Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies etäinen, mulla hajoo pää!

Vierailija
24.04.2026 |

Ollaan oltu yhdessä yli 20v. On ollut isoa kriisiä ja pienempää kriisiä, mutta aina rakastettu vahvasti. Miestä kuitenkin yhä vaikeempi enää saada puhumaan mistään. Olen jo vuosia stressannut ja miettinyt suhdettamme yksin, hän suuttuu tai ottaa syytöksenä jos jotain kaipaan tai olen huolissani meistä. Olen siis vähentänyt asioiden esille ottoa, joka taas aiheuttaa sen että joudun tekemään omia johtopäätöksiä hänen käytöksestään ja tilanteista.  Vihaan kun joudun tekemään niin ja vihaan kun tiedän hänen tekevän niin myös. Olen selittänyt asian monta kertaa, haluan korjata väärinkäsitykset mutta ei hän vaan tajua! Mutta ei kai kukaan oikeesti haluu olla väärässä ymmärryksessä, vai??!! Paitsi tietty, jos ei toinen kiinnosta....

En vaan tajua. Hän rakastaa mua kuulemma paljon, miksi en sitten enää tunne sitä?

Nyt mies ollut tosi etäinen(normaalia enemmän) jonkun aikaa ja seksi vähentyny reilusti. "Oon vaa väsyny", "koskettelenhan mä sua"....pari kertaa päivässä ku "tööttää"tissistä, ei oo musta ihan sama asia ...

Olin uhkarohkea ja taas kerran otin asian varovasti puheeksi...sama litania. Väsy, kylhän mä kosken...tunsin jo että kohta kuulen taas olevani liian jotakin...päätin siis luovuttaa. En jaksa enää anella, mitään.

Tyydyin vastaukseen ja pääsin kainaloon. Kaikki hyvin, vai? 

Tiesin ettei ole ja sen näin heti seuraavana päivänä.  Jotain on pielessä, mutten tiedä mitä. 

Hän on ihan omissa maailmoissaan. Vaikuttaa väsyltä, tympääntyneeltä, surulliselta...ei juuri kommentoi mun höpinöihin. En yleensäkkään pääse kauheesti hänen lähelle mut nyt vielä vähemmän.

Ja kaikki muka ihan hyvin? Ei ole!!! Miksei voi vaan sanoa, edes jotain. Itken yksin ja yritän keksiä mikä on. Kaikki tietää miten siinä käy kun joutuu itse arvailemaan ...kaikki vaihtoehdot on huonoja.

Tästä tekstistä ei ota varmaa selkoa. Heräsin vaan taas niin kauheeseen ahdistukseen, et oli pakko oksentaa johonki...

En vaa jaksa.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle miehistä kaverit ja harrastukset ovat vaimoa tärkeämpiä - ainakin siihen asti, että vaimo kertoo lähtevänsä.

Vierailija
82/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis jos olet sanonut miehelle suoraan, että koet ettei sinua rakasteta ja kaipaat yhteyttä, keskustelua ja kosketusta ja mies vaan pakenee paikalta niin kyllä mulla ainakin heräis ajatus, että eihän toi enää rakasta. Normaali ihminen kertoisi mistä oikeasti kiikastaa ja, jos rakastaisi sinua niin yrittäisi tulla puolitiehen vastaan. Niin normaalilla tunneälyllä varustetut puolisoaan rakastavat miehet toimivat. Ei ole liikaa vaadittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Sivusta on aina helvetin helppo kommentoida ja analysoida muiden suhteita, neuvoa ja arvostella.

Suhteen sisällä se on helvetin vaikeeta.

Tiedän. Olen itse elänyt tuon, mies muuttui etäiseksi, puhumattomaksi jne.

Jätti minut sitten täysin puskista, en edes tiennyt olevani erouhan alla. 21 yhteistä vuotta ja se oli vain yksi lyhyt ilmoitus ja se oli sitten siinä. On myös helppo pistää pää pensaaseen, pistää kädet korville ja lallatella jotain päälle, ettei vain näe eikä kuule totuutta.

Itse tämän kokeneena ja tuhansia juttuja netistä lukeneena, onkin helppo huudella sivusta toiselle. Sivusta kun näkee asiat selkeämmin.

Vierailija
84/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen naisen oireilua. Eli on toinen nainen ja kunnon sivusuhde tai sitten vähintään toinen nainen ajatuksissa tai kiikarissa. Muista, että pettää voi ihan netissäkin. Ei se vaadi aina fyysistä tapaamistakaan.

Tässäpä oireet:

1. Miestä kuitenkin yhä vaikeempi enää saada puhumaan mistään. 

2. hän suuttuu tai ottaa syytöksenä jos jotain kaipaan tai olen huolissani meistä.

3. Nyt mies ollut tosi etäinen(normaalia enemmän) jonkun aikaa

4. seksi vähentyny reilusti. 

5. "Oon vaa väsyny", "koskettelenhan mä sua"

6. otin asian varovasti puheeksi...sama litania. Väsy, kylhän mä kosken...tunsin jo että kohta kuulen taas olevani liian jotakin...päätin siis luovuttaa. 

7. Jotain on pielessä, mutten tiedä mitä. 

8. Hän on ihan omissa maailmoissaan

9. Vaikuttaa väsyltä, tympääntyneeltä, surulliselta...

10. ei juuri kommentoi mun höpinöihin. 

11. En yleensäkkään pääse kauheesti hänen lähelle mut nyt vielä vähemmän.

Vierailija
85/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on uusi kuvio mielessä. Kaikki viittaa siihen. 

Vierailija
86/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Haluan luottaa meidän sopimuksiin, sanotte naiiviksi. Olemme sopineet että jos ihastuu tai tulee mielitekoja toisen kanssa, puhutaan tai erotaan. Haluan tähän luottaa ja uskoa, kunnes toisin todistetaan.  "

Ei luoja, kuinka sinisilmäinen olet ja haluat olla. No kärsi siinä sitten vain, johan olet huomannut, ettet saa miehestä mitään irti millään tyylillä. 

AP

🤷🏻‍ Kai mä sitten olen naivi idiootti. Maailma niin täynnä paskaa, ehkä pidän kiinni siitä viimesestä asiasta/henkilöstä johon luotan tai ainakin haluan luottaa.

Ehkä se vie mut turmioon, viekööt sitten. 

Tulet putoamaan kovaa ja korkealta. Kaikki varoitusmerkit ovat jo ilmassa. Punaiset liput liehuvat.

Just näin. AP selvästi ajattelee että jos mies löytää toisen niin mies myös haluaa erota. Usein ei todellakaan ole näin vaan mies haluaa pitää sekä vaimo että toisen naisen. Hän haluaa sekä pitää kakun että syödä sen. Silloin ei tietenkään kerrota eikä puhuta muutenhan se petetty vaimo voi haluta erota ja mies ei voikaan pitää molempia.

Vierailija
87/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan miehen kanssa oltu yli 15 vuotta yhdessä, eikä olla koskaan käyty yhtään keskustelua meidän suhteesta, jollei lasketa sellaista suht mustaa läppää, mitä heitetään joskus uutisten tai tuttujen suhdekiemuroiden innoittamina tyyliin pitäiskö meidänkin alkaa pettää ympäriinsä ja erota tms. 

Mutta jos jompikumpi on pidemmän aikaa alakuloisen oloinen, silloin tieyenkin kysytään, mikä vaivaa. Minä olen meistä se, jolta vastausta on joskus vaikea saada, koska mulla on joskus alavireinen olo ilman mitään erityistä syytä, eikä se puhumalla miksikään muutu. Eli jos vastaan, ettei mikään vaivaa, se on totta, eikä siitä tarvitse tivata enempää,. Ehkä ap:n mies on myös tällainen alakuloon taipuvainen? 

Vierailija
88/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään usko, että miehillä on aina toinen. Voi olla masennusta, muuta sairastelua ym. Taitaa olla ykeisempää, että nainen väsyy jurottamiseen, ja ero tulee miehelke puskista.

Sivusta

Vierailija
89/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite voin miehenä todeta että olen sitä hiljaisempi mitä onnellisempi olen. Ihmiset ovat myös todella erilaisia enkä lähtisi syyttämään ketään pettämisestä ilman oikeaa syytä, työntää vaan kauemmaksi.

Vierailija
90/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Ymmärrän kyllä näitä näkökulmia, miksi haiskahtaa toiselta naiselta.

Olen aiemmin ollut todella mustasukkainen ihan syyttä suotta. Olen opetellut tästä irti jo vuosikymmen sitten, enkä kovin helpolla halua sitä puolta kaivaa esiin.

En ole valmis luovuttamaan, vaikka olo onkin nyt kypsä. Uskon meihin edelleen, on se sitten hölmöä tai ei. Jos lähden nyt kyselemään toisesta naisesta ja olen väärässä, saatan pilata kaiken. Näin pelkään.

Siksi kai ennemmin nyt kärsin ja yritän varovasti saada selville onko oikeesti jotain pielessä meillä, vai hänellä itsellään joku ongelma.

Vierailija
91/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Olen aiemmin ollut todella mustasukkainen ihan syyttä suotta. Olen opetellut tästä irti jo vuosikymmen sitten, enkä kovin helpolla halua sitä puolta kaivaa esiin.

En ole valmis luovuttamaan, vaikka olo onkin nyt kypsä. Uskon meihin edelleen, on se sitten hölmöä tai ei. Jos lähden nyt kyselemään toisesta naisesta ja olen väärässä, saatan pilata kaiken. Näin pelkään.

Siksi kai ennemmin nyt kärsin ja yritän varovasti saada selville onko oikeesti jotain pielessä meillä, vai hänellä itsellään joku ongelma.

Onko mahdollista, että miehesi on autismin kirjolla?

Vierailija
92/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Tietysti teillä on jotain pielessä jos sinä kärsit sen takia ettei mies suostu keskustelemaan asioista edes auttavalla tasolla. Kai ymmärrät että kysymys on nimenomaan siitä ettei mies suostu, hän kyllä kykenee jos hän oikeasti haluaa. Kivutonta se ei varmaan hänelle ole mutta kai hän olisi 20-vuoden avioliiton jälkeen sinulle keskustelun velkaa kun sinä asiasta selvästi kärsit. Nyt hän valitsee oman mukavuutensa ja viis veisaa sinun kivusta. Sitten hän vielä kehtaa sanoa rakastavansa. Hän ei selvästi tiedä mitä rakkaus tarkoittaa. Rakkaus ei ole muutenkaan mikään itseisarvo vaan sen pitää näkyä toiselle osapuolelle.

Vierailija
93/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano mitään toisesta naisesta, vaan kaiva se totuus itse salaa esille. Keinot tiedät.

Tutki siis kaikki, mitä voi tutkia.

Vierailija
94/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko niin ennalta-arvattava nainen, ettei miestä vaan jaksa enää kiinnostaa sun jutut? 

Vierailija
95/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko niin ennalta-arvattava nainen, ettei miestä vaan jaksa enää kiinnostaa sun jutut? 

Siinä vaiheessa jos minun miestäni ei enää kinnostaisi minun jutut niin ottaisin eron. Miksi ihmeessä jakaisin elämäni sellaisen ihmisen kanssa joka ei ole kiinnostunut minun jutuista ja hyvinvoinnistani. Kerro yksikin hyvä syys miksi avioliittoa pitäisi silloin jatkaa? Rahaa meillä molemmilla riittäisi ihan hyvin yksinkin elämiseen.

Vierailija
96/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Tietysti teillä on jotain pielessä jos sinä kärsit sen takia ettei mies suostu keskustelemaan asioista edes auttavalla tasolla. Kai ymmärrät että kysymys on nimenomaan siitä ettei mies suostu, hän kyllä kykenee jos hän oikeasti haluaa. Kivutonta se ei varmaan hänelle ole mutta kai hän olisi 20-vuoden avioliiton jälkeen sinulle keskustelun velkaa kun sinä asiasta selvästi kärsit. Nyt hän valitsee oman mukavuutensa ja viis veisaa sinun kivusta. Sitten hän vielä kehtaa sanoa rakastavansa. Hän ei selvästi tiedä mitä rakkaus tarkoittaa. Rakkaus ei ole muutenkaan mikään itseisarvo vaan sen pitää näkyä toiselle osapuolelle.

AP

No kyllähän minä tämänkin tiedän. Toitotan itselleni että kyllä rakastava puoliso kuuntelee huolet ja on niistä kiinnostunut...aivoni ei vaan suostu myöntämään välittämisen puutetta, kun toinen kuitenkin sanoo rakastavansa.

Vierailija
97/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama tilanne, muttei yhtä pitkä yhteinen historia. Olen yrittänyt puhua miehelle monta kertaa, että näihin asioihin haluaisin muutosta, ja hän on sanonut tyyliin joo, yritetään parantaa. Mikään ei kuitenkaan ikinä muutu. Mies ei itse ota ikinä puheeksi että häntä häiritsisi jokin asia tai toivoisi jotain enemmän tmv.  Eli ei ota mitään vastuuta suhteen hyvinvoinnista.

Nyt minäkään en enää jaksa jankuttaa samoja asioita jotka ei muutu kuitenkaan. Olen antanut olla ja elellyt omia asioitani ja tehnyt asioita mitkä minut tekee onnelliseksi. En ole edes pyytänyt enää miestä mukaan. Taitaisin olla valmis eroon.

Tämän mies onkin ehkä huomannut. Ei hän vieläkään sano mitään, mutta huomaan hänen käytöksen muuttuneen sellaiseksi, että hän yrittää. Surulliseksi asian tekee se, että minä en enää tiedä jaksanko yrittää. Olin jo ajatuksen tai tunteen tasolla luopunut suhteesta. En haluaisi erota, mutta haluaisin takaisin sen hyvän fiiliksen mikä meillä on joskus ollut. En vain enää tiedä miten, tai haluanko kuitenkaan. 

Vierailija
98/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän provoon on vastauksissa ehdotettu kiivaasti ne vakiojutut eli miehellä toinen nainen jne. Autismiakin on tarjottu, mutta onko miestä epäilty homoksi jo? En viitsi lukea kaikkia kommentteja läpi. 😂

Vierailija
99/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

En tiedä. Hänen signaalit on niin ristiriitaisia. Joissain asioissa näyttää että välittää, joissain taas ei. Käytös muutenkin menee ylös ja alas, välillä lämmintä ja kylmää.

Ehkä kyseessä joku oma kriisi tai vaihe. Ikään liittyvää, tai huolia joita ei osaa sanottaa.

Aion yrittää vielä päästä lähemmäs häntä...kertoa että rakastan ja toivon että kertoo minulle huolensa.

Vierailija
100/105 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

No kyllähän minä tämänkin tiedän. Toitotan itselleni että kyllä rakastava puoliso kuuntelee huolet ja on niistä kiinnostunut...aivoni ei vaan suostu myöntämään välittämisen puutetta, kun toinen kuitenkin sanoo rakastavansa.

Kysy mieheltäsi että mitä rakkaus hänen mielestänsä tarkoittaa? Millä tavoin hän rakastaa sinua? Minua ainakin kiinnostaisi tietää mitä niiden ihmisten mielestä rakkaus tarkoittaa jotka eivät välitä puolisonsa jutuista, mielipiteistä, tunteista, tarpeista eikä hyvinvoinnista. Itse en halua edes olla kaveri sellaisten ihmisten kanssa joiden mitkään näistä asioista eivät kiinnosta minua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi