Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette saanet painoa pois niin mitkä ovat olleet kolme tärkeintä oivallusta

Vierailija
19.04.2026 |

Ja ovatko ne toimineet :).

Paljonko on pudonnut ja missä ajassa?

Kommentit (756)

Vierailija
741/756 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt katsotaan maailman pitkäikäisimpia ihmisiä Okinawan saarella, niin tuota ei ne mitenkään lihaksikkaita ole. Ei ihminen luontaisesti ole mikään lihasmöykky. Täällä on buumerit katselleet parikymppisenä liikaa HE-MAN:ia telkkarista ja nähneet jonkun ilmestyksen millainen ihmisen pitäisi olla. 

Katsokaa ihan perniteisesti eläviä alkuasukas heimolaisia, niin ei heillä ole mitään massiivista lihaksistoa. Täällä perustellaan ja pelotellaan että vanhana ei jaksa jos ei ole lihaksia :D Ihan lapsellista settiä nyt pellet !

Kaiken voi halutessaan ymmärtää väärin.

Kun katsot Okinawan ihmisiä, näet lähinnä lihasmassaa, luuston ja ihoa - rasvakudosta ei juuri ollenkaan. Lihasmassaa tarvitaan, jotta pysyy toimintakuntoisena, sen sijaan ylipumpattu lihas ei ole koskaan se terveellisin vaihtoehto. Sen voisi yksinkertaisempikin ihminen ymmärtää.

Olen eri, kuin aiemmat lihasmassasta maininneet.

Vierailija
742/756 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä paino putoaa ja maha ohenee kun tulet kipeäksi, kuumeisena ei paljon ruoka maistu, sonta lentää ja kahvikaan ei jaksa maistua :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/756 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ozempic. Viime kesäkuussa aloitin ja paino on pudonnut nyt 12 kg. Enää reilu kymmenen kiloa normaalipainoon. Annoskoko pienentynyt ja mielihalut paremmin hallittavissa. Suosittelen, vaikka kallis toki on (n. 100 eur/kk). Vielä ainakin vuoden jatkan tätä.

Mitä sen jälkeen, oletko miettinyt, pari kuukautta ja kilot on tulleet takaisiin, joko jatkat lääkkeillä tai muutat ruokailuasi?

Vierailija
744/756 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi edes kuvitella että normipäivänä arjessa saattaa tulla liikaa liikuntaa? tai edes tarpeeksi,jos meinaa pitää hyvän lihaskunnon?

No,uskoohan moni vieläki säästöliekkiin yms.

ihmiselle tulee liikaa liikuntaa modernina aikana edelleen suhteessa liikaa. Sen voi mitata ihan stressitasoista verenkierrosta. Homosapienssin ideaali päivän liikunta määrissä on kevyttä kävelyä noin 2h päivässä. Loput lepoa. Jos ravinto on kehnoa tai sitä on liian vähän, niin ei liikuta sitäkään vähää. Työpäivät on liian pitkiä edelleen. Tätä tieteellista tosiasiaa ei vain haluta sanoa ääneen. Nykyikana työn määrä on kasvanut entisestään. Ennenkin työtä oli liikaa, mutta neljä tuntia riittää hyvin hyväkuntoiselle metsästäjä keräilijälle päivän liikunnaksi. Siinäkin on 2h liikaa.  Nisäkkään elimistö vaatii tosi paljon lepoa palautumiseen ihan yksinkertaisistakin suorituksista. Sen lisäksi se kuumenee suoritusten aikana paljon. Meillä on vähän liian positiivinen kuva siihen mitä meidän keho ideaalissa tilantessa kestää ja mitä siltä voi vaatia. Siltä nyt ei voi tosiasiassa vaatia kauheasti. Tämä näkyy jo ihan pienilla lapsilla siinä miten niiltä odotetaan kouluissa ja päiväkodissa olemaan paikallaan. Paikallaan puuhailu on ideaalia ihmiselle. Lapset tykkää rakentaa legoja ja tehdä leikkejä paikallaan. Myös liikku sopivan määrän, mutta nyt liioitellaan sitä että pitäisi riehua ihan ylenpalttisesti että hiki tulee. Niin ei sellaista. Hermostoa tutkimalla voidaan saada selvälle että keho ei pidä sellaisesta pidemmän päälle. Opiskelullakin on omat ideaaliset määrät. Yksi tunti esimerkiksi kielenopetusta on hukkaan heitettyä aikaa, kun ihminen kykenee keskittymään ihan vähän vain pakkotuputukseen. Silti edelleen kouluissa istutaan perse penkissä kovalla kurilla ja lyödään päätä pulpetiin. Se osaaminen tapahtuu ihan alle kymmenen minuutin ajan. Sen jälkeen on hukkaan heitettyä verorahaa ja oppimista. 

Eikä liikkuminen ai työnteko ole yhtään erilainen tässä suhteessa. On ihan realistista puhua ja ylläpitää keskustelua 4t työpäivistä. Ei ihminen kauheesti oikeastsi kykene biologisesti tekemään ennen kuin tulee väsymyksen rajat vastaan. Nämä asiat voi mitata ihan läketieteelliisesti. Eriasia on sitten Neuvostoihminen, joka on treenattu työntekoon ja veronmaksuun kuin huippu-urheilija, mutat sanoisin että nykyinen työelämä ilman lakisääteisiä taukoja ja monen ihmisen kuormalla tehty työtaakat, ei palvele sitäkään. Siinä väsyy nopeasti. Ei huippu-urheilussakaan vedetä joka päivä tappiin täydellä teholla, niin miksi työelämässä edelleen tehdään tätä? Ihmiset lihoo ja sairastuu monilla tavoin työelämässä, koska se on huono ja liian pitkä homosapienssille.

Tästä oli tutkimus, himourheilijat kuolevat nuorempana. Keho on stressissä, rääkki ei ole hyvästä. Kaikkein paras on urheilussakin keskiverto. 

Kyllä, oli tutkimus jossa maratoonareilta oli otettu verinäyte kisan jälkeen ja arvot olivat vastaneet kuolevan ihmisen veriarvoihin, eli ei muuta kun lenkille ja hikinauha päähän, p.rk.le

Vierailija
745/756 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Piilota vaaka

2. Syö oikeaa ruokaa 3 kertaa päivässä, älä napostele pitkin päivää

3. Harrasta joka päivä jotain kivaa liikuntaa puoli tuntia tai niin kauan kuin haluat

Kiloja ei välttämättä lähde kovin paljon , mutta housut mahtuu paremmin jalkaan, tai joutuu ostamaan jopa uudet pienempää kokoa.

Vierailija
746/756 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Maltillinen kalorivaje on paras, ei mitään 1200-kalorin dieettejä

2. Täytyy löytää liikuntamuoto josta oikeasti nauttii, minulle se on retkeily. 

3. Tee yksi muutos kerrallaan, silloin uusista tavoista on helpompi pitää kiinni.

Pudotin aikoinaan 30 kiloa noin vuodessa, kilot pysyneet poissa jo yli 10 vuotta. 

Vierailija
747/756 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin kaloreita eli söin vähemmän kuin kulutin. 12 kg lähti puolessa vuodessa, enkä joutunut näkemään nälkää. Maltillista  liikuntaa ruokavalion lisäksi. Herkkuja saa syödä, kunhan kalorimäärä ei ylity. Pientä itsehillintää vaati. Olen iloinen onnistumisestani.

Vierailija
748/756 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Piilota vaaka

3. Harrasta joka päivä jotain kivaa liikuntaa puoli tuntia tai niin kauan kuin haluat

Kiloja ei välttämättä lähde kovin paljon , mutta housut mahtuu paremmin jalkaan, tai joutuu ostamaan jopa uudet pienempää kokoa.

Tavallisella oikealla ruualla ei saa tarpeeks ravinteita. Siksi pilleripurki ja lisäaineet apteekista. Maksaa vain noin 100e. Riittää kuukauden pari. 

Vierailija
749/756 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Piilota vaaka

Tavallisella oikealla ruualla ei saa tarpeeks ravinteita. Siksi pilleripurki ja lisäaineet apteekista. Maksaa vain noin 100e. Riittää kuukauden pari. 

Olen pysynyt terveenä yli 50-vuotiaaksi tällä keinolla, ainoat "purkkiruuat" minulla on D-vitamiini ja magnesium.

Vierailija
750/756 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aktiivisesti yrittänyt pudottaa painoa, mutta nyt on 3kk pudonnut 5 kg. Ainoa asia mikä on muuttunut, että käytän voita ja pullat pois. Kaloreita en ole laskenut, mutta joka aamu käyn vakaalla. Pastat ovat myös poistuneet ruokavaliosta ja leipää pari palaa päivässä, voita ja juustoa päällä. Syön paljon munia ja kasviksia mieluummin raakana kuin kypsänä. Kolme ateriaa päivässä ei välipaloja. Kun jauhaa jotain kaali tai kurpitsa, paprika silppua, niin ennen annoksen loppua on jo kylläinen tunne. Paasto 14-16 tuntia on hyvä juttu, elimistö saa levätä. Tällä menetelmällä ei tarvitse kärsiä nälkää.

Vierailija
751/756 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin 16:8 pätkäpaaston 1.3, tavoitteena pudottaa 12-15kg. Kiloja on nyt vajaan 2kk:n aikana lähtenyt 7,5. Olen kokeillut tätä ennenkin huonolla menestyksellä, mutta tällä kertaa tämä on sujunut helposti. En koe olevani millään kuurilla, syön vain päivittäiset ateriat kl 12-20 välillä, toisin sanoen siirrän aamiaisen lounasaikaan. Olen lipsunut kellonajoista pariin otteeseen sosiaalisten tilanteiden vuoksi, mutta palannut ruotuun heti arjen tullen. Ensimmäisen kuukauden aikana kiloja karisi 4, nyt tietysti tahti hidastunut mutta aion jatkaa elämää samalla tyylillä. Herkkujakin olen syönyt mutta vähemmän ja harvemmin kuin ennen, viime aikoina ei ole olut ylipääsemättömiä mielihalujakaan. Karkkia, sipsejä, jätskiä, kakkua ja alkoholiakin olen nauttinut kohtuudella.

Vierailija
752/756 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin 16:8 pätkäpaaston 1.3, tavoitteena pudottaa 12-15kg. Kiloja on nyt vajaan 2kk:n aikana lähtenyt 7,5. Olen kokeillut tätä ennenkin huonolla menestyksellä, mutta tällä kertaa tämä on sujunut helposti. En koe olevani millään kuurilla, syön vain päivittäiset ateriat kl 12-20 välillä, toisin sanoen siirrän aamiaisen lounasaikaan. Olen lipsunut kellonajoista pariin otteeseen sosiaalisten tilanteiden vuoksi, mutta palannut ruotuun heti arjen tullen. Ensimmäisen kuukauden aikana kiloja karisi 4, nyt tietysti tahti hidastunut mutta aion jatkaa elämää samalla tyylillä. Herkkujakin olen syönyt mutta vähemmän ja harvemmin kuin ennen, viime aikoina ei ole olut ylipääsemättömiä mielihalujakaan. Karkkia, sipsejä, jätskiä, kakkua ja alkoholiakin olen nauttinut kohtuudella.

Tuohon mukaan vielä joku pulssia nostava liikunta(juoksu, pyöräily...) niin lähtee loputkin läskit vaivatta.

Vierailija
753/756 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Piilota vaaka

Kyllä saa, jos ymmärtää mitä kannattaa syödä.

Vierailija
754/756 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi mukavaa tekemistä niin nälkä unohtuu.

Vierailija
755/756 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Nuku tarpeeksi (7-8 tuntia), ja nimenomaan illasta päin eli mene hyvissä ajoin nukkumaan. Ihan oikeasti, se vaikuttaa ihan uskomattoman paljon ja monella tavalla. (Tämä on minulle se vaikein tässä yhtälössä, mutta se vaikuttaa hyvinvointiin niin paljon, että olen yrittänyt kaikin keinoin satsata siihen.)

2. Syö säännöllisin väliajoin normaalia, terveellistä kotiruokaa ja käytä lautasmallia, niin voit syödä melkein mitä tahansa ruokaa. Vaihda lautaset pienempään kokoon, niin annoskoko pienenee kuin itsestään. (Syön Teema-sarjan leipälautasen kokoiselta lautaselta ja harvoin santsaan. ) Jos syöt herkkuja, syö niitä ruokailun päälle jälkiruoaksi, ei erikseen napostellen. Silloin ei tee edes mieli kovin paljoa, mutta kuitenkin saa halutessaan herkutella.

3. Juo janoon ja ruoan kanssa vettä, jätä pois turhat mehut, limut ja varsinkin alkoholi.

Ja sitten kun vielä liikkuu edes vähän, niin se tukee kokonaisuutta. Nykysuositusten mukaan jo muutama 10 minuutin pituinen mikroliikkuminen vuorokaudessa tekee tutkitusti hyvää. 

Vierailija
756/756 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Mulla on oikeus poistaa elämästäni kiusaajat ja myrkylliset ihmiset. Poistan tai poistun..

2. En aseta mitään rajoja syömisille, ettei tule liikaa mielitekoja, enkä punnitse liian usein, että masennun, kun tuloksia ei tule.

3. Iloitsen siitä painonpudotuksesta minkä saan pidettyä, vaikka osa tulisikin takaisin. Kehun itseäni tästä joka päivä. En myrkytä tai kiusaa itseäni kovan työn jälkeen jos osa kiloista tulee takaisin.

Et tule ikinä laihtumaan noilla eväillä, koska nuo teesit ovat tekosyy sille, ettet sitoutua painosi pudottamiseen, vaan jatkat entiseen malliin ja painosi vain lisääntyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän