Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyttäjät joutuvat jatkossa maksamaan ylimääräistä 275,2 euroa hoitopäivämaksujen lisäksi, jos joudutaan tekemään sektio

Vierailija
23.04.2026 |

erikoissairaanhoitoon on tulossa uusi leikkaus- ja toimenpidemaksu, joka olisi 275,2 euroa hoitopäivämaksun lisäksi. Nykyisin erikoissairaanhoidossa maksetaan hoitopäivistä, eikä valtaosalle toimenpiteistä ole erillistä maksua.

Kommentit (176)

Vierailija
121/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse synnytin opiskelijana. Summa on suunnilleen sama kuin kuukauden opintoraha. Mihin helv.... verorahat menevät, jos edes maksutonta terveydenhuoltoa ei ole, kuten muissa Euroopan maissa?

Tunnin junaan, yksityisille terveysjäteille,   Petterin kavereille.

Hyvä hallitusohjelma!

Vierailija
122/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko, että se on halpaa synnyttää. Että ne kaikki hoitohenkilökunta yms. siihen liittyvä on ilmaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Minulle tehty kolme suunniteltua sektiota ja kotiin laitettiin vuorokauden sisään leikkauksesta. Eipä olisi kummoinenkaan kustannus.

Ei sektion jälkeen todellakaan saa kotiuttaa saman vuorokauden aikana. Valehtelet, miksi? 

En valehtele. Illalla jalkeilla, aamupalan jälkeen kotiin.

Kahdesta vuorokaudesta maksoit 

Ei sillä merkitystä. Yhden olin.

Eli oliko sulla jokaisena kertana aamulla sektio, yön yli sairaalassa ja seuraavana aamuna kotiutus? Annoit ymmärtää kuin olisit saman päivän aikana kotiutunut 

Eipä tuossa minusta sellaista annettu ymmärtää.

Kuten huomasit, niin alkuperäisessä kommentissa lukee vuorokauden sisällä. Vasta tämä kyselijä puhuu samasta vuorokaudesta. Nehän voi olla kaksi täysin eri asiaa.

vrt. vuoden sisällä tai saman vuoden sisällä. 

Mutta sitähän se on, kun ei osata lukea. 

-eri

Vierailija
124/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koske synnytyskoneita maamuja !

Suomalainen tulevaisuus on ruskea. 

Vierailija
125/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko, että se on halpaa synnyttää. Että ne kaikki hoitohenkilökunta yms. siihen liittyvä on ilmaista. 

Ne ihmiset joko synnytetään täällä tai sitten tuodaan aikuisina muista maista.

Nämä ovat vaihtoehdot, jotka meillä täällä on.

Vierailija
126/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntyvyys nousuun nostamalla erikoissairaanhoidon maksuja? Mitä seuraavaksi, maksullinen neuvola? 

Höpön höpön, lapsesta tulee vuosikausiksi menoja, mutta tärkein on rakkaus.

Selvä, mistä ruuat ja asunto?

Tämähän se näiltä pillutelineiltä jää AINA välistä selvittämättä ennen kuin aletaan se päätön sikiäminen muiden selkänahkojen piikkiin. 

Ja mitäpä sitä miettimään, kun naisena voi AINA maksattaa omat haluamisensa muilla, eli suomeksi miehillä kollektiivisesti.

Kuulostat ihan ex mieheltäni. Meillä yksi lapsi, jonka mies halusi. Synnytksessä tuli komplikaatioita ja jouduin sektioon jossa tehtiin t - viilto kun vauvaa ei saatu heti ulos voimakkaiden supistusten takia. Eli kaksi viiltoa yhden sijaan jonka vuoksi jouduin olemaan sairaalassa 4 vrk. Lasku oli 570 e 10 v sitten, maksoin sen itse vaikka olin opiskelija ja miehellä vakituinen insinöörin työ. Syy juuri tuo eli minähän se sairaalassa olin ei hän. No  sama jatkui  lapsen menojen maksamisessa myös. 

Miksi teit lapsen tuollaisen ääliön kanssa?

Vierailija
127/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun rahastus on alkanut niin aivan varmasti vuosittain näitä nostetaan. 

Mielestäni tässä on kyseessä onnistuneesti kohdistuva korotus. Miksi lapsettomat ja miehet osallistuisivat näihin kuluihin ?

Lapsettomat osallistuu verojamaksaessaan noihin kuluihin. Ei synnyttäjä maksa synnytyksen kuluja kokonaan

Kyse on nimenomaan sairaalallaskuun tulevasta maksusta, sen synnyttäjä maksaa.

Vierailija
128/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntyvyys nousuun nostamalla erikoissairaanhoidon maksuja? Mitä seuraavaksi, maksullinen neuvola? 

Lapsia ei tehdä, jos niihin ei ole varaa. 

Vierailija
129/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollei ole tuon vertaa varaa maksaa, niin miten on ylipäätään varaa tehdä lapsia??

Valitettavasti nämä elämänkoululaiset kelan tuilla elävät lisääntyvät, vaikka varaa ei olisi. 

Vierailija
130/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio maksaa synnytyskorvausta jota myös lapsilisäksi kutsutaan, joten turhaa ruikutusta - kyllä äideillä rahaa on!

Vierailija
131/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli kääkkä. Ne naiset jotka haluaa äidiksi sekä lapsen, niin maksavat mielellään huotokulut. Kun taas sunlaiset eukot, jotka vaan valittaa kokoajan ei äidiksi tule.

Vierailija
132/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan nyt alkuun sellanen 500e per vuosi maksua joka lapsesta ja ihmetellään päälle miksei lisäännytä.

Ei suomalaisten toki ole enää tarkoituskaan lisääntyä, me vaaditaan palkkaa, pete ja ritu raijaa kyllä kehitysmaista joukkoa tänne kyllin halpatyövoimaksi! Ritu vähän uhittelee toki näön vuoksi mutta samalla ojentaa kättä kutsuksi.

Vierailija
133/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tässä on kyseessä onnistuneesti kohdistuva korotus. Miksi lapsettomat ja miehet osallistuisivat näihin kuluihin ?

Miehillä ei osaa eikä arpaa siihen jos nainen on raskaana? 

Oletko joku Joosef? 

Miten miestä voisi laskuttaa naisen synnytyskuluista ? Keskenään pariskunta voi maksaa miten haluaa. 

Vierailija
134/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollei ole tuon vertaa varaa maksaa, niin miten on ylipäätään varaa tehdä lapsia??

Jos tuo olisi ainoa mikä nousee... 

Johan väläyteltiin kymppitonnin kustannuksia korkeakouluopintoihinkin ja samalla opintotuki vähenisi. 

No onhan se naurettavaa, että Suomeen tullaan opiskelemaankin ulkomailta, koska se on ilmaista. Häipyvät Suomesta, kun opinnot suoritettu. Ei heistä työvoimaa saa.

Vierailija
135/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei tehdä, jos niihin ei ole varaa. 

Niin?

Ja varoja ei ole, koska himoverotus ja olematon lapsilisä korvaamassa lapsen aiheuttamia kuluja. Joo, saahan sillä kerran kuukaudessa melkein 2 kassia ruokaa.

Verot sentään joutuu ihan omista tuloista maksamaan käytännössä ihan samaan malliin, kuin elättäisi vain itseään.

En esimerkiksi tule koskaan saamaan lapsilisistä kuin murto-osan siitä, mitä meni isomman asunnon hankintaan, pelkät lainan korkokulut on moninkertaiset lapsilisään verrattuna ja jo pelkän varainsiirtoveron (joka siis menee suoraan valtion taskuun) kattamiseen menee useita vuosia.

Vierailija
136/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se näiltä pillutelineiltä jää AINA välistä selvittämättä ennen kuin aletaan se päätön sikiäminen muiden selkänahkojen piikkiin. 

Ja mitäpä sitä miettimään, kun naisena voi AINA maksattaa omat haluamisensa muilla, eli suomeksi miehillä kollektiivisesti.

Kuulostat ihan ex mieheltäni. Meillä yksi lapsi, jonka mies halusi. Synnytksessä tuli komplikaatioita ja jouduin sektioon jossa tehtiin t - viilto kun vauvaa ei saatu heti ulos voimakkaiden supistusten takia. Eli kaksi viiltoa yhden sijaan jonka vuoksi jouduin olemaan sairaalassa 4 vrk. Lasku oli 570 e 10 v sitten, maksoin sen itse vaikka olin opiskelija ja miehellä vakituinen insinöörin työ. Syy juuri tuo eli minähän se sairaalassa olin ei hän. No  sama jatkui  lapsen menojen maksamisessa myös. 

Nämä asiat tulivat yllätyksenä kun siihen asti asiat olivat toisin. Suuttui siitä kun ei ssanut heti s eksiä sairaalassa eikä edes suihinottoa. Itselleni tuli masennus sektion jälkeen, olimme molemmat vaarassa siinä ja vauvalle tuli ongelmia.

Yksin olen lapsemme kasvattanut, elatusapua ei ex haluaisi maksaa vaikka lapset olivat hänelle kuulemma maailman tärkein asia.

Vierailija
137/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä ei osaa eikä arpaa siihen jos nainen on raskaana? 

Oletko joku Joosef? 

Miten miestä voisi laskuttaa naisen synnytyskuluista ? Keskenään pariskunta voi maksaa miten haluaa. 

Ihan helposti se onnistuu, jos siitä vain säädetään laki.

Vierailija
138/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia syntyisi enemmän, mikäli suunniteltu sektio olisi selkeämmin valikoimassa. Paljon jäänyt lapsia syntymättä alatiesynnytykseen pakotuksen seurauksena.

On vain yksi tapa synnyttää, sektio on leikkaus joka vertautuu sisäelimen poistamiseen. 

Synnytys on monella tavalla erittäin ongelmallinen kulttuurinen ilmiö aina lapsen omistajuudesta naisen rankaisemiseen, r aiskauksiin ja pahoinpitelyyn sekä siihen, että se tuhoaa naisen toimeentulon, turvan ja työpaikan. Synnytyksestä on tehty ja tullaan tekemään entistä misogyynisempi ilmiö, mitä kauemmin naiset siihen pakottavat miehiä osallistumaan.

Suunniteltu sektio on ainoa tapa, jossa nainen päättää itse omasta kehostaan.

Kipu ei kuulu synnytykseen. Kipu saa aikaan aina ikuisen vihan kivun aiheuttajaa kohtaan. Lapsi ei tästä vihasta hyödy.

Ilmeisesti et ole synnyttänyt. Näinä ehkäisyn aikoina kuitenkin moni synnyttää toisenkin lapsen. Kivut unohtuvat, vaihtuvat onneen.

En. Olen saanut kolme lasta suunnitellulla sektiolla ja tekisin saman uudestaan milloin vain.

Kaksi kertaa olen saanut keskenmenon. Tällöin oksensin seinät ja lattiat sen kivun takia. Mitkään kipulääkkeet ei toimineet/ pysyneet sisällä. Kipu ei ole unohtunut.

Tuo ei ole tavanomaista. 

Vierailija
139/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti nyt kukaan ei ala vaatia sektiota sillä perusteella, että mielestään maksaa sen itse.

Vallalla on jossain määrin haluta sektio ettei alakerta kärsi. Sektio on lapselle suurempi riski kuin alatiesynnytys. Poikkeukset on poikkeuksia, mutta perusteettomat sektiot maksulle, kyllä !

Rikki mennyt alakerta voi olla loppuelämän riesa, joten en ymmärrä miksi asiaa vähätellään. 

Miten siinä tapauksessa kuitenkin tehdään useampia lapsia, jos menee jo ekasta alapää rikki? Ovatko niin uhrautuvaisia:)

Vierailija
140/176 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä asiat tulivat yllätyksenä kun siihen asti asiat olivat toisin. Suuttui siitä kun ei ssanut heti s eksiä sairaalassa eikä edes suihinottoa. Itselleni tuli masennus sektion jälkeen, olimme molemmat vaarassa siinä ja vauvalle tuli ongelmia.

Yksin olen lapsemme kasvattanut, elatusapua ei ex haluaisi maksaa vaikka lapset olivat hänelle kuulemma maailman tärkein asia.

Tosimies! Pillu hoitaa kakaroiden kasvattamisen ja alfa panee menemään. :DDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä