Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette saanet painoa pois niin mitkä ovat olleet kolme tärkeintä oivallusta

Vierailija
19.04.2026 |

Ja ovatko ne toimineet :).

Paljonko on pudonnut ja missä ajassa?

Kommentit (715)

Vierailija
701/715 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Tule petetyksi ja jätetyksi. Siinä samalla hajoaa koko perhe, niin ei tarvitse laittaa kenellekään ruokaa eikä syödä kenenkään kanssa. Ruokahalu nolla.

2. Katso, miten paino putoaa.

Myös tämän vastakohta toimii:

Rakastunut elää rakastettunsa ajattelemisella ja kohtaamisilla - leijuu tunteensa kantamana ja painot haihtuu samalla itsestään. Tämäkin on nähty :D

Vierailija
702/715 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on nähty sekin ihme, että joku kyseenalaistaa lihasmassan tarpeellisuutta. 

Ei vaadi kauheasti lukutaitoa ja ymmärrystä että sinäkin nyt yrität kiukutella tosiasioiden äärellä ja vääntää tätä kaikkea ympäri väärinpäin. 

Kyllähän lihasmassalla on varmasti rajat ja keho ihan luonnollisesti poistaa lihasmassaa jos tarpeekseen sen kokee. Ei ole mitään järkeä alkaa vastustamaan luontoa ja tasapainoa ja sitten väittää että nyt on haitallista kun näin käy. Liika on liikaa elimistölle. Jos se lihas katoaa, niin se ollut elimistölle tärkeää lihasta tai oli hankittu doubbingilla. Hyödyllinen lihas ei nyt vain katoa mihinkään. Sinä nyt saivartelet ja se on suomalisille yleinen tapa jostan syystä kun tässä kollektiivissa maailmassa ei voi olla terveessä hengessä eri miltä ja tuoda tieteen näkökulmia asiaan. 

Emmä tiedä miksi nyt teet tästä jonkun pyhän "battlen". 

Koetko että sun uskontoa on jotenkin nyt pilkattu kun totesin että evolutiivisessa mielessä on ihan normaalia ja tervettä jos lihasmassaa poistuu laihtumisen myötä. Se ei ole pelon paikka tai uhka kenellekään tai terveydelle haitallista mitenkän terveelle nuorelle ihmiselle ikinä.

Lihasmassaa tosiaan poistuu luonnostaan enenevissä määrin keski-iästä lähtien. Mutta jos haluaa elää terveenä vanhuuteen, sitä pitää vahvistaa viimeistään nelikymppisestä. Muuten tulee vastaan elämä jossa ei pysty ajamaan autoa tai nousemaan sängystä. Selkä kumartuu jo viisikymppisenä. Tuolilta nouseminen vaatii käsiapua. Jne. Laihduttaessa lihaskunnon harrastaminen on erityisen tärkeää, kun sitä lähtee rasvan mukana. Ja näyttäähän jäntevä ihminen paljon paremmalta kuin sellainen jolla iho roikkuu lattapyllyn päällä. Ihan on meidän virallisissa suosituksissa harrastaa lihaskuntoliikuntaa pari tuntia viikossa. Ei se sen erityisempää rääkkiä vaadi.

Emmä tiedä mitä te ootte vetäneet jos lihakset lähtee kuin kusi rakosta...

Olen elämäni varrella pudotellut painoa useastikin ja ei ole koskaan lihakset lähteneet mihinkään. Mikä juttu tämä lihasten katoaminin oikein on?

Olen kuullut, että Ozempicin yksi ominaisuus on lihasten vähentyminen läskien lisäksi. En tiedä totuutta. Joku asiantuntija sanoi yt videolla. 

Ei ole mitenkään erityisesti Ozempicin ominaisuus, mutta vaarana on, että vähentynyt ruokahalu johtaa riittämättömään proteiinin saantiin. Ja yleensä kaikki laihduttaminen johtaa lihaskatoon ilman riittävää proteiinia ja lihaskuntoharjoittelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/715 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimi nämä:

1. Syö puolet päivän kaloreista lounaaseen mennessä. 
2. Syö vain hyvälaatuista ja terveellistä ruokaa.

3. Liiku monipuolisesti aineenvaihdunnan käynnissä pitämiseksi.

Vierailija
704/715 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ihmiset pysyivät hoikkina elämäntavallaan, nyt käydään kuntosaleilla, lasketaan kaloreita(jouleja) ja askelia, unta ja liikkumista. Tuloksia  arvioidaan sitten älylaitteiden tuottamalla datalla. Täytyy sanoa että kyllä tietotekniikka on tehnyt asioista yksinkertaisimpia ja helpompia, joten ihmisillä jää sitten aikaa johonkin muuhun tärkeämpään. Heh,heh.

Kyllähän se näkyy ihan siinä että ennen vanhaan urheilijoiden tulokset on kaukana siitä mitä nykyään valmennuksella saadaan aikaan. Lähtien kestävyysjuoksusta, pikajuoksuun ja muihin lajeihin. Ennen vanhaan oltiin aika paljon huonompia kuin nykyään mittareiden ja älylaitteiden avulla. 

Se taas että yleisesti kansalaiset on mitä on, niin ei voida älylaitteita ja mittauslaitteita haukkua huonoiksi, jos niitä ei osata käyttää oikein. 

Mutta tottahn sinä puhut siinä että ennen kaivettiin joukolla ojaa lapiola ja nyt sen tekee kaivinkone, niin silti halutaan että ihmiset tekee töitä. Mikään ei riitä ja tuloksia on vaan synnyttävä ja ihmiset ei saisi nauttia teknologian tuloksista mitenkään. Olet oikeassa siinä suhteessa kyllä. Riistäjälle ei riitä mikään. Tekoäly korvaa työpaikat, niin ei haluta maksaa perustuloa. Se on se ahneus.

Vierailija
705/715 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto.

Herkut minimiin.

Ei ollut kuin kaksi, mutta toimii : -5 kg normaalipainon sisällå.

Vierailija
706/715 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen kaikkialle. Kuntosalilla 3 x viikossa. Olen kasvissyöjä. Syön 80 % suositusten mukaan ja 20 % mitä mieli tekee. Kesti kauan tottua säännölliseen ruokarytmiin, mutta nyt sitä ei enää edes ajattele. Samoin salilla käyntiin kesti tottua, mutta enää en mieti lähtisinkö vai en - automaattisesti tulee mentyä. Aluksi jännitti kauheasti mennä salille mutta muutaman kerran jälkeen tottuu. Kotona venyttelen ja keppijumppaan. Olen vähän liikuntavammainen ja ne vammat on ja pysyy. Olen tosi ylpeä itsestäni kun laitoin terveyteni ykköseksi. Itsetunto kasvaa samalla!

Vierailija
707/715 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Lopeta makeiden ruokien syöminen. Ei tuoreita ihania rasvaisia munkkeja, ei suklaata jne.

2) Ei rasvaisia ruokia. Ei siis majoneesia hampurilaisen kanssa. 

3) Ei suolaisia ruokia. Ei siis ranskalaisia perunoita.

En tietenkään syö hampurilaisia enkä ranskalaisia.

Mutta majoneesia kyllä lusikallisen jos ruoka sitä kaipaa. Ei se oliiviöljy, kananmuna ja sitruunamehu muutu vaaralliseksi kun ne sekoitetaan yhteen! Muutenkin syön oliiviöljyä päivittäin ja muitakin monta kertaa viikossa.

Suolaakaan en pelkää

Vierailija
708/715 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue lihavuusleikattujen ohje ruokailuun. 

Sairasta terveen kudoksen silpomista. 

Noudattelee vaan  ohjeita, niin venynyt  vatsalaukku supistuu. 

Sopivasti liikuntaa, raitista ilmaa, rehkimättä liikaa, stressaamatta kortisoleja nostamatta. Normaali ruokaa syöden, pienempiä annoksia. Tunne syöminen seis. Kaikki taito on korvien välissä. 

Vierailija
709/715 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly teki minulle suunnitelman 1kg/viikko pudotustahdista. Toimii hyvin.

Vierailija
710/715 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palolaitokselta tuli vapaa-aikana kantamaan. 6 raavasta palomiestä. 100 otti jokainen = 600 €. 

Vierailija
711/715 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A) karsi kaikki sosiaalinen pullanmussutus. Ei oo pakko istua kahvilla ja mussuttaa toisten kanssa

B) hakeudu hoikkien ihmisten seuraan. Seura tekee kaltaisekseen

C) ylipäätään elä elämääsi vähemmän ruokakeskeisesti. Sinkut on hoikempia kuin parisuhteessa olevat. Mieluummin yksin salille ja lenkille kuin kullan kainalossa kebua ja Netflixiä

A) voi kun ei olisi! Itse olen viime aikoina saanut yllättävänkin paljon kommentteja ettei ole oikein jos toiset joutuvat syömään yksin, nyt kun olen alkanut pitää kiinni toiveistani. Ymmärrän että on heille jotenkin ikävää jos en syö. Ei se ole mukavaa, kuulema. Ja minun pitäisi tietenkin suostua syömään myös jotain. Mutten voi ymmärtää miksi heidän toiveensa että söisin menisi sen edelle, etten halua? Aivan tavallisia ihmisiä kyseessä. 

Vierailija
712/715 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic. Viime kesäkuussa aloitin ja paino on pudonnut nyt 12 kg. Enää reilu kymmenen kiloa normaalipainoon. Annoskoko pienentynyt ja mielihalut paremmin hallittavissa. Suosittelen, vaikka kallis toki on (n. 100 eur/kk). Vielä ainakin vuoden jatkan tätä.

Vierailija
713/715 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A) karsi kaikki sosiaalinen pullanmussutus. Ei oo pakko istua kahvilla ja mussuttaa toisten kanssa

B) hakeudu hoikkien ihmisten seuraan. Seura tekee kaltaisekseen

C) ylipäätään elä elämääsi vähemmän ruokakeskeisesti. Sinkut on hoikempia kuin parisuhteessa olevat. Mieluummin yksin salille ja lenkille kuin kullan kainalossa kebua ja Netflixiä

A) voi kun ei olisi! Itse olen viime aikoina saanut yllättävänkin paljon kommentteja ettei ole oikein jos toiset joutuvat syömään yksin, nyt kun olen alkanut pitää kiinni toiveistani. Ymmärrän että on heille jotenkin ikävää jos en syö. Ei se ole mukavaa, kuulema. Ja minun pitäisi tietenkin suostua syömään myös jotain. Mutten voi ymmärtää miksi heidän toiveensa että söisin menisi sen edelle, etten halua? Aivan tavallisia ihmisiä kyseessä. 

Kannattaa tottua tähän. Samanlaista kokemusta on, ihmisillä on ilmeisesti kova tarve lokeroida joku ihminen omalta kannaltaan tiettyyn rooliin ja jos vaikka huomattava laihtuminen aiheuttaa sen, että sieltä lokerosta on menty ulos, se on ilmeisesti jotenkin negatiivista. Ehkä kyse on kateudesta tai muistutus siitä, että itse ei ehkä pysty samaan tai voi tuntea ylemmyyttä jostain asiasta, mutta se on todellisuutta, että harva jaksaa olla vilpittömästi iloinen puolestasi mikäli onnistut jossain tavoitteessasi. Ehkä kyse on heidän heikosta itsetunnosta tai heidän itsetunnon oletetusta laskusta suhteessa sinun itsetuntoosi, ihmiset ovat kovia vertailemaan mutta huonoja myöntämään sen itselleen. Päinvastoin kääntävät asian ulos itsestään, että sinä oletkin muuttunut niuhoksi, huumorintajuttomaksi, tylsäksi, terveytesi on romahtamassa jne. , tässäkin keskustelussa on esimerkkejä vastaavasta. Sille ei luonnollisesti tarvitse antaa mitään arvoa, vaan pitää oma linjansa.

Vierailija
714/715 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltillinen kalorivaje ja kaloreiden laskeminen. Helppoa.

Vierailija
715/715 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Säännöllinen ruokailurytmi; 3-4 tunnin välein, että aineenvaihdunta pysyy käynnissä eikä tulee isoja heittoja verensokeriin.

2. Runsaasti kasviksia ja marjoja. Mahdollisimman puhtaista ja simppleistä raaka-aineista kotiruokaa. Ei täyskieltoja, satunnaisesti saa pieniä herkkuja syödä.

3. Riittävä säännöllinen uni. Vähäinen uni ja korkea stressitaso blokkaa mahdollisuudet saada painoa pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi