red flag. Siksi epäilen, että hommassa on jotain epätervettä, jota et suostu näkemään, koska "rakastat" = rakkautesi kuuluisi olla ehdollisempaa kuin se tällä hetkellä onkaan.
AP
Hmm, tää olikin mielenkiintonen kommentti. Pistää vähän miettimään.
Vierailija kirjoitti:
AP
Mä en halua vielä lähteä tolle linjalle, että ois joku toinen tai edes jotai säätöä.
Meillä on sovittu aiemmin miten tällasissa tilanteissa toimitaan ja haluan yrittää luottaa siihen että mieheni pitää kiinni sopimistamme asioista.
Joojoo tiedän, että asioita tapahtuu silti.
Mutta nyt kyseessä meidän suhde, siihen ei päde muiden tekemiset.
Nyt ku mietin niin kaikkein eniten mua näköjään mietityttää, ahdistaa ja jopa ärsyttää toi puhumattomuus.
Siis mä ainoostaan pyydän että kertoisi joskus ajatuksensa jos kysyn. Mä kysyn harvoin, sillon ku oikeesti oon huolissaan. Miten vaikeeta se voi olla??? Sano mikä on, ni mä säästyn viikkojen ja vuosien huolelta ja stressiltä.
Alkaa ihan tosissaan nyt ärsyttää ku tätä käy läpi ja kirjottaa😂
xD
Vai että on ihan sovittu miten toimitaan kun aletaan pettäminen? Ihan oikeasti? Pettäjää ei kauheasti kiinnosta tuollaiset sopimukset ja säännöt. Olet todella naiivi ja lapsellinen - sori.
Mies on joko masentunut, hänellä on toinen nainen tai haluaa eron. Voi olla myös nuo kaksi viimeistä molemmat.
"Mä en halua vielä lähteä tolle linjalle, että ois joku toinen tai edes jotai säätöä.
Meillä on sovittu aiemmin miten tällasissa tilanteissa toimitaan ja haluan yrittää luottaa siihen että mieheni pitää kiinni sopimistamme asioista."
Voi luoja, kuinka naiivi oletkaan! Herätys nyt! Ei mies tietenkään kerro toisesta naisesta, ei edes silloin, vaikka yrittäisit rutistaa sen ulos hänestä.
Miehen muuttuminen puhumattomaksi ja läheisyys kaikkoaa = toinen nainen.
Ei ole rakettitiedettä.
Älä ap ole lapsellinen ja sinisilmäinen, vaan tajua todellisuus.
"Vai että on ihan sovittu miten toimitaan kun aletaan pettäminen? Ihan oikeasti? Pettäjää ei kauheasti kiinnosta tuollaiset sopimukset ja säännöt. Olet todella naiivi ja lapsellinen - sori."
Tämä. En voi käsittää, että yli nelikymppiset ihmiset voivat olla näin naiiveja.
Hormonitasojen lasku miehellä tai toinen nainen (ainakin mielessä).