Tavarapaljous osa 2
Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?
Kommentit (21)
^ Se on lukittu, mikä lienee hyvä kun oli niin takkuinen ketju jo.
Aika paljon lähtenyt tavaraa nyt pois ulkorakennuksista. Toisaalta yksi lapsista toi sinne lisää tavaraa säilöön. Mitä mieltä olette siitä että yliopistonopiskelija säilyttelee vanhempien luona ala asteen koulukirjoja pahvilaatikollisen? Siis tuo muiden säilöttyjen tavaroiden lisäksi. Hämmästyin kun sain kuulla asiasta. Jos pahvilaatikollinen alakoulun koulukirjoja on säilytettävä asia niin mielestäni se pitäisi säilyttää omassa kodissa. Joku 1, 2 kirjaa olisi ok vielä, ja nehän mahtuisi itsellekin säilöön varmasti.
Musta vähän tuntuu ettei edellisessä ketjussa kirjoittaneet löydä tätä ketjua keskustelu loppunee siis nyt tästä asiasta
Vierailija kirjoitti:
Musta vähän tuntuu ettei edellisessä ketjussa kirjoittaneet löydä tätä ketjua keskustelu loppunee siis nyt tästä asiasta
Mikä ettei löytäisi?
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon lähtenyt tavaraa nyt pois ulkorakennuksista. Toisaalta yksi lapsista toi sinne lisää tavaraa säilöön. Mitä mieltä olette siitä että yliopistonopiskelija säilyttelee vanhempien luona ala asteen koulukirjoja pahvilaatikollisen? Siis tuo muiden säilöttyjen tavaroiden lisäksi. Hämmästyin kun sain kuulla asiasta. Jos pahvilaatikollinen alakoulun koulukirjoja on säilytettävä asia niin mielestäni se pitäisi säilyttää omassa kodissa. Joku 1, 2 kirjaa olisi ok vielä, ja nehän mahtuisi itsellekin säilöön varmasti.
Yliopiston opiskelijalla on kuitenkin (oletettavasti) vielä kovinkin väliaikainen asunto. Lisäksi voi tulla vaihtoja tai harjoitteluja, jolloin asunto taas vaihtuu.
Eli kun meillä on toistaiseksi tilaa, olen antanut nuorten säilyttää meillä tavaroita. Välillä sitä on ollut paljonkin (vaihtojen ajan). Lisäksi nuorella on vielä kulunut kovin lyhyt aika ala-aste-ajoista ja niiden kirjoista.
Mutta sitten kun saavat pysyvämmän kodin, katsokoot nuo läpi ja viekööt mennessään mitä haluavat säästää.
Viimeksi maanantaina vein 2kpl myytyjä paketteja postiin. Sen jälkeen ei ole tullut kauppoja.
Tänään olen taas tehnyt uusia myynti-ilmoituksia. Nyt taitaa olla noin 40 aktiivista ilmoitusta tehtynä. Toivottavasti tulisi vielä kauppoja. Jos ei tule, lahjoitan ainakin osan tavaroista pois. Kiva kuitenkin ensin edes kokeilla myydä.
Tänään täytyy vielä keskittyä siivoamiseen, koska kaapit on levällään, kun etsiskelin myytäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopiston opiskelijalla on kuitenkin (oletettavasti) vielä kovinkin väliaikainen asunto. Lisäksi voi tulla vaihtoja tai harjoitteluja, jolloin asunto taas vaihtuu.
Eli kun meillä on toistaiseksi tilaa, olen antanut nuorten säilyttää meillä tavaroita. Välillä sitä on ollut paljonkin (vaihtojen ajan). Lisäksi nuorella on vielä kulunut kovin lyhyt aika ala-aste-ajoista ja niiden kirjoista.
Mutta sitten kun saavat pysyvämmän kodin, katsokoot nuo läpi ja viekööt mennessään mitä haluavat säästää.
Juu meilläkin on kolmen lapsen tavaroita säilytyksessä eli yksi huone menee periaatteessa niihin. Kyllä osaa jo kaksi kymppinen katsoa tavarat läpi ettei tarvitse muiden säilyttää hänen turhia tavaroitaan. Eli mitä tahansa ei voi esimerkiksi meille tuoda säilytykseen vain siksi kun minua sattuu huvittamaan. Mielestäni koulukirjat kuuluvat näihin mikäli niitä on iso pahvilaatikonllinen. Jos ne ovat niin tärkeitä ne pitäisi ottaa kotiin mukaan. Tämä lapsi asuu 500 kilometriä kauempana eikä ole tulossa missään vaiheessa asumaan enää tänne päin eli hän ei tuo väliaikaisesti tänne enää mitään sillä jo niiden kuljetus tänne olisi täysin absurdi ajatus. Plus että ne rattaisiin toisen kerran sitten taas 500 kilometriä päähän.
että tämä lapsi saa perata laatikkonsa läpi kesällä kun tulee käymään. Ties mitä muuta niistä 10:istä laatikoista löytyy.
Mä veikkaan myös ettei edelliseen ketjuun kirjoittaneet löydä tätä ketjua. Ihmettelevät vain että edellinen on lukittu. Ikävä homma.
Eiköhän tänne lopulta löydetä alkuperäisestä ketjusta, minäkin löysin parin päivän ihmettelyn jälkeen 🙂
Aiempaan viestiin vastaan, että kyllä minunkin mielestä voi vastuuttaa opiskelijalapsetkin omista tavaroistaan. Opiskelijatkin asuu yleensä asunnoissa, joihin kuuluu jonkinlainen häkkivarasto tai kellarivarasto. Tuleepa lapsella samalla katsottua kunnolla, mitä haluaa oikeasti elämässään raahata mukana. Minä olen itse ollut se opiskelijalapsi, jonka äiti pyysi ottamaan omat tavarat mukaan ja ymmärsin ja ymmärrän sen oikein hyvin. Hyvin ne parit laatikot kulki mukana opiskelijakämpissä muutosta toiseen ja nyt on sijansa löytänyt omistusasunnossakin. En koe että olisin joutunut luopumaan mistään tärkeästä säilytystilan puutteen vuoksi.
Olen ollut tähän mennessä aina Torin käyttäjä, mutta onko niin, että nyt pitäisi siirtyä Vintediin, jos haluaa saada tavaraa kaupaksi? Myytävänä olisi vaatetta ja kodintarvikkeita.
Tänään hyvä päivä.
Laitoin tavaraa myyntiin. Vanha "kakkos"peitto alkaa rispaantua. Ikää on yli 20 vuotta mutta pesty säännöllisesti. Pidän sen viileänä kesäpeittona ja sitten saa lähteä. Tällainen ilahduttaa ! On ostettu tavara josta on tykätty vuosikausia ja luopumisen aika tulee vasta kun on käytetty ihan puhki. Syksyllä kiva ostaa sitten uusi..Tai olla ostamatta... sillä sinkkutaloudessani on nyt 4 peittoa ja torkkupeittojakin löytyy jos tulisi paljon yövieraita (tuskin)
Näin keväällä katse kääntyy sisustamiseen. Olin jo nettishoppailemassa uusia tyynynpäällisiä kunnes järki voitti ja kelpuutin sittenkin jo olemassa olevat. Jotenkin hyvä mieli tuli tästäkin.
Sano vaan sille kotoa muuttaneelle että katsoo tavarat uudestaan läpi. Vaikka kesällä sitten kun on lomaa. Omakin lapsi jätti paljon tavaraa kun muutti pois mutta vuoden sisällä karsi sitten suurimman osan pois. Ei vanhemman koti ole mikään kaatopaikka jonne jätetään kaikki kama jota ei mukaan haluta.
Voisin tehdä ketjun tavaran vähyydestä.
Yksi konmarituksen perussäännöistä on se ettei tavaraa saa dumpata vanhempien riesaksi.
Myin muutama v sitten lapsien lapsuudenkodin ja kummatkin olvat juuri muuttaneet pois kotoa.
Ahkerana karsijana tämä on tarttunut myös lapsiin.
Kummallekin jäi äitiyspakkauslaatikko täynnä muistoja ja minulla on tilaa niille, pidän ne tallessa.
Kumpikaan lapsi ei asu asunnossa, jossa tulee asumaan kovinkaan pitkään ja varastotilaakaan ei ole.
Sen sijaan sain taas eilen autokuormallisen tarpeetonta. Kävin ne läpi ja klo 10 aukeaa kirppis, minne ne menee myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Sano vaan sille kotoa muuttaneelle että katsoo tavarat uudestaan läpi. Vaikka kesällä sitten kun on lomaa. Omakin lapsi jätti paljon tavaraa kun muutti pois mutta vuoden sisällä karsi sitten suurimman osan pois. Ei vanhemman koti ole mikään kaatopaikka jonne jätetään kaikki kama jota ei mukaan haluta.
jep ja kukaan ei oikeasti tarvitse näitä vanhoja koulukirjoja enää, jos ne ovat vielä "ajan tasalla" niin ne voi yrittää myydä jollakin pikkusummalla pois. Muuten ne koulukirjat on vanhempien luona 10-15v jemmassa ja sitten ne heitetään pois. Ymmärrän jos joku haluaa jonkun huonekalun tms säilöä jonka tietää haluavansa muutaman vuoden sisällä käyttöön. Vaatteitakaan ei kannata pahemmin säilöä, harvempi näitäkään enää vuosien jälkeen käyttää vaikka muuta itselleen vakuutteleekin.
Niinpä, nyt täällä on sitten kaksi ketjua. Pitäisi keskustelun keskittyä vain toiseen.
Onko ekalle ketjulle tapahtunut jotain? En ole nyt hetkeen lueskellut.
Mutta siis ilman muuta! Yksi parhaista ketjuista ikinä. Tai oikeastaan paras, tähän aina palaan.