Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette saanet painoa pois niin mitkä ovat olleet kolme tärkeintä oivallusta

Vierailija
19.04.2026 |

Ja ovatko ne toimineet :).

Paljonko on pudonnut ja missä ajassa?

Kommentit (1092)

Vierailija
1061/1092 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista parasta olisi kun ei antaisi itsensä lihoa. Itseni kohdalla tepsinyt kyllä hyvin. Olen pitänyt painoni kurissa, joten suurempia ongelmia ei ole ollut. Jollei laske siihen sitä, että on pitänyt monista herkuista kieltäytyä, muttei sentään perusruuasta. Punnitsen itseni useita kertoja viikossa. Jos paino nousussa, syön päivän tai pari kevyemmin. Näin olen toiminut nuoresta lähtien, kun olen tiennyt kuinka vaikeaa laihduttaminen on. Näin on helpompaa.

Näin toimin myös itse 59v kunnes lääke sekoitti aineenvaihdunnan ja painoa tuli 8kg lisää. Eikä lähtenyt millään pois.

Silloin oli pakko alkaa laihduttamaan koska pienikin repsahdus nostaa heti painoa. Joka päivä vaa'alla ja kalorit alhaalla. Ei välipaloja, vain 3 ateria mutta liikuntaa niin paljon kun ehtii

Onko nämä kauhukertomukset oikeasti tosia, kuten ettei mitään välipaloja, itse laihtuisin silmissä jos jättäisin välipalat pois, enkä koskaan ole tarvinnut luopua edes makeasta laihduttaessa. Eikä taatusti ole nopea aineenvaihdunta, ollut koskaan. 

No miksi ihmeessä sitten jouduit laihduttamaan, jos ruokavaliosi ja -rytmisi oli niin toimiva kun annoit ymmärtää? (Kerroit tekstissäsi, että et joutunut luopumaan makeasta edes laihduttaessa)

Vierailija
1062/1092 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vetää kamaa, jos haluu olla laiha.
Mä en tunne yhtäkään lihavaa narkkaria, kaikki on sellasii vinkuheinii.
T.Kämä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1092 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta eri ihmisen eri oivallusta tässä haet? Haetko kokeiluun kaikkea ihme sontaa, vai läskien eri syitä uhriutua ja valitset niistä itsellesi sopivimman? Kuluta vähemmän ja liiku enemmän, niin paino putoaa. Asian biologinen selitys ei ole kovin vaikea ymmärtää, mutta monelle vaikea toteuttaa. Uhriutuminen on helpompaa aina.

Vierailija
1064/1092 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monta eri ihmisen eri oivallusta tässä haet? Haetko kokeiluun kaikkea ihme sontaa, vai läskien eri syitä uhriutua ja valitset niistä itsellesi sopivimman? Kuluta vähemmän ja liiku enemmän, niin paino putoaa. Asian biologinen selitys ei ole kovin vaikea ymmärtää, mutta monelle vaikea toteuttaa. Uhriutuminen on helpompaa aina.

Taitaa olla sinulla huono päivä tänään.

Vierailija
1065/1092 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä napostele ja syö monipuolisesti. Kasviksia ruuan joukkoon ja kuitua. Ei tarvitse olla nälässä. Proteiinia. Säännöllinen ruokarytmi. 

Nyt yritän saada muutaman kilon pois, jotta vaatteet istuisivat paremmin. Mulla on paljon vaatteita, joten painoa pitää tarkkailla.

Vierailija
1066/1092 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pois kaikki muut juomat paitsi vesi ja kahvi. Ei juomia joissa on sokeria, makuaineita tai makeutusaineita.

Jätä pois kaikki valmisruoat tai puolivalmisteet. Valmistusmenetelmät ja lisäaineet saattavat estää laihtumista.

Syö proteiinia joka aterialla, laske oma proteiinintarpeesi ja jaa se aterioiden määrällä. Suosittelen kanaa.

Lisää proteiinin päälle oliiviöljyä, ei mitään muuta öljyä. Suurin osa kasviöljyistä on todettu jollain lailla haitalliseksi ihmiselle. Rapsi on yksi pahimpia. Etsi niin löydät tutkimuksia. 

Jätä vuorotellen pois normaalisti käytössä olevia ruoka-aineita, huomaat että saatat olla jollekin niistä allerginen ja se voi olla syy siihen miksi painosi ei putoa. Itse huomasin että maitotuotteet estivät laihtumiseni. 

Jätä pois valkoiset jauhot ja sokeri. 

Jos mikään muu ei toimi, niin kokeile Atkinsin ketodieetin aloitusvaihtetta jossa hiilarit lasketaan kahdeksi viikoksi alle 20g/vrk. Tämä toimi itselläni, ei kalorien laskeminen. 17 vkoa -17 kg. Eikä ollut nälkä. 

Terveisin Pullahiiri

Vierailija
1067/1092 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeimmät oivallukseni:

1. Nutrilettin pirtelöjauheet

2. Nutrilettin keittojauheet

3. Nutrilettin valmispirtelöt

VLCD-kuurilla on tosi helppo pudottaa painoa!

Kyllä on joo, mutta jos et aion litkiä noita litkuja lopun ikääsi, paino tulee takaisin kun palaat normaaliin ruokavalioon. Mitään oikotietä onneen ei ole. Ainut tapa on opetella uusi elämän tapa, syödä kohtuullisesti, monipuolisesti, useampi pieni ateria päivässä. Pienennä annoskokoa, lisää proteiinia ja kasviksia, vähennä herkkuja. Harrasta liikuntaa.

Mä laihdutin aikanaan Nutriletteillä kahdessa jaksossa yhteensä 48 kg. Ei ole tullut paino takaisin. En toki palannut siihen entiseen ruokavalioon, millä olin lihonut. Eikä sitä uutta tarvinnut mitenkään opetella, kyllä minä lihavanakin olin aina tiennyt, miten syömällä pysyisi hoikkana. Mutta erilaiset tottumukset ja riippuvuudet pilasi homman. Eli söin terveellistä ruokaa, ja sen lisäksi kahvitauolla piti saada makea leivonnainen, telkkaria katsoessa vähän sipsejä, viikonlopun kunniaksi viiniä ja tavallista kaloripitoisempaa ruokaa, helteellä jäätelöä jne. Nutrilett katkaisi hyvin tottumusriippuvuuden ja sai homman alkamaan puhtaalta pöydältä.

Vierailija
1068/1092 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin ketogeenisen ruokavalion 4kk sitten joka tietenkin ei itsessään mitään tehnyt paitsi muutti energian palamisen rasvojen kautta ja jätin kalorit alle 1500 päivässä varsinkin jos ei tule paljoa tehtyä ja nyt lähtenyt 15kg tähän mennessä ja vielä joku 10 kg olisi tarkoituksena poistaa kesän loppuun mennessä. Sokerin pois jättäminen on varmasti ollut erittäin isossa roolissa tietenkin myös.

Vierailija
1069/1092 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aloitin ketogeenisen ruokavalion 4kk sitten joka tietenkin ei itsessään mitään tehnyt paitsi muutti energian palamisen rasvojen kautta ja jätin kalorit alle 1500 päivässä varsinkin jos ei tule paljoa tehtyä ja nyt lähtenyt 15kg tähän mennessä ja vielä joku 10 kg olisi tarkoituksena poistaa kesän loppuun mennessä. Sokerin pois jättäminen on varmasti ollut erittäin isossa roolissa tietenkin myös.

Tähän auttoi myös hyvin paljon, että viimein pääkopalle riitti läskiys ja nyt oikeasti tiputetaan sitä painoa eikä leikitä asian kanssa, olen hyvin sitoutunut laihduttamiseen itsessään viimeinkin.

Vierailija
1070/1092 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellisen helposti on paino alkanut putoamaan. Kunpa olisin tämän hoksannut jo aikaisemmin. Nyt olen 50 vuotias mies. 

Muutin ruokavaliotani 2024 kesän jälkeen. Paino on pudonnut tasaisesti noin 15 kg. Jätin pois kaiken sokerin, viljatuotteet, perunan ja riisin. Lisäsin ruokavalioon paljon kananmunia. Niiden lisäksi syön monipuolisesti lihaa, kalaa, kanaa ja paljon vihanneksia (salaatteja). Viljassa, riisissä ja ylipäänsä sokereissa on paljon energiaa, mutta heikosti ravintoarvoja. Kananmunat ja muu proteiinipitoinen ruoka pitää hyvin nälkää ja kylläiseksi tulee nykyään huomattavan nopeasti. Energiavaje ja rasvanpoltto on siten helppo saavuttaa. Jos haluaa välillä jotain makeaa, voi syödä vaikka fun light mehulla makeutettua rahkaa.

Vierailija
1071/1092 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista parasta olisi kun ei antaisi itsensä lihoa. Itseni kohdalla tepsinyt kyllä hyvin. Olen pitänyt painoni kurissa, joten suurempia ongelmia ei ole ollut. Jollei laske siihen sitä, että on pitänyt monista herkuista kieltäytyä, muttei sentään perusruuasta. Punnitsen itseni useita kertoja viikossa. Jos paino nousussa, syön päivän tai pari kevyemmin. Näin olen toiminut nuoresta lähtien, kun olen tiennyt kuinka vaikeaa laihduttaminen on. Näin on helpompaa.

Näin toimin myös itse 59v kunnes lääke sekoitti aineenvaihdunnan ja painoa tuli 8kg lisää. Eikä lähtenyt millään pois.

Silloin oli pakko alkaa laihduttamaan koska pienikin repsahdus nostaa heti painoa. Joka päivä vaa'alla ja kalorit alhaalla. Ei välipaloja, vain 3 ateria mutta liikuntaa niin paljon kun ehtii

Onko nämä kauhukertomukset oikeasti tosia, kuten ettei mitään välipaloja, itse laihtuisin silmissä jos jättäisin välipalat pois, enkä koskaan ole tarvinnut luopua edes makeasta laihduttaessa. Eikä taatusti ole nopea aineenvaihdunta, ollut koskaan. 

No minä olen todella ylipainoinen, mutta en koskaan elämäni aikana ole syönyt yhtäkään välipalaa tai napostellut. Kun olin lapsi, meillä syötiin aamulla pari palaa leipää ja ruoka oli klo 16. Kouluun mennessäni opin uuden sanan joka oli lounas. Kun olin koulussa ja toimistotöissä, jätin aamiaisen syömättä jotta pystyin syömään lounaan. Illallinen sitten lisäksi eikä muita kertoja käydä jääkaapilla. 

Nyt kello on 15.20 ja mietin vasta sitä aamiaista. Olen tehnyt jo täydet työtunnit. Nälkä ei ole. 

Vierailija
1072/1092 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kiellettyjä ruokia

Syö vähemmän kuin kulutat 

Liiku enemmän 

Ja

Toteutus 

Vierailija
1073/1092 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä minun teesini painon pudotukselle, -25kg vuoden alusta.

1. Ravinto: Annoskokojen pienentäminen, terveelliset ja tuoreet raaka-aineet. Ei eineksiä. Kaikki ylimääräinen sokeri ja rasva pois, eikä laisinkaan energiajuomia tai limppareita. Juomina ainoastaan vesi, tee ja kahvi.

2. Liikunta: Päivittäinen aktiivisuus tärkeää, 10 000 askelta päivässä on hyvä ohjenuora, muttei tarvitse pilkulleen noudattaa. Otin tavaksi käydä päivittäin 5km kävelyllä, nykyään painon pudottua olen siirtynyt juoksuun ja pyöräilyyn.

3. Nesteytys: Vettä n. 3l päivässä

Vierailija
1074/1092 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullat,karkit ja pizzat ja piirakat pois, yhden aterian korvaan ruisleivällä, avocadolla ja isolla hedelmäpirtelöllä(itse tehdyllä)

-20kg nyt jo :)

Miksiköhän tätä(kin) alapeukutetaan? Todellakin toimii!

Vierailija
1075/1092 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI kiellettyjä ruokia

Liiku enemmän 

Ja

Toteutus 

Lisäksi se että jos olet lihottanut itseäsi viimeiset 10 vuotta on turha odottaa että ne katoavat 3 kuukaudessa.

Vierailija
1076/1092 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kysyi kolmea tärkeintä oivallusta. Aika harva on tuohon vastannut. Keskustelu mennyt vaan paljon toisten mollaamiseen ja erimielisyyksiin. Niinkuin tavallista. Itse en voi vastata kysymykseen, koska  en ole onnistunut.

Vierailija
1077/1092 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kysyi kolmea tärkeintä oivallusta. Aika harva on tuohon vastannut. Keskustelu mennyt vaan paljon toisten mollaamiseen ja erimielisyyksiin. Niinkuin tavallista. Itse en voi vastata kysymykseen, koska  en ole onnistunut.

Ravinto-ja ruoka-asioita käsittelevät ketjut menevät aina riitelyksi. Aloitus oli mielestäni kyllä hyvä ja odotin innolla siihen enemmän vastauksia. Yritän tällä hetkellä kovasti painon alentamista. 

Vierailija
1078/1092 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen onnistunut ja kilot ovat myös pysyneet pois. Ilman nälkää ja suurempia mielihaluja. Tässä kolme teesiäni:

1. ketoruokavalio (70 % energiasta rasvasta)

2. pätkäpaasto, eli syömiset klo 9-18 (noin)

3. kalorien seuranta suurinpiirtein (eri juttu kuin tavallisen ruoan kanssa kärvistely, ketolla ei tule nälkä)

Vierailija
1079/1092 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravinto-ja ruoka-asioita käsittelevät ketjut menevät aina riitelyksi. Aloitus oli mielestäni kyllä hyvä ja odotin innolla siihen enemmän vastauksia. Yritän tällä hetkellä kovasti painon alentamista. 

Ravinto asioista on niin monta eri käsitystä enkä usko, että mikään on täysin faktaa. Mutta jokaisen oma käsitys on tietenkin juuri "se oikea" Tottahan silloin riita saadaan aikaiseksi.

Jokaisen pitäisi vain itse mielessään miettiä, minkälainen on se ravinto, jota haluaa syödä ja jolla voi hyvin ja painokin pysyy hallinnassa.

Vierailija
1080/1092 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI kiellettyjä ruokia

Liiku enemmän 

Ja

Toteutus 

Jep. Ellei ihmisellä ole ruokamelua tai muuta syömishäiriöä, kunhan syö 80% puhdasta kotiruokaa ja liikkuu kuten kehotetaan, hoikkana pysyminen on helppoa joka iässä. Jos on henkistä ongelmaa, sitten lääkkeet ja/tai terapia. Lihavuus on krooninen sairaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi