Vaihdoin rintaliivit koon huomattavasti isompaan ja nyt kaarituki painaa vaikka kuppi on sopiva
Eli nyt kuppi tuntuu ja näyttää sopivalta. Vuosia jatkuneet niskasäryt ovat poissa kun olkain asettuu oikein. Ryhti on suorempi mitä pitkään aikaan enkä tien yt että emännänkyhmystä voi päästä näin eroon! Kaarituki myöntää rintakehää eivätkä rinnat tursua sivuista.
Kuitenkin keskellä edessä painaa. Onko tämä jotain sellaista, että en vain ole vielä tottunut siihen että paine asettuu oikein, kun olen vuosikaudet ollut väärässä asennossa?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ostaisi kaarituellisia.
No, se on ihan ymmärrettävää. Monet valmistajat ei nimittäin osaa tehdä hyviä kaarituellisia isolle kuppikoolle, mutta jotain valmistajia löytyy joilla kaarituen malli on erilainen! Niitä myy Suomessa muutama jälleenmyyjä.
Vierailija kirjoitti:
Kaarituki on ihan joutava.
Ei se ole, mutta se ei mielestäni saa korvata kupin hyvää leikkausta. En ole itsekään käyttänyt vuosiin sellaisia liivejä joissa olisi prässätty yhdestä palasta tehty kuppi.
Ehkä se tuki on jotain halpismateriaalia. Mulla oli jossain liiveissä ihan täysin istuvat tuet, mutta ihan kuin niissä olisi ollut jotain nikkeliä tms sisällä, joka ärsytti ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se tuki on jotain halpismateriaalia. Mulla oli jossain liiveissä ihan täysin istuvat tuet, mutta ihan kuin niissä olisi ollut jotain nikkeliä tms sisällä, joka ärsytti ihoa.
Luulisin että ärsyttäisi sitten muualtakin ja olen käyttänyt tätä merkkiä vuosia. Ei toki mahdotonta.
Mulla on kapea rintakehä ja suuret rinnat. Käytännössä parhaat liivit on sellaiset, joissa on kaarituet mutta joudun niitä itse vähän muotoilla ("tavuttaa") oman rintakehän mukaiseksi. Muuten hyvät liivit ilman tosiaan painaa.
Kaaritukiakin on eri mallisia, nämä ilmeisesti asettuu just vähän pahasti sulle. Sopivat ei paina. Taivutin yksistä liiveistäni varovasti kaaritukien "keskipäitä" vähän ulospäin. Sillä tavalla pidemmältä matkalta siis, enkä terävästi.
Tai niin - painaako ne sinulla rintarankaa vai rintakudosta? Joissain malleissa kaarituki voi olla liian kapeakin.
Muistan vieläkin, miten uskomattoman mukavalta tuntui, kun oli ekaa kertaa ihan sopivat liivit! Siihen jäi rintsikoiden tuskainen riisuminen heti kotiin tultuani :D
Pumpulia sen painavan kohdan alle, sillä näet, totutko vai et. Ja todella isojen rintojen kanssa rintsikoiden painopiste tulee aina jonnekin, eli säätämistä on sitä enemmän mitä rinnoilla painoakin, eli se tukemisen tarve vaikuttaa paljon. Jos nuo ovat muuten sopivat, saisitko olkaimilla kikkailtua? Eivätkä ole liian leveät/kapeat miltään osin?
Vierailija kirjoitti:
Kaaritukiakin on eri mallisia, nämä ilmeisesti asettuu just vähän pahasti sulle. Sopivat ei paina. Taivutin yksistä liiveistäni varovasti kaaritukien "keskipäitä" vähän ulospäin. Sillä tavalla pidemmältä matkalta siis, enkä terävästi.
Tai niin - painaako ne sinulla rintarankaa vai rintakudosta? Joissain malleissa kaarituki voi olla liian kapeakin.
Muistan vieläkin, miten uskomattoman mukavalta tuntui, kun oli ekaa kertaa ihan sopivat liivit! Siihen jäi rintsikoiden tuskainen riisuminen heti kotiin tultuani :D
Sattuu ihan rintalastaan! Edelliset liivit ei oo koskaan tulleet sen päälle vaan sivuun.
Vaikea sanoa onko kaarituki väärän mallinen! Kunpa muistaisin että sattuiko ensimmäisten kaaritukiliivien käytön aloitus teininä.
Toki kun tällä pääsee emännänkyhmystä eroon niin ihan sama vaikka sattuisi tuohon eteen.
Vierailija kirjoitti:
Pumpulia sen painavan kohdan alle, sillä näet, totutko vai et. Ja todella isojen rintojen kanssa rintsikoiden painopiste tulee aina jonnekin, eli säätämistä on sitä enemmän mitä rinnoilla painoakin, eli se tukemisen tarve vaikuttaa paljon. Jos nuo ovat muuten sopivat, saisitko olkaimilla kikkailtua? Eivätkä ole liian leveät/kapeat miltään osin?
Sanoisin että ei oo liian kapeat eikä leveät! Minun rinnat ei oo todella isot, tämä on 80F. Eli ei kovin suuri koko, mutta suuri siihen verrattuna mitä ennen käytin (75E)
Kyllä tuo ilmiö varmaan liittyi siihen että en oo tottunut että kaarituki tulee noin ylös. Kun teki kotitöitä eikä vaan ollut jouten,.ei sattunutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Rintsikoissa TÄYTYY olla kaarituet.
Luulen, ettei malli/merkki ole sinulle oikea. Minulla on kahdet liivit, jotka painavat samalla tavalla ja ne ovat samaa merkkiä vaikkakin hieman eri mallia. On aina kurjaa, kun näin isorintaisena joutuu ostamaan kalliita liivejä ja tuollaiset asiat tulevat ilmi vasta käytössä.
Voisitko laittaa kuvan? Hankala muuten kommentoida
Vierailija kirjoitti:
Luulen, ettei malli/merkki ole sinulle oikea. Minulla on kahdet liivit, jotka painavat samalla tavalla ja ne ovat samaa merkkiä vaikkakin hieman eri mallia. On aina kurjaa, kun näin isorintaisena joutuu ostamaan kalliita liivejä ja tuollaiset asiat tulevat ilmi vasta käytössä.
Tilasin nämä ulkomailta halvalla, joten ei mennyt rahaa! Ja olen sovittanut koot muuten valmistajalta.
Kipu tosiaan hävisi kun aloitin kotityöt, eli todennäköisesti hermosto ei ole vaan vielä sopeutunut siihen että rintalastan päällä on mitään.
Ja olisihan se kumma, jos mikään ei tuntuisi jos on vuosia ollut väärässä asennossa.
Vierailija kirjoitti:
No sitähän tässä juuri kysyttiin. Joskus ihmettelen, miten tyhmät ihmiset ovat oppineet kirjoittamaan ja lukemaan, muulla kuin alhaisella äo:lla tuskin kaltaistesi käytös selittyy. Tee oma ketju aiheesta, mitä kaikkea sinä et osta, jos haluat kerjätä huomiota anonyymisti netissä, mutta jätä muut ketjut rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaarituki on ihan joutava.
Minulla rullautuvat ylös kaikki kaarituettomat joten on pakko käytttää kaarituellisia, kuppikoko on B tai C mallista riippuen ja ympärysmitta 85 cm. Sitten, kun löytää hyvin istuvan mallin ostaa mielellään monet saman laiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitähän tässä juuri kysyttiin. Joskus ihmettelen, miten tyhmät ihmiset ovat oppineet kirjoittamaan ja lukemaan, muulla kuin alhaisella äo:lla tuskin kaltaistesi käytös selittyy. Tee oma ketju aiheesta, mitä kaikkea sinä et osta, jos haluat kerjätä huomiota anonyymisti netissä, mutta jätä muut ketjut rauhaan.
Niinpä. Tosin he nostavat aihetta kommenteillaan!
Olin tosiaan itsekin aika vanha, kun tiedostin nämä asiat:
• osa valmistajista tekee isot kuppikoot vaan samoilla kaavoilla mitä pienet ja kaarituet on myös saman mallisia. No ei tarvitse ihmetellä miksi ei sovi!
• kun olin teini, teineille oli paljon myynnissä vaan muotoon prässättyjä kuppeja. Taaskaan ei toimi.
• changen rintaliivejä mainostettiin hyvinä. Mielestäni ne on tosi leveät.
Kaarituet on mahtavat silloin kun kuppi on ommeltu paloista ja kaarituki on suunniteltu erilaiseksi isoille rinnoille!