Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimoni haluaa että luovutan vanhempainvapaa päiviä hänelle

Vierailija
20.04.2026 |

Minun pitäisi jäädä lapsemme kanssa kotiin kesäkuun alussa ja nyt vaimo haluaa minä siirtäisin hänelle omia päivääni että hän saisi olla kotona lapsen kanssa, itse olen odottanut tätä aikaa lapsen kanssa ja nyt tästä on kehittymässä iso riita kun en halua suostua. 
Mitä tekisitte?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole mies. Sinulle on annettu vapaata. Pidä vapaasti se aika haluamallasi tavalla.  Eihän mikään estä mainiota vaimoasi hoitamasta lapsukaista viikonloput, illat ja yöt. Niin ja ne harvat kerrat ja matsit joita pitää katsoa paikanpäällä. 

Ai että vaimo hoitaa illat, yöt ja viikonloput samaan aikaan kun on täysipäiväisesti töissä. No ei! Jos mies jää kotiin hoitamaan lasta, niin se hoitaa myös nuo, että äiti saa myös lepoa. Ei se lapsen kanssa kotona olo mitään lomaa ole. Lapsi tarvitsee kehittyäkseen vuorovaikutusta ja virikkeitä. Se että kuvittelee vaan laittavansa lapsen sitteriin ja pelaavansa koneella ei ole lapsen hoitamista. 

Kiitos huomioistanne. Enhän minä toki ole mikään Tri Phill asettamaan ihmisille rajoja

ja parisuhde määräyksiä. Äippä tarvii levon työviikon aikana ja vapaata tilaa kerätä voimia viikonloppuna. Ilmeisesti Iskä saa myös saman virvoituksen jos vaimo hoivaa lasta ja mies "puurtaa sorvin ääressä".  Isänä, ihmisenä ja rivikansalaisena annoin ap:lle setämäisen tukeni: Pysy lujana jos haluat oikeutesi. Pariskunta tekee vain tahtonsa mukaan. Kunhan siitä sopuun ehtivät. 

Vierailija
82/83 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lapset ennen näitä uudistuksia, enkä olisi halunnut lähteä töihin kun vauva on alle vuoden. Se on niin symbioottinen se äidin ja vauvan suhde, vaikka se ei nykyideologiaan sovi.

Mutta se oli kiva että mies jäi sen 1-vuotiaan kanssa vuodeksi kotiin. Vanhemmuutta riittää kyllä kahdelle aikuiselle hyvin, hyvin paljon sen vauva-ajan jälkeenkin.

Onneksi nykyisessäkin systeemissä on ilmeisesti mahdollista järjestää niin, että äiti voi olla vanhempainvapaalla ja kotihoidontuella yms ennen isän vapaita, mutta nämä hormoni- ja tunneasiat saattavat tulla yllätyksenä jos ennen syntymää on kuviteltu, että ei tässä miksikään ankeiksi mammoksi aleta ja töihin vain kun vauva on 6 kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain lapset ennen näitä uudistuksia, enkä olisi halunnut lähteä töihin kun vauva on alle vuoden. Se on niin symbioottinen se äidin ja vauvan suhde, vaikka se ei nykyideologiaan sovi.

Mutta se oli kiva että mies jäi sen 1-vuotiaan kanssa vuodeksi kotiin. Vanhemmuutta riittää kyllä kahdelle aikuiselle hyvin, hyvin paljon sen vauva-ajan jälkeenkin.

Onneksi nykyisessäkin systeemissä on ilmeisesti mahdollista järjestää niin, että äiti voi olla vanhempainvapaalla ja kotihoidontuella yms ennen isän vapaita, mutta nämä hormoni- ja tunneasiat saattavat tulla yllätyksenä jos ennen syntymää on kuviteltu, että ei tässä miksikään ankeiksi mammoksi aleta ja töihin vain kun vauva on 6 kk.

Itse ajattelen niin että myös isällä on oikeus hoitaa vauvaa, en minäkään olisi halunnut töihin mennä  mutta kun näin kuinka onnellinen mieheni oli kun sai hoitaa vauvaa en halunnut riistää sitä myöskään häneltä. Me jaoimme siis puoliksi vanhempain vapaat niin että minä olin kotona vauvan kanssa kunnes hän oli 5kk sitten mies oli 2kk ja minä taas 1kk ja mies loppuvapaat. Sen jälkeen mies siirtyi etätöihin ja oli vauvan kanssa päivät ja minä hoidin iltaisin että mies sai tehdä töitä.

koen että mieheni on tasavertainen vanhempi minun kanssani ja osaamme molemmat hoitaa lasta hyvin:) tämä ratkaisu sopi meille oikein hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän