Vaimoni haluaa että luovutan vanhempainvapaa päiviä hänelle
Minun pitäisi jäädä lapsemme kanssa kotiin kesäkuun alussa ja nyt vaimo haluaa minä siirtäisin hänelle omia päivääni että hän saisi olla kotona lapsen kanssa, itse olen odottanut tätä aikaa lapsen kanssa ja nyt tästä on kehittymässä iso riita kun en halua suostua.
Mitä tekisitte?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat säilyttää parisuhteen, sinun on suostuttava vaimosi pyyntöön. Jotkut äidit eivät pysty olemaan erossa lapsistaan, kun he ovat nuoria.
Tämän takia kelassakin siirrettiin noita päiviä isälle koska isällä on myös oikeus tutustua ja hoitaa omaa lastaan. Ei tosiaan ole pakko suostua, pidä isän oikeuksista kiinni.
Olet oikeassa, mutta monet äidit haluavat isän vanhempainvapaapäivät itselleen ja jos puoliso ei tähän taivu, seuraa parisuhteessa isoja ongelmia. Aloittajan pitää nyt harkita kumpi on tärkeämpää, parisuhde vai isän oikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidät sovitusta kiinni ja opetat sen piloille hemmotellun ämmäs siihen samaan.
ei naiset mitään opi. osaavat vain kiukutella ja uhriutua
Jotkut oppii, jotkut eivät opi. Jotkut sitten taas osaavat sen jo ihan luonnostaan. Tapauskohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat säilyttää parisuhteen, sinun on suostuttava vaimosi pyyntöön. Jotkut äidit eivät pysty olemaan erossa lapsistaan, kun he ovat nuoria.
Tämän takia kelassakin siirrettiin noita päiviä isälle koska isällä on myös oikeus tutustua ja hoitaa omaa lastaan. Ei tosiaan ole pakko suostua, pidä isän oikeuksista kiinni.
Olet oikeassa, mutta monet äidit haluavat isän vanhempainvapaapäivät itselleen ja jos puoliso ei tähän taivu, seuraa parisuhteessa isoja ongelmia. Aloittajan pitää nyt harkita kumpi on tärkeämpää, parisuhde vai isän oikeudet.
Eiköhän tuossa tapaukset lapsen ja isän oikeudet mene edelle. Jos toinen osapuoli kiristää tuollaisella niin suhteella tuskin on tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi on kesäkuun alussa? 9-11kk ei ole optimaalinen aika vaihtaa pääasiallista hoitajaa. Etkö voi jäädä hieman myöhemmin? Mun mies oli jokaisen lapsen kanssa kotona vuoden, mutta aloitti kun lapsi oli 12-18kk ja se toimi hyvin kaikille osapuolille.
11kk mennessä on käytetty molempien vanhempien kaikki vanhempainvapaat. Jos meinaisi olla pitempään niin pitäisi jäädä hoitovapaalle ja kotihoidon tuelle. Vanhempainrahapäiviä on yhteensä 320, 160 kummallekin vanhemmalle.
Sunnuntait ja arkipyhät ei kuluta noita päiviä. Eli kyllä se pidemmän aikaa kestää.
Ei kestä 18kk ikään asti. Meillä loppui 13kk ikäisenä päivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollaista kiristystä ruvetaan harrastaan, se kertoo, ettei jatkossakaan kannata luottaa omaavansa kovinkaan paljoa oikeuksia tai sananvaltaa eli hyvällä omallatunnolla sekä lapsen että isän oikeudet prioriteetti ykköseksi.
Et todellakaan luovu päivistäsi. Isä on lapselle ihan yhtä tärkeä kuin äitikin. Se että vaimosi on työnpakoilija ei ole pätevä syy siihen ettet voi pitää omaa osuuttasi vapaista.
Joo 13kk ikäiseksi voi vanh.vapaapäivillä lapsi olla kotona. Itse pidettiin vielä molempien lomat siihen päälle ja sitten olin itse osa-aikaisesti töissä (mies siinä vaiheessa taas kokopäivätyössä ja lapsi osa-aika päikyssä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuossa tapaukset lapsen ja isän oikeudet mene edelle. Jos toinen osapuoli kiristää tuollaisella niin suhteella tuskin on tulevaisuutta.
Ei nainen mitään kiristä, mutta kyllä se parisuhde tuppaa kärsimään, kun naisen toiveet sivuutetaan täysin.
Lukematon määrä miehiä historiassa on suostunut siihen, että äiti hoitaa lapsia, vaikka mieluusti olisivat itsekin lasta kotona hoitaneet.
Onhan se naiselle kiva päästä töihin viettämään aikaa aikuisten kanssa. Lapsella on hyvä olla kotona hyvässä hoidossa, kun isä huolehtii lapsen ulkoilusta, ruuista, päiväunista, hygieniasta ja lapsen kanssa touhuamisesta. Mies ehtii hoitaa kotityöt, joten nainen pääsee töistä tullessaan suoraan ruokapöytään. Isommat siivoukset ja kauppareissut voidaan hoitaa yhdessä viikonloppuna.
Onko sulla kenties päivähoitopaikka mukulalle jo varattu? Kun jäät kotiin, mukula lähtee hoitoon. Niin teki entinen työkaverimies.
Ex sanoi itsensä irti töistä siinä kohtaan kun olisi ollut minun vuoro jäädä kotiin. Jäin sitten vuosiloman ja muiden vapaiden turvin kotiin ja sitten vaimo laittoikin eropaperit vetämään ja nyt olen keskellä huoltajuus riitaa.
Meilläkin mies viihtyi hyvin vanhempainvapaalla. Tein tuolloin osa-aikatyötä kokonaan etänä, mikä oli miehestä tosi kätevää. Hänestä nimittäin minun piti hoitaa edelleen lapsen yöheräilyt ja aamutoimet sekä ruokkia ja viihdytää lasta lounastauolla. Hän siis käytännössä hoiti päiväunien ajan ja lopun aikaa istutti lasta telkkarin edessä. Töiden jälkeen olikin taas minun vuoroni hoitaa lapsi ja kaikki kotityöt.
En saanut myöskään ottaa lisätöitä, ettei käy miehelle liian rankaksi. Mies olisi mielellään jäänyt vielä hoitovapaallekin minun maksamana, mutten suostunut. Ei varmaan tarvitse sanoa, että mies muuttui hyvin nopeasti eksäksi tuon jälkeen.
Jos teillä on tuontapainen työnjako, en yhtään ihmettele vaimosi vastahakoisuutta. Jos taas hoidat lasta ja kotitöitä saman verran kuin vaimo omalla vanhempainvapaallaan, hänen on vaan syytä sopeutua.
Vierailija kirjoitti:
Ex sanoi itsensä irti töistä siinä kohtaan kun olisi ollut minun vuoro jäädä kotiin. Jäin sitten vuosiloman ja muiden vapaiden turvin kotiin ja sitten vaimo laittoikin eropaperit vetämään ja nyt olen keskellä huoltajuus riitaa.
Tätä yritin kertoa, kun sanoin, että nyt on aloittajalla mietinnän paikka. Parisuhde vai isän oikeuksista kiinni pitäminen. Mieti tarkkaan.
Tähän on vaikea kommentoida, kun ei tiedä taustoja. Oletko osallistunut tähän asti vauvan ja kodin hoitoon kun et ole töissä? Jos et ole edes vaippaa vaihtanut tai lasta ruokkinut, niin ymmärrän hyvin että ei vaimo halua jättää lasta vastuullesi.
Meillä lasten isä halusi pitää isyysloman kesällä, kun silloin on kivempi lomailla. Lapsi syntyi joulukuussa. Eli ajatteli vaan itseään ja kuvitteli että sehän on lomaa. Silloin ei ollut vielä tätä systeemiä. Mutta syystäkin on ex ja lapset ei sinne juuri halua mennä, ovat teinejä.
Älä suostu. Jos olette aiemmin sopineet muuta, niin pidä siitä kiinni. Vaimo jääköön hoitovapaalle sinun vapaidesi jälkeen jos haluaa olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen mitään kiristä, mutta kyllä se parisuhde tuppaa kärsimään, kun naisen toiveet sivuutetaan täysin.
Lukematon määrä miehiä historiassa on suostunut siihen, että äiti hoitaa lapsia, vaikka mieluusti olisivat itsekin lasta kotona hoitaneet.
Kyllä tuoton kiristystä eikö muuksi muutu. Asia on jo sovittu ja myös kelan mukaan isällä on oikeus olla kotona lapsen kanssa niin jos nainen lähtee yhtäkkiä mielivaltaisesti tätä estämään niin se on KIRISTYSTÄ eikö suhde tuollaisen kanssa onnistu ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä yritin kertoa, kun sanoin, että nyt on aloittajalla mietinnän paikka. Parisuhde vai isän oikeuksista kiinni pitäminen. Mieti tarkkaan.
Myös lapsen oikeus on olla isänsä kanssa. Mieti tosiaan haluatko elää ja kasvattaa lasta tuollaisten kiristäjän kanssa.
Inkkeli huudattaa copy paste -provolla ääliöitä osa 3865.
Onko ap:n vaimolla syytä epäillä, että mies ei hoida kaikkea sitä, mitä hänen pitäisi hoitaa? Päivät pienen lapsen kanssa ei ole mitään lomailua vaan työtä aamusta iltaan ja tarvittaessa yölläkin. Lapsen valvoessa aika menee häneen ja lapsen nukkuessa on muita hommia. Hyvällä tuurilla ehtii juoda kahvit rauhassa ja lukea päivän uutiset.
ei naiset mitään opi. osaavat vain kiukutella ja uhriutua