Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimoni haluaa että luovutan vanhempainvapaa päiviä hänelle

Vierailija
20.04.2026 |

Minun pitäisi jäädä lapsemme kanssa kotiin kesäkuun alussa ja nyt vaimo haluaa minä siirtäisin hänelle omia päivääni että hän saisi olla kotona lapsen kanssa, itse olen odottanut tätä aikaa lapsen kanssa ja nyt tästä on kehittymässä iso riita kun en halua suostua. 
Mitä tekisitte?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ratkeaa vaihtamalla vaimo parempaan.

Vierailija
42/46 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa ettei isän ja lapsen suhde muutu mihinkää piditpä niitä vapaita tai et. Kyllä se sun läsnäolo arjessa vaikuttaa enempi ja aikaa on vuosia sitä lasta kasvattaa. Eihän näillä tasa-arvo hömpötyksillä ole mitään tekemistä lapsen hyvinvointiin. Kuitenkin laitatte sen piltin hoitoon viimeistään 1,5v niin mitä väliä? Kyllä se elintaso teille kuitenkin on siinä vaiheessa tärkeämpi kuin se lapsi ja molemmat painaa duunissa ja lapsi asuu päiväkodissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi on kesäkuun alussa? 9-11kk ei ole optimaalinen aika vaihtaa pääasiallista hoitajaa. Etkö voi jäädä hieman myöhemmin? Mun mies oli jokaisen lapsen kanssa kotona vuoden, mutta aloitti kun lapsi oli 12-18kk ja se toimi hyvin kaikille osapuolille.

11kk mennessä on käytetty molempien vanhempien kaikki vanhempainvapaat. Jos meinaisi olla pitempään niin pitäisi jäädä hoitovapaalle ja kotihoidon tuelle. Vanhempainrahapäiviä on yhteensä 320, 160 kummallekin vanhemmalle.

Sunnuntait ja arkipyhät ei kuluta noita päiviä. Eli kyllä se pidemmän aikaa kestää.

Ei kestä 18kk ikään asti. Meillä loppui 13kk ikäisenä päivät.

Kyllä vanhempainvapaalla voi olla silti 18kk lapsen kanssa. Niitähän ei ole pakko käyttää putkeen. 

Vierailija
44/46 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ratkeaa vaihtamalla vaimo parempaan.

Pienen lapsen yyhooisukki ei ole naisten suosiossa.

Vierailija
45/46 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa ettei isän ja lapsen suhde muutu mihinkää piditpä niitä vapaita tai et. Kyllä se sun läsnäolo arjessa vaikuttaa enempi ja aikaa on vuosia sitä lasta kasvattaa. Eihän näillä tasa-arvo hömpötyksillä ole mitään tekemistä lapsen hyvinvointiin. Kuitenkin laitatte sen piltin hoitoon viimeistään 1,5v niin mitä väliä? Kyllä se elintaso teille kuitenkin on siinä vaiheessa tärkeämpi kuin se lapsi ja molemmat painaa duunissa ja lapsi asuu päiväkodissa

Kyllä muuttuu. Meillä ainakin mieheni sanoi että oli ihanaa olla lapsen kanssa kotona ja tutustui paljon enemmän lapseen kun sai olla täysipäiväisesti lapsen kanssa. Molemmat oppivat toisiltaan paljon asioita. 

Nyt kun sisarus on tulossa mies haluaa jäädä hänen kanssaan vielä pidemmäksi aikaa kotiin.

Miksi sä muuten väittät että elintaso olisi tärkeämpi kuin lapsi sellaisten ihmisten kohdalla joissa isä jää lapsen kanssa kotiin?????

Vierailija
46/46 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuttuu. Meillä ainakin mieheni sanoi että oli ihanaa olla lapsen kanssa kotona ja tutustui paljon enemmän lapseen kun sai olla täysipäiväisesti lapsen kanssa. Molemmat oppivat toisiltaan paljon asioita. 

Nyt kun sisarus on tulossa mies haluaa jäädä hänen kanssaan vielä pidemmäksi aikaa kotiin.

Miksi sä muuten väittät että elintaso olisi tärkeämpi kuin lapsi sellaisten ihmisten kohdalla joissa isä jää lapsen kanssa kotiin?????

Tuon viimeisen lauseen väitteen keksit ihan itse, että isän kotiin jäämisellä ja elintaso prio ykkösenä olisi yhteys. Se on silti nykypäivää valtaosalla perheistä, että taaperot (jopa vauvat) laitetaan yhä nuorempina hoitoon. Joten on ihan saivartelua kinata lapsen hoidosta iässä 11kk-18kk, koska tuon jälkeen moni on valmis lykkäämään sen mukulan hoitoon 9h päivä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi